Skocz do zawartości
Gość Krzysiek1980

dziwne zachowanie tempomatu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Krzysiek1980

Witam Wszystkich

 

Skorzystałem z opcj szukaj ale nie spotkałem konkretnej odpowiedzi. Mam problem z tempomatem, ktory zachowuje sie dość dziwnie. Podpinalem pod komputer i nie wykazuje usterki. Po włączeniu tempomatu auto przyspiesza i zwalnia (szarpie) i po chwili tempomat się wyłancza. Dzieje się tak za każdym razem bez względu na którym biegu jedziemy. Po kupnie auta działał dobrze, nie jestem w stanie powiedzieć kiedy się to zaczelo. Gość ktory sprawdzał mi komputerem sprawdzil, że od strony manetki jest wszystko ok. kontrolka sie zapala i jest reakcja na włączenie tempomatu. Zasugerował mi że może to być związane ze sterownikem silnika i że mozna by bylo wyprogramawać tempomat i spróbować go ponownie aktywować. Nie znam się na tyle i nie wiem czy jest to możliwe.

Może ktoś spotkał sie z podobnym problemem i mógłby cos pomóc

Z góry dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mezzoforte

Po raz kolejny napisze:D Sprawdzac rzeczy proste. Zajrzyj do kostki przy czujniku predkości. Na 99% zasniedziale styki albo kostka cala mokra. Z doświadczenia wiem ze moze to byc przyczyna szaleństwa tempomatu. A magicy -mechanicy cuda opowiadali łacznie z tym ze byl dokładany i pewnie nie chodzi jak trzeba:690:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po raz kolejny napisze:D Sprawdzac rzeczy proste. Zajrzyj do kostki przy czujniku predkości. Na 99% zasniedziale styki albo kostka cala mokra. Z doświadczenia wiem ze moze to byc przyczyna szaleństwa tempomatu. A magicy -mechanicy cuda opowiadali łacznie z tym ze byl dokładany i pewnie nie chodzi jak trzeba:690:

 

 

powiedz jeszcze gdzie jest ta kostka, aby chłopak sie nie pogubił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mezzoforte

Mysle ze już wie :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krzysiek1980

Kostka sprawdzona, była sucha. Styki wyczyszczone spryskane kontaktem narazie efektu brak. Będe szukał dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek1980 udało ci sie zlokalozowac przyczyne problemu z tempomatem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam też pytanie odnośnie tempomatu. Nie miałem jeszcze za wiele okazji z niego korzystać ale w weekend jechałem trochę dalej i go załączyłem. I teraz tak - włączam tempomat, puszczam gaz i auto normalnie zwalnia tak jak bym puścił gaz, dopiero jak w manetce dodałem gazu to normalnie trzymał prędkość. Za każdym razem tak. I czy to tak ma byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do doktor80 też mam autko tempomatem i u mnie jak włączę tempomat i przycisnę przycisk do czoła to auto trzyma prędkość po puszczeniu pedału gazu. może nie nacisnąłeś tego przycisku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napisz Kolego co znaczy "przycisnę przycisk do czoła" i o jaki przycisk chodzi?

U mnie jest tak: Włączam tempomat, puszczam pedał gazu i auto nie trzyma tej prędkości, trzyma ją wtedy gdy włącze tempomat, puszcze pedał gazu i wcisnę przycisk "+" na lewej manetce. Wtedy trzyma prędkość. Nie znam się jeszcze na tym za dobrze i nie wiem czy dobrze to obsługuje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak ma byc + mozesz podciagnac predkosc a- sppuscic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko dodam od siebie że włączenie tempomatu na śliskiej nawierzchni nie jest dobrym rozwiązaniem, można się zdziwić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja obsługi tempomatu:

 

1 przesówamy manetke w pozycję "on"

2. osiągamy żądaną predkość "normalną nożną" metodą.

3 naciskamy i przytrzymujemy 5 sekund przycisk "set"

4 puszczamy pedał gazu i auto trzyma zadaną prędkość

 

ew 5 zmiana utrzymuwanej prędkość -> przyciski + i -

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zagajnik

Jedna mała uwaga: wystarczy nacisnąć, nie trzeba trzymać 5 sekund :) A poza tym to wszystko jak napisałeś.

W trakcie jazdy na zadanej prędkości można ją zarówno skokowo (tak o 2-3 km/h wyżej lub niżej na jeden "skok") podwyższać jak i obniżać, naciskając odpowiednio przycisk tempomatu :)

PZDR Jacek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a miał ktoś z coś takiego że w czasie używania tempomatu po włączeniu lewego kierunkowskazu tempomat się rozłączał (dodam że nie zawsze jest to samo, niekiedy przy szybkim wyłączeniu kierunku tempomat sie nie rozłącza)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może wiązka kończy swój żywot. Jak nie ruszasz to jest ok, a jak włączasz kierunek to przerywa obwód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie trzeba trzymać "set" pięciu sekund, wystarczy wcisnąć...zresztą każdy przycisk do tempomatu wystarczy wciskać, nic nie trzeba trzymać...

 

....ale przy okazji zapytam o coś:

 

czym to idzie, jak jade na tempomacie np 140 km/h i przyhamuje to wiadomo tempomat się wyłącza ... zwolnie do np 90 km/h i aktywuje spowrotem tempomat na tych zapamiętanych 140-u to auto dostaje takiego kopa, że w szoku jestem, że tak przyśpiesza - wydaje mi się, że jakbym wcisnął gaz nawet do dechy to tak nie przyśpiesza jak na tym tempomacie. Zaobserwował to ktoś z Was? Czy może mi sie to tylko wydaje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim passacie przyśpiesza tak samo, na tempomacie czy z pedałem w podłodze. Ale przyznam że jest to możliwe aby na tempomacie miał większego kopa. Jeżdżąc autobusem (volvo 420KM) czasami używało się tempomatu aby dość sprawnie podjechać pod większą górkę (np wyjazd z portu w Dover w kierunku M2, koledzy z wysp penie znają tą trasę).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam dokladnie ten sam problem, ale to jest wiazka w samej manetce czy ta widoczna po zdjeciu kiery i obudowy kolumny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności