Skocz do zawartości
Gość dayman22

1.9tdi ciezko odpala

Rekomendowane odpowiedzi

zacznij od sprawdzenia filtra paliwa, nawet jak z wyglądu jest ok to może być nieszczelny
Jak najbardziej. Należy sprawdzić cały dolot paliwa do pompy i wtrysków. Zapowietrzone auto niepalące w lecie to nic do czasu jak temp spadnie niżej. Wówczas to załamanie. Sprawdzaj czy nie ma gdzieś luźnych przewodów doprowadzających paliwo przy filtrze czy sam filtr jest dokręcony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fordowe 1.8TD miało jeszcze komorę wstępną, a 1.9TDI były już na wtrysku bezpośrednim prosto do cylindra.

Różnica w łatwości odpalenia na mrozie jest widoczna nawet przy 100% sprawnych silnikach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatnio zauwazylem ze moj jak zimny pali doslownei od drasniecia rozrusznikiem a jak cieply badz ma jakies 40 stopni to juz ciezko pali musi rozrusznik 2 razy zaskoczyc zeby zapalil... vag czysty... co moze byc??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ciezko pali po nocy i dłuzszym postoju, zaczelo sie 3 dni temu po wymianie filtra paliwa i powietrza...co moze byc przyczyna? do tego czasami jakby przerywal podczas podjazdow na wyzszym biegu...czy nowy filtr paliwa moze byc uszkodzony? czy filtr paliwa firmy filtron to zły wybor ? a moze pompa paliwa? jak pompa jak mozna ja sprawdzic? po przekreceniu kluczyka słychac jak pracuje ale moze za male cisnienie daje...jak to sprawdzic? z gory dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, ciezko pali po nocy i dłuzszym postoju, zaczelo sie 3 dni temu po wymianie filtra paliwa i powietrza...co moze byc przyczyna? do tego czasami jakby przerywal podczas podjazdow na wyzszym biegu...czy nowy filtr paliwa moze byc uszkodzony? czy filtr paliwa firmy filtron to zły wybor ? a moze pompa paliwa? jak pompa jak mozna ja sprawdzic? po przekreceniu kluczyka słychac jak pracuje ale moze za male cisnienie daje...jak to sprawdzic? z gory dziekuje

Nie sądzę,by wybór Filtrona był zły,używam go regularnie,bez zastrzeżeń.Podepnij wóz pod VAG na dzień dobry,może układ paliwowy zapowietrzony,nikt strzelać nie będzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mała dygresja, mój współlokator ma AFNa w audi a4 i zawsze w zime mnie wkurzał tym, że było -25 jego palił po jednym grzaniu świec a ja musiałem kręcić swojego parę minut :P

 

 

Zdrowe afn tak mają. 1z też. 0+ palą od dotknięcia. Mój kuzyn który też ma dizla jak zobaczył to oczy wywalił na wierch jak mu powiedziałem że to dizel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, ciezko pali po nocy i dłuzszym postoju, zaczelo sie 3 dni temu po wymianie filtra paliwa i powietrza...co moze byc przyczyna? do tego czasami jakby przerywal podczas podjazdow na wyzszym biegu...czy nowy filtr paliwa moze byc uszkodzony? czy filtr paliwa firmy filtron to zły wybor ? a moze pompa paliwa? jak pompa jak mozna ja sprawdzic? po przekreceniu kluczyka słychac jak pracuje ale moze za male cisnienie daje...jak to sprawdzic? z gory dziekuje

 

Jeśli zaczęło się po wymianie filtra paliwa to sam sobie odpowiedziałeś na temat Filtrona parę osób na forum się negatywnie wypowiadało Filtron - około 70zł oryginał:fajny w serwisie -90zł żadna różnica w cenie biorąc po uwagę że nie wymieniasz co miesiąc do tego kup nowy oring na śrubę którą się przykręca filtr i wróci wszystko do normy

Edytowane przez jano

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podpinam się pod temat. Mój problem z odpaleniem auta po dłuższym postoju 6-8 godz. albo nocy pojawił się po wymianie uszczelki pod głowicą. Płyn uciekał przez zbiorniczek wyrównawczy zaworem bezpieczeństwa, więc oddałem auto to naprawy. Głowica została zdemontowana sprawdzona na szczelność i wymienione zostały popychacze (szklanki) i nowa uszczelka. Płyn teraz jest w normie co bardzo mnie cieszy, ale mam problem z odpaleniem auta odpala za drugim albo trzecim obrotem wału. Wcześniej passat palił od strzała nawet przy -10 C mrozie. Reklamowałem to u mechanika dwa razy ale nic nie poprawił. Powiedział że układ jest szczelny sprawdzał na przezroczystych przewodach, wymienił uszczelki pod pompowtryski, pompowtryski są dobre, świece grzeją. Zmierzył ciśnienie na tłokach i wyszło bardzo niskie co mnie przeraża 1,8 na pierwszym a ostatni 1,85 i powiedział że silnik przegrzany i poszły pierścienie na tłokach. Z tym nie mogę się zgodzić (passat rok 2001 207000km przebiegu) ponieważ nie miałem większej temp. niż 90 C. Mam takie pytanie czy źle ustawiony rozrząd ma wpływ na pomiar ciśnienia na tłoku bo auto pracuje troche inaczej niż przed wymiana uszczelki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W filtrze pod spodem czarne zakonczenie filtra bylo slabo dokrecone, jutro okaze sie czy to bylo...oby...*******a a jesli to bylo powodem to mechanika tylko zabic...

 

---------- Post added at 19:01 ---------- Previous post was at 18:59 ----------

 

W filtrze pod spodem czarne zakonczenie filtra bylo slabo dokrecone, jutro okaze sie czy to bylo...oby...pier..la a jesli to bylo powodem to mechanika tylko zabic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

auto zapalilo rano bez problemu...gdyby nie słaby mechanik nie byloby problemu...nastepne wymiany ktore dam rade sam zrobic robie sam...mam wtedy pewność ze nic nie nawali...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Problem z ciężkim odpalaniem dotknął także mnie:(

Od razu zaznaczam że dot B4 AFN i mam nadzieję że nikt mnie nie skrzyczy że nie w tym dziale jak to robią koledzy z mojego działu.

Z tego co opisujecie macie problem z zapowietrzaniem, ale ja raczej nie mogę tego powiedzieć.

Passat zapala jak chce na zimnym, ciepłym czy gorącym silniku. Zimę przelatałem a garażowany był pod chmurką, czyli jakieś tam ciśnienie jest, świeczki chyba też tym bardziej że to tdi (bezpośredni wtrysk/łatwiejszy rozruch). Filtr paliwa nowy nowy.

Tak jak pisałem to zależy jak mu się podoba: przeważnie dobrze zapala (nie bierzmy pod uwagę temp silnika, zewnętrznej), ale czasami ma ciężko zapalić (jak w filmiku z postu #4) przy czym mocno dymi (czyli dostaje paliwo).

Podpowiedzcie gdzie szukać przyczyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka mam pytanko kupilem wlasnie paska 2001 avf wczoraj wymienilem swieczki okazalo sie ze 3 byly spalone ale dzis po nocy -10stopni i musialem pokrecic ok 10 sekund , pozniej auto zapala od zabka, objawy sa jak by sie cofalo paliwo ale jak to sprawdzic i temu zaradzic ,nie wymienialem jescze filtra paliwa , a czy mogl bym zalozyc jakis zaworek zwrotny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wymienialem jescze filtra paliwa

To do roboty. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ptyka tylko kup ori filt nie z filtrona oszczedność minimalna a jednak co ori to ori.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ptyka tylko kup ori filt nie z filtrona oszczedność minimalna a jednak co ori to ori.

Nie dostrzegłem absolutnie żadnej różnicy pomiędzy filtrami powietrza rozmaitych marek,a stosowałem kilku producentów.Filtron w tym akurat przypadku nie jest zły...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
musialem pokrecic ok 10 sekund , pozniej auto zapala od zabka, objawy sa jak by sie cofalo paliwo ale jak to sprawdzic i temu zaradzic ,nie wymienialem jescze filtra paliwa , a czy mogl bym zalozyc jakis zaworek zwrotny

 

zaworek zwrotny masz przed filtrem paliwa, często pada, ale ja obstawiam nieszczelność na Vacum pompie, postaw go na noc, przodem(silnikiem) do dołu(na jakiejś górce) i sprawdź czy lepiej zapali....

 

Co do filtrów to akurat filtron ma niezłe filtry.. KNECHT też....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtron nie jest chyba zly ;) mialem w golfie iv jakos smigal ale chyba kupie boscha , dzis akurat stoje na lekkiej gorce wiec sprawdze aleee podejzewam bardziej jakas nieszczelnosc w golfie mialem podobne objawy po nocy tez rano troche krecil ale zalozylem lepsze obejmki na te kroce od filtra paliwa bylo git ;) ale teraz troche sie martwie to moje pierwsze auto na pd i mam nadzieje ze to nic powaznego bo auto smiga rewelacyjnie jakis helmut dolozyl powerboxa na 165 koni ;) wczesniej mialem golfa IV agr tam wszystko bylo prostsze hehe ale trzeba isc za technika a nie sie cofac ;) jutro jescze sprawdze podgrzeje z 3razy swiece zobacze moze bedzie inna reakcja moze pompka w baku troche przepchnie moze paliwko o ile dobrze kombinuje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podgrzeje z 3razy swiece zobacze moze bedzie inna reakcja

całkiem mało sensowne... prawdopodobnie już po pierwszym góra w połowie drugiego grzania , przekaźnik Ci odłączy świece ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co chodzi mi bardziej o pompke ta w baku ,bo ona po kazdym przekreceniu zaplonu wlacza sie i pompuje paliwo czy jak to jest ,no bo skoro mi sie cofa hmm sam juz nie wiem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiesz co chodzi mi bardziej o pompke ta w baku ,bo ona po kazdym przekreceniu zaplonu wlacza sie i pompuje paliwo czy jak to jest ,no bo skoro mi sie cofa hmm sam juz nie wiem

Spróbuj tak jak mówią koledzy - tył auta na górce i wyjdzie szydło z worka czy cofa Ci paliwo. Znam podobną sytuację w Golfie II - po montażu zaworka zwrotnego problem zniknął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności