Skocz do zawartości
Los22

[B5] Tarcze hamulcowe i klocki Steinhof - opinie

Rekomendowane odpowiedzi

Obstawiam, że to pozostałość po czujniku...
A faktycznie tak moze byc ;)

 

Ile srednio klocki wytrzymuja podczas normalnej eksploatacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A faktycznie tak moze byc ;)

 

Ile srednio klocki wytrzymuja podczas normalnej eksploatacji?

 

w drugim samochodzie w rodzinie, passat b5 kombi 99' jeżdzący jako taxi (czyli w większości miasto) te same klocki wytrzymały 37 000km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
te same klocki wytrzymały 37 000km
To raczej slaby wynik. Na palacej sie kontrolce klockow mam juz nabite 16kkm i dzisiaj poszedl passek na wymiane kpl hamulcow przod i tyl.

Od zakupu auta najechalem juz 37kkm, ale nie wiem ile temu wczesniej byly zamontowane - ATE.

 

Poza tym malo ich uzywam ;) Hamuje glownie silnikiem - automat.

 

 

Ps. na taxi tez tak kiepsko wygladaly?

No i z jakimi tarczami jezdzily w jednym i drugim aucie?

 

Jaka grubosc zostala tych na zdjeciu?

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dokładnie steinhofy przejechały 60 027 km bez zastrzeżeń, to co widać na zdjęciach wysypało się po wyjęciu z zacisków
Odpowiedz steinhofa co do powyzszych zdjec:

"Proszę przyglądnąć się na zdjęciach że okładziny pozostał ok. 1-1.5 mm przy takiej grubości okładziny może ona się kruszyć, przy tak nie wielkiej warstwie nakładki jest to normalne. Czujnik informował już dawno że klocki są do wymiany co widać na zdjęciach (czujnik zaczyna informować przy grubości okładziny ok. 5mm). Dodatkowo tarcze na których pracowały klocki były nie równe (co również widać na zdjęciach)"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

37 tyś na klocki to słabiutko. Porządne mogłyby zrobić 4 razy tyle albo więcej. Tymbardziej że rzadko ma się do czynienia z taksówkarzami którzy preferują ostry styl jazdy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 tyś na klocki to słabiutko.
Pare lat temu rozmawialem z kierowca sluzbowej (MON) skody superb I 1.8T i tez narzekal na szybkie zuzywanie klockow - wymiana w ASO co ok 35kkm, a jezdzil glownie w trasie. Jak ASO to pewnie wsadzali ATE, chyba ze w superbie siedzi fabrycznie cos innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To raczej slaby wynik. Na palacej sie kontrolce klockow mam juz nabite 16kkm i dzisiaj poszedl passek na wymiane kpl hamulcow przod i tyl.

Od zakupu auta najechalem juz 37kkm, ale nie wiem ile temu wczesniej byly zamontowane - ATE.

 

Poza tym malo ich uzywam ;) Hamuje glownie silnikiem - automat.

 

 

Ps. na taxi tez tak kiepsko wygladaly?

No i z jakimi tarczami jezdzily w jednym i drugim aucie?

 

Jaka grubosc zostala tych na zdjeciu?

 

wydaje mi się, że kontrolka zaświeciła się u mnie jakieś ok. 2000 km temu i na pewno od czasu sygnalizacji zużycia okładzin nie zrobiłem więcej niż 3000 km

 

zdjec klockow z taxi nie mam, jak znajde tamte klocki wrzucę foto

 

co do marek tarcz nie wiem jakie były, natomiast w moim aucie były na pewno nowe do zestawu steinhofów

 

Odpowiedz steinhofa co do powyzszych zdjec:

"Proszę przyglądnąć się na zdjęciach że okładziny pozostał ok. 1-1.5 mm przy takiej grubości okładziny może ona się kruszyć, przy tak nie wielkiej warstwie nakładki jest to normalne. Czujnik informował już dawno że klocki są do wymiany co widać na zdjęciach (czujnik zaczyna informować przy grubości okładziny ok. 5mm). Dodatkowo tarcze na których pracowały klocki były nie równe (co również widać na zdjęciach)"

 

bez przesady, zdjęcia klocków które wrzuciłem na pewno są grubsze niż 1,5 mm, jutro postaram się zmierzyć i wrzucić foto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

każdy o klockach a jak tarcze po tych dystansach ?chyba ze coś innego było montowane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie, ciekawe ile srednio wytrzymuja klocki po zapaleniu sie kontrolki. U mnie prawie rok i 16kkm - na dniach sie dowiem ile mm jeszcze na nich zostalo.

Siedzialy ATE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

W klockach firmy Steinhof grubość czujnika sygnalizującego zużycie układu hamulcowe to ok 4 mm. Czy klocki były zamontowane na nowe tarcze hamulcowe ? Widać bardzo dokładnie po zdjęciach klocka hamulcowego że tarcze były w tragicznym stanie, ślady na brzegach klocków. Niech ktoś mi powie jakiego producenta klocki wytrzymują ponad 60 tyś przy normalnej jeździe :)

Zestaw bardzo ładnie się trzymał, przy wymianie, i tak cienkiej okładzinie wystarczy klocek upuścić z 40 cm i każda odpadnie.

W ten rowek na zdjęciu jest zatopiony czujnik.

Jako bezpośredni przedstawiciel mogę powiedzieć, że sprzedając klocki lokalnie zaprzyjaźniony taksówkarz roki przebiegi między 30 a 40 tyś km. Zużycie w dużej mierze zależne jest od stylu jazdy masy samochodu jak i samej skuteczności hamulców, małe hamulce w dużym wozie będą się bardzo szybko zużywały. Passat B5 akurat ma bardzo dobre i sprawdzone hamulce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niech ktoś mi powie jakiego producenta klocki wytrzymują ponad 60 tyś przy normalnej jeździe
Ile cm maja nowe klocki?

 

Wlasnie przejrzalem historie serwisowa mojego auta i pierwsza wymiana klockow nastapila przy 108kkm, druga przy 163kkm, tylko ze nie ma rozroznienia na os przednia i tylna. Zakladajac, ze drugi raz wymieniono je przy 163, to zrobilem na nich ponad 80kkm.

 

W historii tez czesto pojawia sie wpis wymontowanie i zamont. tarcz hamulc przy 38kkm, 77kkm i 138kkm, ale nie wiem o co chodzi, bo wtedy nie ma mowy o klockach, a zywotnosc tarcz jest przeciez wieksza niz klockow.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W historii tez czesto pojawia sie wpis wymontowanie i zamont. tarcz hamulc przy 38kkm, 77kkm i 138kkm, ale nie wiem o co chodzi, bo w tedy nie ma mowy o klockach, a zywotnosc tarcz jest przeciez wieksza niz klockow.

 

Jest to notoryczny wpis w samochodach sprowadzanych z Niemiec, często gwarancyjna naprawa lub rozbieranie i czyszczenie układu hamulcowego sprawdzanie okładzin ciernych itp, za coś w serwisie trzeba płacić. Weź po uwagę że serwis jak i książka zaleca wymianę płynu hamulcowego co 2 lata, kto w Polsce wykonuje taki przegląd ? ........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Weź po uwagę że serwis jak i książka zaleca wymianę płynu hamulcowego co 2 lata
W historii mojego auta jest co dwa lata. W Polsce tak jak piszesz, tylko jak cos sie dzieje, lub przy wymianie hamulcow. Ja bede robil gdzies za 4y lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

W klockach firmy Steinhof grubość czujnika sygnalizującego zużycie układu hamulcowe to ok 4 mm. Czy klocki były zamontowane na nowe tarcze hamulcowe ? Widać bardzo dokładnie po zdjęciach klocka hamulcowego że tarcze były w tragicznym stanie, ślady na brzegach klocków. Niech ktoś mi powie jakiego producenta klocki wytrzymują ponad 60 tyś przy normalnej jeździe :)

Zestaw bardzo ładnie się trzymał, przy wymianie, i tak cienkiej okładzinie wystarczy klocek upuścić z 40 cm i każda odpadnie.

W ten rowek na zdjęciu jest zatopiony czujnik.

Jako bezpośredni przedstawiciel mogę powiedzieć, że sprzedając klocki lokalnie zaprzyjaźniony taksówkarz roki przebiegi między 30 a 40 tyś km. Zużycie w dużej mierze zależne jest od stylu jazdy masy samochodu jak i samej skuteczności hamulców, małe hamulce w dużym wozie będą się bardzo szybko zużywały. Passat B5 akurat ma bardzo dobre i sprawdzone hamulce.

 

 

 

Seba wszystko zależy od tego jak auto jest eksploatowane, w znajomej firmie transportowej w nowych ducato jeżdzących wyłącznie po trasach klocki ate robią po 200 tyś!!!! informacja potwierdzona, nasi klienci spokojnie robią po 50-70 tyś i jest jeszcze sporo klocka a nogi bywają ciężkie. Wystarczy kiepska praca tłoczka lub kłopot z zaciskiem i już będzie hebel zużywał się zdecydowanie szybciej. W przypadku optymalnej pracy 37 tyś to marny wynik a 60 to żaden szał

 

 

 

 

Jericho najczęściej klocki z przodu mają od 17 do 20mm grubości.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

W historii mojego auta jest co dwa lata. W Polsce tak jak piszesz, tylko jak cos sie dzieje, lub przy wymianie hamulcow. Ja bede robil gdzies za 4y lata.

 

 

 

temperaturę wrzenia płynu hamulcowego jesteś w stanie w sekund 5 sprawdzić w warsztacie. Ja zanim zmieniłem płyn miałem punkt wrzenia na poziomie 160 stopni i wyraźnie czułem że hebel to już nie to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jericho najczęściej klocki z przodu mają od 17 do 20mm grubości.
Dzieki za info. Przy wymianie wyszlo, ze stare przednie ATE mialy jeszcze ok 4-5mm grubosci a tylne ok 2mm. Czyli przednie na 90kkm spokojnie starczylyby.

W Stienhofach czujnik jest na 4mm, w ATE wychodzi ze jest duzo wyzej, albo przypadkowo uszkodzila mi sie wiazka, ale watpie w to gdyz kontrolka zapalila sie na expresowce po mocnym hamowaniu.

temperaturę wrzenia płynu hamulcowego jesteś w stanie w sekund 5 sprawdzić w warsztacie. Ja zanim zmieniłem płyn miałem punkt wrzenia na poziomie 160 stopni i wyraźnie czułem że hebel to już nie to.
Kolejne cenne info ;) To ile lat siedzial stary plyn?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3-4 lata. Zalany został ate typ 200 o podwyższonych parametrach, po roku od wymiany sprawdzę jak sobie radzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zalany został ate typ 200
Teraz tez go mam zalanego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety moje klocki poszły już do kosza, tarcze jeszcze przed przetoczeniem dorwałem, dla przypomnienia tarcze jeździły w parze z klockami steinhof przebieg ~60 000km i również były nowe :)

ktoś wcześniej pisał, że tarcze musiały być krzywe, także fotki do wglądu i własnej oceny

IMG_20140512_190311.jpg

IMG_20140512_190154.jpg

IMG_20140512_190237.jpg

IMG_20140512_190228.jpg

IMG_20140512_190246.jpg

IMG_20140512_190259.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tarcze jeszcze ładne, przetoczyć i będą śmigać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

założyłem tarcze i klocki ATE przód i tył,przednie tarcze nawet po ostrym hamowaniu nagrzewają się minimalnie a tylne bardzo mocno ,czy to jest normalne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności