Skocz do zawartości
Gość mariusz13

Jaki olej do TDI?

Rekomendowane odpowiedzi

Mój Passat od dłuższego czasu jeździ na oleju LM Top Tec 4200 5W-30 2693 i jestem bardzo zadowolony. Poprzedni olej to Castrol 5W30.

 

Polecam !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka wybranych parametrów ściągniętych ze specyfikacji. Nie jestem specem od oleju więc proponuję każdemu zaczerpnąć wiedzy czy też konsultować się z kimś mającym doświadczenie -- odnośnie każdych parametrów. W specyfikacji Motul i Valvoline użyto słów"vollsynthetisches Motorenöl".

 

Castrol Edge - Valvoline SynpowerXtreme - Motul 8100 X Clean - Motul Specyfic 504-507

 

Lepkość przy 100 st.C: 12 ; 9,7 ; 11,7 ; 11,7

Lepkość przy 40 st.C: 70 ; 52 ; 71,7 ; 72,3

Lepkość przy -30 st.C: 5800 ; <6600 ; b.d. ; b.d

Wskaźnik lepkości: 169 ; 176 ; 158 ; 157

Najniższa temp. płynności: -42 -39 -39 -39

Temp. zapłonu

od wolnego ognia(st.C): 202 ; 220 ; 242 ; 242

 

Przykładowy link do stronki z Motula. Sorry za pseudo tabelkę ale czasu nie mam na stworzenie czegoś lepszego.

https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/45581/original/8100_X-clean__5W30_13.pdf?1395919896

Edytowane przez Darek Zw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kilka wybranych parametrów ściągniętych ze specyfikacji. Nie jestem specem od oleju więc proponuję każdemu zaczerpnąć wiedzy czy też konsultować się z kimś mającym doświadczenie -- odnośnie każdych parametrów. W specyfikacji Motul i Valvoline użyto słów"vollsynthetisches Motorenöl".

 

Castrol Edge - Valvoline SynpowerXtreme - Motul 8100 X Clean - Motul Specyfic 504-507

 

Lepkość przy 100 st.C: 12 ; 9,7 ; 11,7 ; 11,7

Lepkość przy 40 st.C: 70 ; 52 ; 71,7 ; 72,3

Lepkość przy -30 st.C: 5800 ; <6600 ; b.d. ; b.d

Wskaźnik lepkości: 169 ; 176 ; 158 ; 157

Najniższa temp. płynności: -42 -39 -39 -39

Temp. zapłonu

od wolnego ognia(st.C): 202 ; 220 ; 242 ; 242

 

Przykładowy link do stronki z Motula. Sorry za pseudo tabelkę ale czasu nie mam na stworzenie czegoś lepszego.

https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/45581/original/8100_X-clean__5W30_13.pdf?1395919896

Jeżdżę na Valvoline SynpowerXtreme i martwią mnie te dane /słabe/ lepkości tego oleju.

Edytowane przez macvw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sledzę temat.

Niestety mało pisze się na temat płukania silnika przed wymianą oleju.

Czy ktoś stosuje takie praktyki ? Jakieś opinie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Było o płukankach. Szukać na forum. To nie o tym temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie fanatyków czystości silników ;)

 

Przymierzam się do wymiany oleju . Zdecydowałem się chyba na Shella. Wolę częściej olej wymieniać niż jeździć troszkę dłużej na droższym, ale nie o tym mowa.

 

Zdecydowałem się na 5W30 albo to będzie Shell helix ultra ECT 5W30 (dostałem informację że to jakiś uniwersalny olej) bądź Shell helix ultra AV-L 5w30 z normami grupy VAG.

Oba oleje 504.00 i 507.00 do DPF.

 

Panowie doradźcie bo temat olejów chyba najbardziej męczący ...

Edytowane przez deuz
nowe info ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się na 5W30 albo to będzie Shell helix ultra ECT 5W30 (dostałem informację że to jakiś uniwersalny olej) bądź Shell helix ultra AV-L 5w30 z normami grupy VAG.

Oba oleje 504.00 i 507.00 do DPF.

 

Panowie doradźcie bo temat olejów chyba najbardziej męczący ...

Weź zalej Shell helix ultra AV-L 5w30 ma fajniejszą nazwę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Weź zalej Shell helix ultra AV-L 5w30 ma fajniejszą nazwę.

 

Dobre :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki kupiłem ;)

Ta wersja oleju posiada już inną bazę - gaz ziemny ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie będę miał wymieniany wałek rozrządu pasek b6 1.9 zalewałem go wcześniej mobilem 5w30 auto obecnie ma 206tys. chyba ze był cofany ale nie wiem...gość powiedział ze to chała..do byście doradzili auto bez filtra cząstek stałych na pompo wtryskach...oryginalna moc 105 kucyków wgrana nowa mapa paliwa wiec jest ok 140:) z gory dzieki za jakies sugestie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie będę miał wymieniany wałek rozrządu pasek b6 1.9 zalewałem go wcześniej mobilem 5w30 auto obecnie ma 206tys. chyba ze był cofany ale nie wiem...gość powiedział ze to chała..do byście doradzili auto bez filtra cząstek stałych na pompo wtryskach...oryginalna moc 105 kucyków wgrana nowa mapa paliwa wiec jest ok 140:) z gory dzieki za jakies sugestie..

 

Ale o co Ci chodzi? Jaka chała? Napisz jaśniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie będę miał wymieniany wałek rozrządu pasek b6 1.9 zalewałem go wcześniej mobilem 5w30 auto obecnie ma 206tys. chyba ze był cofany ale nie wiem...gość powiedział ze to chała..do byście doradzili auto bez filtra cząstek stałych na pompo wtryskach...oryginalna moc 105 kucyków wgrana nowa mapa paliwa wiec jest ok 140:) z gory dzieki za jakies sugestie..

 

Kluczowe pytanie co ile wymieniałeś ten olej i gdzie go kupowałeś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak gosc powiedział ze mobli był kiedys dobry teraz jest rozlewany po garażach....gosc co bedzie wymianiał mi wałek powiedział ze ok jest castrol 5w30 dlatego pytam was jakie macie sugestie i doswiadczenia w tym temacie moze przy takim przebigu trzeba juz zmienic na cos innego.....kto pyta nie bładzi:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak gosc powiedział ze mobli był kiedys dobry teraz jest rozlewany po garażach....gosc co bedzie wymianiał mi wałek powiedział ze ok jest castrol 5w30 dlatego pytam was jakie macie sugestie i doswiadczenia w tym temacie moze przy takim przebigu trzeba juz zmienic na cos innego.....kto pyta nie bładzi:)

 

Poszukaj w sieci opinii na temat Castrola, znajdziesz różne dyskusje na temat utrzymywania przez niego czystości wątpliwej jakości.

 

Swojego czasu pisałem prace dyplomową właśnie z olejów silnikowych i nie jestem do końca przekonany jestem czy wszyscy mechanicy ogarniają temat jakości olejów.

 

Teraz kupowałem olej 5W30 do swojego auta i tydzień myślałem co zalać (od miesiąca mam TDI). Zadzwoniłem więc do Shella i podyskutowałem sobie z Panem.

 

Tak sobie myślę - niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę ...

 

Silniki z DPF mogą mieć rozrzedzony olej przez przedostające się czasem paliwo ...

Pytanie czy taki olej może przyspieszyć zużywanie się wałka ...

I drugie pytanie czy do DPF'a nie zalewać lepiej 5w40 ... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I drugie pytanie czy do DPF'a nie zalewać lepiej 5w40 ... ?

Lepiej nie.

Czytałem artykuł w którym napisano, że żywotność filtra skraca się o ponad połowę. Nie wiem ile w tym prawdy. Ważne aby w specyfikacji miał opis zmniejszonej zawartości siarczanów itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lepiej nie.

Czytałem artykuł w którym napisano, że żywotność filtra skraca się o ponad połowę. Nie wiem ile w tym prawdy. Ważne aby w specyfikacji miał opis zmniejszonej zawartości siarczanów itd.

 

Mówimy tylko o olejach low saps czyli niskopopiołowych (niską zawartość popiołu siarczanowego, związków fosforu i związków siarki).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poszukaj w sieci opinii na temat Castrola, znajdziesz różne dyskusje na temat utrzymywania przez niego czystości wątpliwej jakości.

 

Swojego czasu pisałem prace dyplomową właśnie z olejów silnikowych i nie jestem do końca przekonany jestem czy wszyscy mechanicy ogarniają temat jakości olejów.

 

Teraz kupowałem olej 5W30 do swojego auta i tydzień myślałem co zalać (od miesiąca mam TDI). Zadzwoniłem więc do Shella i podyskutowałem sobie z Panem.

 

Tak sobie myślę - niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę ...

 

Silniki z DPF mogą mieć rozrzedzony olej przez przedostające się czasem paliwo ...

Pytanie czy taki olej może przyspieszyć zużywanie się wałka ...

I drugie pytanie czy do DPF'a nie zalewać lepiej 5w40 ... ?

 

Właśnie dlatego serwis long life to nie najlepszy pomysł.

Olej jak wiadomo przez rozrzedzenie paliwem traci lepkość i po krótkim czasie jego lepkość w silniku a tego co wlaliśmy znacząco różni się od tego co być powinno. Co za tym idzie jakość smarowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie dlatego serwis long life to nie najlepszy pomysł.

Olej jak wiadomo przez rozrzedzenie paliwem traci lepkość i po krótkim czasie jego lepkość w silniku a tego co wlaliśmy znacząco różni się od tego co być powinno. Co za tym idzie jakość smarowania.

 

Dlatego wychodzę z założenia że lepiej lać tańszego shella i wymieniać co 10 , 12 tys. km niż Motula za ponad 200 zł i wymieniać ... co 10, 12 tys . km. co parę miesięcy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie ty tego Motula za ponad 200 zł kupujesz? :blink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności