antrax Zgłoś #1 Napisano 16 Lipca 2008 Witam... Czytam o oleju w skrzyni biegów...wymieniac, nie wymieniać, ale nigdzie nie moge doszukac się instrukcji jak to zrobic (zmienić olej w manualu) jesli już ktos się uprze:) Chciałbym wiedziec gdzie np znajduje sie korek wlewu oleju do skrzyni jak sie do niego dostac, jak odkręcić, jak sprawdzic stan oleju, w jaki sposób dolać, no i oczywiscie jaki olej (chociaz to już było). Fajnie byłoby zobaczyć jakies "zdjątka". ps. Mój "pasek" rok produkcji czerwiec 2005 74KW TDI czy to B5 3BG? Skąd mam wiedziec jaki ma rodzaj silnika, bo są chyba dwa AFN i jeszcze jakis???? Dzięki za pomoc... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość olej09 Zgłoś #2 Napisano 16 Lipca 2008 ostatnio wymieniałem oliwe w skrzyni.... valvoline GL5 do manuala wchodzi 2.25 litra po wymianie zmniejszają sie opory(nie szarpie po puszczeniu gazu na biegu) lepiej wchodzi 1 bieg na zimnym olej do silnika tez polecam valvoline!!!!!!!!!inny samochodzik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kononowicz Zgłoś #3 Napisano 17 Lipca 2008 Było już sporo na ten temat ale postaram ci zsumować temat który sam niedawno zgłębiałem. Teoria mówi, że oleju w skrzyni manualnej się nie wymienia tylko dolewa jak są ubytki. Tak zaleca producent i poradniki typu "sam naprawiam". W praktyce nie ma żadnych przeciwwskazań do wymiany, a taka wymiana nie zaszkodzi tylko może pomóc. Ja zdecydowałem się, że olej wymienię ponieważ nie jeden a kilku formowaczów zauważyło lekką poprawę przy wrzucaniu biegów po wymianie oleju to mi wystarczy. Mocno przepracowany olej gęstnieje i traci trochę właściwości (fizyki się nie da oszukać) nikt nie wymyślił olejów wiecznych Olej do skrzyni w B5 to syntetyk 75 w 90 Wchodzi ok. 2,25 litra Problematyczne jest spuszczenie oleju, prawie żaden z warsztatów w mojej okolicy nie ma specjalnego klucza do korka spustowego (na allegro jest - 40 zł). a tu masz mały poradniczek: http://www.wrzuta.pl/obraz/pWHsKfI0Ix/ http://www.wrzuta.pl/obraz/6Kk0hZkbmm/ Mam nadzieję, że ci to coś pomoże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majdan Zgłoś #4 Napisano 26 Listopada 2009 Koledzy chce zmienić olej w skrzyni. Dzisiaj jak zszedłem pod samochód i szukałem wlewu to po lewej stronie przy półosi znalazłem taki chyba korek na Klucz Torx 55 i jak go wykręciłem to wyszedł mi korek z takim gumowym, lub plastikowym czymś w kształcie patyczka długości ok 3 cm. Czy to jest właśnie korek wlewu? Bo jak włożyłem tam palec to coś się tam ruszało, a oleju nie czułem. Z góry dziękuje za szybką odpowiedź. Dodam jeszcze, że oznaczenie silnika mam AWT i skrzynia manualna 5 biegowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebkus Zgłoś #5 Napisano 15 Grudnia 2009 (edytowane) Witam . Mam podobny problem mianowicie na zimnym biegi ciężko wchodzą i zanosze sie z zamiarem wymiany tego oleju . Teraz o co biega nigdzie nie moge znaleś słowa ile oleju trzeba do AWT przecierz tam skrzynka jest inna niż do diesla :638: (a może to samo 2,25l 75w90) z góry dzięki za odp. Edytowane 15 Grudnia 2009 przez sebkus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czajek19 Zgłoś #6 Napisano 15 Grudnia 2009 ja się dołączam do tematu . Skoro wchodzi 2,25 L a butelki są 1 Litrowe to jak bym zakupił 2 butle to by było dobrze ? czy musi być koniecznie to 2,25 l ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #7 Napisano 15 Grudnia 2009 ile oleju trzeba do AWT Też wchodzi 2.25l 75W90. czy musi być koniecznie to 2,25 l ? Musi być kolego, olej do skrzyni lejemy aż pod sam korek do lekkiego przelania. Castrol ma butelki 0.5L więc można kupić 2.50L Temat oleju w skrzyni przewałkowany na forum wiele razy. Polecam użyć wyszukiwarki. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebkus Zgłoś #8 Napisano 19 Grudnia 2009 Panowie wymieniłem u kumpla w warsztacie olej . Puki co przejechałem ze 20 km i jest znacząca poprawa w zmianie biegów. Korek oleju jest na taki wiekszy torx z dziurką , a wlew był obok lewej półośki . Olej sie wylał hmm w kolorze starego oleju po frytkach i był przejrzysty . Weszło 2 l mimo tego że jechałem i silnik i skrzynia były zagrzane wszystko sie nie wylało a nalałem pod korek . morał..... szybka robótka i w moim awt biegi chodzą lepiej:D:D:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maślak Zgłoś #9 Napisano 19 Grudnia 2009 a jakie macie przebiegi ,że wymieniacie olej?.Ja mam 120 tyś,i raczej jest ok.Ale jeśli nie zaszkodzi wymienić,a moze pomóc to czemu nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebkus Zgłoś #10 Napisano 20 Grudnia 2009 Ja mam przebieg 117000 i nie żałuje wymiany jak ktoś powiedział wyżej wymiana nie zaszkodzi a może pomóc . Mi pomogła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p@wel Zgłoś #11 Napisano 16 Października 2011 Witam,czy może ktoś napisać jak wymienić olej w skrzyni 6-bieg, tzn interesuje mnie lokalizacja korka wlewu i spustowego ( najlepiej jakby ktoś pokazał na fotce). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kermit Zgłoś #12 Napisano 16 Października 2011 kolego z tego co wiem jesli to skrzynia manualna to na sto procent olej syntetyk 75W90 a korek znajduje sie na wysokosci polowy skrzyni od drzwi kierowcy na klucz torx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p@wel Zgłoś #13 Napisano 17 Października 2011 piszesz o korku spustowym ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #14 Napisano 26 Października 2011 Panowie, jaki olej polecacie? Jaką normę musi spełniać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alan Zgłoś #15 Napisano 26 Października 2011 Mam jedną buteleczke litrową na pozbyciu, gdyby ktos potrzebował. Kupilem jeszcze gdy mialem paska, potem auto sprzedalem a olej mi zostal. Teraz latam innym autem, wiec nie jest mi potrzebny. Pamietam ze ta butelka do tanich nie nalezala. Zainteresowani pisac na PW albo GG: 621151, na pewno sie dogadamy :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek-83 Zgłoś #16 Napisano 11 Lutego 2012 Może mi ktoś pokazać na konkretnym przykładzie gdzie w skrzyni takiej jak moja DWA jest korek wlewowy i korek spustowy ? co wazniejsze na jakie klucze ? Kupiłem jakis czas temu nasadkę torx z otworem będąc pewien ,że to jest do spustu ale się okazuje ,że nie. Mechanik u którego wymieniałem olej w silniku twierdzi ,że to torx a w środku jest ibmus....to chyba nie możliwe ?! dokładnie taki kupiłem http://allegro.pl/nasadka-m16-spline-do-korkow-oleju-z-otworem-i2079294561.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #17 Napisano 11 Lutego 2012 Dobry klucz kupiłeś , a korek do wlewu masz z lewej strony skrzyni nad ośką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #18 Napisano 11 Lutego 2012 Tu masz pokazaną moją skrzynie od dołu, znaczy na boku Dobrą nasadkę kupiłeś. korek wlewowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek-83 Zgłoś #19 Napisano 11 Lutego 2012 dzięki tylko czy dobrą kupiłem do mojej skrzyni czy Twojej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #20 Napisano 11 Lutego 2012 skrzynie sa takie same Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach