Skocz do zawartości
Gość sfinx

Błędy ABS i ESP

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dość skomplikowany przypadek, otóż polega na tym ,że kiedy jadę, samochodzik wpada mi w jakiś błąd, nie wyświetlają mi się pozycje biegów (PNRD)

 

skrzynia wchodzi w tryb awaryjny. Jak szarpie, to być może zerwany kosz sprzęgłowy. ABS i ESP tyo raczej juz przy okazji. Wrzuć post do tematu http://forum.vw-passat.pl/threads/7787-PROBLEM-Z-AUTOMATYCZN%A1-SKRZYNI%A1-BIEG%D3W?p=2074453#post2074453

 

Marcin1968 wszystko wyjaśni. Od siebie dodam - będą spore wydatki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pasektdi, dzięki za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema. Pisze z małym problemem ABS'u. A dokładnie przy każdym dohamowaniu zaraz przed zatrzymaniem auta włącza mi się ABS i zachowuje się jakby był na lodzi. Zdarza się to przy każdym zatrzymaniu. Problem pojawił się zaraz po wymianie zwrotnicy. Przy zwrotnicy był czujnik z uciętymi kablami ale wszystko jest elegancko polutowane i zaizolowane. Czy ma ktoś pomysł jaka jest tego przyczyna??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na 99% uszkodzony czujnik :)

 

nie próbował go nikt wyciągać? może poprzedni właściciel zwrotnicy chciał go wyjąć, rozerwał go w środku ale złożył w całość i zostawił z kawałkiem wiązki dla niepoznaki? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik kosztuje niewiele. U mnie jak padł, to po prostu nie miałem ABS. Kontrolka się świeciła i już. Po wymianie, wszystko wróciło do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na 99% uszkodzony czujnik

 

nie próbował go nikt wyciągać? może poprzedni właściciel zwrotnicy chciał go wyjąć, rozerwał go w środku ale złożył w całość i zostawił z kawałkiem wiązki dla niepoznaki?

Też właśnie celuję w czujnik ale nie ma na nim żadnego znaku żeby był dłubany:/

 

U mnie jak padł, to po prostu nie miałem ABS. Kontrolka się świeciła i już. Po wymianie, wszystko wróciło do normy.

U mnie ABS działa bardzo dobrze tylko niepotrzebnie się włącza przy zatrzymywaniu. I na dodatek nie mam żadnej kontrolki z błędem i dlatego nie wiem o co chodzi bo tak to byłoby jasne:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie ABS działa bardzo dobrze tylko niepotrzebnie się włącza przy zatrzymywaniu. I na dodatek nie mam żadnej kontrolki z błędem i dlatego nie wiem o co chodzi bo tak to byłoby jasne:/

 

jak masz vag podłącz i zobacz sobie w blokach pomiarowych w abs wskazania szybkości z czujników czy się pokrywają

ale jak przedmówcy zabrudzony/na zepsuciu czujnik abs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok na weekend spróbuję z tym vagiem i będę pisał czy coś się poprawiło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim Passacie 1.9 TDI 97 r przy odpaleniu zapala sie lampka ABS i wydaje ten trzykrotny dzwiek,ale po chwili gasnie,ABS dziala. Co jest grane ? Ma ktos podobny problem ? Da sie to jakos zniwelowac przez VAG-a ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam:) odświeżę temat może ktoś mi coś podpowie... niedawno kupiłem Passata 2.0 benzyna z 2001roku, po 2 dniach od zakupu zapaliła mi sie kontrolka esp abs, ale zgasiłem silnik odpaliłem i zgasła wiec myślałem ze pada jakiś czujnik, pomyślalem że zaczekam aż zapali się na dobre i pojadę na komputer, lecz po tygodniu zapaliła mi się kontrolka abs, esp i check silnika, wiec już pojechałem podłaczyć auto do mechanika co się okazało to błąd 18010 i coś o niskim napięciu sterownika silnika, mechanik sprawdził miernikiem i okzało sie że ładowanie jest słabe w granicach 11,8 volta więc wymienił regulator napięcia teraz po nocy i odpaleniu auta pokazuje 14,14v po 20 minutach już 13,80 a na pełnym obciązeniu 13,60. lecz po odpaleniu auta i krótkim odcinku drogi zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu kontrolki zapalają sie znowu.... czy może to być wina akumulatora? nie wiem ile ma lat, jest bezobsługowy i nie ma "oczka"mechanik mówi ze skoro auto odpala to akumulator jest ok, ale 2x starsi "koledzy" z którymi pracuję mówią ze akumulator się kończy i jak kupię nowy to moje problemy się skonczą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Serdecznie

Jestem nowy na forum więc jeżeli coś źle napisałem to sorki

 

Mam podobny problem pojawiający się błąd ABS i wykrzyknik. Nie ma znaczenia czy silnik zimny czy nie, zdarzało sie nawet podczas jazdy że silnik gasł I sam zapałał lu nie trzeba było spychać auto na pobocze. Już byłem I kilku mechaników I każdy mówi co innego od awarii immobilisera, pompy paliwa, po wtrasyki czy sterwonik abs. Auto podpinane pod kompa kilka razy i nic nie pokazało.Raz tylko u jednego z elektryków pokazało błąd komunikacji z ECU.

Kiedyś wystarczyło wkladać i wyciągać kluczyk i go przekrecać aż wszystkie kontrolki zgąsną i nie powrócą i wtedy odpalał. Zacząłem od wymiany przekaźników nr 167 i 267 bo kiedyś je poruszałem i kontroli zgasły był spokój przez 1,5 tygodnia. Wczoraj natomiast auto zgasło mojej dziewczynie podczas cofania i powtórka wyskoczyły błedy abs ,esp + silniczek na pomarańczowo. Nawet gdy gasło abs i esp próba odpalania konczyła sie pojawianiem silniczka i nic. Po ok 15min czekania wszytsko jak ręką odjął auto zapaliło normalnie.

Możecie podpiewiedzieć coś.

Mieszkam w uk i troche lipa z dobrym solidnym mechanikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Serdecznie

Jestem nowy na forum więc jeżeli coś źle napisałem to sorki

 

Mam podobny problem pojawiający się błąd ABS i wykrzyknik. Nie ma znaczenia czy silnik zimny czy nie, zdarzało sie nawet podczas jazdy że silnik gasł I sam zapałał lu nie trzeba było spychać auto na pobocze. Już byłem I kilku mechaników I każdy mówi co innego od awarii immobilisera, pompy paliwa, po wtrasyki czy sterwonik abs. Auto podpinane pod kompa kilka razy i nic nie pokazało.Raz tylko u jednego z elektryków pokazało błąd komunikacji z ECU.

Kiedyś wystarczyło wkladać i wyciągać kluczyk i go przekrecać aż wszystkie kontrolki zgąsną i nie powrócą i wtedy odpalał. Zacząłem od wymiany przekaźników nr 167 i 267 bo kiedyś je poruszałem i kontroli zgasły był spokój przez 1,5 tygodnia. Wczoraj natomiast auto zgasło mojej dziewczynie podczas cofania i powtórka wyskoczyły błedy abs ,esp + silniczek na pomarańczowo. Nawet gdy gasło abs i esp próba odpalania konczyła sie pojawianiem silniczka i nic. Po ok 15min czekania wszytsko jak ręką odjął auto zapaliło normalnie.

Możecie podpiewiedzieć coś.

Mieszkam w uk i troche lipa z dobrym solidnym mechanikiem

 

Cześć, sam walczę z abs esp, z tego co się dowiedziałem i doczytałem na forum to błąd komunikacji ECU możę byś od spadku zasilania czy też słabej masy. Kiedyś miałem taki problem w skodzie ze auto gasło i odpalało kiedy chciało, można było dostać szału:) jeździłem po mechanikach oczywiście wychodziło na to że trzeba bedzię wymienić pół auta ale szukając na forum znalazłem informacje o przekaźniku nr.108 (chyba gdzieś w okolicach kolan, tzn nad pedałami) tak było w octavi. Nie wiem nawet od czego on jest, kosztował 15zł. może zacznij od tego (ja bym tak zrobił) na początek najtańsza opcja:) może auto ci często gaśnie wiec często odpalasz a wiec napięcie może spadać po kilkukrotnym kręceniu jeździsz krótkie odcinki i komputer głupieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jest taki problem ze po odpaleniu auta kontrolka ABS i ESP sie ciągle świeci i po przejechaniu około 200 m zapala sie zaczyna migać czerwony wykrzyknik i sa trzy piknięcia. Czytałem gdzieś ze to jest brak zasilania na pompie abs.To czyli jak na przykłąd wymienie sam sterownik pompy to czy to załatwi sprawe czy musze całą pompe zmieniać???A i czy sterownik z ESP to ten sam co Jest w zwykłem pompie bez ESP ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej najpierw odczytać bledy.

Źle zakodowany sterownik tak sie objawia wlasnie lub uszkodzenie np taśmy w kierownicy.

Sam sterownik możesz wymienić bez pompy a sterownik ESP i ABS to jeden sterownik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha dzięki za szybką odpowiedz a ma jeszcze jedno pytanie czy sterownik od 1.8 bo taki akurat mam bedzię pasować do 2.0 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A u mnie jest taki problem ze po odpaleniu auta kontrolka ABS i ESP sie ciągle świeci i po przejechaniu około 200 m zapala sie zaczyna migać czerwony wykrzyknik i sa trzy piknięcia. Czytałem gdzieś ze to jest brak zasilania na pompie abs.To czyli jak na przykłąd wymienie sam sterownik pompy to czy to załatwi sprawe czy musze całą pompe zmieniać???A i czy sterownik z ESP to ten sam co Jest w zwykłem pompie bez ESP ???

 

Nie wymieniał Ci nikt czujnika skrętu pod kierą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wymieniał Ci nikt czujnika skrętu pod kierą?

 

Nie mam pojęcia bo nie dawno to auto kupiłem i tak juz było od początku i dopiero zamierzam sie tym zająć .A jak taki czujnik wygląda ?i Gdzie sie dokładnie znajduje ?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Dobra juz wiem jak to wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na VAG-u pokazało bład 1200 Napiecie zasilające zaworó ABS brak osprzetu /nie związane ze sprzętem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolejny raz, dalej mam problem z kontrolkami ABS ESP według mechanika problem był w uszkodzonym alternatorze tzn regulatorze napięcia, wiec został wymieniony, niestety nie przyniosło to rezultatów. Został wymieniony alternator na całkiem nowy, napięcie przy obciążeniu około 13.80v bez 14.30v bład występował nadal wiec postanowiłem wymienić akumulator z myślą ze to on coś miesza, niestety błąd wyskakuje nadal a ja postanowiłem zmienić mechanika, podłaczył auto pod kompa i wyszło że siedzi błąd "obciążenie silnika" sprawdził mi wszystkie połaczenia, kabel od wzbudzania i masę innych i niestety kontrolki zapalają się nadal bez większego sensu ale najczęściej kiedy trzymam nogę na hamulcu, lecz czasami potrafi zapalić sie podczas jazdy, przeczytałem chyba większość wątków na forum na ten temat i już nie mam pomysłu, wymieniłem nawet wszystkie żarówki w tylnych lampach z nadzieją ze jakaś robi spięcie, światła stopu działają normalnie, (wiem że sporo ludzi wymieniło czujnik świateł stopu i to pomogło) ja jeszcze tego nie zrobiłem, dwa razy w chwili zapalenia mi się kontrolek po zgaszeniu auta nie mogłem uruchomić silnika rozrusznik kręci a nie odpala. ale po 2 minutach odpala od strzała jak by nigdy nic, czy ktoś ma może jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam kolejny raz, dalej mam problem z kontrolkami ABS ESP według mechanika problem był w uszkodzonym alternatorze tzn regulatorze napięcia, wiec został wymieniony, niestety nie przyniosło to rezultatów. Został wymieniony alternator na całkiem nowy, napięcie przy obciążeniu około 13.80v bez 14.30v bład występował nadal wiec postanowiłem wymienić akumulator z myślą ze to on coś miesza, niestety błąd wyskakuje nadal a ja postanowiłem zmienić mechanika, podłaczył auto pod kompa i wyszło że siedzi błąd "obciążenie silnika" sprawdził mi wszystkie połaczenia, kabel od wzbudzania i masę innych i niestety kontrolki zapalają się nadal bez większego sensu ale najczęściej kiedy trzymam nogę na hamulcu, lecz czasami potrafi zapalić sie podczas jazdy, przeczytałem chyba większość wątków na forum na ten temat i już nie mam pomysłu, wymieniłem nawet wszystkie żarówki w tylnych lampach z nadzieją ze jakaś robi spięcie, światła stopu działają normalnie, (wiem że sporo ludzi wymieniło czujnik świateł stopu i to pomogło) ja jeszcze tego nie zrobiłem, dwa razy w chwili zapalenia mi się kontrolek po zgaszeniu auta nie mogłem uruchomić silnika rozrusznik kręci a nie odpala. ale po 2 minutach odpala od strzała jak by nigdy nic, czy ktoś ma może jakiś pomysł?

 

 

 

 

Ciekawe sprawa szukam na forum problemu z odpalaniem, i masz podobne objawy co ja tylko mi świeci się kontrolka od hamulca, auto rano odpaliło normalnie, następnie na powrót do domu musiałem trochę pokręcić 3 razy gdzieś i zajechałem na myjkę i po umyciu mogłem kręcić do bulu i nic, nie było słychać też pompi paliwa, jak by kręcił na sucho, po 10-20 minutach zakręcił 4 razy i pojechałem do domu, a dziś od ręki i wieś tu zrozum rozum, a i jeszcze temperatura silnika na desce nie podnosiła się równomiernie tylko auto na postoju nagrzało się trochę i fikało z 0 do 50, ze 4 razy potem od razu z 0 do 90. OCB ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności