Skocz do zawartości
Gość dayman22

1.9tdi ciezko odpala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ja mam natomiast taki problem, ze po zmianie swiec zarowych auto dobrze pali z rana, ale ciezko pali w temperaturze dodatniej tzn, od 20 stopni, musze krecic dlugo zeby zlapal, gdy stoi okolo 5-7 godzin

 

Wydaje mi sie ze dziwna sutuacja u mnie bo kazdy pisze ze jak zinmo to ciezko pali a u mnie odwrotnie gdy jest cieplo to ciezko pali :(

 

pozmozcie jak ktos mial taka sutuacje.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Piszę tutaj bo poczytałem wasze forum i doceniam rzeczowe i trafne odpowiedzi użytkowników.

Jestem posiadaczem Audi A3 1.9 tdi 110 KM z 1998 r. i mam problem z odpalaniem auta na zimnym silniku.

Koledzy z forum audi polecili mi w pierwszej kolejności sprawdzenie kąta wtrysku tak tez zrobiłem ale wyniki nie wskazują na tą przyczynę:

ąt wtrysku waha się od 41 do 44

Z tego co czytałem to perfekcyjnie jest 49-51.

Dodam że mam nowy akumulator, filtr i czujnik temperatury.

 

Auto na zimnym silniku zachowuje się mniej więcej tak:

http://www.youtube.com/watch?v=zY67PTvQt8o

 

Czy przyczyna mogą być świece bo tego jeszcze nie sprawdzałem\

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz swiece

 

najprosciej to wez przewod podlacz do plusa a druga strona dotykaj koncowki swiecy

jak bedzie iskrzec to jest dobra

tylko odlacz je od listwy,nie moga byc polaczone z soba

Edytowane przez kajos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odłączyć od listy tzn. zdjąć fajki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odłączyć od listy tzn. zdjąć fajki?

 

Dokladnie tak wszystkie fajki zdjac,wez kawalek kabelka dotkinik koncowka do lebka swiecy a 2 koncowka do +aku jak poleca iskierki to swieca sprawna i tak po kolei.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja również mam problem otóż Passat b5 1.9 tdi silnik ajm wkładając żarówkę zamiast dużego bezpiecznika 80A ( obok komputera) od świec żarowych pokazuje zwarcie mimo że wszystkie fajki od świec są ściągnięte, co to możne być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak to wkladasz zarowke ?

w obwod ?

to zmniejszasz napiecie wtedy na swiece wiec jak maja grzac !!!

nie tedy droga

 

a jezeli wlozysz bezpiecznik,sciagniesz kapturki z swiec i dalej wywala bezpuecznik to znaczy ze gdzies zwarcie jest na przewodzie albo przekazniku (mogl sie w srodku spalic i zewrzec)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No własnie pościągałem fajki ze wszystkich świec i dalej wywalało duży bezpiecznik wiec na obwód w miejsce bezpiecznika założyłem żarówkę aby zaoszczędzić na bezpiecznikach. Skoro żarówka świeci to w obwodzie jest dostęp do masy czyli zwarcie. Prześledziłem cała wiązkę i dalej żarówka świeci. Ściągnąłem również wtyczkę od czujnika temperatury wody. Czy dobrze myślę jeśli nie to proszę wyprowadźcie mnie z błędu... bo już brak mi pomysłow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy przekaznikach popatrz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem tu nowy i nie wiem gdzie przedstawić ten problem. Po wymianie kompletnej dwumasy pojawił się problem z odpalaniem na gorącym silniku. W trakcie prób odpalania słychać stuk i trzaski. Wszystko słychać na załączonym filmie. Dodam jeszcze, że rozrusznik jest po remoncie i podobno wszystko jest ok. Na zimnym silniku nie ma żadnych problemów. Długo szukałem informacji na ten temat, ale nie znalazłem nic podobnego. Dlatego bardzo proszę o pomoc.https://www.youtube.com/watch?v=lZJa26UUDqA&feature=youtu.be

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

logi zrobic

jak na cieply to bardzo zle pali

TDIk powinien odrazu zeskoczyc tym bardziej jak jest cieply

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcialem napisac w tym watku bo nacztalem sie i nic nie umiem znales . mam problem odpalani z rana nagrzee swiece i odpalam odpali i zaraz gasnie i potem musze pokrecic z 5 sekund..zeby odpalil wymienilem swiece , odlaczylem wlacznik swiatel bo ponoc to moze byc przcyna ..nie umeim podoiac kompa bo jestem w niemczech teraz i wracam gdzies za 3 tyg. i nie mam pola manewru za bardzo. sorry za bledy niemiecka klawiatura. dodam ze przed wymiana swiec bylo tak ze jak mu sie uwidzialo czy rano cz popoludniu .teraz tylko rano..stalo sie to po trasie.prosze o pomoc . moze odlaczyc czujnik temp ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam problem z Passatem ciężko rano odpala, wymieniłem świece żarowe, filtr paliwa,zaworek zwrotny i cały czas to samo, przekręcam kluczy i słyszę jak paliwo podaje (słychać niby powietrze) przy wymianie filtra troszeczkę go za powietrzyłem,czy to będzie przyczyna? Normalnie ma moc nie odczuwam żadnego spadku mocy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Dołączam się do pytania , wymieniony filtr paliwa , założony zaworek żeby paliwo się nie cofało (w dobra stronę) i dalej ciężko pali po parogodzinnym postoju . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mój Passat ma problem z odpaleniem po dłuższym postoju.

Pierwszy raz wydarzyło mi się to po około trzy dniowym postoju na cegłach z przodu podczas wymiany turbiny. Po tej wymianie auto odpaliło na plaka. Niestety rano znów pojawił się problem i pomagało tylko odpalenie na plaka.

Po paru dniach:

-wymienilem zaworek zwrotny pomimo, że stary wydawał się być dobry

-wymieniłem oring EGRu ponieważ była tam nieszczelność, ale nie sądzę, żeby to miało jakikolwiek wpływ

-wymieniłem kostkę pompy paliwa ponieważ przy starej po złapaniu za kable zostały mi w rękach, a przy próbie odpięcia kostki zakończyła ona swój żywot.

Jeżeli chodzi o pompę paliwa to u mnie pompa podaje dopiero w trakcie kręcenia rozrusznikiem, podczas zapłonu prąd nie dochodzi, czy to normalne?

Po tym co zrobiłem sytuacja się poprawiła i auto zaczęło normalnie odpalać na drugi dzień i wydawało mi się, że problem minął. Myślałem, że to dzięki poprawionemu połączeniu przewodów pompy paliwa. Lecz ostatnio po dwudniowym postoju, zapalił, ale po około 15sekundach kręcenia. Za to po na przykład 10 godzinach postoju pali "z pół obrotu". 

Po podpięciu komputera nie ma żadnych błędów korekcje są dobre, ale bipy są bardzo wysokie:

Cyl1: korekcja 0.00 BIP 84

Cyl2: korekcja 0.38 BIP 42

Cyl3: korekcja -0.16 BIP 49

Cyl4: korekcja -0.26 BIP 46

Dodam, że mimo wysokich bipów auto na prawdę ładnie pracuje, na wolnych obrotach spalanie to 0.6l/h a przy prędkościach na autostradzie około 140km/h pali około 6.5 do 7 litrów przy załadowanym aucie. Jedyne co jest odczuwalne na postoju to raz na dwie/trzy minuty delikatne mało wyczuwalne szarpnięcie.

Jakieś podpowiedzi gdzie szukać zanim wyśle pompki do regeneracji? Chciałbym wszystko sprawdzić zanim poczynie takie wydatki ?

 

Edytowane przez Bartek_jen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności