szkielo82 Zgłoś #81 Napisano 7 Czerwca 2010 To jest manualna, czy climatronik? Jeśli manualna to na pewno nie czujnik, bo tam jest tylko włącz/wyłącz. No a z climatronikiem nie miałem do czynienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB Zgłoś #82 Napisano 7 Czerwca 2010 manual, manual Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #83 Napisano 7 Czerwca 2010 po mojemu w pasku jeśli to kombi czynnika powinno być 1200g. sprawdź czy przy załączonej klimie jeden z przewodów który idzie od klimy (ten grubszy) robi się zimny a czy ten cieńszy nie jest czasem gorący czy chłodnica klimy nie jest zabrudzona syfem czy jest różnica w dźwięku powietrza i jego temperaturze jak kręcisz pokrętłem od regulacji temperatury słuchając np przez środkowy nawiew na jednym np 2 biegu wentylatora. moze bład jest po stronie uszkodzonej klapy nagrzewnicy - wtedy powietrze zawsze idzie przez częsc gorącą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #84 Napisano 7 Czerwca 2010 samochód mam miesiąc i kupiłem już z pustą klimą. facet mówił że jest szczelna Wyobraż sobie że ten który Ci sprzedał po prostu Cie okłamał.... Jeśli jest (byla) szczelna instalacja to czemu nie było freonu? Moim zdaniem masz gdzieś , przeciek, freonu jescze troche zostało na tyle aby czujnik ciśnienia pozwolił właczyć się sprężarce lecz za mało by chłodziło. Jedź do fachowca który zajmuje sie typowo klimatyzacjami, przez około 30 do 40 minut niech próżniowo sprawdzi Ci szczelność itd,itp. Nabić klimę to można nawet w serwisie AGD ale z jakim skutkiem..... Pozostaje jeszcze kwestia dyszy-zaworu rozprężnego, ale to już wyjdzie jak udasz sie do fachowca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB Zgłoś #85 Napisano 8 Czerwca 2010 to tak ja przypuszczam ze to od chłodnicy klimy bo wczoraj ja zaczalem myc woda pod cisnieniem i nawet wteddy nic nie ruszylo z chlodem i wtedy zobaczylem ze pod samochodem zrobila sie kaluza taka jak by olej tam byl w wodzie, a przed myciem widzialem za na rogu z jednej strony mokra chlodnica byla. wiec pewnie tu jest przyczyna ze nie chce chlodzic. lepiej kupic nowa czy uzywana?? klima sie przyda a srodkow tyle na nowa nie mam:( poradzcie prosze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #86 Napisano 8 Czerwca 2010 lepiej kupic nowa czy uzywana?? Akurat chłodnica powinna być nowa, w niektórych autach nieraz trzeba co 5 lat wymieniać jeśli klima często pracuje....szukaj nówki . Na forum też można kupic nówki częsci, zajrzyj do działu "Giełda". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB Zgłoś #87 Napisano 9 Czerwca 2010 (edytowane) no cóż to do końca miecha trzeba przeboleć bez i zainwestować po 1 lipca a czy to ze zamiast 1200 to 750 mi napelnili moze miec na to jakis wplyw ze nie chlodzi?? Edytowane 9 Czerwca 2010 przez ChiquitaB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrekTDI Zgłoś #88 Napisano 16 Czerwca 2010 koledzy ja mam taki problem że sprężarka wogule nie dostaje prądu i nie załącza sprzęgła... i nie wiem gdzie tego szukać... nie mam także podświetlonych włączników "AC" i "obieg wewnętrzny" sprawdzałem przy nich kostkę to tylko na 2 czarnych kablach jest prąd na obieg wewnętrzny wraca prąd a na klime nic nie wraca..;/ miał ktoś podobny problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #89 Napisano 16 Czerwca 2010 na obieg wewnętrzny wraca prąd Może tak być gdyż po właczeniu zapłonu klapka od obiegu wewnetrznego sie zamyka a otwiera dopiero gdy właczysz pierwszy bieg nawiewów. Wszystkie biegi nawiewów działają? W B4 coś pozmieniali i chyba jeśli nie masz ciśnienia w ukladzie to nawet wiatraki na chlodnicy nie ruszą gdy wciśniesz AC. No jeszcze przekaźnik (w B3 był z dużym oznaczeniem 13) na skrzynce przekażników do sprawdzenia(pierwszy od lewej ,górny rząd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrekTDI Zgłoś #90 Napisano 16 Czerwca 2010 4 biegu nie mam i problem z 1 bo nie łapie w tym miejscu co powinna. Dziś zmieniałem chłodnice od klimy bo poprzednia mi wystrzeliła a auto mam od miesiąca i nie wiem co mu dolega dokładnie z tą klimą... a przekaźnik sprawdzę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marooo_tg Zgłoś #91 Napisano 16 Czerwca 2010 ja tez kupilem paszczaka od kolesia w listopadzie. mówił, że klima sprawna. zalączylem i obroty silnika wzrosly co przemawialo za załączeniem=działaniem klimy. teraz zaczelo grzać w dekiel przez szybke , puszczam klime, a tu grzmoci hicą z nawiewów... UWAŻAJCIE PRZY KUPNIE AUTA, BO OSZUKUJĄ JAK TYLKO SIĘ DA ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB Zgłoś #92 Napisano 17 Czerwca 2010 klima droga sprawa. trzeba by było wszystko co trzeba powymieniac i wtedy bedzie dzialac:D mi chlodzi ale bardzo slabo i mysle ze to przez osuszacz czy cos w tym stylu bo do wymiany zapewne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #93 Napisano 20 Czerwca 2010 Pozwolę sobie dołączyć swój problem do tematu Zrobiłem ostatnio diagnostykę climatronica i mam niestety 3 błędy 2 3 1 2 Czujnik temperatury płynu chłodzącego3 1 3 3 Czujnik temperatury otoczenia 4 1 3 1 Silnik nastawnika klapy spiętrzającej Czujnik temperatury otoczenia - to wiem, bo go po prostu nie ma Poprzedni właściciel gdzieś przydzwonił zderzakiem i zgubił. Na runku wtórnym za czujnik wołają o zgrozo 50-60zł, nowy w aso to ok 75-85zł. Z racji braku kasy postaram się zmodzić termistor Silnik nastawnika klapy spiętrzającej to wyczytałem, że te górna klapa przy filtrze na podszybiu. Odpowiada ona chyba za obieg otwarty/zamknięty? Czy jeśli nie używam zabiegu zamkniętego podczas gdy klima hula to nie prawidłowo? Wyczytałem, że silniczek jest z boku na górze nagrzewnicy. Idzie to wymontować bez rozbierania nagrzewnicy i jej rozszczelniania? Czujnik temperatury płynu chłodzącego, rozumiem, że chodzi o czujnik temperatury płynu w układzie chłodniczym? Czy to jeden z tych na przednim króćcu z bloku? Gdzie powinien iść sygnał z niego? Na koniec, czy błędy z klimy da się wykasować tylko vagiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #94 Napisano 20 Czerwca 2010 (edytowane) Nie znam się na climatronicu,bo u siebie montowałem manualną klime. Ale czujnik w zderzaku jest chyba tylko do MFA. Do klimy jest chyba gdzieś na podszybiu,ale tego nie jestem pewien. Mi poprostu kable tak wyszły,że wychodził przy wlocie powietrza. A jeśli chodzi o czujnik płynu, to brązowy jest od klimy. Ale jeśli się mylę,to proszę mnie poprawić Edytowane 20 Czerwca 2010 przez szkielo82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #95 Napisano 21 Czerwca 2010 Ale czujnik w zderzaku jest chyba tylko do MFA Przy climatronicu jest też do sterownika klimy. Na podszybiu jest w B5 i chyba w B4, natomiast w B3 jest ten sam co do MFA(jeśli mam złe przekonanie to poprawcie ) i mieści się on w kratce przedniego zderzaka po stronie pasażera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #96 Napisano 21 Czerwca 2010 czujnik w zderzaku jest do MFA i do climatronica klapa spiętrzająca nie jest do obiegu wewnętrznego - odpowiada za zmniejszenie przepływu powietrza przy wyrównanej temperatururze w kabinie - czyli jak szbko jedziesz a temp wewn jest taka jak ma być to przymyka napływ powietrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #97 Napisano 21 Czerwca 2010 A gdzie jest sterownik climatronica? Chciałbym posprawdzać połączenia. Gdzieś w tunelu środkowym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #98 Napisano 21 Czerwca 2010 sterownik climatronic jest w panelu climatronica- nie ma innego sterownika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #99 Napisano 21 Czerwca 2010 sterownik climatronic jest w panelu climatronica- nie ma innego sterownika Znaczy za panelem jest jeszcze taki kawałek czarnej skrzynki To pewnie to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bba Zgłoś #100 Napisano 26 Czerwca 2010 Witam. A czy może mi ktoś powiedzieć jak zlokalizować taki zawór rozprężny, w celu zmostkowania tego czujnika co pozwoli mi sprawdzić czy działa sprężarka? Moje auto to Passat B4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach