Skocz do zawartości
Gość dayman22

1.9tdi ciezko odpala

Rekomendowane odpowiedzi

synchronizacje rozrządu ustaw , zapewne jest skopana po wymianie - silnik - bloki pomiarowe - grup. 4 - 3 pozycja od -3 do +3 - powinno być w okolicach 0 -

 

jaka pozycja jest najlepsza dla silnika AVB 74 KW jesli moze ktos móglby mi pomóc czy metoda prob i błedów?? Przed wymiana rorzadu nie było problemów a teraz???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

metodą prób i błędów tylko , optymalnie jak najbliżej 0 - na minus moze być większe spalanie , na + może być mniejsze spalanie - musisz najlepszą pozycję ustawić wg. siebie

synchronizacje rozrządu ustaw , zapewne jest skopana po wymianie - silnik - bloki pomiarowe - grup. 4 - 4 ( nie 3-cia) pozycja od -3 do +3 - powinno być w okolicach 0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z cofającym się paliwem a śmiem to twierdzić z racji że jak auto stoi z górki przodem do dołu to odpala super a jak już stoi na równym terenie to trzeba go kręcić żeby odpalił i dlatego mam takie pytanie, gdzie zamontować zaworek zwrotny? przed filtrem na dojściu paliwa z baku do filtra czy tym drugim odpływowym nadmiarem ?

Zastanawia mnie jeszcze czy w tym wężu w którym idzie paliwo do baku z nadmiarem powinno być jakieś paliwo przy odpalaniu / jakieś stałe ciśnienie czy po prostu po zgaszeniu silnika paliwo może się spokojnie spłynąć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaworek zwrotny te co w sklepach idzie (rozm. 8) kupić montujesz dowolnie albo przed albo za filtrem na przewodach zasilających (orginał jest między filtrem a vacum). W przewodach powrotnych może być ale nie musi być paliwo zależy jak auto stoi. W sumie to raczej będzie paliwo na odcinku vacum-filtr-przegroda, reszta siłą grawitacji spłynie (aczkolwiek nie koniecznie bo jak układ będzie trzymał paliwo to spływanie będzie bardzo powolne jak powietrze z przewodu z baku będzie się przebijać). Ważnym jest tutaj zaworek w vacum co zatrzymuje paliwo do ciśnienia 1 bara by auto miało lepszy rozruch i pompa szybciej ciśnienie nabiła wstępne podane na PD. Jak ten zaworek jest kaput to paliwo może spłynąć + będzie objaw zapowietrzonego układu rano. Najprościej masz zamontować zwrotny 1 dzień i próba. Jak nie pomoże to test z zaciśnięciem przewodu na noc po jeździe ( powrotny od vacum) i w 2 osoby rano palić, jedna kręci jak zapali ściągasz zacisk ( szybko i sprawianie ściągnąć zatem żabki się nadają najbardziej) , jak jest poprawa to już wiesz co jest do wymiany, albo szukać jakiegoś zaworu co będzie trzymał do 1 bara a przepuszczał powyżej ( mi się takowego znaleźć nie udało ;/) Można spróbować ten zaworek zwrotny z zasilania zamontować na powrocie ale zgodnie z kierunkiem przepływu. W swojej samej budowie malutkie ciśnienie będzie trzymał ale nie ma co liczyć na cuda góra 0,2-0,3 bar. - można sprawdzić dmuchając w niego jaki jest opór by powietrze przeszło( ciecz robi większy opór wiadomo)

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem ;)

 

Zamontowałem zaworek przed filtrem, po obu stronach zaworku dałem przejrzyste wężyki i już po 4 godzinach od montażu widać jeden większy pęcherzyk powietrza i parę mniejszych które odsuwają się od zaworka w stronę baku. Druha strona czyli za zaworkiem czysto. Jutro albo dzisiaj późniejszym wieczorem spróbuje odpalić i napisze jak się miewa sytuacja

 

 

 

Poszedłem teraz zobaczyć wężyki czy coś się zmieniło i tak jakoś mnie natchnęło żeby dźwignąć filtr paliwa do góry (prędzej już go odkręcałem i tak sobie leżał do tej pory luźny w tej obejmie) i ku moi mu zdziwieniu całe paliwo z wężyka który jest za zaworkiem (przed filtrem) spłynęło do filtra i wężyk został pusty wiec przekręcam kluczyk paliwo przez ok 2 sekundy ciśnie pompka w baku później przestaje i wężyk znowu się robi pusty. Czy ktoś wie o co chodzi?

Edytowane przez djsaibix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

filtr odpowietrzony jest ? , pompa vacum nie cieknie ? gdzieś jest nieszczelność albo nie jest odpowietrzony układ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic nie cieknie a na pewno nie z vacum, co masz na myśli pisząc czy filtr jest odpowietrzony? auto normalnie odpala, jeździ a jak dźwignę filtr to paliwo spływa z wężyka trochę to dziwne ale tak sobie myślę czy te paliwo nie spływa odrazu do baku tym wężykiem nadmiarowym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Sprawdź zaworek na przewodzie zasilającym pomiędzy pompą a filtrem ( dmuchnij w niego, czy utrzymuje ciśnienie- niewielkie)

2. Zamontuj podobny zaworek na przewodzie powrotnym też pomiędzy pompą a filtrem.

Jak zapali dobrze, to masz problem z nieszczelnością filtra lub gdzieś dalej w stronę zbiornika. Jak nie- to problem może tkwić w obszarze pomiędzy zaworkami : pompa, uszczelnienie pompek, przewody, połączenia. Jak cofa się paliwo to musi być coś nieszczelne albo jakieś ciśnienie je pcha z powrotem. Weź poprawkę na przezroczyste wężyki - bardzo łatwo przez niby szczelne połączenie przedostaje się powietrze, ciężko je uszczelnić i przez to obserwacje nie są miarodajne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Gdzie dokładnie jest ten zaworek ? Jak wygląda? Szczerze mówiąc zauważyłem tylko na przewodzie zasilającym pomiędzy filtrem a pompą czujnik temp. paliwa. Postaram się jutro to dokładniej to sprawdzić.

2. Jak założę zaworek(zgodnie z kierunkiem przepływu) na powrocie i autko będzie normalnie odpalać to może to tak zostać czy nie mogę tak jeździć z tym zaworkiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Jest na tym przewodzie gdzie czujni temp. paliwa a wygląda jak złączka albo zgrubienie na przewodzie, bliżej filtra.

2. Ja tak właśnie jeżdżę będę zmieniał pompę- u mnie ewidentną przyczyną był zaworek na powrocie- u Ciebie niekoniecznie (patrz temat: Ciezko-pali-przy-niskich-temp-po-dluzszym-postoju-CO-TO-MOZE-BYC/page4 )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to tak:

dwie próby przeprowadzone a mianowicie pierw montaż zaworku na zasilaniu przed filtrem, na drugi dzień pęcherzyków powietrza po oby stronach zaworku brak. Próba odpalenia - żadnej poprawy przy odpaleniu

Druga próba tak samo przed filtrem tylko na powrocie do baku też nie przyniosła poprawy, dzisiaj dodatkowo duży mróz -10.

Co radzicie robić dalej? zamontować zaworek miedzy filtrem a pompą? tego zaworku oryginalnego na zasilaniu jeszcze nie sprawdzałem z braku czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym Ci pomóc ale nie czytasz tego co napisałem zbyt dokładnie. Zaworek albo zaciśnięcie przewodu robimy pomiędzy pompą a filtrem!!! Bardziej interesuje nas powrót a nie zasilanie ale sprawdź, czy na zasilaniu zaworek cokolwiek trzyma. Nie używaj przezroczystych przewodów mogą cię oszukać, nie zapewniają szczelności. Jak nie masz odpowiedniego zaworka to kup za 30 zł pompkę z zaworkiem - jakieś francuzy mają je oryginalnie montowane na zasilaniu i są dostępne w sklepach. Bez kosztów -to zaciśnij na noc porządnie wąż powrotny a rano odpal w 2 osoby. Zanim ja znalazłem problem z zaworkiem też widziałem, że lepiej pali stojąc z uniesionym tyłem albo przy pełnym zbiorniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wężyki przeźroczyste są dobre ale nie na opaskach oryginalnych do zacisku, tylko kupić trzeba skręcane opaski i wtedy trzymią jak powinno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnych opasek nawet nie zakładałem na przezroczyste węże bo one nic nie trzymają, od razu założyłem takie skręcane na klucz a wczoraj dodatkowo założyłem na każdym wężu (oryginalnym/czarnym) takie opaski żeby mieć pewność że żadne powietrze się nie przedostaje. Dzisiaj zobaczę czy odpali a jak nie to mnie czeka zaciśnięcie tego powrotu i sprawdzenie tego zaworku na zasilaniu.

 

 

 

Próba odpalenia przy -9 powiodła się powodzeniem. Różnica miedzy wczoraj a dzisiaj oprócz tych opasek jest taka że w baku jest ok 25l więcej paliwa niż wczoraj.

Zobaczymy czy jutro też odpali :)

Edytowane przez djsaibix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz sobie sprawdzić też ciśnienie pompy z baku jakie wstępne podaje , ma być 1 bar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, koledzy mam podobny problem.

Wsiadam do auta odpalam go i ladnie chodzi ale gdy osiąga temperaturę okolom 90 STOPNI predkość spada do 0 i auto gaśnie, nie mogę go odpalić aż temperatura spadnie do 45 i odpala juz z małymi problemami. co to może być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakim prostym sposobem mogę sprawdzić te ciśnienie?

Manometr podłączając pod zasilanie i przekręcając kluczyk w stacyjce czy jakoś prościej można?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jakim prostym sposobem mogę sprawdzić te ciśnienie?

Manometr podłączając pod zasilanie i przekręcając kluczyk w stacyjce czy jakoś prościej można?

w sumie sam odpowiedziałeś sobie :) innego sposobu brak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zerknijcie na te fotkę i powiedzcie mi czy wszystko ok? Grupa 18 której nie ma na zdjęciu ma wszędzie 0 gdy silnik pracuje, przy wyłączonym wszędzie 2, a przy uruchamianiu wszędzie są 6 i od 4 do 1 cylindra co 2 sek z 6 robi się 0 powinno tak być? Aha i przy tym jak z 6 robi się 0 potrafi trochę zarzucić silnikiem ale jak juz jest na wszystkich 4 cylindrach 0 to jest dobrze. Jeśli będzie potrzeba podać jakieś informacje z jakieś grupy(vag) to nie ma problemu.

 

 

 

Nie wiem czy mam czujnik walnięty albo termostat bo temp na vagu tak jak na zdjęciu a na zegarach ok 82, do 90 mi nigdy nie dochodzi od jakiegoś czasu tak że jutro na zimnym sprawdzę i porównam z temp. otoczenia i będę wiedział czy czujnik lub termostat :)

 

http://files.tinypic.pl/i/00353/66fiaklx122e.bmp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam chciałbym podłączyć się do tematu mam problem z odpalaniem niezależnie od temperatury nieraz mam takie rzuty ze jest +5 i muszę kręcić go długo np wczoraj po 7 dniach stania zapalił na dotyk przy -10 myślałem że to pompa wtryskowa jest nieszczelna więc oddałem do uszczelnienia i dalej są rzuty raz odpala raz nie co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności