Skocz do zawartości
Gość dayman22

1.9tdi ciezko odpala

Rekomendowane odpowiedzi

auto z górki (przodem w dół na takiej dość dobrej górce)postaw tak jak piszą - wtedy nie ma możliwości paliwo się cofnąć. 2 sprawa filtr zmień a nie czekaj po kupnie - Man, KNECHT a nie Filtrony - Filtrona to do powietrza możesz założyć nic więcej. 3 sprawa jak nie pomoże postawienie z górki to pompa vacum - zaworek zwrotny i ciśnienie. Czyli podjazd do mechanika i niech pomierzy Vacum, przy okazji sprężanie na cylindrach. 4 sprawa sprawdzić vag-iem jaki masz kąt synchronizacji wałka rozrządu - silnik, bloki pomiarowe , grupa 4 , pozycja 3 ( od -3 do +3 ) optymalnie koło 0 ma być. 5. Uszczelniacze na pompkach i pompki w jakim stanie. To tak po krotce przyczyny a może być ich więcej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh to teraz mam rebus ;) mam nadzieje ze to tylko jakas zwykla nieszczelnosc :) bo inaczej to mam pozamiatane ps.dodam jeszcze ze chyba mam walniety czujnik temperatury silnika bo wskazowka mi wariuje czy to moze miec wplyw na zle odpalanie na zimnym ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Heh to teraz mam rebus

podepnij kabla i patrz.. sie rebus rozwiąże :)

 

Tak btw tej "pompki w baku" to jest nie tyle pompka co.. jakby to określić... "zruszacz paliwa" on je bełta, żeby było mniej gęste.. Coś tam na bank podpompuje... Ale nie dopcha Ci paliwa do pompowtrysku, tak żeby on uzyskał właściwe sobie ciśnienia...

Edytowane przez arsen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podlaczylem pod kompa i wywalil 1039 g2 , jakis tam blad zwiazany z turbina tylko jakos go usunalem i nie pamietam dokladnie jaki to byl blad jak by chodzilo o przeladowanie czy cos w tym stylu reszta bledow to jakies *******y. W poniedzialek wyminie czujnik temperatury wody. Moze to przez ten uwalony czujnik tak rano odpala??? Jak nie to szukam dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak czujnik widział Ci pisze przykładowo +10 stopni a rzeczywiście było -10 to masz inne dawki startowe , jak błąd przeładowania turbo to zapewne kierowniczki się kłaniają do roboty ...

 

będziesz musiał auto zlogować :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro wymienie ten czujnik mam nadzieje ze to tylko to ;) a z tym turbem to sam nie wiem auto smiga narazie dobrze zobaczymy narazie wykasowwalem blad zobaczymy czy sie pojawi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jutro wymienie ten czujnik

sprawdź najpierw w pomiarowych jakie wartości Ci pokazuje... może wcale nie jest do wymiany ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podlacze sie do tematu poniewaz mam podobny problem. w tygodniu wymieniałem rozrzad olej. Po tej wymianie mam mały problem poniewaz jak silnik jest zimy po 8 godz lub rano mam mały problem aby odpalić. Odpala tylko jakby nie łapał na wszystkie gary dopiero po chwili łapie i pozniej jest juz ok. nie wiem czy przyczyna tego moze byc to co było w nim robione poniewaz wczesnie nie bylo takich problemów. Palił od strzału tylko teraz od trzech dni mam taki mały problem. Prosze o pomoc czy to moze byc przyczyna?? Z góry dziekuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kto zmieniał rozrząd? Niech sprawdzi synchronizacje... A filtr paliwa zmieniany był?...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BSLULG

Podzielę się swoimi przeżyciami z ciężkim odpalaniem podczas zimy, może komuś coś pomoże. A więc dałem mechanikowi do ustawienie wtrysk paliwa ( co się okazało niepotrzebne) lecz mechanik upierał sie, ze to pomoże na 100% i jeszcze chciał wziąć rozrusznik do regeneracji lecz nie dałem ; p I później juz sam wymieniłem aku, wymieniłem filtr paliwa i sprawdziłem świece i zalałem Dynamika. Na drugi dzien odpalił po nocy stania w -15 po 4 sekundach i tak do tej pory ; )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie filtr paliwa nie był wymieniany. to moze byc przyczyna? wcześniej przed wymiana oelju i rozrzadu nie było takiego problemu. Rozumiem ze powinienem sie tym zajać?? :) Rozrzad był wymienany na warsztacie nie było to moze ASO ale warsztat ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mój FL 130KM po wymianie oleju i wszystkich filtrów przed zimą przestał odpalać muszę go długo kręcić by załapał. Byłem na kompie to pokazał mi błąd w czujniku temperatury silnika, został wymieniony i dalej nie odpala, jeszcze klimatronik pokazuje mi błąd 4F9 próbowałem znaleźć te oznaczenie na forum ale nic mi to nie mówi i jak to naprawić? mało tego zaczął ubywać mi płyn chłodniczy, oleju mi nie przybywa nie widać gdzie on się ulatnia jaka może być usterka pomóżcie. Do tej pory było wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mało tego zaczął ubywać mi płyn chłodniczy, oleju mi nie przybywa nie widać gdzie on się ulatnia jaka może być usterka pomóżcie. Do tej pory było wszystko ok.

 

jak nie ma wycieków płynu ( trzeba dobrze sprawdzić) to na 99,9% uszczelka pod głowicą

 

nie filtr paliwa nie był wymieniany. to moze byc przyczyna? wcześniej przed wymiana oelju i rozrzadu nie było takiego problemu. Rozumiem ze powinienem sie tym zajać?? Rozrzad był wymienany na warsztacie nie było to moze ASO ale warsztat ok.

 

synchronizacje rozrządu ustaw , zapewne jest skopana po wymianie - silnik - bloki pomiarowe - grup. 4 - 4 pozycja od -3 do +3 - powinno być w okolicach 0 -

 

edit.

poprawiona pozycja z 3 na 4

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik - bloki pomiarowe - grup. 4 - 3 pozycja od -3 do +3 - powinno być w okolicach 0 -
hej czy aby napewno 3 pozycja a nie blok 4 pozycja 4? czyli ta po prawej stronie? "synchro angle" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak ta po prawej 4 pozycja , mój błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiedzcie mi jedno dlaczego dziś auto jak było +1C odpaliło mi normalnie bo podejrzewałem że może sie paliwo cofa ,ale jak by się cofało to w plusowej temp też powinien cięzko palić hmm sam już nie wiem , oglądałem dziś wężyki paliwowe i niby wszystko jest ok nie widzę żeby jakiś był luzny na filtrze , nie wiem za bardzo gdzie moge szukac tej nieszczelnosci? ogladałem tez pompe vacum ale tam cieżko co kolwiek zobaczyć bo jest tak schowana mozna ja jak sprawdzić? martwi mnie tylko luz przewodu na tym krućcu z lewej strony pompy mozna go tak odginac we wszystkie strony on nie powinien byc sztywno umocowany może założyć tam jakąs opaske ? chyba po wypłacie odstawie auto do Tune-UP niech mi go przeswietla bo auto dopierpo zakupione i jeszcze dodatkowo ma jakiegoś powerboxa założone hmm no nic czas pokaze ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeszcze dodatkowo ma jakiegoś powerboxa założone hmm no nic czas pokaze

 

ja bym w tym szukał odpowiedzi , co to badziewie oszukuje i jak to ktoś zakładał . Pompę vacum można pomierzyć czy daje ciśnienie jak i podciśnienie - wizyta u mechanika i stać obok jak robić to będzie, bo znam takie przypadki z autopsji że nawet nie sprawdził a podał jakieś liczby ... Luźny króciec ... norma 2 wyjścia wymiana pompy na boscha albo obkleić całą końcówkę co by nie latała i było szczelne ( opisywane na forum już to było w tematach z vacum)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tzn. lużny jest tylko yen wężyk na krućcu nie sam kruciec ale i tak spróbuje go jakoś uszczelnić , powerbox zakładany był raczej profesjonalnie ale po 10-tym ;) skocze do miejscowego tunera niech on się wypowie bo inaczej to wróżenie z fusów ;) i przy okazji sprawdzi mi tą pompe vacum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności