djsaibix Zgłoś #81 Napisano 24 Marca 2013 Kolego masz problem dokładnie taki jak ja tak że czytaj to co zostało wyżej napisane i możesz zrobić na początek to co koledzy mi proponowali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #82 Napisano 24 Marca 2013 (edytowane) Zerknijcie na te fotkę i powiedzcie mi czy wszystko ok? Grupa 18 której nie ma na zdjęciu ma wszędzie 0 gdy silnik pracuje, przy wyłączonym wszędzie 2, a przy uruchamianiu wszędzie są 6 i od 4 do 1 cylindra co 2 sek z 6 robi się 0 powinno tak być? Aha i przy tym jak z 6 robi się 0 potrafi trochę zarzucić silnikiem ale jak juz jest na wszystkich 4 cylindrach 0 to jest dobrze. Jeśli będzie potrzeba podać jakieś informacje z jakieś grupy(vag) to nie ma problemu. Nie wiem czy mam czujnik walnięty albo termostat bo temp na vagu tak jak na zdjęciu a na zegarach ok 82, do 90 mi nigdy nie dochodzi od jakiegoś czasu tak że jutro na zimnym sprawdzę i porównam z temp. otoczenia i będę wiedział czy czujnik lub termostat http://files.tinypic.pl/i/00353/66fiaklx122e.bmp 6-stki po odpaleniu i utrzymujące się dłuższą chwile to oznaka zapowietrzenia zatem łapie powietrze, u mnie jak zapali to też się 6 pojawiają ale tak na max 3-4s ( tak było na starej pompie vacum tandem gdzie ciężko palił po postoju ~ 10h czy to ciepło czy zimno na dworze). Na nowej vacum tego nie sprawdzałem bo tego problemu z zapalaniem nie ma jak poprzednio. W sumie tak to kiedyś wyglądało. temat do mojego problemu http://forum.vw-passat.pl/threads/126053-Utrudniony-rozruch-i-gryzace-spaliny-AWX po tych wszystkich zabiegach z softem ECU po zmianie na właściwy pod pompki AA a nie AL- program niby ten sam a się różni ( ostatnie posty) poprawa była ale głównie w pracy samych PD korekcje spadły jak i bipy. Po wymianie vacum teraz jest ok. W sumie pofatygowałem się bo była okazja auto stoi 2 dni nie ruszane wczoraj -12 , w dzień -2, teraz -7 tak to wygląda teraz. Dodam że świeczki podlegają raczej wymianie ( nie wiem czy są teraz sprawne ( pół roku temu były + ile już mają lat), Czasami jest że trzeba z 2 sekundy dłużej pokręcić. W temp. w okolicy 0 nie ma wogóle tego "dłuższego" kręcenia o te parę sekund. Co i tak wg tego co było ( film wyżej) jest poprawą na olbrzymi +. Nie zwracać uwagi na dźwięk silnika po szklanki na pewno są już do wymiany ale to dopiero latem z wałkiem pójdzie na wymianę. Edytowane 24 Marca 2013 przez dev14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djsaibix Zgłoś #83 Napisano 25 Marca 2013 ooo dzięki bardzo za info Dziś sprawdziłem czujnik i temp według waga była -6.3 na zegarach -7.5 a według normalnego termometru tez coś około -7.5 wymieniać czujnik czy taka mała różnica nie ma wpływu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #84 Napisano 25 Marca 2013 różnica paru stopni jest akceptowalna zatem nic nie rób, sprawdź tylko sobie jakie wskazania są w blokach licznika i silnika z tego czujnika na ciepłym, czy nie różnią się ponad 5 stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djsaibix Zgłoś #85 Napisano 25 Marca 2013 (edytowane) Temperatura na czujnikach w normie tak że będę musiał zamontować nowy termostat. Sprawdziłem ciśnienie pompy w baku i wyszło jakieś 1.3 bara Zauważyłem dzisiaj że moja pompa vacum jednak jest nie szczelna. W ubiegły piątek wyczyściłem ją dokładnie z wszelakich brudów i dzisiaj przejechałem ręką od spodu pompy i była mokra z ON. Wymieniać bez zastanowienia? Myślę że za około 200-250zł na 'allusiu' coś się wy haczy. Wdzięczny będę za jakieś propozycję(linki) Albo spróbować z uszczelnieniem za 30-40zł które są dostepne do tych pomp? Edytowane 25 Marca 2013 przez djsaibix Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #86 Napisano 25 Marca 2013 zależy gdzie cieknie dokładnie i przy okazji masz powód gdzie się zapowietrza, zależy jaka pompa bo jak LUK to bym wymieniał bez zastanowienia, szukaj roczników 2008+ końcówka M boscha tylko ( dzwonić do sprzedającego i pytać), 1h allegro i coś wychaczysz spokojnie, możesz zadzwonić do tego - ja od niego kupiłem jak i jeden kolega z forum http://allegro.pl/show_item.php?item=2977826555 może jeszcze coś ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djsaibix Zgłoś #87 Napisano 25 Marca 2013 Ok, coś postaram się poszukać Właśnie mam LUK'a, a czemu byś od razu wymieniał jak można wiedzieć? Powiedz mi jeszcze czy wymiana tej pomp tej skomplikowana? Co trzeba zdemontować żeby był jak najlepszy dostęp do niej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #88 Napisano 25 Marca 2013 tego po raz kolejny pisać nie ma sensu wszystko jest już wymienione w tematach o pompie vacum, LUK = luźny króciec podciśnienia oraz zaworek zwrotny z pękającą sprężynką, modele z końcówką A dodatkowo wadliwe coś tam było Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djsaibix Zgłoś #89 Napisano 25 Marca 2013 dobra, mam parę ciekawych pompek w granicy cenowej 130-160zł jutro po dzwonię i na pewno od razu coś zamówię. Powiedz mi tylko jeszcze, jak wezmę pompę o nr 038145209M a w opisie aukcji jest napisane ze jest np do passata b6 lub audi a3 to będzie ona pasować do mojego ? Nie sprawdzałem bo za bardzo nie mam jak jakie ja mam nr na tej pompie luka ale z tego co widzę musi to być 038145209 (może z jakąś literka na końcu ale nie ma to znaczenia) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #90 Napisano 26 Marca 2013 jak ma taki numer 038145209 to musi pasować + uszczelka metalowa (tylko oryginał ! ) kupisz w sklepie motoryzacyjnym ( jak potrafią ściągnąć) albo serwis , koszt ~ 31 zł ( ja płaciłem w sklepie). Literki na końcu to zamienniki kolejnych zamienników itd. czyli wszystko podejdzie co ma ten numer a literka M to są te co idzie dostać z młodszych. Dobrze zamontuj + dokładnie wyczyść wszystko (by nie ciekło i kontrolować czy oleju nie przybywa przez pierwsze ~5k km - ropa w silniku ) i pompę przelej dobrze co brudu mieć nie będzie - bo sobie PD zawalisz ,gdyż już przez filter paliwo nie pójdzie na 1 szlag. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djsaibix Zgłoś #91 Napisano 26 Marca 2013 Rozumiem, pompa zamówiona, termostat zamówiony uszczelkę niebawem domówię i pewnie w piątek lub sobote dam się do roboty Napisze po założeniu wszystkiego czy wszystko ok. Dzięki za wszystkie porady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djsaibix Zgłoś #92 Napisano 27 Marca 2013 Ta uszczelka ma być miedzy silnik a pompa prawda? Moge jeszcze prosić o link z obrazkiem jak ta uszczelka wygląda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lemmak Zgłoś #93 Napisano 27 Marca 2013 Tak, pomiędzy głowicą a pompą. http://allegro.pl/oryg-uszczelka-pompy-vacum-paliwa-audi-skoda-vw-i3126097326.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djsaibix Zgłoś #94 Napisano 27 Marca 2013 (edytowane) Powiedz mi jeszcze jak odkręcić ta śrubę co zaznaczyłem na zdjęciu? http://images.tinypic.pl/i/00355/o0gclxno30zm.jpg Pokrywę klawiatury trzeba ściągać? Już sobie poradziłem Było ciężko ale jest to wykonalne. Ku moimu zdziwieniu po wyciągnięciu pompy nie było takiej uszczelki jak mi wysłałeś, były tylko takie dwie jedna w kształcie ósemki druga coś w stylu elki. Luki i bosche mają inne uszczelnienie czy jak? Edytowane 27 Marca 2013 przez djsaibix Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lemmak Zgłoś #95 Napisano 27 Marca 2013 Jeśli Twoja pompa to luk - to uszczelnienia gumowe. Z tego co czytałem, to zamawiasz pompę Bosch 038145209M a ona ma metalowa uszczelkę jak na zdjęciu. Ja też poszedłem za radą dev14 i jutro pompa powinna już dojść. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djsaibix Zgłoś #96 Napisano 27 Marca 2013 Ahaa, ja również pompę będę mieć jutro. Jeśli będziesz wymieniać sam to zbierz dużo cierpliwości do tej pracy. Zdam relację jak juz pompa będzie siedzieć. Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #97 Napisano 27 Marca 2013 wszystko się prosto wymienia , podstawa to dobre klucze i jak już gdzieś pisałem jeden imbus który można poświęcić co da się go przyciąć albo się taki posiada ew. coś na styl torx ( na 10 klucz) trzeba go do tej dolnej śruby bo niczym innym się nie dojdzie. Testowane przezemnie i na szczęście miałem taki malutki komplecik imbusów i dało rade. Więc przed wymianą radze sobie w takie coś zaopatrzyć by potem na chybcika nie poszukiwać po sklepach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djsaibix Zgłoś #98 Napisano 30 Marca 2013 Krótko mówiąc wszystko ok, ładnie odpala, nic nie cieknie po pierwszych 50km Hamulce trochę mi się poprawiły no i autko ładniej cyka przynajmniej tak mi się zdaje. Pozdrawiam i wielkie dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lemmak Zgłoś #99 Napisano 30 Marca 2013 Ja już też po zmianie (oczywiście pompa z "M" - 130zł). Dużych zmian też nie zaobserwowałem ale BIP podniosły się z lekko ujemnych na lekko dodatnie ( z około -5, -8 na +5, +8). Najważniejsze - odpala ładnie i równo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #100 Napisano 30 Marca 2013 Dużych zmian też nie zaobserwowałem ale BIP podniosły się z lekko ujemnych na lekko dodatnie ( z około -5, -8 na +5, +8). Najważniejsze - odpala ładnie i równo. to są bardzo duże zmiany a nie ich brak. Ujemne bipy to nie dobór w skrócie paliwa, a że odpala ładnie to chyba jest dobrze a nie źle Oby takie opcje naprawy w naszych TDI były zawsze takie tanie i proste .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach