Skocz do zawartości
Gość boro

MFD/MCD Czyszczenie soczewki lasera

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

Potwierdzam czyszczenie lasera pomoglo na calej linii. Tak jak pisalem wczesniej poprawilo sie wszystko nawet po wsadzeniu plyty nie wywala komunikatu ze niekompatybilna . Wyglada to tak, ze gdy soczewka lasera usyfiona to wysoka temperatura powoduje jakby klejenie sie tego syfu . Co powoduje problemy z odczytem lub calkowity brak odczytu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam płyt czyszczących tylko wywalanie kasy na nic, pomaga na 2-3 tygodnie potem jest znowu to samo, czyszczenie odpowiednie to wykręcenie lasera i porządne dmuchanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyszczenie odpowiednie to wykręcenie lasera i porządne dmuchanie.

 

po co wykręcać laser? na forum jest ładny opis jak wyczyścić laser w bardzo prosty i szybki sposób!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam MFD i zakupilem "klucze" do wyjmowania navi - celem czyszczenia soczewki, i tu pojawil sie problem o ile 2 dolne weszly i sie zatrzasnely to dwa gorne nie chca. Wkladam w miesjca tuz nad przyciskami zgodnie z intruskcja, kierunek klucza tez odpowiedni (zreszta probowalem kazda pozycje) i nic. Te gorne nie chca zaskoczyc a na samcyh dolnych navi nie chce wyjsci, zreszta te dolne same tez nie wyjda :-). Ktos ma pomysl co moze pomoc? jutro jeszcze podjade do jakiego car audio, i poprosze aby wyjeli radio swoimi kluczami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na siłę z nimi, nie ma wyboru musi wyjść!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Nie wiem juz co jest garane , po czyszceniu soczewki minol chyba miesiac i od wczoraj kaplica .Do wczoraj bylo ok.

Pracuje normalnie nie bzyczy glosno ,ale plyty oryginalnej V6 ktora czytala ,teraz wcale nie chce przyjac . Zawsze wywala komunikat ze niekompatybilna .Raz na chwile zalapalo cos i komunikat sie zmienil na ten ze sie aktywuje i patrz na znaki .

 

Co tu teraz z tym robic ? Znowu czyszczenie , czy to cos da ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Cytat:

Napisał Franusss

czyszczenie odpowiednie to wykręcenie lasera i porządne dmuchanie.

 

po co wykręcać laser? na forum jest ładny opis jak wyczyścić laser w bardzo prosty i szybki sposób!

 

Powiem tak ,podobnie myslalem . Ale w moim przypadku takie czyszczenie juz nie odnosi skutku . Pytajac speca powiedzial mi ,ze warto by wyczyscic tez pomiedzy soczewka a laserem ,czyli pod tym co zwykle czyscimy . No a na koniec dodal ze powinno sie tak oczyscic okolice soczewki jakies 2cm wokolo . Mowil tez ze tak w aucie tego dokladnie nie wyczysci . Polecil wyjac laser i dokladnie tam wszystko "wykapac" oczywiscie nie doslownie izopropanolem .Podobno jest tez blisko soczewki jakis malutki potencjometr na srubaka i w ostatecznosci mozna zobaczyc tak 1mm w lewo lub w prawo, czy to cos poprawi .

 

A w tym watku http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=73624 jest troche info na temat laserow do MFD2 ,jako czesc zamienna . Narazie ostatecznej decyzji co do tego czy umnie "kapanie" czy wymiana lasera poprawi dzialanie navi brak .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Płytką nie wyczyścisz!!!
A ja wyczyściłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
A ja wyczyściłem.

 

Jesli przed tym nie bylo problemow to skad wiesz ze jest poprawa ?

Jesli nie zagladales do srodka to nie wiesz jak to tam wyczyszczone ?

Na marginesie ,na jakiej zasadzie taka plyta czysci ?

Soczewka nie jest plaska i ma do okola maly rowek ,tam tez jest syfek .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja podpisze sie pod kolegami którzy czyścili laser, u mnie pomogło , bujałem sie z płytami nagrywarkami że coś źle ze nie tak, płyty czyszczące, wszystko guzik, w koncu zdecydowałem sie przemyć laser i eureka wszystkie płyty działają ( kopie zapasowe:) a wczesniej chodził tylko oryginał, roboty było na 5 min wg opisu kolegi dodam ze nie potrzebowałem wyjmowaków bo radio MFD2 było na 4 śrubkach . Zatem odwagi koledzy forumowicze, nie przepłacajcie za polskie menu i mapy, zrobić można to wszystko samemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przeczytałem temat i zamierzam się wziąść za czyszczenie lasera, ponieważ przestało czytać płytkę MFD2 DVD. Co zauważyłem na płytce powstał taki dziwny osad wkoło płyty, ma ktoś może pomysł co może być tego przyczyna.

Za wszelkie sugestie i porady z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Przeczytałem temat i zamierzam się wziąść za czyszczenie lasera, ponieważ przestało czytać płytkę MFD2 DVD. Co zauważyłem na płytce powstał taki dziwny osad wkoło płyty, ma ktoś może pomysł co może być tego przyczyna.

 

Czyszczenie lasera w aucie z 2006 ,podczas gdy tam nigdy nikt nie szperal jest wskazane .

 

Plyte masz oryginalna ,czy wlasnej roboty ?

 

Czy ten osad nie przypomina rys lub tego ze cos po plycie trze ?

Widzialem ostatnio zjechana plyte i byly takie slady okragle jakby wytarcia ,chyba 2 lub 3 okregi. Wydaje mi sie ,ze cos trze po plycie . Jak pyutalem speca to moze byc piasek na wejsciu plyty ,lub sam ten material ,ktory ma za zadanie oczyscic plyte przed wejsciem ,lub piasek na rolkach wciagajacych .Ale raczej nie to bo rysy byly by pojedyncze .

 

Ale wydaje mi sie ,ze moze cos sie przestawilo ,lub plyta nie oryginalna i slabsza .Kolega taka mial ,ale jak wsadzilismy moja to navi trybila .

 

Moja rada ,sprawdz na innej plycie ,moze musisz tylko zmienic plyte na nowa .Jesli nie to cos nie tak w srodku ,pozatym ogladnij ta inna przed wsadzeniem i po ,zobaczysz czy ta tez drapie cos .

 

Ja mialem tylko porysowana ,dosyc znacznie i nie trybila ,ale jak kupilem plyte od speca to juz rewelacja ,obylo sie bez wymiany lasera czy napedu .

 

Moze masz tak jak ja ,ze im cieplej w aucie ,lub im cieplejsze navi to wtedy wcale nie trybi ,jedynie mieli plyte . Natomiast jak zimniej to zatrybi .Jeden z wyznacznikow poprawnego odczytu to niewielki czas zmiany mapy z 50m na 200km ,Jakies odlegle cele - czas kalkulacji .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka

Tak płytka nie jest oryginalna, kopia V8. Nie jest podrapana są takie jakby tłuste smugi.Natomiast po włożeniu kopi V7 wszystko OK, tylko jak na razie ona jest bez smug.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Operacja czyszczenia wykonana dosłownie 15min z demontażem ,jeszcze tylko navi do autka z powrotem zapakować ale to dopiero jutro jak z pracy wrócę. Zobaczymy efekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Navi śmiga jak talala.

Tylko zrobiłem małego babola.

Nie załączajcie zapłonu jak Macie odpiętą kontrolkę wyłączenia poduszki pasażera.

Ten błąd bardzo razi w oczy.Teraz cza jechać go skasować. :)

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wyczyściłem soczewkę lasera i znów mogę się cieszyć V7 no i V8. Wczesniej to tylko czytal mi oryginalna V3, które ma pokrycie chyba z 30% Polski ;)

Cała operacja trwała może 20min, nic trudnego.

 

---------- Post added at 22:49 ---------- Previous post was at 22:48 ----------

 

Nie załączajcie zapłonu jak Macie odpiętą kontrolkę wyłączenia poduszki pasażera.

Ten błąd bardzo razi w oczy.Teraz cza jechać go skasować.

 

Ja tego kabla nie odpiąłem dla bezpieczeństwa. Kabel byl wystarczająco długi żeby położyc na skrzynie z ramką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Navi śmiga jak talala.

Tylko zrobiłem małego babola.

Nie załączajcie zapłonu jak Macie odpiętą kontrolkę wyłączenia poduszki pasażera.

Ten błąd bardzo razi w oczy.Teraz cza jechać go skasować.

Pozdro.

 

No przecie w instrukcji tu jest ,by nie odpinac tej kontrolki poduszki ,tylko wypiac z ramki w calosci .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ja tego kabla nie odpiąłem dla bezpieczeństwa. Kabel byl wystarczająco długi żeby położyc na skrzynie z ramką.

 

Dokladnie tak ,ale mozna wypiac calosc z ramki to proste ,dwa zaczepy po bokach kontrolki i wychodzi .Odginasz zaczepy w ramce na boki delikatnie i wcale nie daleko . Wtedy kontrolka do gory i wychodzi .

 

STA67561.JPG

 

STA67550.JPG

 

STA67549.JPG

 

STA67562.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie wypiąć można.

Tylko nie załączajcie zapłonu bo wywali błąd który sam się nie skasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie :)

mam pytanie a mianowicie czy zamiast zwykłego radia jakie mam w swoim pasku jest możliwosc włożenia radia z dużym Navi ? wiem ze samo włożenie to nie problem wymienia sie tylko ramke ale chodzi mi bardziej o to co z kablami ? wiem ze w Navi sa 3 kostki z czego 2 to zwykłe takie od radia ale nie wiem do czego służy ta trzecia... rozmyslalem czy nie czasem do anteny nawigacji ale wolę zaczerpnąc porady tych ktorzy robili cos takiego lub orientują sie jak to zrobic aby wszystko dzialało :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności