Skocz do zawartości
Gość mariusz13

Jaki olej do TDI?

Rekomendowane odpowiedzi

Hmmm. MOze cos w tym jest. Gestszy olej utrudia rozruch silnika. Krecisz rozrusznikiem i silnik zanim odpali pracuje na sucho. Takie moje domysly ;)

 

-to sie zgodze, ale... ! -przeciez nic nie wiadomo n.p. o WLASCIWOSCIACH tych poszczególnych olejów w RÓZNYCH warunkach ich eksploatacji, o zachowaniu ich poszczególnych skladników (- "stabilizujacych" i przez to spelnianiu przez olej swojego zadania) podczas ekspolatacji silnika/samochodu i "wypracowania" eksploatacyjnego tych olejów w czasie i kilometrach :dolamam ...

Plynnosc oleju to na prawde nie wszystko ;) ... !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju to proponuję zobaczyć przykład jaki ostatnio zdiagnozowałem, czy mikropeknięcia w głowicach TDi 2.0

 

Mimo oleju z pierwszej ligi lepkość zdegradowała do 5W-30.

Ale niesteyy zawartość płynu chłodniczego jest bardzo duża, jazda z silnikiem w takim stanie myslę że zakonczyła by się za ok. 30-50 000km gdzieś na drodze.

 

Dobrze że TBN po 10 000km jeszcze jest bardzo mocny .

 

Jak to wyglada z innymi olejami , bardzo różnie.

Przeciętny olej półsyntetyczny potocznie nazywany syntetykiem degraduje drugie tyle...:-)

 

 

 

[ATTACH=CONFIG]66715[/ATTACH]

 

Co zrobiliśmy, wlalismy specjalistyczny preparat do uszczelniania mikro pęknięc w głowicy z e specjalistycznych włókien organicznych.

Tym samym mam nadzieję silnik bedzie jeździł kolejne kilka dobrych lat bezawaryjnie.

 

W warto nadmienić że ten TDI ma 230KM !

 

 

Co się robi standardowo w Polsce ...?

Rozbiera się głowice, winą obacrcza turbiny i wysyła się jej do Mielca a wszystko jest do zweryfikowania.

Turbo padaja w większości przez nieumiejętną jazdę i stosowanie kiepskich tanich olejów.

Oszczedności poniesione później wracaja w postaci regeneracji EGR, turbiny itp....

 

Kolega jeździ TDi 1.9Sharan 350 000km przebigu turbo oryginalne, nasz drugi znajomy ma podobne auto rodzinne ale po 200 000km wysyłał do Mielca turbo za które płacił ok. 1000zł

Obaj jeżdza podobnie, rodzinka, średnie przejazdy..

Oleju do diagnozy sobie nie pozwoli pobrac bo uważa że Castrol jest najlepszy....

 

Dlatego bez odpowiedniego nadzoru i monitoringu to sobie mozna gdybać o olejach.

 

Co do syntetyków ...jest tylko kilka olejów pełno syntetycznych na rynku i nie warto płacic za cos co nie jest syntetykiem cene syntetyczna :-)

 

Przykładowo z tego ruskiego testu tylko jeden olej jest pełnym syntetykiem i jes to to Lazerway a mimo to olej HC wygrał ....

Na ile to jest miarodajne ....pozostawię bez komantarza.

Ile wytrzyma Lazerway w porównaniu do Castrola i Valoline ...dużo duzo więcej w silniku ale w ruskim teście nie wygrał :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do syntetyków ...jest tylko kilka olejów pełno syntetycznych na rynku i nie warto płacic za cos co nie jest syntetykiem cene syntetyczna :-)
Moze napisz cos na temat MOtula, ktory jest bardzo popularny tutaj na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
I teraz nie wiem, czy jechać na wymianę tego oleju, żeby wlali to, co leją zawsze (samochód mam na gwarancji i wolałbym jej nie stracić z powodu źle dolanego oleju),

 

 

O raczej ci nie sprawdza ze olej inny nieco ,dolany . To tylko gra role w twojej dbalosci o auto ,no i jak blisko do wymiany oliwy .

 

---------- Post added at 02:01 ---------- Previous post was at 01:56 ----------

 

Co zrobiliśmy, wlalismy specjalistyczny preparat do uszczelniania mikro pęknięc w głowicy z e specjalistycznych włókien organicznych.

Tym samym mam nadzieję silnik bedzie jeździł kolejne kilka dobrych lat bezawaryjnie.

 

Czy te zamieszczone wyniki w poscie 525 to po zalaniu tego preparatu w tym samym aucie ?

 

I podaj kolego koszty tego cud preparatu !

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O raczej ci nie sprawdza ze olej inny nieco ,dolany . To tylko gra role w twojej dbalosci o auto ,no i jak blisko do wymiany oliwy.

No właśnie ja się tak zastanawiam, czy to może mieć jakiś wpływ na silnik? Mam włączony long-life, więc nie wiem, kiedy samochód się upomni o przegląd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze napisz cos na temat MOtula, ktory jest bardzo popularny tutaj na forum.

 

Ja już jakiś czas temu zrezygnowałem z motula i leje Liqui Moly. Silnik go mało łyka, w zasadzie w porównaniu z motulem to prawie w ogóle. Najpierw się zdziwiłem, bo wyglądał i śmierdział jak przekładniowy, ale okazało się, że tak ma być. Dawniej to jeszcze mój szwagier woził te oleje z Niemiec, teraz bez problemu można kupić na allegro, jeszcze do domu dowiozą.

 

Jak ktoś ma jakieś testy Liqui Moly to bardzo chętnie obejrzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy te zamieszczone wyniki w poscie 525 to po zalaniu tego preparatu w tym samym aucie ?

 

I podaj kolego koszty tego cud preparatu !

 

Nie nie to przed badaniem ..

 

Obecnie pracuje i się "uszczelnia" sam preparat jest ponoć idealny do problemów z pekającymi głowicami, uszczelkami itp...

 

To ten preparat:

 

http://kansasbg.com/Complete_Set_of_Spec_and_Tech/0511.pdf

 

Nie jest w sprzedaży detalicznej to produkt specjalistyczny a nie tzw. low budget.

 

Z moich doświadczeń w TDI najlepiej spisują się (temparatura przy pałowaniu, marginalne ubytki tam gdzie olej znika) Amsoil AFL.

Druga pozycja to Millers XFS PD 5W-40.

Trzecia którą znam i wiem jakie interwiały pokonują auta to Fuchs GT1 TITAN 5W-40, jeździło na tym nieco flotówek we Fuchsie i chyba żadna nie robiła turbinki a przebiegi oscylowaly w okolicach 200 000km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy zna ktoś sprzedawcę z alle - nn01?

Ma olej w dobrej cenie i dużo ofert kupna.

Pytanie jak z oryginalnością towaru...?!?

 

http://allegro.pl/castrol-edge-5w30-...871873817.html

Ilosc i jakosc komentarzy powinna ci juz powiedziec co nieco o sprzedajacym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

jak dobrze poszukasz to tego motula mozesz miec za ok 10f mniej ze sklepu internetowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bierz od kolegi maciejek bynajmnije sprawdzony, a nie szukasz magików,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawe czy motul jest lepszy od castrola tak naprawde hm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze leję castrola.

U mnie w hurtowni kosztuje 139 za 4L.

10 km dalej jest już za 130 za 4L.

Chyba nie warto eksperymentować za 106 + 18 przesyłka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ciekawe czy motul jest lepszy od castrola tak naprawde hm

Nie jest, chyba, że jeździsz w rajdach podrasowanym silnikiem. Do normalnej eksploatacji castrol, motul, lotos wszystko będzie dobre, byle tylko norma się zgadzała i oczywiście to był oryginał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ciekawe czy motul jest lepszy od castrola tak naprawde hm

 

No własnie skoro Passat nie jest lepszy od Skody to dlaczego większość woli Passaty a nie Skody ?

Dlaczego nie kupić tanszego auta o podobnej specyfikacji ...?

 

komu do głowy by przyszło że zmieniając olej na lepszy można oszczędzić 1000zł rocznie albo nie dolewac oleju tudzież nie regenrrować turbo po 300 000km ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam Castrol EDGE TD, na chwile obecna 2.0 TDI DSG zrobione 320 tys caly czas na Castrolu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Polecam Castrol EDGE TD, na chwile obecna 2.0 TDI DSG zrobione 320 tys caly czas na Castrolu

 

-i to by bylo w tym temacie na tyle... ! -mój respekcik :dobrze !

 

Jeszcze tylko pytanie: -Longlife ( -co 2 lata, lub co 30tys. km.), czy wymiany co 15 tys. km. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w d.... sobie wsadzcie tego Castrola, który nie jest nawet syntetykiem

podstawa do tego silnika to Motul Specyfic z normą 504.00/507.00

 

---------- Post added at 19:05 ---------- Previous post was at 19:05 ----------

 

i wymiana max co 15 000 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności