Skocz do zawartości
Gość dayman22

1.9tdi ciezko odpala

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego masz problem dokładnie taki jak ja tak że czytaj to co zostało wyżej napisane i możesz zrobić na początek to co koledzy mi proponowali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zerknijcie na te fotkę i powiedzcie mi czy wszystko ok? Grupa 18 której nie ma na zdjęciu ma wszędzie 0 gdy silnik pracuje, przy wyłączonym wszędzie 2, a przy uruchamianiu wszędzie są 6 i od 4 do 1 cylindra co 2 sek z 6 robi się 0 powinno tak być? Aha i przy tym jak z 6 robi się 0 potrafi trochę zarzucić silnikiem ale jak juz jest na wszystkich 4 cylindrach 0 to jest dobrze. Jeśli będzie potrzeba podać jakieś informacje z jakieś grupy(vag) to nie ma problemu.

 

 

 

Nie wiem czy mam czujnik walnięty albo termostat bo temp na vagu tak jak na zdjęciu a na zegarach ok 82, do 90 mi nigdy nie dochodzi od jakiegoś czasu tak że jutro na zimnym sprawdzę i porównam z temp. otoczenia i będę wiedział czy czujnik lub termostat :)

 

http://files.tinypic.pl/i/00353/66fiaklx122e.bmp

 

6-stki po odpaleniu i utrzymujące się dłuższą chwile to oznaka zapowietrzenia zatem łapie powietrze, u mnie jak zapali to też się 6 pojawiają ale tak na max 3-4s ( tak było na starej pompie vacum tandem gdzie ciężko palił po postoju ~ 10h czy to ciepło czy zimno na dworze). Na nowej vacum tego nie sprawdzałem bo tego problemu z zapalaniem nie ma jak poprzednio.

W sumie tak to kiedyś wyglądało.

temat do mojego problemu

http://forum.vw-passat.pl/threads/126053-Utrudniony-rozruch-i-gryzace-spaliny-AWX

po tych wszystkich zabiegach z softem ECU po zmianie na właściwy pod pompki AA a nie AL- program niby ten sam a się różni ( ostatnie posty) poprawa była ale głównie w pracy samych PD korekcje spadły jak i bipy. Po wymianie vacum teraz jest ok.

 

W sumie pofatygowałem się bo była okazja auto stoi 2 dni nie ruszane wczoraj -12 , w dzień -2, teraz -7 tak to wygląda teraz. Dodam że świeczki podlegają raczej wymianie ( nie wiem czy są teraz sprawne ( pół roku temu były + ile już mają lat), Czasami jest że trzeba z 2 sekundy dłużej pokręcić. W temp. w okolicy 0 nie ma wogóle tego "dłuższego" kręcenia o te parę sekund. Co i tak wg tego co było ( film wyżej) jest poprawą na olbrzymi +. Nie zwracać uwagi na dźwięk silnika po szklanki na pewno są już do wymiany ale to dopiero latem z wałkiem pójdzie na wymianę.

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ooo dzięki bardzo za info :)

 

Dziś sprawdziłem czujnik i temp według waga była -6.3 na zegarach -7.5 a według normalnego termometru tez coś około -7.5 wymieniać czujnik czy taka mała różnica nie ma wpływu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

różnica paru stopni jest akceptowalna zatem nic nie rób, sprawdź tylko sobie jakie wskazania są w blokach licznika i silnika z tego czujnika na ciepłym, czy nie różnią się ponad 5 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temperatura na czujnikach w normie tak że będę musiał zamontować nowy termostat.

Sprawdziłem ciśnienie pompy w baku i wyszło jakieś 1.3 bara :)

Zauważyłem dzisiaj że moja pompa vacum jednak jest nie szczelna. W ubiegły piątek wyczyściłem ją dokładnie z wszelakich brudów i dzisiaj przejechałem ręką od spodu pompy i była mokra z ON. Wymieniać bez zastanowienia? Myślę że za około 200-250zł na 'allusiu' coś się wy haczy. Wdzięczny będę za jakieś propozycję(linki)

 

Albo spróbować z uszczelnieniem za 30-40zł które są dostepne do tych pomp?

Edytowane przez djsaibix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zależy gdzie cieknie dokładnie i przy okazji masz powód gdzie się zapowietrza, zależy jaka pompa bo jak LUK to bym wymieniał bez zastanowienia, szukaj roczników 2008+ końcówka M boscha tylko ( dzwonić do sprzedającego i pytać), 1h allegro i coś wychaczysz spokojnie, możesz zadzwonić do tego - ja od niego kupiłem jak i jeden kolega z forum http://allegro.pl/show_item.php?item=2977826555 może jeszcze coś ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, coś postaram się poszukać ;)

 

Właśnie mam LUK'a, a czemu byś od razu wymieniał jak można wiedzieć?

 

Powiedz mi jeszcze czy wymiana tej pomp tej skomplikowana? Co trzeba zdemontować żeby był jak najlepszy dostęp do niej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tego po raz kolejny pisać nie ma sensu wszystko jest już wymienione w tematach o pompie vacum, LUK = luźny króciec podciśnienia oraz zaworek zwrotny z pękającą sprężynką, modele z końcówką A dodatkowo wadliwe coś tam było

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra, mam parę ciekawych pompek w granicy cenowej 130-160zł jutro po dzwonię i na pewno od razu coś zamówię.

Powiedz mi tylko jeszcze, jak wezmę pompę o nr 038145209M a w opisie aukcji jest napisane ze jest np do passata b6 lub audi a3 to będzie ona pasować do mojego ? Nie sprawdzałem bo za bardzo nie mam jak jakie ja mam nr na tej pompie luka ale z tego co widzę musi to być 038145209 (może z jakąś literka na końcu ale nie ma to znaczenia)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak ma taki numer 038145209 to musi pasować + uszczelka metalowa (tylko oryginał ! ) kupisz w sklepie motoryzacyjnym ( jak potrafią ściągnąć) albo serwis , koszt ~ 31 zł ( ja płaciłem w sklepie). Literki na końcu to zamienniki kolejnych zamienników itd. czyli wszystko podejdzie co ma ten numer a literka M to są te co idzie dostać z młodszych.

Dobrze zamontuj + dokładnie wyczyść wszystko (by nie ciekło i kontrolować czy oleju nie przybywa przez pierwsze ~5k km - ropa w silniku ) i pompę przelej dobrze co brudu mieć nie będzie - bo sobie PD zawalisz ,gdyż już przez filter paliwo nie pójdzie na 1 szlag.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, pompa zamówiona, termostat zamówiony uszczelkę niebawem domówię i pewnie w piątek lub sobote dam się do roboty :)

Napisze po założeniu wszystkiego czy wszystko ok.

Dzięki za wszystkie porady :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta uszczelka ma być miedzy silnik a pompa prawda? Moge jeszcze prosić o link z obrazkiem jak ta uszczelka wygląda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jeszcze jak odkręcić ta śrubę co zaznaczyłem na zdjęciu? http://images.tinypic.pl/i/00355/o0gclxno30zm.jpg

Pokrywę klawiatury trzeba ściągać?

 

Już sobie poradziłem :) Było ciężko ale jest to wykonalne.

 

Ku moimu zdziwieniu po wyciągnięciu pompy nie było takiej uszczelki jak mi wysłałeś, były tylko takie dwie jedna w kształcie ósemki druga coś w stylu elki. Luki i bosche mają inne uszczelnienie czy jak?

Edytowane przez djsaibix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Twoja pompa to luk - to uszczelnienia gumowe. Z tego co czytałem, to zamawiasz pompę Bosch 038145209M a ona ma metalowa uszczelkę jak na zdjęciu. Ja też poszedłem za radą dev14 i jutro pompa powinna już dojść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ahaa, ja również pompę będę mieć jutro. Jeśli będziesz wymieniać sam to zbierz dużo cierpliwości do tej pracy.

Zdam relację jak juz pompa będzie siedzieć.

Powodzenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko się prosto wymienia , podstawa to dobre klucze i jak już gdzieś pisałem jeden imbus który można poświęcić co da się go przyciąć albo się taki posiada ew. coś na styl torx ( na 10 klucz) trzeba go do tej dolnej śruby bo niczym innym się nie dojdzie. Testowane przezemnie i na szczęście miałem taki malutki komplecik imbusów i dało rade. Więc przed wymianą radze sobie w takie coś zaopatrzyć by potem na chybcika nie poszukiwać po sklepach :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krótko mówiąc wszystko ok, ładnie odpala, nic nie cieknie po pierwszych 50km :)

Hamulce trochę mi się poprawiły no i autko ładniej cyka przynajmniej tak mi się zdaje.

Pozdrawiam i wielkie dzięki za pomoc :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już też po zmianie (oczywiście pompa z "M" - 130zł). Dużych zmian też nie zaobserwowałem ale BIP podniosły się z lekko ujemnych na lekko dodatnie ( z około -5, -8 na +5, +8). Najważniejsze - odpala ładnie i równo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dużych zmian też nie zaobserwowałem ale BIP podniosły się z lekko ujemnych na lekko dodatnie ( z około -5, -8 na +5, +8). Najważniejsze - odpala ładnie i równo.
to są bardzo duże zmiany a nie ich brak. Ujemne bipy to nie dobór w skrócie paliwa, a że odpala ładnie to chyba jest dobrze a nie źle :>

Oby takie opcje naprawy w naszych TDI były zawsze takie tanie i proste ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności