piotrekTDI Zgłoś #101 Napisano 27 Czerwca 2010 posiada ktoś może schemat instalacji elektrycznej manualnej klimy? pilnie poszukiwany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #102 Napisano 27 Czerwca 2010 posiada ktoś może schemat instalacji elektrycznej manualnej klimy? pilnie poszukiwany Jeśli jesteś zarejestrowany na chomiku, to masz tu: http://chomikuj.pl/szkielo82/Motoryzacja/Dokumenty Plik o nazwie: VW PASSAT 35i (B3) 1988-1993 SCHEMAT ELEKTRYCZNY A jeśli nie jesteś to przyślij na PW adres e-mail, to Ci wyślę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ewcar49 Zgłoś #103 Napisano 23 Marca 2012 Witam, Auto kupilem w pazdzierniku i malo nim jezdzilem, nie uzywajac climatronika na opcji LOW. Teraz gdy zaczyna robic sie cieplo chcialem troche sie ochłodzic ale niestety niemilo sie zaskoczyłem... Klima po prostu nie działa, a objawy sa takie ze włacza sie spręzarka bo slychak klik i tytytytytytytytyt cichutko obroty wzrastaja, nie działaly wentylatory ale juz ogarnelem problem ( wymieniłem opornice, z dwóch wentylatorow zlozylem jeden) kreca sie na najnizszym biegu. Rurki od klimy : Gruba z kondensatorem po chwili robi sie chłodna nie lodowata na 15 -45 sec pozniej znow jest taka jak mniej wiecej temp otoczenia. Natomiast cienka rurka od sciany grodziowej jest bardzo zimna. Rurka od kompresora do skraplacza jest dosyc ciepla nie gorąca. Po sprawdzeniu off+temp+ jest bład 2312, ale mysle ze to nie rzutuje bo kompresor sie wlacza. Dodam ze odrazu po zakupie zadzialo raz czy dwa bo tyle razy właczalem LOW. Do nikogo jeszcze z tym nie jezdzilem, dlatego na poczatek prosil bym o pomoc kolegów z forum. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #104 Napisano 24 Marca 2012 Upewnij się że kompresor się włącza, czyli czy sprzęgło na nim się blokuje i czy wraz z włączeniem kompresora włącza się wentylator na chłodnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ewcar49 Zgłoś #105 Napisano 24 Marca 2012 Wentylator sie włacza bo naprawilem opornice i chodzi na wolnych obrotach, takich samych jak przy włacza sie 95*C płynu clodniczego. Kompresor wydaje mi sie ze chodzi bo robi głosne KILK i pozniej tytytytytyty cichutko przewod od wysokiego cisnienia chwile jest zimny a pozniej juz cieply tzn jak temp otoczenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #106 Napisano 24 Marca 2012 Zatem jeśli masz ciśnienie w układzie -presostat pozwala włączyć kompresor to pozostaje sam kompresor-a mianowicie ześrutowały sie zawory w nim i nie pompuje freonu. Czy wcześniej sprężaka nie wydawała dziwnych dźwięków ? Pozostaje jeszcze zawór rozprężny który nie buduje wysokiego ciśnienia-wtedy też freon będzie sobie krążył w układzie ale na małym ciśnieniu i nici z chodzenia. Jeśli kompresor u Ciebie chodzi w trybie ciągłym-nonstop, to bankowo nie buduje wysokiego ciśnienia. Presostat nie pozwoli włączyc klimy jeśli ciśnienie samego freonu jest zbyt niskie, . Zacząłbym od sprawdzenia czy przy presostacie nikt w kabelkach nie grzebał,(lub gdzie indziej też-jakieś obejście presostatu) potem podjechał na sprawdzenie klimy -czyli ile jest freonu w układzie...a potem pozostaje zawór rozprężny i w ostateczności kompresor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ewcar49 Zgłoś #107 Napisano 24 Marca 2012 Gdzie znajde zawór rozpręzny? Przy preostacie kable sa spoko ponieważ sprawdzalem ze schematem, a od kąd mam samochod to działała klima ale wlaczylem ja 3 razy i pamietam ze gruby wąż był lodowaty wrecz zamarzniety, a od tamtego czasu nie właczalem do ostatniego tygodnia. Chyba najlepiej jak podjade na diagnostyke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #108 Napisano 24 Marca 2012 Gdzie znajde zawór rozpręzny? Przy wejściu przewodów do kabiny. Chyba najlepiej jak podjade na diagnostyke. Nim zacznie Ci spuszczać stary freon i krzyczeć 150 zł za usługę to najpierw niech zmierzy ciśnienie freonu jakie jest w układzie a potem jakie jest ciśnienie podczas pracy kompresora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ewcar49 Zgłoś #109 Napisano 24 Marca 2012 Przy wejściu przewodów do kabiny. Nim zacznie Ci spuszczać stary freon i krzyczeć 150 zł za usługę to najpierw niech zmierzy ciśnienie freonu jakie jest w układzie a potem jakie jest ciśnienie podczas pracy kompresora. Dzieki podpowiedz, zaznacze to gosciowi, najwyzej wymienie sprężąrke , osuszacz, i zawór rozpręzny jesli cisnienie bedzie zle, zawór rozprężny kupowac nowy czy używe? Bo spreżarka to wiadomo ze uzywka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #110 Napisano 24 Marca 2012 (edytowane) Zawór i presostat do zdobycia jako nowa część po powiedzmy normalnych cenach, kompresor jeśli nówka to cena powiedzmy około 1000$....osuszacz wyłącznie nowy. Gdybyś miał VR6 przed '92 rokiem to miałbym dla Ciebie kompresor w igiełka stanie. TUTAJ znalazłem zawór...nie wiem czy konkretnie taki masz ale jest cena pogladowa. Edytowane 24 Marca 2012 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ewcar49 Zgłoś #111 Napisano 25 Marca 2012 Ceny sa w miare przystepne co jeszcze zauważylem, to że osuszacz jest strasznie zimny moze nawet bardziej niz cienki przewod ktory do niego dochodzi. Przewod wychodzacy z sprezarki w kierunku skraplacza ( chlodnicy ) jest temp otoczenia, nie jest ani zimny ani goracy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #112 Napisano 25 Marca 2012 to że osuszacz jest strasznie zimny Kompresor ładuje na osuszacz potem na kabinę......wiec może już prosi się o wymianę. Jeśli jest jeszcze ori (znaki vw-audi) to nawet nie kombinuj tylko jedź do "szpeca" od klimy, niech Ci ściągnie freon (powinien wtedy taniej policzyć za nabicie) i będziesz mógł bezstresowo wymienić osuszacz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach