Skocz do zawartości
łysy24

wymiana zarówki postojowej przód B6

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba jednak poległem. Kolejne podejście i kolejna porażka. "Patyk" gnie się i trzeszczy, ale wylezc nie chce.

Może ktoś z Was ma fotkę tego patyka? - znając anatomie tego czegoś byłoby łatwiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba jednak poległem. Kolejne podejście i kolejna porażka. "Patyk" gnie się i trzeszczy, ale wylezc nie chce.

Może ktoś z Was ma fotkę tego patyka? - znając anatomie tego czegoś byłoby łatwiej.

 

Wpadnij do Legionowa to Ci wyjmę tą żarówkę jeśli oczywiście chcesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie było podobnie. W lewej lampie bez problemu, w prawej za nic nie chciał wyjść. Po wyjęciu lampy okazało się, że na patyku jest lekki "nadlew", który blokował wyjęcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki patyk w schowku w bagażniku, może w niedzielę strzele fotke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę wdzięczny Nuttie!

Na razie nie udało mi się wyjąć oprawki tej postojówki. Musi być jakiś patent na wymianę żarówki w warunkach domowych. Boję się tylko aby nie zdemolować przy tym lampy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie spaliła się jedna, a ja kupiłem komplet OSRAM COOL BLUE INTENSE - i co ani z jednej strony ani z drugiej nie wyszła - drugie podejście z cienkimi i długimi kombinerkami też nic - właśnie opór był straszny bałem się że coś pęknie. Podjechałem do kolegi zrobił obie w max. 2 minuty - ale on w serwisie VW pracuje. Dosłownie podniosłem maskę a on dawaj żarówki,zdążyłem otworzyć bagażnik, a z niego wyciągnąć blister z żarówkami a on z bananem na ustach miał już wydłubane obie. Włożenie to bułka z masłem Niestety 3 dni temu jedna umarła. Chyba kolegę znowu odwiedzę odwiedzę. Nawiasem wiem że w dłoni miał kombinerki, ale czy ich używał czy tylko z nimi wyszedł i nie korzystał nie wiem.

Powiem tak nie było żadnego problemu - nie wiem dlaczego ale wyszła od problemu - niestety miałem tylko zwykłą W5W. Założyłem ale następnego skoro tak łatwo poszło wyciągnąłem dawno zakupione 2 ledowe.

 

20150910_170351.jpg

 

Mając patyka na wierzchu włożyłem i co .....

 

 

oto efekt

 

20150910_170042.jpg

 

Sprawdzam kilka razy i nie wierzę 13 ledów niby SMD 5050 wychodzi pobór ponad 3W żadnego rezystora włączam i wyłączam działa - myślę super nie będzie żadnych czarów. Od razu widać że świeci dużo lepiej niż te osramy na dodatek nawet taniej wychodzi zakup ledów.

Nie pozostaje nic innego jak włożyć w lampę i mieć nadzieję że druga wyjdzie bez wizyty u kumpla.

Trochę problemu z włożeniem w otwór bo z patykiem całość długa co widać na zdjęciu.

Próbuję aby zaskoczyło tu ZONK

 

dioda dotyka "szkła" postojówki i nie da się zamocować - całość jest za długa - no cóż Kamilek 1307 pisał ale ja niedoczytałem (trzeba że należy całą tę plastikową "oprawkę" usunąć)

Jedyne co dla mnie jest ciekawe to że nie trzeba żadnych rezystorów - trzeba popracować nad wersją lekko krótszą - muszę pomyśleć nad tym niestety nie jestem w stanie podać ile milimetrów wystarczy.

 

Efekt mnie naprawdę satysfakcjonował mimo że 4 diody przy oprawce nie świeciły całkowicie w odblask

 

20150910_163517.jpg

 

Przypomnę że zwykła żarówka daje tyle światła co świeczka

prawy reflektor - osram , lewa - dioda 13 led.

Będę szukał krótszej lub coś trzeba pomyśleć jak to cholerstwo skrócić.

Wszelkie pomysły mile widziane.

Może krótsza wersja czyli 9 ledowa

może te.jpg

da radę żeby świeciła bez rezystorów ???

 

 

 

ps.

jak skasować na dolne miniaturki :)

20150910_170351.jpg

20150910_163455.jpg

20150910_163523.jpg

może te.jpg

Edytowane przez Passiak69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie "patyk" wygląda tak.

patyk.jpg

 

Niestety podczas wymiany ręka drgnąła i patyk sie uyebał ;-(

Da rade zamowic,kupic w/w patyk?? Jakaś fachowa nazwa patyka??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie "patyk" wygląda tak.

 

Zyzu, a czy ten patyk ma jakiś zatrzask, "sprężynkę", która trzyma go tak mocno w oprawie lampy? Jak go wyciągałeś? Jakimiś kombinerkami?

Czy to przekręcenie o 90st. jest konieczne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niby przekręcałem o 90st ale czy jest to potrzebne tego nie wiem-grunt ze dało rade wyjąć i potem wsadzić

Pomocne były płaskoszczypce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie patyk ma 2 zatrzaski naprawdę niewielkie. Nie wiem dlaczego czasami tak strasznie mocno trzyma.

patyk elementy.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki-zamówiłem patyk (właściwie dwa-drugi na zapas jakby czasem sie uyebał ponownie) ;-)

I teraz pytanko-duza filozofia zeby wymienić patyk?? Dokąd "idą" dwa czarne przewody??

Skąd idzie zasilanie? Bo teraz dzieją sie czary i nie świeci sie prawa pozycja. Zarówka dobra bo jak ją włoże na drugą strone to świeci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oki-zamówiłem patyk (właściwie dwa-drugi na zapas jakby czasem sie uyebał ponownie) ;-)

I teraz pytanko-duza filozofia zeby wymienić patyk??

 

Z ciekawości: gdzie i za ile zamówileś taki "patyk"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne w ASO za 27 zł (przynajmniej z 2 lata temu był za tyle u Zasady dostępny od ręki).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie-w ASO ale nie od ręki-cena tez podobna.

W sobote ma niby być.

Pytam o przewody-da rade wymienić patyk bez cięcia kabli??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da sie, ja tak wymienialem. Musisz wypiac piny z patyka w aucie i z nowego i wcisnac kabelki z auta do nowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym że w prawym patyku nie mam prądu i nie wiem na razie czy to czasem jakiś pin nie styka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sęk w tym że w prawym patyku nie mam prądu i nie wiem na razie czy to czasem jakiś pin nie styka.

Pomiar robisz z żarówką czy bez :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zarówka dobra bo jak ją włoże na drugą strone to świeci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam spaloną lewą postojową poradźcie jak prościej wymienić wykręcając całą lampe i wtedy czy gmerać w komorze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH=CONFIG]136053[/ATTACH]

 

Zarówka dobra bo jak ją włoże na drugą strone to świeci.

 

Widzę że zastosowałeś ledy a nie zwykłe żarówki , po takim zabiegu trzeba pamiętać o polaryzacji :ok: , jeśli założyłeś i nie świeci obróć ją o 180 stopni ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności