cubus Zgłoś #141 Napisano 7 Czerwca 2010 sprawdzaliśmy z moim mechanikiem pod kątem wszelkich luzów w układzie itp i nic nie przykuło naszej uwagi aczkolwiek ręki nie dam sobie uciąć i sprawdzę jeszcze raz te zaciski ps. nie napisałem jeszcze, że problem występuje tylko przy jednym kole - prawy przód, reszta jest w porządku Sprawdż przy okazjii czujnik ABS na tym kole. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #142 Napisano 7 Czerwca 2010 Sprawdż przy okazjii czujnik ABS na tym kole. Czujnik ABS może ewentualnie ocierać,a nie trzaskać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cubus Zgłoś #143 Napisano 8 Czerwca 2010 Czujnik ABS może ewentualnie ocierać,a nie trzaskać Chodzi mi o to, że zabrudzony albo krzywo zamontowany czujnik może dawać podobne objawy zakłucając prace ABS:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emki Zgłoś #144 Napisano 8 Czerwca 2010 Czujnik ABS może ewentualnie ocierać,a nie trzaskać i właśnie ociera, nic nie trzaska Chodzi mi o to, że zabrudzony albo krzywo zamontowany czujnik może dawać podobne objawy zakłucając prace ABS właśnie też nabrałem podejrzeń, że to ABS - dźwięk podobny, sprawdzę koło weekend'u - niestety na L4 leże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #145 Napisano 8 Czerwca 2010 Sprawdź prowadnice zacisków,przesuwają się w takich gumach,które po czasie się wyrabiają i powodują "pływanie" zacisku,co objawia się lekkimi trzaskami i tarciem klocka o tarczę.Pzdr. Sprawdź prowadnice zacisków,przesuwają się w takich gumach,które po czasie się wyrabiają i powodują "pływanie" zacisku,co objawia się lekkimi trzaskami i tarciem klocka o tarczę.Pzdr. Prowadnice jeśli maja w środku smar rzadko się zacieraja no tylko w przypadku gdy partacz mechanik niesprawdzi czy jest smar jeśli niemaja smaru może być grafitowy lub chociażby wazelina techniczna która po uszkodzeniu osłony gumowej niewypłukuje się i nadal smaruje prowadnice jest to zacisk pływający i po to służą te prowadnice by zacisk sobie pracował podczas hamowania i puszczania hamulca by klocki do tarczy nieblokowały koła podczas jazdy )Pozdro:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #146 Napisano 8 Czerwca 2010 Prowadnice jeśli maja w środku smar rzadko się zacieraja no tylko w przypadku gdy partacz mechanik niesprawdzi czy jest smar jeśli niemaja smaru może być grafitowy lub chociażby wazelina techniczna która po uszkodzeniu osłony gumowej niewypłukuje się i nadal smaruje prowadnice jest to zacisk pływający i po to służą te prowadnice by zacisk sobie pracował podczas hamowania i puszczania hamulca by klocki do tarczy nieblokowały koła podczas jazdy )Pozdro:) To ja wiem chodzi o przypadek,w którym są uszkodzone lub nadmiernie zużyte. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacakos71 Zgłoś #147 Napisano 21 Czerwca 2010 (edytowane) Panowie dwa razy chciałem żeby mi ktoś pomógł na forum i nic czemu nie chcecie mi pomóc:506:Serwo wymienione na nowe pompy vac już dwie próbowałem ale używane i dalej mam problem z pedałem hamulca,po dwóch naciśnięciach robi się twardy i nie ma mowy o hamowaniu co jest nie tak. Podczas jazdy pierwsze naciśnięcie hamulca jest super pochwili jak cza znowu zahamować już jest troszke twardszy a jak bym już musiał nacisnąć znowu trzeci raz to pedał skała,po chwili znowu jest ok 1 super 2 ok a 3 skała co jest grane???? na postoju przy uruchomionym silniku nie ma mowy o ciągłym pąpowaniu po trzecim naciśnięciu jest twardy,sprawdzałem u znajomego i w jego pasku można pompowac przez cały czas i jest jednakowa a u mnie kapa trzy razy i konec,jak nacisnę gaz to pedał hamulca wpada w podłoge i znowu mogę hamować 1-szym naciśnięciem. Jadąc z górki na biegu moge pompować pedał hamulca i hamulce działa fantastycznie.Co jest grane pomocy Edytowane 21 Czerwca 2010 przez jacakos71 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #148 Napisano 22 Czerwca 2010 sprawdź wszystkie węże od podciśnienia, nie tylko ten idący od serwa do kolektora ale i te małe wszystkie, ja przez przypadek rozłączyłem jeden z prawej strony silnika i miałem takie same objawy jak Ty piszesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacakos71 Zgłoś #149 Napisano 22 Czerwca 2010 Slaweeek czyli te węże od ABS-u? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #150 Napisano 22 Czerwca 2010 laweeek czyli te węże od ABS-u? nie, chodzi o gumowe wężyki podciśnieniowe, czy przypadkiem któryś nie jest rozpiety lub przetarty i nie łapie lewego powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacakos71 Zgłoś #151 Napisano 22 Czerwca 2010 (edytowane) Ok dzięki sprawdzę to jutro i dam znać co i jak bo mnie już z tym cholera bierze ---------- Post added at 23:02 ---------- Previous post was at 22:53 ---------- Edytowane 22 Czerwca 2010 przez jacakos71 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #152 Napisano 23 Czerwca 2010 nie, chodzi o gumowe wężyki podciśnieniowe, czy przypadkiem któryś nie jest rozpiety lub przetarty i nie łapie lewego powietrza. Dokładnie bo układ podciśnienia musi być szczelny, żeby sprawnie działał, a tak co z tego, że masz szczelną część między serwem a kolektorem, jak któryś cienki wężyk może być zsunięty albo przetarty i wtedy pompa podciśnienia zamiast wytwarzać podciśnienie w zamkniętym układzie to zasysa sobie powietrze gdzieś bokiem. Weź sobie jeszcze wsiądź do samochodu i wciśnij ten pedał 3 razy na odpalonym silniku, będzie twardy, a póź niej weź dodaj gazu, żeby wszedł na obroty i ponownie wciśnij 3 razy pedał i napisz co się dzieje. Jak pedał będzie lepiej łapał, tzn nie będzie twardy to gdzieś lewe powietrze łapie układ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truskawka123 Zgłoś #153 Napisano 29 Czerwca 2010 (edytowane) Samochód jak w opisie, silnik AKN, samochód słabo hamuje, tj pierwsze hamowanie ok, ale np drugie lub trzecie i pedał robił sie twardy. Objaw jakby pompa nie dawała rady. Gdzie można taka pompę kupić w dobrej cenie (w miarę szybko - szykuje mie sie wyjazd). Chyba ze ktoś ma inny pomysł co to może być. Niedawno samochód stal przez około 3 miesiące i miał wymienione walki rozrządu, turbina była regenerowana, wymieniony rozrzad. Tarcze i klocki wymienione. Poziom płynu hamulcowego ok, płyn ok. //EDIT by tony_w: Wątek dołączony do istniejącego tematu. Korzystaj z Wyszukiwarki. Dzięki. Edytowane 29 Czerwca 2010 przez truskawka123 uzpelnienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emki Zgłoś #154 Napisano 30 Czerwca 2010 Sprawdź prowadnice zacisków,przesuwają się w takich gumach,które po czasie się wyrabiają i powodują "pływanie" zacisku,co objawia się lekkimi trzaskami i tarciem klocka o tarczę.Pzdr. Sprawdż przy okazjii czujnik ABS na tym kole. a jednak chodzi o tarczę najdziwniejsze, że wygląda ok, ale na próbę założyłem starą tarczę i wszystko jak ręką odjął nic nie trze, nie stuka itp tarcze wymieniłem - a tą wadliwą zareklamowałem dzięki jeszcze raz za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #155 Napisano 30 Czerwca 2010 Samochód jak w opisie, silnik AKN, samochód słabo hamuje, tj pierwsze hamowanie ok, ale np drugie lub trzecie i pedał robił sie twardy. Objaw jakby pompa nie dawała rady. Gdzie można taka pompę kupić w dobrej cenie (w miarę szybko - szykuje mie sie wyjazd). Chyba ze ktoś ma inny pomysł co to może być. Niedawno samochód stal przez około 3 miesiące i miał wymienione walki rozrządu, turbina była regenerowana, wymieniony rozrzad. Tarcze i klocki wymienione. Poziom płynu hamulcowego ok, płyn ok. Może pierw odpowietrzyć pompe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #156 Napisano 30 Czerwca 2010 Z tego co wyczytałem to przy twardniejącym pedale hamulca winę za to ponosi serwo a nie pompa,ale nie jestem do końca pewny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kluska Zgłoś #157 Napisano 30 Czerwca 2010 Witam wszystkich, może ktoś potrafiłby mi pomóc. Mój problem z hamulcami wygląda następująco: Po odpaleniu samochodu nagle przestały działać poprawnie hamulce, objawy które temu towarzyszyły to pedał hamulca który wpadał do podłogi i słabe hamowanie a nawet powiem, że znikome. Przy samym końcu( pedał nie podnośi się do góry), w połowie naciśnięcia ma wyczuwalny przeskok jakby gdzieś przepuszczała uszczelka. Sprawdziłem zaciski, tarcze, klocki i wszystko niestety ok. Spróbowałem odpowietrzyć układ, i wywnioskowałem, że jedna sekcja wogóle nie ma ciśnienia, to padło podejrzenie na pompę, kupiłem, odpowietrzyłem i znowu problem, hamulce cały czas trzymają, po odłączeniu przewodu od serwa, tego ciśnieniowego odpuszczają, ale to nie to. Druga pompa też padła, ( z resztą nie ma co się dziwić, kupiłem za 50 zł). Może ktoś coś mógłby mi doradzić ponieważ moje podejrzenia padają na pompę hamulcową i serwo ale chciałbym się upewnić zanim wydam pare stówek na nowę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrmajkowski Zgłoś #158 Napisano 3 Lipca 2010 Witam, mam problem z absem gdy dojeżdzam do skrzyzowania zalącza sie abs tzn przeskakuje i drży pedal hamulca:( przeczyścilem czujniki i koronki i nadal jest żle. Może ktos z Was miał takie objawy?? Prosze o pomoc ponieważ nie mam juz pomysłu co to może być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol3 Zgłoś #159 Napisano 4 Lipca 2010 Witam mam podobny problem z absem przy gwałtownym nacisku na pedał hamulca , mam wyczuwalne bicie absu w pedał , ale dzieje sie to tylko wtedy gdy ostro hamuje,odpinałem czujniki i jest to samo tarcze są proste bo kierownica ani nie drgnie. Jeżeli macie jakiś pomysł prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #160 Napisano 24 Lipca 2010 witam wymieniłem dziś przewód hamulca lewy przód elastyczny odpowietrzyłem układ i się przejechałem w trakcie jazdy stwierdziłem że hamuje dobrze tylko pedał nie podchodzi do góry nie cofa się do końca dodam że węże od serwa są dobre dobrze trzymają się proszę o radę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach