Skocz do zawartości
Fokus

Wentylator, wiatrak klimy, Sprawdzony sposób na uzdrowienie

Rekomendowane odpowiedzi

A co w przypadku kiedy wentylator ma drgania da się to jakoś wyważyć czy nowy jest potrzebny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co w przypadku kiedy wentylator ma drgania da się to jakoś wyważyć czy nowy jest potrzebny?
na łopatkach powinny być takie metalowe wsuwki jakby to są ciężarki wyważające jeśli nie ma to drga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wracam jeszcze raz. Pogrzebałem jeszcze w necie i wiatraki:

8D0 959 455 C

8D0 959 455 R (taki powinienem mieć)

 

Mają różną cenę w ASO, więc cholerka jakaś różnica jest. C wchodził do passata do 2001 roku a do audi do 2004. Niech mi ktoś to wytłumaczy, bo ja już nie wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć

Też muszę wymienić :/

Ten

http://allegro.pl/wentylator-klimaty...774545919.html

bedzie dobry? (W sensie org gate)

jak on jest oryginalny... sorry ktoś kita wciska, do gate to jeszcze brakuje. To jest chińszczyzna z wtyczką GATE, ale za to sprytnie opisany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem wiatrak taki http://allegro.pl/passat-b5-audi-a6-a8-superbtno-wentylator-chlodnicy-i1764153648.html jakieś 2 m-ce temu. O żywotności za wcześnie pisać niemniej jednak nie ma mowy o żadnych skutkach ubocznych typu wibracje, no może trzeba poczekać kilka dni na dotarcie się szczotek aby nie pojawiał się błąd w klimatroniku. Przy wyborze kierowałem się jakością wizualną śmigła i sposobem rozwiązania formy wtryskowej do jego produkcji... i się nie zawiodłem. Obecność blaszek wskazuje na przeprowadzony proces wyrównoważenia wirnika.

Co do oryginalnego wiatraka z mojego autka datowanego na 2006 rok to w środku siedzi łożysko Made in China więc ciekawe gdzie Gate to produkuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Oprócz zastanego wentrylatora, mam spalony sterownik/opornik wentylatora. Lato było zimne, więc jakoś przeszło. Czy to ustrojstwo z linka poniżej to właśnie ten sterownik/opornica? Czy po zakupie wentylatora oraz teog dziadostwa nie wyjdzie mi jeszcze "coś" po drodze.

 

http://allegro.pl/opornica-vw-passat-b5-lift-klimatronik-krakow-i1875147729.html

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

 

Kuba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie: przy jakiej temperaturze działa ten wentylator klimy

wymieniłem ten cholerny wentylator klimy na nowy, przekaźnik wyjąłem rozebrałem nie jest zjarany (u mnie był czerwony z num. 267), bezpiecznik sprawdziłem jest cały, nowy wentylator na krótko podpiołem pod aku. działa, a jak jest zamontowany to nie działa więc po włączeniu AUTO na panelu klimatronika powinien sie obracać ten wentylator

chyba że pomieszałem kabelki bo zmieniałem wtyczki więc jak możecie po pokażcie foto jakie kolory maja kable we wtyczce i kostce łączącej się to prośba do tych osób co maja jeszcze oryginalny wentylator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bardzo często w Passatach zdarza się że wentylator nie załącza się po włączeniu klimatyzacji.

Przepis na jego uzdrowienie jest taki że trzeba wziąć (to nie jest żart) długi śrubokręt lub przecinak i puknąć delikatnie w metalową obudowę silnika wentylatora oczywiście przy załączonej klimie.

Bardzo często wiatrak zaskakuje za pierwszym razem. Niekiedy trzeba wyłączyć klime, poczekać aż wiatrak przestanie się kręcić i uruchomić klime ponownie. Jeśli nie działa to należy całą procedurę powtórzyć kilkakrotnie.

Tym prostym sposobem udaje się zreanimować zdecydowaną większość wiatraków.

W sporadycznych przypadkach ta metoda jest nieskuteczna i pozostaje jedynie wymiana na nowy.

pozdrawiam:)

 

W moim wypadku pomogło zalecenie kolegi Fokus - operacja maizel i młotek czyli fachowo klucz MM :) Dziękuję. Wszystko stało się po przetarciu obudowy osuszacza klimy, kiedy to uciekł czynnik chłodzący. Passaty 3BG mają właśnie taką wadę, że przewody z klimy idące od osuszacza ocierają się o tenże osuszacz, co z czasem powoduję przetarcie aluminiowej obudowy i ucieczkę gazu, końcowy efekt jest taki że coś szlag trafia :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanie: przy jakiej temperaturze działa ten wentylator klimy

wymieniłem ten cholerny wentylator klimy na nowy, przekaźnik wyjąłem rozebrałem nie jest zjarany (u mnie był czerwony z num. 267), bezpiecznik sprawdziłem jest cały, nowy wentylator na krótko podpiołem pod aku. działa, a jak jest zamontowany to nie działa więc po włączeniu AUTO na panelu klimatronika powinien sie obracać ten wentylator

chyba że pomieszałem kabelki bo zmieniałem wtyczki więc jak możecie po pokażcie foto jakie kolory maja kable we wtyczce i kostce łączącej się to prośba do tych osób co maja jeszcze oryginalny wentylator

 

 

O ile się nie mylę to czarno-czerwony i czarno- brązowy. Ale może mi się kręcić:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

polonez15 dzięki ale temat już opanowany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie szukać opornicy wentylatora klimatyzacji w Passacie B5 FL?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Allegro szukaj - największy wybór :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomcio koledze Tomy nie chodziło gdzie to kupić tylko gdzie w pasku jest umiejscowiona ta opornica wentylatora klimatyzacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - chodziło mi o miejsce :)

 

Poza tym jeśli na forum pisze się o "opornicy klimatyzacji" to nie ma to chyba nic wspólnego z wentylatorem klimatyzacji przy chłodnicy lecz wentylatorem nawiewu. Opornica klimatyzacji wg tego co mi opisał elektryk znajduje się za schowkiem wewnątrz auta i służy do regulacji prędkości obrotowej głównego wiatraka nawiewu. Dobrze kombinuję?

 

Wentylator chłodnicy klimatyzacji zasilany jest 2 kablami i od przekaźnika sygnału nie ma nic co miałoby u musiałoby go regulować - zawsze pracuje na full mocy 12V 300W. Jutro auto będzie na podnośniku z okazji wymiany oleju w skrzyni biegów to przyjrzę się tym kablom/blaszanemu mocowaniu na lewej podłużnicy. Ponoć tam jest często problem. Dzisiaj sprawdziłem wszystkie przekaźniki i bezpieczniki - sprawne, przekaźnik dostaje sygnał i puszcze dalej prąd, który gubię w okolicy wtyczki wiatraka w komorze silnika :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem braku zasilania wentylatora klimatyzacji opanowany - opornica wstępna wentylatorów do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Problem braku zasilania wentylatora klimatyzacji opanowany - opornica wstępna wentylatorów do wymiany.

 

Czy na drodze panel climatronica - wentylator jest jeszcze coś oprócz tego? Powiedzieli mi w warsztacie, że opornica/sterownik wentylotora jest uszkodzona - miało się to znajdować gdzieś w okolicy podłużnicy. Tyle się dowiedziałem i od roku nadal nie mam tego zrobionego. Mógłbyś podać numer części albo jakiś linka na allegro?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak - nazywa się to opornicą/rezystorem (jeszcze inni mówią na to sterownik) wstępnym wentylatorów (klima, chłodnica główna) i jest zamontowana od spodu prawej (stojąc przodem do auta) podłużnicy. Coś takiego:

http://allegro.pl/audi-a4-a6-opornik-wstepny-wentylatora-8d0959493a-i2180600539.html

 

Dzisiaj właśnie po 2 tygodniach od zauważenia problemu z niekręcącym się wiatrakiem klimy udało mi się znaleźć chwilkę luzu i wstawić auto na serwis. Diagnoza błyskawiczna: 8D0959493A do wymiany.

 

 

Uważaj! Nie eksploatuj latem klimy na postoju bo szlak trafi sprężarkę jeśli nie masz wspomagania chłodzenia wentylatorem!

 

Cena w ASO: 400,00 PLN.

Edytowane przez Tomy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo. Będzie trzeba o tym pomyśleć - na postoju się wyłączyła parę razy klima, ale wcześniej ją wyłączam a w czasie jazdy ma chłodzenie. Będę kombinował z załączeniem wentylatora na krótko na lato.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności