pikopiko Zgłoś #121 Napisano 17 Września 2012 Czyli w ekstremalnej sytuacji nakaz wymiany oleju może nastąpić po przejechaniu np. 15000km. W ekstremalnie prawidłowej... A widziałem sytuacje, że zmalał nawet do 50%... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #122 Napisano 17 Września 2012 No to już na pewno sobie przekoduję na 15000/rok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #123 Napisano 17 Września 2012 Ja wszystko robię co 15 kkm i tak też mam ustawione te wskazania. Po ostatnim serwisie było tak a dziś jest tak Wnioski z tego takie: - za 60 dni będzie 16.11.2012 czyli wychodzi mi rok i 7 dni... :hmm - 120.649 - 106.472 = 14.177 czyli zostało 823 km. Odlicza co 100 km czyli jest ok... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #124 Napisano 17 Września 2012 (edytowane) z tymi dniami to ciekawe, wychodziłoby że albo zaokrągla (ale to bez sensu bo wiem że pokazuje co 1 dzień) albo że jakoś nie dolicza 31ego dnia w co drugim miesiącu, ale po kasowaniu inspekcji wyświetla prawidłową ilość dni - 365, więc w sumie nie wiem ocb, musiałby przeskoczyć o 7 dni - tylko jak? We wcześńiejszych postach jest kodowanie, że komuś w przypadku serwisu LL zamiast 730 dni każe wpisać 744, co daje 14 dni więcej - 7 dni na każdy rok. Tylko w którym momencie przeskakuje data, skoro po skasowaniu inspekcji pokazuje prawidłową wartość 365. Może jak wjeżdza się poniżej 1000km do serwisu to "licznik" automatycznie dodaje 7 dni. Edytowane 17 Września 2012 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #125 Napisano 17 Września 2012 U mnie na liczniku premium3 przy ustawieniu na 15.000 km pokazuje LUB 367dni (czyli dodaje 2dni z automatu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teddybar Zgłoś #126 Napisano 19 Września 2012 U mnie na liczniku premium3 przy ustawieniu na 15.000 km pokazuje LUB 367dni (czyli dodaje 2dni z automatu) Chyba, że rok przestępny, to tylko 1 dzień Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #127 Napisano 19 Września 2012 Panowie a jak sprawdzić ile jeszcze do serwisu gdy obok zegarków nie mam guziczka z kluczykiem. Jest tylko zerowanie i dziwne ze jak nacisne to się żerują km a jak wyłożenia kluczykiem to wraca do poprzedniego przebiegu. Mam białe zegary a chce sprawdzić ile do wymiany oleju bo 30tkm już pękło a on mnie jeszcze nie wola Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #128 Napisano 21 Września 2012 a ja patrzyłem, jako świeży własciciel, ostatnio w książkę serwisową poprzedniego właściciela i tam jest coś takiego, każdorazowo odznaczony w przeglądzie Longlife, ale do kolejnego przeglądu wpisany standard czyli 15k km lub rok... trochę zastanawiające... olej do wymiany chyba idzie ten sam, czyżby lenistwo mechanika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #129 Napisano 22 Września 2012 (edytowane) Kolego, moje auto też jeździło na serwisie LL, a wymiany oleju miało co 15000km. Licznik też wskazywał jak dla serwisu LL. Myślę że w 2008 r. mało kto wierzył, że olej silnikowy będzie zachowywał swoje właściwości przez 30000km i dla świętego spokoju, stara szkoła, wymieniał co 15000km. Ja pojechałem na komputer, zarejestrowany był serwis LL, skasowaliśmy inspekcję ale nie do końca, bo na wyświetlaczu pojawiły się same kreski w momencie odczytu inspekcji (skasowaliśy chyba w sposób jak dla B5, nie znam się na tym stąd te reski (wiem że zmiana była tylko w kanale 42)). Przejazd paru km też nic nie dał. Zresetowałem za pomocą przycisków na desce i teraz pokazuje 15000/rok, czyli szczęśliwie nie mam "mixa" LL z normalnym tj. 15000/2lata. Edytowane 22 Września 2012 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slayer Zgłoś #130 Napisano 13 Listopada 2012 Rozumiem że kasuję dopiero wtedy gdy pojawi się napis ''service now''? Co będzie jeśli zrobię to wcześniej lub będę zwlekał z kasowaniem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #131 Napisano 13 Listopada 2012 u mnie nic się nie dzieje poza gongiem przy odpalaniu i pulsującym kilka sekund kluczem (termin minął jakiś tydzień temu...) do przebiegowego brakuje jeszcze jakieś 7kkm... zamiarowuje dopiero w prezencie na święta wymienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #132 Napisano 13 Listopada 2012 Podlacze się pod temat, choć nie chodzi mi o skasowanie inspekcji, a o stan oleju. Pytanie moje jest takie ile litrów oleju znajduje się jeszcze w silniku, gdy zapali się na FISie żółta kontrolka "check oil level"? Silnik, jak w opisie. Pomocna byłaby też dla mnie informacja jaka mniej więcej jest różnica w ilości oleju w litrach pomiędzy stanem Min., a Max. na bagnecie. :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #133 Napisano 13 Listopada 2012 (termin minął jakiś tydzień temu...) do przebiegowego brakuje jeszcze jakieś 7kkm... To dlaczego nie wyzerujesz sobie teraz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #134 Napisano 13 Listopada 2012 Pytanie moje jest takie ile litrów oleju znajduje się jeszcze w silniku, gdy zapali się na FISie żółta kontrolka "check oil level"? tego nigdy nie sprawdzałem Pomocna byłaby też dla mnie informacja jaka mniej więcej jest różnica w ilości oleju w litrach pomiędzy stanem Min., a Max. na bagnecie. :-) z reguły w Passacie jest ~ 1L (najdokładniej, to przy wymianie nalej na min a później dolewaj do max i zapamiętaj ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #135 Napisano 13 Listopada 2012 To dlaczego nie wyzerujesz sobie teraz? z przyczyn naturalnych leniwy jestem , a poza tym jak wsiadasz przed 5 rano do samochodu to pamiętanie o zerowaniu jest na ostatnim miejscu checklisty (skrócona: otworzyć, uruchomić, włączyć ogrzewanie minimum szyby i lusterek, otworzyć bagażnik, wrzucić torbe, zamknąć bagażnik, otworzyć brame, wyjechać, podjąć decyzję o pozostawieniu na uruchomionym silniku na ulicy lub wyłączyć, zamknąć bramę, znów wsiąść, odpowiednio, uruchomić lub odjechać bez uruchamiania, z każdym dniem lista się wydłuża, dwa skrobania szyb już były, tak, że gong nie jest obecnie żadnym problemem, wręcz przeciwnie, zmusza do spojrzenia spod na wpół zamkniętych powiek czy to tylko inspekcja się wyświetla, czy może coś jeszcze........ że o znajomości instrukcji nawet nie wspomne, chociaż faktycznie gdzieś już na temat kasowania czytałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #136 Napisano 13 Listopada 2012 (edytowane) tego nigdy nie sprawdzałem Wiem, że to pytanie rodem z "Jeden z dziesięciu" Ale usiłuje obliczyć ileż to oleju wciąga mi mój Krwiopijca. z reguły w Passacie jest ~ 1L (najdokładniej, to przy wymianie nalej na min a później dolewaj do max i zapamiętaj ) No właśnie problem w tym, że raczej mnie nie będzie przy wymianie. Ale w sumie i tak istotniejsze jest pierwsze pytanie. Mimo wszystko też mi się wydaje, że jest to około litra. Edytowane 13 Listopada 2012 przez Cronos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #137 Napisano 13 Listopada 2012 Podlacze się pod temat, choć nie chodzi mi o skasowanie inspekcji, a o stan oleju. Pytanie moje jest takie ile litrów oleju znajduje się jeszcze w silniku, gdy zapali się na FISie żółta kontrolka "check oil level"? ... nie wiem jak to jest w paskach ale mam coś podobnego w cytrynie i pokazanie na wyświetlaczu stanu minimalnego niekonieczne jest równoważne ze stanem faktycznym.... sam u siebie też tego kiedyś doświadczyłem, że wykazanie na wyświetlaczu stanu min. z komunikatem o potrzebie sprawdzenia w rzeczywistosci odpowiadało 1/3 stanu miedzy min. i max. na bagnecie... na forum cytryny był kiedyś bardzo długi wątek o tym, z którego wynikało, że gdzieś tylko około 1/4, 1/5 komunikatów odpowiaqdało to stanowi rzeczywistemu, a próby wyjasnienia były wszelakie od sposobu pomiaru (patrz rodzaj czujnika) po rodzaj oleju, temp. silnika, pozycji pochylenia w jakiej stoi samochód itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #138 Napisano 13 Listopada 2012 nie wiem jak to jest w paskach ale mam coś podobnego w cytrynie i pokazanie na wyświetlaczu stanu minimalnego niekonieczne jest równoważne ze stanem faktycznym.... sam u siebie też tego kiedyś doświadczyłem, że wykazanie na wyświetlaczu stanu min. z komunikatem o potrzebie sprawdzenia w rzeczywistosci odpowiadało 1/3 stanu miedzy min. i max. na bagnecie... U mnie to jest raczej miarodajne, bo jak mi się zapala ta kontrolka, to oleju mam tyle, że bagnet ledwie go dotyka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #139 Napisano 24 Listopada 2012 Podlacze się pod temat, choć nie chodzi mi o skasowanie inspekcji, a o stan oleju. Pytanie moje jest takie ile litrów oleju znajduje się jeszcze w silniku, gdy zapali się na FISie żółta kontrolka "check oil level"? Silnik, jak w opisie.Pomocna byłaby też dla mnie informacja jaka mniej więcej jest różnica w ilości oleju w litrach pomiędzy stanem Min., a Max. na bagnecie. :-) Ponawiam pytanie. Orientuje się ktoś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #140 Napisano 24 Listopada 2012 Ok.1litra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach