Skocz do zawartości
Gość marekbie

[B5] Problem z hamulcami

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie poradźcie mi, borykam się ze słabymi hamulcami już jakiś czas. Wymieniłem kilka dni temu klocki i tarcze przód/tył i ciągle brak pożądanego efektu. Problem polega na tym, że skuteczność hamowania się obniża, tzn. jak raz nacisnę pedał to jest w miarę ok(chociaż spodziewałbym się efektu o wiele bardziej zadowalającego po wymianie kompletu przód/tył), i z każdym kolejnym muszę dociskać pedał coraz mocniej bo siła hamowania spada.

Płyn hamulcowy miałem zmieniany jakieś 3 miesiące temu. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce pedał robi się miękki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym pedalem, to normalne. Wciskajac hamulec, wlaczajac zaplon uruchamiasz pompe ABS i cale wspomaganie. Pedal mieknie po chwili. Wiec tutaj jest tak jak powinno byc.

 

Z tego co czytam od jakiegos czasu, bo zabieram sie nie bawem do wymiany hebli, to klocki oraz tarcze potrzebuja nieco czasu/kilometrow/ by sie dopasowac do tarcz, wiec wes pod uwage tzw dotarcie klockow. Najwazniejsze to nei hamowac gwaltownie od razu gdyz na powierzchni klocka moze powstac szkliwo pod wplywem zbyt wysokiej temperatury. To szkliwo powoduje piski przy hamowaniu i znacznie je oslabia. Takze jesli wszystko odpowietrzone prawidlowo, nie ma ubytkow plynu i zadnych wyciekow to wystarczy uwazac z hamowaniem przez jakies 1000 km, az dotra sie klocki. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serenity20 http://forum.vw-passat.pl/threads/12167-Reanimacja-pompy-hamulcowej

 

Z tym uważaniem na hamulec przez 1000km to niema co przesadzać. Przeważnie docieranie trwa 200-500km zależnie od stylu jazdy. Podstawowa rzecz to nie przegrzać ich na początku.

Snejk, może pompa podciśnienia nie wyrabia? Przy zdrowej trzeba dość szybko naciskać hamulec by nie nadążyła wspomagać. Generalnie warto sprawdzić podciśnienie i serwo. Jeśli wszystko w normie to chyba masz zbyt duże wymagania od tych hamulców.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Chyba to mi zostaje tylko, sprawdzę pompę i serwo, tylko muszę poszukać warsztatu gdzie to robią:)

 

Edit: Pompa podciśnienia czyli pompa hamulcowa?

Edytowane przez snejk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa podcisnienia jest z tylu glowicy a pompa hamulcowa jest w komorze akumulatora patrzac od przodu auta po prawej stronie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam zmieniłem klocki tarcz tył po zmianie zauważyłem u siebie ze pedał hamulca wchodzi do końca natomiast gdy zacznę pompował pedał robi się twardy i czuć od razu jak samochodzik ładnie hamuje i tak za każdym razem przed hamowaniem muszę promować pedałem mam zamiar odpowiettzyc układ tylko mam problem z odkreceniem odpowiecznikow czy zna ktoś jakiś sposób na ich odkręcenie i czy wystarczy chociaż jeden odkręcić i przejdzie powietrze przez cały układ .prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpowiedzcie , jak wymienia sie serwo.

 

troszkę się jeszcze dopytam, kupiłem serwo wraz z pompą i zbiornikiem płynu, czytając wszystkie wypowiedzi wasze odnośnie zapotiwerzenia pompy ABS- chciałem zapytać czy da się wyciągnąć samo serwo odchylając tylko pompę, żeby nie wypuszczać w ogóle płynu z układu. dajcie mi jakieś wskazówki (tylko nie piszcie daj mechanikowi )

Edytowane przez mjuka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daro, musisz wszystkie po kolei odkrecac, jak nie chca sie odkrecic to postukaj w odpowietrznik motkiem, nie mocno zeby nie uszkodzic go, spryskaj odrdzewiaczem powinien puscic, jesli nie to odczekaj spryskaj jeszcze raz. Upierniczyc odpowietrznik latwo, naprawic trudniej.

 

Mjuka prubuj, powinno sie udac, przewody sie poddadza. Jak nie nie uda to nie buj sie zapowietrzenia pompy, jesli zrobisz to z glowa to powinno udac sie odpowietrzyc pompe ABS. Wystarczy ze po zlozeniu wszystkiego do kupy odrazu nie dokrecisz przewodow do konca tylko zalapac i nalac plynu do zbiorniczka, jak zacznie sie saczyc przez przylacza to dokrec i odpowietrz caly uklad normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpinam sie pod temat.

Moj problem polega na tym iz ogolnie lekko trzymaja mi hamulce ale czasem trzymaja tak mocno ze silnik nie ma sily targac na trzecim biegu,pedal hamulca bardzo twardy a przy lekkim dotknieciu auto staje deba,plyn nowy reszta ok.

Hamulce lapia od mometu odpalenia silnika az do zacisniecia ze auto ledwo jedzie,wowczas wyciagam waz z podcisnieniem z serva i hamulce natychmiast puszczaja.

Czy nalezy zmienic servo czy jakies inne dziadistwo ?W czym jrst problem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba jest problem w servo

Miałem podobnie wymiana pomogła a moje servo była kupa rdzy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , czy jest jakaś różnica (w budowie, wielkości itp ) w zaciskach hamulców w passacie B5 przed liftem i passacie B5 kombi też przed liftem, i czy jest różnica w zaciskach w passatach przed liftem i po ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

domniemam że auto nie idzie na sprzedaż , zatem by nie było problemu szybkiego z zwichrowanymi tarczami... lepiej dopłacić trochę i kupić znanych i sprawdzonych firm produkty niż kupować dwa razy to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zimmerman to podobno (nie montowalem, nie mialem) dobre tarcze i klocki, na niemieckich stronach nie znalazlem zlej opini. Ja od siebie polece TRW i nie wiem czy dostepne w polsce Becker line. Jak w kazdej marce zdazy sie wpadka i jakas seria ze tarcze bija a klocki piszcza. Bosch-owskie klocki czesto piszcza, ate bija.

 

Kiedys znajomy przyznal sie ze dla pewnego sklepu przetaczal wszystkie tarcze boschowskie bo byly krzywe i stwirdzil ze jakas tam firma, ktora byla przed 10laty dziadostwem i nikt tego nie chcial, okazala sie najlepszym produktem na polce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam a Ja mam takie pytanie odnośnie sterownika pompy ABS.Czy sterownik pompy ABS z ESP to ten sam sterownik co jest w zwykłej pompie ABS bez ESP ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze raz ja z moimi hamulcami i pompą hamulcową. Wygląda na to że trzeba będzie ją wymienić lecz w sklepie są dostępne tylko chińskie podróbki pytałem w innych hurtowniach to samo. Włoskich czy tam niemieckich nie ma na zamówienie. Więc pytanie do was: czy opłaca się stosować ten chiński zamiennik czy lepiej szukać bardziej europejskich. A jeśli tak do gdzie to dostać? Jakieś allego? Jeśli internetowo to prosiłbym o pomoc w doborze odpowiedniej pompy gdyż chyba są wersje z ESP lub nie. Jak to rozpoznać? Mój Passat to b5 1997 sedan. 110 KM

 

Dzięki za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko spoko ale jak mówiłem nie wiem jaki producent i jaki typ pompy mam kupić ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czymś się te pompy różnią. Nawet masz to wyszczególnione na stronie. Może lepiej najpierw pojedź do aso?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na allegro za +- 240 zł jest pompa niby NO NAME, sam kupiłem, okazuje się że Magneti Marelli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności