Nuttie Zgłoś #821 Napisano 20 Grudnia 2012 castrol edge 5w30 tego VW leje w ASO Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #822 Napisano 20 Grudnia 2012 czy castrol edge 5w30 to syntetyk czy pseudo syntetyk z mineralu a co za różnica, wymieniaj co 15 tyś i zalej co uważasz, jak masz napięty budżet to lej Elfa 5W30 po 26 zł jak średni to Castrola Edge Profesional 5W30 to 33 zł, jak wyższy to po 40 zł z serwisu. Filtry to już jak kto woli, mann, knecht czy też z serwisu to obecnie jedna półka cenowa np. oleju około 20 zł pozostałe też ceny porównywalne. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin990 Zgłoś #823 Napisano 20 Grudnia 2012 czy castrol edge 5w30 to syntetyk czy pseudo syntetyk z mineralu Kolego niestety zarówno castrol jak i mobil nie robią syntetyków. Są to syntetyki na bazie mineralnej. Jeżeli chesz syntetyk to zapoznaj się z ofertą takich producentów jak motul, miller's, liquy molly, fuchs. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #824 Napisano 20 Grudnia 2012 to ktory 5w30 jest syntetyk Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #825 Napisano 20 Grudnia 2012 to ktory 5w30 jest syntetyk Chłopie no nie zadawaj takich pytań !!! Poczytaj forum. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Carconnect Zgłoś #826 Napisano 8 Stycznia 2013 Ufff... przeczytałem całe 37 stron tego wątku. Przyznacie, że wymagało trochę czasu. Chciałem się upewnić w swoim wyborze/doborze oleju do swojego B7. Ameryki nie odkryłem. Musiałem wybrać z dwóch. Castrol lub Mobil 1 ESP. Dziś zakupiłem 5 butelek 1 litrowych (4 na wymianę + 1 litr na ew. dolewki) Castrol EDGE Professional Longlife III 5W30 507.00. Cena 36 zł/l. W serwisie R-W w Piasecznie za taki sam olej krzyknęli 99zł/l ??? Olej kupiłem w normalnym sklepie w Warszawie, mam paragon fiskalny na którym jest napisane co kupuję. Wielu kolegów bardzo nieprzychylnie wypowiadało się na temat tańszego oleju (kupionego taniej). Ja zawsze kupuję w tej firmie (poprzednio do Audi A4 BEX 140kW) i nigdy nie było problemów. Choć mam wymiany w systemie LL postanowiłem, po przeczytaniu waszych wypowiedzi skrócić ten okres do 15 tyś km. Jeżdżę głównie po mieście, krótkie dystanse itp. dotychczasowy przebieg 17 tyś km. Auto jeszcze na gwarancji więc serwisowi zlecę wymianę. Fotki jednej z zakupionych butelek: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #827 Napisano 8 Stycznia 2013 (edytowane) jakby kogoś interesowało jaka jest różnica między Castrol EDGE 5W-30 (detal) a Castrol EDGE 5w-30 Professional Longlife III (serwis), to załączam linki do danych technicznych i kart charakterystyki produktów: EDGE 5w-30: dane produktu: http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/54E1E00E003C686D802579A70057542D/$File/BPXE-8RPEFH.pdf karta charakterystyki: http://msdspds.castrol.com/ussds/amersdsf.nsf/Files/CD9D63C9CA2B1B0880257A8B0053BEE7/$File/153750Castrol EDGE 5W-30.pdf EDGE 5W-30 Professional LL III: dane produktu: http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/00440E765B517D6F802579270045E7D0/$File/BPXE-8MMA39.pdf karta charakterystyki: http://msdspds.castrol.com/ussds/amersdsf.nsf/Files/9D6B215AB0DDB8D48025795F0061C08E/$File/080814Castrol EDGE Professional LongLife III 5W-30.pdf wniosek jest taki: oba oleje dane produktu mają takie same, tj. te same parametry dlatego też spełniają normy VW 504.00/507.00 jednakże ich skład jest różny - zwykły EDGE różni się od Professionala LL III tym że posiada w składzie destylaty ciężkie parafinowe, obrabiane wodorem (ropa naftowa), natomiast Professional LL III tego nie ma, przez co w opisie jest wskazane że jest to "Wysoko rafinowany olej bazowy", co wydaje się że ogólnie Professional LL III jest olejem lepszym (posiada te same właściwości bez zastosowania "wiązacza" dodatków). Edytowane 8 Stycznia 2013 przez Nuttie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #828 Napisano 8 Stycznia 2013 jak bym Ci nalał tego profesionala do zwykłego Edga ze sklepu to nie zauważyłbyś różnicy. Tylko opakowanie nabija taką kase a olej jest jaki jest, bo co możesz osiągnąć lepszego? nic. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #829 Napisano 8 Stycznia 2013 Nawet jakbys mi nalal najtanszego lotosa do banki po Edge'u to pewnie bym nie znalazl roznicy, dalem info dla tych co potrafia czytac, ewentualnie kumaja troche procesy chemiczne i potrafia wyciagac wnioski. Na tej samej zasadzie moznaby zapytac po co ktos leje motula do zwyklego passka w tdi. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarkII Zgłoś #830 Napisano 8 Stycznia 2013 Piotrek, a ten Castrol którego kupiłeś jest zabarwiany fluorescencyjnie ? (zabezpieczony przed podrabianiem) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #831 Napisano 8 Stycznia 2013 No właśnie o to mi chodzi drogi Maćku że musiałbyś każdy litr kupionego oleju sprawdzać jaki jest jego faktyczny skład żeby mieć tą nieskazitelną pewność że to ten własnie olej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Carconnect Zgłoś #832 Napisano 8 Stycznia 2013 Piotrek, a ten Castrol którego kupiłeś jest zabarwiany fluorescencyjnie ? (zabezpieczony przed podrabianiem) Fluorescencyjny - bez obaw. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #833 Napisano 12 Stycznia 2013 Dziś na stacji BP w Warszawie widziałem olej Castrol EDGE Professional LongLife III 5w-30 w detalu za bagatela... 119 zł/1L, niezły narzut skoro w ASO jest po 90 zł. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #834 Napisano 12 Stycznia 2013 Kolega mnie namawia avym przeszedl na mobil 1 5w-30. W tej chwili jezdzie na casrtol edge 5w-40( nie mam DPFu). U niego na Mobliu nic nie barl oleju a na castrolu tak. Czy to jest to madre przejscie pytam sie pod wzgelem wyplukania nagaru/ zniszczenia silnika. Podpowiedzcie cos Prosze POzdr Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek1 Zgłoś #835 Napisano 13 Stycznia 2013 Carconnect. Czy możesz podać adres tego punktu w Warszawie gdzie kupiłeś po 36 zł butelkę tego chyba najbardziej odpowiedniego oleju. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Carconnect Zgłoś #836 Napisano 13 Stycznia 2013 Carconnect. Czy możesz podać adres tego punktu w Warszawie gdzie kupiłeś po 36 zł butelkę tego chyba najbardziej odpowiedniego oleju. Namiary wysłałem ci na skrzynkę, żeby tu nie robić zbytniej reklamy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarkII Zgłoś #837 Napisano 13 Stycznia 2013 (edytowane) Co się dzieje w tym kraju. Jak to jest możliwe, że ceny tego oleju nawet na necie wahają się od 35 do 100 zł za litr ? Nie wierzę w ten olej za 35 zł a już cena na niektórych portalach 135 zł za 4 litry to chyba kpiny z klientów. Realna cena tego oleju to 75 zł za litr. Każda cena mniejsza jest śmierdząco podejrzana. Edytowane 13 Stycznia 2013 przez MarkII Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeelazny Zgłoś #838 Napisano 13 Stycznia 2013 Koledzy chciałem się zapytać czy ktoś z Was zalewał Mobila 5W50 . Mam 5W40 Castrola i przebieg 222 000 km. Chyba taka zmiana nie powinna zaszkodzić? To też syntetyk tylko gęstszy, więc nie powinno być problemu? Nie wiem własnie czy spełnia normę VW, ale po takim przebiegu jak podciąga mi olej (3/4L na 5000km) . Jeden mechanik mówił mi, żebym zalał inny olej niż Castrola. Co o tym sądzicie? Osobiście bym zalał ten 5w50 i nie brał do bani... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #839 Napisano 13 Stycznia 2013 (edytowane) A ja bym poszukał przyczyny znikania tak dużej ilości oleju,mam większy przebieg i znika "tylko" litr na 15tys.km.A w B5FL praktycznie nie ubywa-przebieg również dużo większy niż u Ciebie. Edytowane 13 Stycznia 2013 przez azrael Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeelazny Zgłoś #840 Napisano 13 Stycznia 2013 Ok, ale interesuje mnie tylko zmiana 5w40 na 5w50 i tyle. Jaki to moze miec wplyw na silnik, ale chyba zaden negatywny co? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach