jacek88 Zgłoś #621 Napisano 6 Października 2011 Hmmm. MOze cos w tym jest. Gestszy olej utrudia rozruch silnika. Krecisz rozrusznikiem i silnik zanim odpali pracuje na sucho. Takie moje domysly -to sie zgodze, ale... ! -przeciez nic nie wiadomo n.p. o WLASCIWOSCIACH tych poszczególnych olejów w RÓZNYCH warunkach ich eksploatacji, o zachowaniu ich poszczególnych skladników (- "stabilizujacych" i przez to spelnianiu przez olej swojego zadania) podczas ekspolatacji silnika/samochodu i "wypracowania" eksploatacyjnego tych olejów w czasie i kilometrach ... Plynnosc oleju to na prawde nie wszystko ... ! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Croom Zgłoś #622 Napisano 7 Października 2011 Co do oleju to proponuję zobaczyć przykład jaki ostatnio zdiagnozowałem, czy mikropeknięcia w głowicach TDi 2.0 Mimo oleju z pierwszej ligi lepkość zdegradowała do 5W-30. Ale niesteyy zawartość płynu chłodniczego jest bardzo duża, jazda z silnikiem w takim stanie myslę że zakonczyła by się za ok. 30-50 000km gdzieś na drodze. Dobrze że TBN po 10 000km jeszcze jest bardzo mocny . Jak to wyglada z innymi olejami , bardzo różnie. Przeciętny olej półsyntetyczny potocznie nazywany syntetykiem degraduje drugie tyle...:-) [ATTACH=CONFIG]66715[/ATTACH] Co zrobiliśmy, wlalismy specjalistyczny preparat do uszczelniania mikro pęknięc w głowicy z e specjalistycznych włókien organicznych. Tym samym mam nadzieję silnik bedzie jeździł kolejne kilka dobrych lat bezawaryjnie. W warto nadmienić że ten TDI ma 230KM ! Co się robi standardowo w Polsce ...? Rozbiera się głowice, winą obacrcza turbiny i wysyła się jej do Mielca a wszystko jest do zweryfikowania. Turbo padaja w większości przez nieumiejętną jazdę i stosowanie kiepskich tanich olejów. Oszczedności poniesione później wracaja w postaci regeneracji EGR, turbiny itp.... Kolega jeździ TDi 1.9Sharan 350 000km przebigu turbo oryginalne, nasz drugi znajomy ma podobne auto rodzinne ale po 200 000km wysyłał do Mielca turbo za które płacił ok. 1000zł Obaj jeżdza podobnie, rodzinka, średnie przejazdy.. Oleju do diagnozy sobie nie pozwoli pobrac bo uważa że Castrol jest najlepszy.... Dlatego bez odpowiedniego nadzoru i monitoringu to sobie mozna gdybać o olejach. Co do syntetyków ...jest tylko kilka olejów pełno syntetycznych na rynku i nie warto płacic za cos co nie jest syntetykiem cene syntetyczna :-) Przykładowo z tego ruskiego testu tylko jeden olej jest pełnym syntetykiem i jes to to Lazerway a mimo to olej HC wygrał .... Na ile to jest miarodajne ....pozostawię bez komantarza. Ile wytrzyma Lazerway w porównaniu do Castrola i Valoline ...dużo duzo więcej w silniku ale w ruskim teście nie wygrał Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #623 Napisano 7 Października 2011 Co do syntetyków ...jest tylko kilka olejów pełno syntetycznych na rynku i nie warto płacic za cos co nie jest syntetykiem cene syntetyczna :-)Moze napisz cos na temat MOtula, ktory jest bardzo popularny tutaj na forum. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #624 Napisano 10 Października 2011 (edytowane) I teraz nie wiem, czy jechać na wymianę tego oleju, żeby wlali to, co leją zawsze (samochód mam na gwarancji i wolałbym jej nie stracić z powodu źle dolanego oleju), O raczej ci nie sprawdza ze olej inny nieco ,dolany . To tylko gra role w twojej dbalosci o auto ,no i jak blisko do wymiany oliwy . ---------- Post added at 02:01 ---------- Previous post was at 01:56 ---------- Co zrobiliśmy, wlalismy specjalistyczny preparat do uszczelniania mikro pęknięc w głowicy z e specjalistycznych włókien organicznych.Tym samym mam nadzieję silnik bedzie jeździł kolejne kilka dobrych lat bezawaryjnie. Czy te zamieszczone wyniki w poscie 525 to po zalaniu tego preparatu w tym samym aucie ? I podaj kolego koszty tego cud preparatu ! Edytowane 10 Października 2011 przez Gość Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majosa Zgłoś #625 Napisano 10 Października 2011 O raczej ci nie sprawdza ze olej inny nieco ,dolany . To tylko gra role w twojej dbalosci o auto ,no i jak blisko do wymiany oliwy. No właśnie ja się tak zastanawiam, czy to może mieć jakiś wpływ na silnik? Mam włączony long-life, więc nie wiem, kiedy samochód się upomni o przegląd. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hector Zgłoś #626 Napisano 10 Października 2011 Moze napisz cos na temat MOtula, ktory jest bardzo popularny tutaj na forum. Ja już jakiś czas temu zrezygnowałem z motula i leje Liqui Moly. Silnik go mało łyka, w zasadzie w porównaniu z motulem to prawie w ogóle. Najpierw się zdziwiłem, bo wyglądał i śmierdział jak przekładniowy, ale okazało się, że tak ma być. Dawniej to jeszcze mój szwagier woził te oleje z Niemiec, teraz bez problemu można kupić na allegro, jeszcze do domu dowiozą. Jak ktoś ma jakieś testy Liqui Moly to bardzo chętnie obejrzę. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateusz007 Zgłoś #627 Napisano 16 Października 2011 (edytowane) obecnie u siebie mam zalany taki olej przez vw w uk http://www.ebay.co.uk/itm/5-LITRES-VW-QUANTUM-LONGLIFE-3-ENGINE-OIL-5W-30-/170686040061?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27bdae47fd#ht_643wt_1037 mam zamiar zmienic na taki http://www.ebay.co.uk/itm/MOTUL-VW-AUDI-SPEC-504-507-SYNTHETIC-OIL-5W30-5-LITRE-/200358877318?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2ea651d886#ht_2287wt_1037 czy moze jakis inny motul lub inny polecacie do mojego silniczka 1.9 tdi bkc Edytowane 16 Października 2011 przez mateusz007 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Croom Zgłoś #628 Napisano 18 Października 2011 Czy te zamieszczone wyniki w poscie 525 to po zalaniu tego preparatu w tym samym aucie ? I podaj kolego koszty tego cud preparatu ! Nie nie to przed badaniem .. Obecnie pracuje i się "uszczelnia" sam preparat jest ponoć idealny do problemów z pekającymi głowicami, uszczelkami itp... To ten preparat: http://kansasbg.com/Complete_Set_of_Spec_and_Tech/0511.pdf Nie jest w sprzedaży detalicznej to produkt specjalistyczny a nie tzw. low budget. Z moich doświadczeń w TDI najlepiej spisują się (temparatura przy pałowaniu, marginalne ubytki tam gdzie olej znika) Amsoil AFL. Druga pozycja to Millers XFS PD 5W-40. Trzecia którą znam i wiem jakie interwiały pokonują auta to Fuchs GT1 TITAN 5W-40, jeździło na tym nieco flotówek we Fuchsie i chyba żadna nie robiła turbinki a przebiegi oscylowaly w okolicach 200 000km. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #629 Napisano 21 Października 2011 Czy zna ktoś sprzedawcę z alle - nn01? Ma olej w dobrej cenie i dużo ofert kupna. Pytanie jak z oryginalnością towaru...?!? http://allegro.pl/castrol-edge-5w30-5w-30-4l-najtaniej-fav-i1871873817.html Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #630 Napisano 21 Października 2011 Czy zna ktoś sprzedawcę z alle - nn01?Ma olej w dobrej cenie i dużo ofert kupna. Pytanie jak z oryginalnością towaru...?!? http://allegro.pl/castrol-edge-5w30-...871873817.html Ilosc i jakosc komentarzy powinna ci juz powiedziec co nieco o sprzedajacym. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #631 Napisano 21 Października 2011 obecnie u siebie mam zalany taki olej przez vw w ukhttp://www.ebay.co.uk/itm/5-LITRES-VW-QUANTUM-LONGLIFE-3-ENGINE-OIL-5W-30-/170686040061?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27bdae47fd#ht_643wt_1037 mam zamiar zmienic na taki http://www.ebay.co.uk/itm/MOTUL-VW-AUDI-SPEC-504-507-SYNTHETIC-OIL-5W30-5-LITRE-/200358877318?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2ea651d886#ht_2287wt_1037 czy moze jakis inny motul lub inny polecacie do mojego silniczka 1.9 tdi bkc jak dobrze poszukasz to tego motula mozesz miec za ok 10f mniej ze sklepu internetowego Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #632 Napisano 22 Października 2011 bierz od kolegi maciejek bynajmnije sprawdzony, a nie szukasz magików, Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #633 Napisano 22 Października 2011 ciekawe czy motul jest lepszy od castrola tak naprawde hm Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #634 Napisano 22 Października 2011 Zawsze leję castrola. U mnie w hurtowni kosztuje 139 za 4L. 10 km dalej jest już za 130 za 4L. Chyba nie warto eksperymentować za 106 + 18 przesyłka... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #635 Napisano 22 Października 2011 no ja tez biore z hurtu edge Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #636 Napisano 22 Października 2011 ciekawe czy motul jest lepszy od castrola tak naprawde hm Nie jest, chyba, że jeździsz w rajdach podrasowanym silnikiem. Do normalnej eksploatacji castrol, motul, lotos wszystko będzie dobre, byle tylko norma się zgadzała i oczywiście to był oryginał. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Croom Zgłoś #637 Napisano 12 Listopada 2011 ciekawe czy motul jest lepszy od castrola tak naprawde hm No własnie skoro Passat nie jest lepszy od Skody to dlaczego większość woli Passaty a nie Skody ? Dlaczego nie kupić tanszego auta o podobnej specyfikacji ...? komu do głowy by przyszło że zmieniając olej na lepszy można oszczędzić 1000zł rocznie albo nie dolewac oleju tudzież nie regenrrować turbo po 300 000km .... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Areco Zgłoś #638 Napisano 13 Listopada 2011 Polecam Castrol EDGE TD, na chwile obecna 2.0 TDI DSG zrobione 320 tys caly czas na Castrolu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek88 Zgłoś #639 Napisano 13 Listopada 2011 Polecam Castrol EDGE TD, na chwile obecna 2.0 TDI DSG zrobione 320 tys caly czas na Castrolu -i to by bylo w tym temacie na tyle... ! -mój respekcik :dobrze ! Jeszcze tylko pytanie: -Longlife ( -co 2 lata, lub co 30tys. km.), czy wymiany co 15 tys. km. ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arise Zgłoś #640 Napisano 13 Listopada 2011 w d.... sobie wsadzcie tego Castrola, który nie jest nawet syntetykiem podstawa do tego silnika to Motul Specyfic z normą 504.00/507.00 ---------- Post added at 19:05 ---------- Previous post was at 19:05 ---------- i wymiana max co 15 000 km Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach