snejk Zgłoś #461 Napisano 13 Lipca 2014 Panowie poradźcie mi, borykam się ze słabymi hamulcami już jakiś czas. Wymieniłem kilka dni temu klocki i tarcze przód/tył i ciągle brak pożądanego efektu. Problem polega na tym, że skuteczność hamowania się obniża, tzn. jak raz nacisnę pedał to jest w miarę ok(chociaż spodziewałbym się efektu o wiele bardziej zadowalającego po wymianie kompletu przód/tył), i z każdym kolejnym muszę dociskać pedał coraz mocniej bo siła hamowania spada. Płyn hamulcowy miałem zmieniany jakieś 3 miesiące temu. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce pedał robi się miękki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartek1602 Zgłoś #462 Napisano 13 Lipca 2014 Z tym pedalem, to normalne. Wciskajac hamulec, wlaczajac zaplon uruchamiasz pompe ABS i cale wspomaganie. Pedal mieknie po chwili. Wiec tutaj jest tak jak powinno byc. Z tego co czytam od jakiegos czasu, bo zabieram sie nie bawem do wymiany hebli, to klocki oraz tarcze potrzebuja nieco czasu/kilometrow/ by sie dopasowac do tarcz, wiec wes pod uwage tzw dotarcie klockow. Najwazniejsze to nei hamowac gwaltownie od razu gdyz na powierzchni klocka moze powstac szkliwo pod wplywem zbyt wysokiej temperatury. To szkliwo powoduje piski przy hamowaniu i znacznie je oslabia. Takze jesli wszystko odpowietrzone prawidlowo, nie ma ubytkow plynu i zadnych wyciekow to wystarczy uwazac z hamowaniem przez jakies 1000 km, az dotra sie klocki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vesto43 Zgłoś #463 Napisano 13 Lipca 2014 Serenity20 http://forum.vw-passat.pl/threads/12167-Reanimacja-pompy-hamulcowej Z tym uważaniem na hamulec przez 1000km to niema co przesadzać. Przeważnie docieranie trwa 200-500km zależnie od stylu jazdy. Podstawowa rzecz to nie przegrzać ich na początku. Snejk, może pompa podciśnienia nie wyrabia? Przy zdrowej trzeba dość szybko naciskać hamulec by nie nadążyła wspomagać. Generalnie warto sprawdzić podciśnienie i serwo. Jeśli wszystko w normie to chyba masz zbyt duże wymagania od tych hamulców. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snejk Zgłoś #464 Napisano 14 Lipca 2014 (edytowane) Dzięki za odpowiedź. Chyba to mi zostaje tylko, sprawdzę pompę i serwo, tylko muszę poszukać warsztatu gdzie to robią Edit: Pompa podciśnienia czyli pompa hamulcowa? Edytowane 14 Lipca 2014 przez snejk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #465 Napisano 14 Lipca 2014 Pompa podcisnienia jest z tylu glowicy a pompa hamulcowa jest w komorze akumulatora patrzac od przodu auta po prawej stronie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro84 Zgłoś #466 Napisano 16 Lipca 2014 Witam zmieniłem klocki tarcz tył po zmianie zauważyłem u siebie ze pedał hamulca wchodzi do końca natomiast gdy zacznę pompował pedał robi się twardy i czuć od razu jak samochodzik ładnie hamuje i tak za każdym razem przed hamowaniem muszę promować pedałem mam zamiar odpowiettzyc układ tylko mam problem z odkreceniem odpowiecznikow czy zna ktoś jakiś sposób na ich odkręcenie i czy wystarczy chociaż jeden odkręcić i przejdzie powietrze przez cały układ .prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjuka Zgłoś #467 Napisano 16 Lipca 2014 (edytowane) Podpowiedzcie , jak wymienia sie serwo. troszkę się jeszcze dopytam, kupiłem serwo wraz z pompą i zbiornikiem płynu, czytając wszystkie wypowiedzi wasze odnośnie zapotiwerzenia pompy ABS- chciałem zapytać czy da się wyciągnąć samo serwo odchylając tylko pompę, żeby nie wypuszczać w ogóle płynu z układu. dajcie mi jakieś wskazówki (tylko nie piszcie daj mechanikowi ) Edytowane 16 Lipca 2014 przez mjuka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #468 Napisano 18 Lipca 2014 Daro, musisz wszystkie po kolei odkrecac, jak nie chca sie odkrecic to postukaj w odpowietrznik motkiem, nie mocno zeby nie uszkodzic go, spryskaj odrdzewiaczem powinien puscic, jesli nie to odczekaj spryskaj jeszcze raz. Upierniczyc odpowietrznik latwo, naprawic trudniej. Mjuka prubuj, powinno sie udac, przewody sie poddadza. Jak nie nie uda to nie buj sie zapowietrzenia pompy, jesli zrobisz to z glowa to powinno udac sie odpowietrzyc pompe ABS. Wystarczy ze po zlozeniu wszystkiego do kupy odrazu nie dokrecisz przewodow do konca tylko zalapac i nalac plynu do zbiorniczka, jak zacznie sie saczyc przez przylacza to dokrec i odpowietrz caly uklad normalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DEBIEC52 Zgłoś #469 Napisano 18 Lipca 2014 Podpinam sie pod temat. Moj problem polega na tym iz ogolnie lekko trzymaja mi hamulce ale czasem trzymaja tak mocno ze silnik nie ma sily targac na trzecim biegu,pedal hamulca bardzo twardy a przy lekkim dotknieciu auto staje deba,plyn nowy reszta ok. Hamulce lapia od mometu odpalenia silnika az do zacisniecia ze auto ledwo jedzie,wowczas wyciagam waz z podcisnieniem z serva i hamulce natychmiast puszczaja. Czy nalezy zmienic servo czy jakies inne dziadistwo ?W czym jrst problem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #470 Napisano 18 Lipca 2014 Chyba jest problem w servo Miałem podobnie wymiana pomogła a moje servo była kupa rdzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AS Król Zgłoś #471 Napisano 24 Lipca 2014 Witam , czy jest jakaś różnica (w budowie, wielkości itp ) w zaciskach hamulców w passacie B5 przed liftem i passacie B5 kombi też przed liftem, i czy jest różnica w zaciskach w passatach przed liftem i po ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #472 Napisano 29 Lipca 2014 domniemam że auto nie idzie na sprzedaż , zatem by nie było problemu szybkiego z zwichrowanymi tarczami... lepiej dopłacić trochę i kupić znanych i sprawdzonych firm produkty niż kupować dwa razy to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #473 Napisano 30 Lipca 2014 Zimmerman to podobno (nie montowalem, nie mialem) dobre tarcze i klocki, na niemieckich stronach nie znalazlem zlej opini. Ja od siebie polece TRW i nie wiem czy dostepne w polsce Becker line. Jak w kazdej marce zdazy sie wpadka i jakas seria ze tarcze bija a klocki piszcza. Bosch-owskie klocki czesto piszcza, ate bija. Kiedys znajomy przyznal sie ze dla pewnego sklepu przetaczal wszystkie tarcze boschowskie bo byly krzywe i stwirdzil ze jakas tam firma, ktora byla przed 10laty dziadostwem i nikt tego nie chcial, okazala sie najlepszym produktem na polce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel198807 Zgłoś #474 Napisano 10 Sierpnia 2014 Witam a Ja mam takie pytanie odnośnie sterownika pompy ABS.Czy sterownik pompy ABS z ESP to ten sam sterownik co jest w zwykłej pompie ABS bez ESP ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serenity20 Zgłoś #475 Napisano 13 Sierpnia 2014 To jeszcze raz ja z moimi hamulcami i pompą hamulcową. Wygląda na to że trzeba będzie ją wymienić lecz w sklepie są dostępne tylko chińskie podróbki pytałem w innych hurtowniach to samo. Włoskich czy tam niemieckich nie ma na zamówienie. Więc pytanie do was: czy opłaca się stosować ten chiński zamiennik czy lepiej szukać bardziej europejskich. A jeśli tak do gdzie to dostać? Jakieś allego? Jeśli internetowo to prosiłbym o pomoc w doborze odpowiedniej pompy gdyż chyba są wersje z ESP lub nie. Jak to rozpoznać? Mój Passat to b5 1997 sedan. 110 KM Dzięki za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serenity20 Zgłoś #476 Napisano 15 Sierpnia 2014 ktoś odpowie na pytanie powyżej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #477 Napisano 15 Sierpnia 2014 poszukaj sobie, co za problem... http://autowanda.pl/?page=catalog/browse&offset=2&cat[cat]=2a14b765&cat[cmf]=35e&cat[cmo]=905&cat[cve]=1947&sort=1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serenity20 Zgłoś #478 Napisano 16 Sierpnia 2014 wszystko spoko ale jak mówiłem nie wiem jaki producent i jaki typ pompy mam kupić ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #479 Napisano 16 Sierpnia 2014 czymś się te pompy różnią. Nawet masz to wyszczególnione na stronie. Może lepiej najpierw pojedź do aso? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #480 Napisano 16 Sierpnia 2014 Na allegro za +- 240 zł jest pompa niby NO NAME, sam kupiłem, okazuje się że Magneti Marelli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach