nici_ezg Zgłoś #481 Napisano 11 Czerwca 2014 no nie żartuj ? Właśnie dziś stwierdziłem, że po trzech latach KYB zamontowane na tyle się skończyły, a właściwie skończył się jeden - 10% sprawności. Drugi 70%. Wcześniej pisałem, że dwa lata temu, ale się walnąłem, paragon nie kłamie Skoro przód mam Sachc, to chciałem tył rónież Sachs, ale jak China, to ................. sam nie wiem. Na opakowaniach przednim mam wyraźnie made in Germany. Piszę do sprzedawcy, czy ma tył germański Przy okazji, pytanie z czystej ciekawości. Gdyby ten amor zużył się w okresie gwarancyjnym, to jak wygląda sprawa reklamacji ? wszak wymienia się zawsze dwa, a nie jeden, a jeden jest szrot, drugi zupełnie OK. P.S. O ile pamietam, te KYB to chyba made in Pland były, ale po zdemontowaniu jeszcze potwierdzę ewentualnie, jak jest ślad jakiś A w czym jest gorszy SACHS z chin od tego skąd inąd ? Jak czytam tego typu teksty to mnie krew zalewa... Wasze chociażby paski rozrządów w większości europy nie widziały a nawet nie wiecie..Bosch,Conti.... A Magnumy z IC ? Polskie nie są ale są w polsce kontrolowane w laboratorium przed wydaniem do sprzedaży. Byłem, widziałem.Co nie zmienia faktu że pewnie budżetowe fabryki to produkują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #482 Napisano 12 Czerwca 2014 A w czym jest gorszy SACHS z chin od tego skąd inąd ? Jak czytam tego typu teksty to mnie krew zalewa... ma prawo, a powiedz mi czym różnią się świece Irydowe NGK, made in Turkey, od made in Japan ? Tym, że made in Turkey wytrzymywały 10-15 ty km, a made in Japan, tak jak się należy, ponad 50 tyś ludzie latają i igła. Mentalnośc niektóych narodów i ich przyzwyczajenie do walenia w .... daje efekty na jakości. Dlaczego Honda przeniosła sztandarowy model z produkcji w Anglii do Japonii ? Tylko nie pisz, że tańsza siła robocza. Wg nich Accord nie spełniał wymaganych standardów (potwierdzam, bo miałem ) . No, ale żeby było w temacie. Już po zamontowaniu. Przyszły Sachs, takie jak chciałem. Zdemontowane KYB, to made i Czech Republik i co ciekawe. Po wciśnięciu do oporu, tłoki się schowały i żaden nie wyszedł, zarówno ten 10%, jhak i ten 70%. Czy ktos jest w stanie mi odpowiedzieć na to ciekawe zagadnienie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nici_ezg Zgłoś #483 Napisano 15 Czerwca 2014 ma prawo, a powiedz mi czym różnią się świece Irydowe NGK, made in Turkey, od made in Japan ? Tym, że made in Turkey wytrzymywały 10-15 ty km, a made in Japan, tak jak się należy, ponad 50 tyś ludzie latają i igła. Mentalnośc niektóych narodów i ich przyzwyczajenie do walenia w .... daje efekty na jakości. Dlaczego Honda przeniosła sztandarowy model z produkcji w Anglii do Japonii ? Tylko nie pisz, że tańsza siła robocza. Wg nich Accord nie spełniał wymaganych standardów (potwierdzam, bo miałem ) . No, ale żeby było w temacie. Już po zamontowaniu. Przyszły Sachs, takie jak chciałem. Zdemontowane KYB, to made i Czech Republik i co ciekawe. Po wciśnięciu do oporu, tłoki się schowały i żaden nie wyszedł, zarówno ten 10%, jhak i ten 70%. Czy ktos jest w stanie mi odpowiedzieć na to ciekawe zagadnienie ? Może były olejowe ? W takich tłoki nie prężą w górę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matti84 Zgłoś #484 Napisano 15 Czerwca 2014 koledzy...przymierzam sie do wymiany amorków bo lewy z przodu juz cieknie. CHcę przy okazji cos obniżyc passka ale bez przesady. co myślicie o tym zestawie http://allegro.pl/sportowe-zawieszenie-mts-vw-passat-b5-kombi-tdi-i4335268665.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nici_ezg Zgłoś #485 Napisano 15 Czerwca 2014 Witaj. Nie ma doświadczenia z tymi amorkami w grupie VAG. Wcześniej jak jeździłem CRXem, koledzy z forum montowali oporowo... Opinie ? Podzielone.Generalnie sztywno, głośno.Niektórzy pisali o tym że amorki wytłukiwało bardzo szybko... Poczytaj na civic klub albo forum CRX.Tam jest tematów o tej firmie cała masa. Też myślałem o zmianie zawieszenia na niższe, sztywniejsze bo passat strasznie kładzie się na boku w zakrętach ( w crx miałem nisko i twardo i się przyzwyczaiłem ). Znajomy mechanik doradził mi abym nie cudował z zawieszeniem sportowym bo stracę komfort a co do wysokości ? Miską od skrzyni automatycznej zawadzam czasem o wyższe progi zwalniające...odpuściłem sobie. Rozważam ewentualnie zakup amortyzatorów KYB AGX ( regulowane ) ale wysokość zostawiam seryjną.Na nasze warunki drogowe to tylko uciążliwe niskie auto.Takie moje zdanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matti84 Zgłoś #486 Napisano 15 Czerwca 2014 Ja mialem.w e36 mts fabrycznego i fakt czasem przytarlem na progu czy podczas wyjazdu garazu ale jak to sie fajnie trzymalo drogi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nici_ezg Zgłoś #487 Napisano 15 Czerwca 2014 Ja się osobiście boje wszystkiego co tanie i chińskie w zawieszeniu. Mojemu znajomemu w SHARANIE VR6 chiński amortyzator się złamał ( w miejscu montażowym tuż nad zwrotnicą ) Reklamacja oczywiście uznana ale szok niesamowity... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #488 Napisano 15 Czerwca 2014 Ja się osobiście boje wszystkiego co tanie i chińskie w zawieszeniu. A w czym jest gorszy SACHS z chin od tego skąd inąd ? Jak czytam tego typu teksty to mnie krew zalewa... To w końcu jak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nici_ezg Zgłoś #489 Napisano 15 Czerwca 2014 To w końcu jak? Odnośnie markowych części produkowanych gdzieś na świecie my konsumenci nie mamy wpływu na to gdzie je zrobią. W tym przypadku SACHS ma swoją jakość i nie robi różnicy gdzie jest fabryka.Mercedes w Chinach też produkuje pojazdy, nawet S klasse. Mówiąc Chińskie części miałem na myśli wszelkie brandy dystrybutorów typu HART, MAX GEAR, Magnum, KAGER, Kraft , SRL. O częściach z "prywatnego" importu nawet nie wspomnę.Do tych wyżej chociaż przyznaje się jakaś sieciówka a do reszty z allegro nikt. Pracuje w branży motoryzacyjnej już jakiś czas i wiele ciekawostek się dowiedziałem. Producenci części półki premium częściowo pouciekali do azji czy ameryki płd z produkcją. Miejmy tylko nadzieje że kontrola jakości pozostała na poziomie.. A na allegro tak czy inaczej można spotkać podrobione części, chociażby zawieszonka LEM czy FEBI. Miałem w rękach masy części i z czystej ciekawości przyglądałem się ich wykonaniu, sygnowaniu logami etc. Najdziwniejszym przykładem był dla mnie zestaw wahaczy FEBI... Te które widziałem u klienta miały sygnatury nadrukowane, te które widywałem najczęściej miały grawer.przypadek ? być może.. Stad pewnie tyle samo zwolenników co przeciwników danych marek. Mimo ciągłej styczności i doświadczenia w tej branży, kiedy mam kupić coś do swojego pojazdu mam pustkę w głowie i nie wiem co wziąc.... Przykład ? Zrobiłem hamulce na ATE power disk i klocki Ferodo premier. Niby półka wysoka. Chcecie się przejechać moim autem i sprawdzić ? Zapraszam. Klocki niebawem wylądują w koszu, wypróbuje inne.Tak kiepskiego hamulca nie miałem nawet w starej maździe. Drugi ? Jedno z poprzednich aut. Honda Accord 96FL - nowe amortki KYB excel-g. Po kilkuset KM niepokojące bujanie przodu i skoki kół podczas gwałtownego ruszania... Efekt? 30-40% efektywności na badaniu sprawności. I kto by pomyślał, czerwona Kayaba do japońskiego auta - nic lepszego się nie da. Znajomy passatem B4 kombi wozi w bagażniku setki KG ( naprawia ciężarówki ).Czasem zdaża mu się dwa sprzęgła od Actrosa wieźć wiele KM po dziurach.Zakłada KYB na tył.Mega zadowolony już nie pierwszy raz i twierdzi że innych nigdy nie wsadzi.Ja już dawno na jego miejscu poszedłbym w SACHSA, być może bym się rozczarował. Producenci części też chcą żyć i nie dadzą Nam produktu w cenie odpowiedniej do oczekiwań i mega jakości. Jak SACHS nie chce wylecieć z rynku aftermarket i utrzymać akceptowalną cenę to przeniesie się do chin i tam będzie robił swoje. Taniej ale tak samo dobrze, bo lepiej z amortyzacją już się nie da. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #490 Napisano 15 Czerwca 2014 W tym przypadku SACHS ma swoją jakość i nie robi różnicy gdzie jest fabryka.Mercedes w Chinach też produkuje pojazdy, nawet S klasse. No nie był bym taki pewny.Miałem Astrę I montowaną w Polsce,znajomy VW Polo montowanego w Polsce- i obydwa mimo bez wypadkowe,a ruda zżerała je dużo szybciej niż montowane w Niemczech.Astra w dość dla mnie dziwnych miejscach-maska od strony komory silnika oraz dach przy wnęce tylnej szyby.Praktycznie przez cały okres garażowana. Producenci części półki premium częściowo pouciekali do azji czy ameryki płd z produkcją.Miejmy tylko nadzieje że kontrola jakości pozostała na poziomie.. Ciekawe jak np: na nocnej zmianie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matti84 Zgłoś #491 Napisano 16 Czerwca 2014 dziś wszystko robi ten sam Chińczyk na Tajwanie -różni się tylko znaczek. U mnie w mieście jest MAHLE i co...nie ma na żadnym elemencie stąd madei in poland a jakże inaczej GERMANY Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nici_ezg Zgłoś #492 Napisano 16 Czerwca 2014 Prawda jest taka Panowie że nie nadążymy za tym...niestety... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #493 Napisano 16 Czerwca 2014 oczywiście, najlepsze części na allegro to takie które nie występują już nawet pod żadnym brandem, podany nr ori vw i koniec. Jakość tego - chyba w sumie nie można nawet mówić o jakości. Cały czas można kupić coś porządnego czy to kayaba czy sachs - to polata ale jest też masa tanizny która jest wszędzie i za półdarmo. Ja już dawno oduczyłem wkładać się chińczyki do auta bo w efekcie płaci się kilka razy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dziubasek Zgłoś #494 Napisano 13 Września 2014 (edytowane) Witam forumowiczów. Mam pytanko, przymierzam się do wymiany amortyzatorów z przodu w swoim Pasku. Według Etki ich numery to 3B0413031P. Zdjąłem koło żeby zobaczyć co tam mam a tam amorek 3B0413031. Czy jest jakakolwiek różnica pomiędzy oznaczeniami literowymi na końcu numeru seryjnego?? Czy np amorki o numerze 3B0413031B też będą pasowały?????? Edytowane 13 Września 2014 przez Dziubasek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aggressive Zgłoś #495 Napisano 18 Września 2014 Panowie zamierzam wymienić komplet amortyzatorów w swoim passacie b5 fl. Przy okazji chciałbym nieco obniżyć zawieszenie. Czy wszystkie dodatkowe części związane z glebą będą dużo kosztować ? Amortyzatory chciałbym firmy Bilstein lub sachs, a co ze sprężynami ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #496 Napisano 18 Września 2014 Panowie zamierzam wymienić komplet amortyzatorów w swoim passacie b5 fl. Przy okazji chciałbym nieco obniżyć zawieszenie. Czy wszystkie dodatkowe części związane z glebą będą dużo kosztować ? Amortyzatory chciałbym firmy Bilstein lub sachs, a co ze sprężynami ? Jeśli chcesz trochę obniżyć to kup amory plus sprężyny obniżające -30 lub -40 a jak mało to gwint i tu maż amory i sprężyny w komplecie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aggressive Zgłoś #497 Napisano 19 Września 2014 No tylko jakie te sprężyny wybrać bo co do amortyzatorów to biorę pod uwagę dwie firmy. Co do sprężyn to prosiłbym was o jakąś radę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalvip16 Zgłoś #498 Napisano 26 Października 2014 No tylko jakie te sprężyny wybrać bo co do amortyzatorów to biorę pod uwagę dwie firmy. Co do sprężyn to prosiłbym was o jakąś radę. Ja w swoim pasku mam Eibach Pro Kit -30 i jestem bardzo zadowolony. http://www.eibach.pl/eibach-volkswagen-passat-%283b3%29-e10-85-002-06-22-pi-3721.html Mimo słabych amorków różnica w jeździe jest ogromna. Samochód jest trochę twardszy i nie kładzie się w zakrętach. Co do wysokości uważam, że nie ma sensu bardziej obniżać bo będziesz tarł na garbie szybciej przejechanym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo06-1983 Zgłoś #499 Napisano 27 Października 2014 Witam czytałem cały post ale dokładnie nie wiem jakie amorki mam kupić do mojego paska a mianowicie czy standard np. bilsteina B4 czy bilsteina B6 passat jest 2001r. angol po przekładce silnik AVF sedan sprężyny wydają mi się na orginał ale jest sporo niższy niż większość modeli nr vin WVWZZZ3BZ1P085738. Proszę o podpowiedz z góry dziękuję i przepraszam jeżeli nie w temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #500 Napisano 14 Listopada 2014 Adamie na co się zdecydowałeś i jak tam się teraz sprawa ma ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach