ru-dy Zgłoś #721 Napisano 1 Listopada 2012 (edytowane) To samo leje juz 2 lata do B6 i wczesniej tez przez 2 lata do B5FL z silnikiem AVF - zadnych problemow dotyczy Castrol Edge 5w40: ma to normę 507 w ogóle ? Kiedyś szukałem oleju 5w40 z norma 507 i nie znalazłem niczego z oferty castrola, ani chyba nawet od innych producentów i używam 5w30 teraz. Edytowane 1 Listopada 2012 przez ru-dy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarkII Zgłoś #722 Napisano 1 Listopada 2012 taki to jedynie do nowego silnika ;P Chodziło mi o 5w30 i 5w40 a nie jak napisałem 0w ... przepraszam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek34 Zgłoś #723 Napisano 1 Listopada 2012 powinien być 5w30. 5w40 wytrąca o wiele więcej spopielin w procesie eksploatacji, jest po prostu olejem gorszym, szybciej się "brudzącym". Wiesz co podaj może źródło tych rewelacyjnych donosień. Z pewnością wstrząsną one rynkiem olejowym w kraju i za granicą. Czytając coś takiego zastanawiam się naprawdę skąd ludzie takie kocopolstwa wymyślają. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #724 Napisano 1 Listopada 2012 dotyczy Castrol Edge 5w40: ma to normę 507 w ogóle ? Kiedyś szukałem oleju 5w40 z norma 507 i nie znalazłem niczego z oferty castrola, ani chyba nawet od innych producentów i używam 5w30 teraz. skoro serwis tym olejem napełnia to chyba wiedzą co robią. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolekb6 Zgłoś #725 Napisano 1 Listopada 2012 Ja leje oryginalny VW. Jest najpewniejszy. Przy wymianie można wybrać czy Castrol czy Oryginalny. Ale reasumując 4l Castrola Edge 5W40 - koło 130zł a 4l Oryginalnego 160zł wiec różnica nie duża. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #726 Napisano 1 Listopada 2012 Przy wymianie można wybrać czy Castrol czy Oryginalny. A jaki to jest oryginalny :hmm Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomek1988 Zgłoś #727 Napisano 1 Listopada 2012 Pewnie z serwisu: mają oryginalny (Castrol) i...Castrol w róznych cenach Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #728 Napisano 2 Listopada 2012 Pewnie z serwisu: mają oryginalny (Castrol) i...Castrol w róznych cenach No pewnie tak Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarkII Zgłoś #729 Napisano 2 Listopada 2012 (edytowane) Wiesz co podaj może źródło tych rewelacyjnych donosień. Z pewnością wstrząsną one rynkiem olejowym w kraju i za granicą. Czytając coś takiego zastanawiam się naprawdę skąd ludzie takie kocopolstwa wymyślają. Jak się komuś nie chce szukać albo uważa się za omnibusa to tak jest. Proszę 5w-40 http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/49E9C53F6CA455C8802579AA0051383F/$File/BPXE-8RNHA6.pdf Nazwa Metoda Jednostka Castrol EDGE 5W-40 Gęstość względna w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.85 Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 13.4 Lepkość CCS przy -30°C (5W) ASTM D5293 mPa.s (cP) 6220 Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 81 Indeks lepkości ASTM D2270 - 169 Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -45 Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 °C 207 Popioły siarczanowe ASTM D874 % wt 0.8 i 5w30 http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/54E1E00E003C686D802579A70057542D/$File/BPXE-8RPEFH.pdf Nazwa Metoda Jednostka Castrol EDGE 5W-30 Gęstość względna w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.851 Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 12.0 Lepkość CCS przy -30°C ASTM D5293 mPa.s (cP) 5800 Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 70 Indeks lepkości ASTM D2270 - 169 Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -42 Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 °C 202 Popioły siarczanowe ASTM D874 % wt 0.64 i zanim zaczniesz nalatywać sarkastycznie, uzupełnij proszę swoją wiedzę. Myślę, że moje rewelacje nie wstrząsnęły firmami "olejowymi". Wystarczy mi wstrząs na Twojej osobie. Różnice w pipiole siarczanowym są znaczne. Castrol Edge 5w30 znacznie przewyższa czystością i trwałością 5w40. Poza tym, 5w30 zachowuje niższą płynność w temperaturach -30 stopni, a co za tym idzie jest łatwiej rozprowadzany po silniku w temperaturach ujemnych. Niestety producenci dość sprytnie unikają podawania lepkości w 150 st C, podając tylko w 100 st. Podyktowane jest to tym, że lepkość ta dramatycznie spada dla temp 150 st czyli takiej jaka występuje bezpośrednio na gładziach cylindrów. Zawsze przy oleju należy starać się lac to co najlepsze, i tu Edge 5w30 póki co nie ma sobie równych. Mobil, Shell czy Motul są w tej chwili nieco w tyle, choć w przypadku Shella wyeliminowanie fosforu i chloru ze składu jest dobrym posunięciem. Edytowane 2 Listopada 2012 przez MarkII Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #730 Napisano 2 Listopada 2012 Zawsze przy oleju należy starać się lac to co najlepsze, i tu Edge 5w30 póki co nie ma sobie równych. Mobil, Shell czy Motul są w tej chwili nieco w tyle, choć w przypadku Shella wyeliminowanie fosforu i chloru ze składu jest dobrym posunięciem. Tak czy siak Mariusz wszystkie te oleje są w technologii HC czyli nie są pełnymi syntetykami. A co do jakości Castrola w porównaniu do Motula to raczej troszkę przegrywa Ale ogólnie fajny opisik z parametrami dałeś dla porównania sobie różnic pomiędzy 5w30 a 5w40. Wiadomo 5w30 lepszy na zimę i mrozy a 5w40 na lato i upały. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarkII Zgłoś #731 Napisano 2 Listopada 2012 (edytowane) Wiesz kiedyś "organioleptycznie" porównywałem oleje motocyklowe Motul 300V i Castrola Power1 (nie to samo co samochodowe, ale zniechęciło mnie to do Motula) Castrol wygrywał w każdej kategorii, cenowo, kulturą pracy skrzyni biegów, poziomem spalania, datą powstania bazy olejowej. Motul to trochę jak Mercedes leci na marce, ale za nią mało co w tej chwili stoi. Co by nie mówić o Castrolu to jest jedną z najbardziej innowacyjnych marek olejowych. Po to jest wybór, żeby każdy robił jak uważa i uważał jak robi . Edytowane 2 Listopada 2012 przez MarkII Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #732 Napisano 2 Listopada 2012 Wiesz kiedyś "organioleptycznie" porównywałem oleje motocyklowe Motul 300V i Castrola Power1 (nie to samo co samochodowe, ale zniechęciło mnie to do Motula) Castrol wygrywał w każdej kategorii, cenowo, kulturą pracy skrzyni biegów, poziomem spalania, datą powstania bazy olejowej. Motul to trochę jak Mercedes leci na marce, ale za nią mało co w tej chwili stoi. No dokładnie ale wiesz każdy kto będzie stosował wybrany przez siebie olej będzie chwalił swojego ja stosowałem w każdym swoim samochodzie Motula i zawsze byłem zadowolony. Ale każdy wybiera to co mu najlepiej odpowiada Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #733 Napisano 2 Listopada 2012 Pewnie z serwisu: mają oryginalny (Castrol) i...Castrol w róznych cenach niestety wbrew opiniom na forum, oryginalnego oleju dla serwisów nie rozlewa Castrol... co do cen oryginał wychodzi 34 zł za litr 5W40 i 39 zł za litr 5W30... czyli różnica nawet mniejsza niż pisze kolega lolekb6. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karuzel Zgłoś #734 Napisano 2 Listopada 2012 Co sądzicie o dacie produkcji oleju a przydatności do użycia. Wiadomo, że olej im świeższy tym lepszy ale pytanie czy olej wyprodukowany np w 2010r już się nie nadaje do użycia bo przeleżał 2 lata, czy może nie zatracił zbytnio swoich parametrów leżąc w baniaczku i można go spokojnie jeszcze użyć? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #735 Napisano 2 Listopada 2012 oryginalnego oleju dla serwisów nie rozlewa Castrol. Mobil ---------- Dodano o 11:37 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:36 ---------- Castrol wygrywał w każdej kategorii, cenowo, kulturą pracy skrzyni biegów, poziomem spalania, datą powstania bazy olejowej Porównaj sobie temp wrzenia Motula i Castrola a zobaczysz różnicę na korzyść Motula Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #736 Napisano 2 Listopada 2012 Mobil Mobil nie lubi VW, ale może i lepiej że to nie Mobil rozlewa... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #737 Napisano 2 Listopada 2012 Kolego co za głupoty gadasz, mam kolege w ASO od prawie roku mają z Mobilem umowy podpisane. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #738 Napisano 2 Listopada 2012 (edytowane) Kolego co za głupoty gadasz, mam kolege w ASO od prawie roku mają z Mobilem umowy podpisane. a to dziwne, bo ja mam opakowania zbiorcze tego oleju z kwietnia tego roku i niestety to nie Mobil rozlewa tylko shell... tak jak 5w40 jak i 5w30. czyżby umowa jest z 2 firmami ? Jak kiedyś pisałem, floty VW i skoda, zalewane są tylko oryginałem lub castrolem profesional, i jest to jedyny test oleju silnikowego który pokonuje w tych silnikach po 300-400 tys km od początku do końca. Edytowane 2 Listopada 2012 przez kujon Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #739 Napisano 2 Listopada 2012 czyżby umowa jest z 2 firmami ? Może być jak najbardziej bo w Szczecinie jeszcze zdarza się w ASO Castrol ale ogólnie powinienem już być tylko Mobil. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #740 Napisano 2 Listopada 2012 Castrol wygrywał w każdej kategorii, cenowo, kulturą pracy skrzyni biegów, poziomem spalania, datą powstania bazy olejowej. Motul to trochę jak Mercedes leci na marce, ale za nią mało co w tej chwili stoi.Co by nie mówić o Castrolu to jest jedną z najbardziej innowacyjnych marek olejowych :hmm dziwne bo na moim czujniku temp. oleju w silniku lato ok. 25st na dworze-autostrada-prędkość przelotowa 160-180km/h parametry oleju z butelki identyczne: castrol-temp. 108-max112st motul-temp. 106-max110st korci mnie przy następnej wymianie wlanie Panolinu lub LiquiMoly Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach