kertagg22 Zgłoś #301 Napisano 27 Listopada 2016 Nie to żebym się czepiał, albo był na kupnie, ale średnia cena dla takiego dieselka z 99 roku to 7k PLN. Żeby go sprzedać pewnie trzeba będzie z 500 PLN opuścić . Cena która wystawiłem jest do negocjacji, ja wiem co mam są rzeczy do zrobienia akutalnie ale postaram się to zrobić, mianowicie tylna tuleja belki do wymiany i zamki w przednich drzwiach stawiają hopla, z lewej można otworzyć ale trzeba przekręcić w prawo zeby nie otworzyły się szyby a zamykanie nie działa a z prawej działa tak samo w bagażniku. Reszta rzeczy jest sprawna i nie wymagająca ingerencji ani inwestycji. Jakby ktoś był zainteresowany to zadzwoniłby i by porozmawiał przez telefon to by się dowiedział. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #302 Napisano 27 Listopada 2016 Mam pytanie do osob posiadajacych vr5 ktore robily rozrzad w swoich silnikach. Chodzi mi o napiecie lancucha miedzy kolami zebatymi walkow. Czy u was byl w tym miejscu napiety czy luzny? U mnie jest on lekko luznawy i zastanawiam sie czy tak powinno byc szczegolnie ze moj AGZ zaczal troche kaprysic. Luz nie jest duzy ale lancuch daje sie w tym miejscu ugiac w lekka lodke. Po obroceniu silnikiem lancuch sie napina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mulat Zgłoś #303 Napisano 17 Grudnia 2016 Witam koledzy, mam problem z moim 2.3 vr5 auto mi telepało na wolnych obrotach, mechanicy stwierdzili naciągnięty łańcuch rozrządu, zapadła decyzja wymiany kompletu, dzisiaj mi dzwoni i oznajmia że nie przyniosło to żadnego efektu!! czy mógł cos zrobic nie tak?? co może być przyczyną?? tak wyczytałem gdzieś że olej ma tez duży wpływ na prace tego silnika?! czy to prawda? Na co zwrócic jeszcze uwagę?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #304 Napisano 17 Grudnia 2016 Witam koledzy, mam problem z moim 2.3 vr5 auto mi telepało na wolnych obrotach, mechanicy stwierdzili naciągnięty łańcuch rozrządu, zapadła decyzja wymiany kompletu, dzisiaj mi dzwoni i oznajmia że nie przyniosło to żadnego efektu!! czy mógł cos zrobic nie tak?? co może być przyczyną?? tak wyczytałem gdzieś że olej ma tez duży wpływ na prace tego silnika?! czy to prawda? Na co zwrócic jeszcze uwagę?? pytanie czy poradzili sobie z ustawieniem tego wszystkiego, ten silnik ma zmienne fazy, zmienną długość dolotu jeśli dalej telepie to może któryś z czujników (wału korbowegu, lub wałka rozrządu jest uszkodzony) Padająca któraś cewka może dawać objawy nierównej pracy, zużyte świece, nieszczelność w dolocie, itd.itd. wymiana rozrządu w tym silniku nie jest taka prosta. Kolego podpięcie pod kompa, odczyt błędów, i wtedy można diagnozować, tak to wróżenie z fusów. Tak zapytam na jakiej podstawie mechanik wydał diagnozę że trzeba rozrząd wymieniać??? chyba nie z powodu telepania na wolnych obrotach??? sam wiesz że w tym silniku nie jest to tania sprawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #305 Napisano 17 Grudnia 2016 (edytowane) Teraz udaj sie do pana mechanika i powiedz żeby wyciągnał nowe łańcuchy i niech pokaże Ci porównując ze starym czy faktycznie jest naciągnięty. Jeśli nie, to niech zabiera zabawki zakłada Twoje i nie płać za robote. Gdyby z rozrzadem coś było nie tak to byłoby słychać lańcuchy, u mnie przy zluzowanym łańcuchu silnik chodzil jak traktor a obroty tylko minimalnie falowaly. Stawiam na zlą diagnoze i pochopną kosztowna naprawe:D Swoja droga ile pan mechanik powiedzial Ci za czesci i naprawe? PS. Porównywałem nowe łańcuchy ze starymi i nie widać na żadnym nadmiernego zużycia czy też naciągniecia. Edytowane 17 Grudnia 2016 przez HansikVR5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mulat Zgłoś #306 Napisano 19 Grudnia 2016 (edytowane) Do michal1981g. Z ustawieniem najwidoczniej sobie nie poradzili bo auto dalej chodzi jak chodziło i mowił ze szukaja co moze jeszcze byc?!! co do błędów jest tylko jeden.. czujnik położenia wałka rozrządu (17748) i tyle.... czujniki nowe nie załatwiły sprawy, miał jeszcze sprawdzac czujnik wału, i tak czekam....a diagnoza padła na podstawie tego własnie błędu i ze czujniki nic nie pomogły, więc tylko rozrząd... a czy padająca cewka może nie wyskoczyć na kompie jako błąd?? bo w sumie z błędów jest tylko jeden....? - - - - - aktualizacja - - - - - - - - - - aktualizacja - - - - - Teraz udaj sie do pana mechanika i powiedz żeby wyciągnał nowe łańcuchy i niech pokaże Ci porównując ze starym czy faktycznie jest naciągnięty. Jeśli nie, to niech zabiera zabawki zakłada Twoje i nie płać za robote. Gdyby z rozrzadem coś było nie tak to byłoby słychać lańcuchy, u mnie przy zluzowanym łańcuchu silnik chodzil jak traktor a obroty tylko minimalnie falowaly. Stawiam na zlą diagnoze i pochopną kosztowna napraweSwoja droga ile pan mechanik powiedzial Ci za czesci i naprawe? PS. Porównywałem nowe łańcuchy ze starymi i nie widać na żadnym nadmiernego zużycia czy też naciągniecia. u mnie z odgłosów zupełnie nic.... czysta gładka praca silnika jak po masle..sam byłem zszokowany... stało sie to nagle, w trakcie jazdy szedł ładnie bez telepania i szarpania, zła praca była tylko na wolnych obrotach i miał trudności z odpaleniem, ogólnie bedę chciał zobaczyc właśnie stan starego rozrządu, to podstawa... W kwestii części krzykną mi 880 za komplet" Febi" a robocizna 900. Edytowane 19 Grudnia 2016 przez Mulat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek_r23 Zgłoś #307 Napisano 19 Grudnia 2016 U mnie telepotaniu silnika był winien przewód podcisnieniowy . Wystarczyło go tylko skrócić i samochód dalej śmiga A przewód ten który zakłada się na krociec kolektora dolotowego:) Wystukane z Huawei P9lite Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #308 Napisano 19 Grudnia 2016 (edytowane) Do michal1981g. Z ustawieniem najwidoczniej sobie nie poradzili bo auto dalej chodzi jak chodziło i mowił ze szukaja co moze jeszcze byc?!! co do błędów jest tylko jeden.. czujnik położenia wałka rozrządu (17748) i tyle.... kolego błąd 17748 to jest "Korelacja" Czujnika położenia wałka rozrządu (G40), oraz Czujnika prędkości silnika (G28), czyli prościej mówiąc góra silnika nie współgra z dołem, taki błąd wyskakuje przy wyciągniętym łańcuchu, ale również jak pada napinacz hydrauliczny np. po zmianie oleju silnikowego na taki o innej klasie lepkości (generalnie do tego silnika tylko syntetyk) Natomiast jeśli mechanik wymienił Ci komplet tj. obydwa łańcuchy, ślizgi i napinacze, to znaczy że źle poskładał rozrząd i nadal występuje Korelacja. Jest jeszcze opcja że impulsator podaje błędny sygnał na czujnik wałka rozrządu, znajduję się on na kole zębatym pod pokrywą zaworów, ale to jedna szansa na 1000, chociaż czytałem właśnie o takim przypadku w jakimś seacie właśnie z VR5 kolego poczytaj w tym temacie w którym tu piszemy od strony 8-ej o moich przejściach miałem dokładnie to samo co TY oprócz tego tu masz co nieco http://forum.vw-passat.pl/threads/143014-2-3-v5-AZX-Schemat-łańcuchy-rozrządu i tu http://forum.vw-passat.pl/threads/52693-17748-P1340-Czujniki-pozycji-wału-rozrządczego-korbowego-(B2)-â-poza-sekwencją-A ale jeśli był kpl. rozrząd wymieniany to na 99,9% mechanik źle poskładał i do rozebrania jeszcze raz niech poprawia, albo szuka kogoś kto to zrobi bo ten silnik nie jest prosty do ustawienia, więcej niż połowa może nawet 80% mechaników w Polsce nigdy nie miała do czynienia z tym silnikiem - - - - - aktualizacja - - - - - U mnie telepotaniu silnika był winien przewód podcisnieniowy . Wystarczyło go tylko skrócić i samochód dalej śmiga A przewód ten który zakłada się na krociec kolektora dolotowego:) ale raczej nie wyrzucało Ci błędu 17748 Edytowane 19 Grudnia 2016 przez michal1981g Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mulat Zgłoś #309 Napisano 19 Grudnia 2016 (edytowane) kolego błąd 17748 to jest "Korelacja" Czujnika położenia wałka rozrządu (G40), oraz Czujnika prędkości silnika (G28), czyli prościej mówiąc góra silnika nie współgra z dołem, taki błąd wyskakuje przy wyciągniętym łańcuchu, ale również jak pada napinacz hydrauliczny np. po zmianie oleju silnikowego na taki o innej klasie lepkości (generalnie do tego silnika tylko syntetyk)Natomiast jeśli mechanik wymienił Ci komplet tj. obydwa łańcuchy, ślizgi i napinacze, to znaczy że źle poskładał rozrząd i nadal występuje Korelacja. Jest jeszcze opcja że impulsator podaje błędny sygnał na czujnik wałka rozrządu, znajduję się on na kole zębatym pod pokrywą zaworów, ale to jedna szansa na 1000, chociaż czytałem właśnie o takim przypadku w jakimś seacie właśnie z VR5 kolego poczytaj w tym temacie w którym tu piszemy od strony 8-ej o moich przejściach miałem dokładnie to samo co TY oprócz tego tu masz co nieco http://forum.vw-passat.pl/threads/14...cuchy-rozrządu i tu http://forum.vw-passat.pl/threads/52...za-sekwencją-A ale jeśli był kpl. rozrząd wymieniany to na 99,9% mechanik źle poskładał i do rozebrania jeszcze raz niech poprawia, albo szuka kogoś kto to zrobi bo ten silnik nie jest prosty do ustawienia, więcej niż połowa może nawet 80% mechaników w Polsce nigdy nie miała do czynienia z tym silnikiem Witam ponownie, przeczytałem lekturkę jest pare ciekawych tez które mi sie nasówaja na myśl, pierwsza to faktycznie ten impulsator na wałku( znając chęci i sposób podejścia do sprawy mechaników za pewne nawet nie sprawdzał części pośrednich), druga to olej...kupujac auto gość mi pokazywał że wymieniał olej na mobila 10w40, a czytałem że te silniki tolerują normę 5w40 i są na to bardzo czułe..może tutaj jest pies pogrzebany??? ewentualnie trzecia teza to wyrobione koło zębate na wałku pośrednim??!! massakra ...jutro oświecę jeszcze mechanika teoriami podsunietymi od was..mam nadzieje że któraś będzie trafna.... Pozdrawiam a tak jeszcze z ciekawości... jak sprawdzic na kompie ustawienie rozrządu? jego synchronizację?? może ktoś podrzucić?? Edytowane 19 Grudnia 2016 przez Mulat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #310 Napisano 20 Grudnia 2016 - - - - - aktualizacja - - - - - - - - - - aktualizacja - - - - - u mnie z odgłosów zupełnie nic.... czysta gładka praca silnika jak po masle..sam byłem zszokowany... stało sie to nagle, w trakcie jazdy szedł ładnie bez telepania i szarpania, zła praca była tylko na wolnych obrotach i miał trudności z odpaleniem, ogólnie bedę chciał zobaczyc właśnie stan starego rozrządu, to podstawa... W kwestii części krzykną mi 880 za komplet" Febi" a robocizna 900. to ladnie zdarli za czesci. Ja za kompletny febi dalem 500 z groszem. - - - - - aktualizacja - - - - - Co do oleju tez nie do końca jest tak że tylko syntetyk. Bo te silniki jeżdza z dużymi przebiegami a jaka pewnosc ze ktos lal 5w. Znajomy AQNem przejezdzil 5lat na mobilu 10w i nie wiedzial co to rozrzad. U Mulata moze lezec tez ktores kolo zmiennej fazy rozrzadu i tez nie bedzie wspolgrac z dolem. Ile musial sie ten lancuch wyciagnac zeby sie dol z gora rozjechal? Na 1 zabek? To za malo do zlej pracy silnika. Jesli wiecej to byloby slychac lancuchy bo napinacz niekoniecznie bh sobie poradzil z ich napieciem i uciszeniem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mulat Zgłoś #311 Napisano 20 Grudnia 2016 Co do oleju tez nie do końca jest tak że tylko syntetyk. Bo te silniki jeżdza z dużymi przebiegami a jaka pewnosc ze ktos lal 5w. Znajomy AQNem przejezdzil 5lat na mobilu 10w i nie wiedzial co to rozrzad. U Mulata moze lezec tez ktores kolo zmiennej fazy rozrzadu i tez nie bedzie wspolgrac z dolem. Ile musial sie ten lancuch wyciagnac zeby sie dol z gora rozjechal? Na 1 zabek? To za malo do zlej pracy silnika. Jesli wiecej to byloby slychac lancuchy bo napinacz niekoniecznie bh sobie poradzil z ich napieciem i uciszeniem kurczę, zaczynam właśnie wątpic w sens wymiany łańcuchów...:rozpacz zobacze co mi dzisiaj powiedzą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #312 Napisano 20 Grudnia 2016 kurczę, zaczynam właśnie wątpic w sens wymiany łańcuchów...:rozpacz zobacze co mi dzisiaj powiedzą? Nie chcę Ciebie zbijać z tropu ale to samo napisalem kilka postów wyżej:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mulat Zgłoś #313 Napisano 20 Grudnia 2016 Wróciłem od mechanika i dalej nic..mówił że jeszcze sprawdzi czujnik położenia wału, fajnie że dopiero teraz to robi...I mówi że ma nadzieję że będzie to bo już ma dosyć..:debiljutro ma być czujnik i będzie dzwonił...Widzę że gość strasznie błądzi....Do tego zero jakiegoś pomysłu i własnej inicjatywy... Mówiłem mu jeszcze o tym impulsatorze,...Jego reakcja to zdziwienie, chwila ciszy i odpowiedz że komputer by mu pokazał to...Z tego co wiem to komp tego nie pokaże, pokaże jedynie błędy właśnie na czujnikach wałków...Dobrze myślę? Poprawcie mnie.. i tak wracając sobie do domu myślałem...Człowiek płaci grubą kasę i jeszcze musi ku*wa podsuwac pomysły co może być nie tak.... Żenada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #314 Napisano 20 Grudnia 2016 Co z niego za mechanik skoro nie potrafi sobie z silnikiem poradzic. Jesli faktycznie okaze sie czujnik to nie plac za niepotrzebna wymiane rozrzadu, powiedz zeby zabral swoje czesci wsadzil Twoje a ta wymiane potraktowal jako czesc doszkalajaca z diagnostyki i naprawy silnika benzynowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #315 Napisano 20 Grudnia 2016 Mówiłem mu jeszcze o tym impulsatorze,...Jego reakcja to zdziwienie, chwila ciszy i odpowiedz że komputer by mu pokazał to...Z tego co wiem to komp tego nie pokaże, pokaże jedynie błędy właśnie na czujnikach wałków...Dobrze myślę? dobrze myślisz Wróciłem od mechanika i dalej nic..mówił że jeszcze sprawdzi czujnik położenia wału, fajnie że dopiero teraz to robi...I mówi że ma nadzieję że będzie to bo już ma dosyć..jutro ma być czujnik i będzie dzwonił... to co on po wyrzuceniu takiego błędu nie sprawdził najpierw czujników???, przecież od tego powinien zacząć!!! Widzę że gość strasznie błądzi.... obstawiam niestety źle złożony rozrząd jakbyś kolego szukał mechanika który to ogarnie to mogę Ci podać namiary na tego który mi robił gość ogarnia te silniki tylko musiałbyś się "kopnąć" do Lublina niestety, ale jeśli tak się sprawa skończy to nie jedź do mechanika który nigdy nie robił tego silnika, bo ustawienie wariatorów w tym silniczku potrafią tylko nieliczni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #316 Napisano 20 Grudnia 2016 (edytowane) dobrze myślisz to co on po wyrzuceniu takiego błędu nie sprawdził najpierw czujników???, przecież od tego powinien zacząć!!! obstawiam niestety źle złożony rozrząd jakbyś kolego szukał mechanika który to ogarnie to mogę Ci podać namiary na tego który mi robił gość ogarnia te silniki tylko musiałbyś się "kopnąć" do Lublina niestety, ale jeśli tak się sprawa skończy to nie jedź do mechanika który nigdy nie robił tego silnika, bo ustawienie wariatorów w tym silniczku potrafią tylko nieliczni Wariatory ustawiasz na znaki i rozrzad ma gadac ot cala filozofia magicznych wariatorow;) nie róbmy z tych silników jakich s tajnych motorow odrzutowych ktorych budowa owiana jest tajemnica nasa. Procz tego ze sam blok to pomieszanie kur..y z mulem bo niby Vka a jednak rzedowka, to nie widze w ich budowie nic nadzwyczajnego. Lancuch rozrzadu? Wow znany od lat 50 lub wczesniej. Zmienne fazy rozrzadu? Znane z wielu innych silnikow przed pojawieniem sie VRki. I zadnemu dobremu mechanikowi nie sprawia problemow ustawienie wariatorow. Inaczej sprawa sie ma w momencie trafienia na paparucha ktory zamiast szukac przyczyn w bardziej oczywistych rzeczach wzial sie za wymiane rozrzadu bo silnik telepal:brawo w momencie wywalenia bledu czujnika walu zmienia sie rozrzad hahaha sorry ale umiejetnosc diagnozy a nauka na silniku klienta to dwie rozne rzeczy Edytowane 20 Grudnia 2016 przez HansikVR5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mulat Zgłoś #317 Napisano 20 Grudnia 2016 No właśnie, nie sprawdził nawet podstaw... Normalnie szok!!! Jestem na takim ciśnieniu że szkoda gadać!! - - - - - aktualizacja - - - - - obstawiam niestety źle złożony rozrząd jakbyś kolego szukał mechanika który to ogarnie to mogę Ci podać namiary na tego który mi robił gość ogarnia te silniki tylko musiałbyś się "kopnąć" do Lublina niestety, ale jeśli tak się sprawa skończy to nie jedź do mechanika który nigdy nie robił tego silnika, bo ustawienie wariatorów w tym silniczku potrafią tylko nieliczni Michal, podejrzewam że skorzystam z Twojego magika jak będzie trzeba....Ale jeszcze mam odrobinę nadzieji....Jutro jak tego nie ogarnie to odbieram auto...Za części będę musiał zapłacić....A ciekawy jestem co powie za robociznę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #318 Napisano 20 Grudnia 2016 (edytowane) Nie plac za robocizne. Odbierasz auto w takim stanie jakim oddales wiec za co chcesz placic? Za niepotrzebna wedlug mnie wymiane sprawnego rozrzadu. Zabierz swoj stary rozrzad, jesli bedziesz mial koniecznosc zmiany mechanika to daj mu stare lancuchy niech porowna z nowymi czy sa naciagniete Edytowane 20 Grudnia 2016 przez HansikVR5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mulat Zgłoś #319 Napisano 20 Grudnia 2016 HansikVR5" Wariatory ustawiasz na znaki i rozrzad ma gadac ot cala filozofia magicznych wariatorow " Tylko żeby się jeszcze mądry znalazł co by mi to ustawił....Pewnie trzeba będzie Lublin odwiedzić.. - - - - - aktualizacja - - - - - W sumie HansikVR5 masz rację, za co tu płacić!?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #320 Napisano 20 Grudnia 2016 Ja bym nie zaplacil. Kazalbym zabrac mu swoje nowe czesci i powiesic na scianie jako pamiatke po papractwie. Bo nadal upieram sie przy swoim ze rozrzad wymieniony jest z du...py bo przyczyna lezy gdzie indziej. Wariatory maja na sobie znaki i maja sie pomiedzy soba pokrywac O--O w ten sposob. Mysle ze tutaj bledu nie zrobil i ustawil je dobrze. Albo faktycznie poszedl czujnik albo ktorys wariator nie dziala prawidlowo. Tak mysle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach