Jump to content
Guest boro

MFD/MCD Czyszczenie soczewki lasera

Recommended Posts

Guest ractime

Dzięki za info i tak też dzisiaj spróbuje według instrukcji zrobić.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyść laser! i zaopatrz się w mapkę 2009/10

 

hehe dobra rada :D

a tak na marginesie to ciekawi mnie jak ta mapka 2009/2010 śmiga :D. mam ją oczywiście ale dopiero przetestuje ją jak będę w polsce

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dzikus66

Witam wszystkich jestem tu nowy i mam takie pytanie przymierzam się do czyszczenia lasera w MFD2 przy pomocy płyty czyszczącej ( płyta kupiona w vobisie) ale na opakowaniu płyty jest napisane że nie można jej używać w tego typu urządzeniach i nie wiem co mam zrobić czy użyć czy nie używać płyty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam koledzy. Na wstępie chciałbym sie przywitać bo jestem świeżo upieczonym szczęśliwym posiadaczem paska b5FL. Chiałem tylko powiedzieć że czyszczenie lasera jest proste jak budowa cepa i 100% skuteczne, a radio wyczepiłem za pomocą małego nożyka do tapet;D

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest BSi

opis jacka bardzo mi pomógl, po przeczyszczeniu smigają wszystkie płytki jak trzeba, no i czyssczenie jest prosciutkie, pozdro :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam paszteta z 02r i duza kolorowa navi typ D. Nie dostalem do niego zadnych plyt ale zakupilem "zamienniki" na ktorych nie dzialala navi (pisalo ze jest nie kompatybilna czy cos..). Pozniej sprawdzalem na oryginalnej plycie z navi ale i tez nie dzialalo :/ kupilem plyte do czyszczenia laseru - nie pomogla. Nastepnie zrobilem tak jak na pierwszej str, wyjalem navi, rozkrecilem i przeczyscilem soczewke (byla czysta za nim sie wzialem do roboty, 0 sladow kurzu) przeczyscilem ja i dalej nie chodzi:( juz nie wiem co to moze byc, czy to wszystko juz napewno swiadczy o tym, ze laser jest popsuty? Czy moze jeszcze zawiezc do jakiegos fachury zeby sprawdzil? jak laser bedzie popsuty to chyba sobie odpuszcze naprawe bo slyszalem ze to dosyc droga przyjemnosc..

Prosze o jakies rady bo mam navi wyciagniete i nie chce jej 10x wkladac i wyciagac poniewaz mam jeden zatrzask uszkodzony i nawet z tymi orginalnymi hakami jest problem to wyciagnac:/

pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wihttp://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=21030tam

poczytaj tutaj może coś pomoże

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddałem dzisiaj MCD na czyszczenie lasera 15 min roboty 30zł mniej w portfelu i czyta nagrywane płytki, aż miło :D. Gość z punktu napraw radioodbiorników powiedział, że laser był mega brudny ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

W mojej nawigacji, po włożeniu płyty niestety słychać tylko cykanie w głośnikach, a nic nie gra, nie wyświetla nawet czasu całej płyty etc.

Czy to będzie wina lasera? Autko mam niedługo, więc nie wiem co i jak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

znacie może jakiś warsztat w którym czyszczą/diagnozują problem z DVD w nawigacji?

Mój co prawda czyta wszystkie płyty ale charczy przy tym niemiłosiernie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam navi MCD passat 2004 poszukuję płyty na Europę południową

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli navi MFD 2 DVD kiedy jest chlodno (rano i wieczorem) czyta oryginalna V6 , natomiast jak sa te upaly i auto na sloncu w srodku (jakies 40), to reakcja na przyciski jest wolna . Czasami nie mozna wprowadzic celu wyskakuje komunikat i z prawej strony mozna wcisnac NO . Musze zrobic foto tego komunikatu , wywala sie tez po wprowadzeniu celu wczasie jazdy. Albo gada cos ze teren poza digitalizacja i nie kieruje ani nie gada tylko jest strzalka taka wycieta w srodku i kieruje jak kompas przez czala droge . Navi po angielsku i nie odblokowane . Plyty CD czyta bez problemu . Czasami jak wsadze ta V6 wyskakuje ze niekompatybilna ale ponownie i wchodzi tylko jak duzo stopni (30-35) to wolno to idzie . Dodam ze plyta troche porysowana , taka kupilem od kogos . No i czasami slychac jakies bzyczenie .

 

Czy przeczyszczenie lasera tu cos da ?

 

I czy przy czyszczeniu nie obawiac sie ze wata z wacika sciagnie sie o ta blaszke i wpadnie do srodka ?

 

Czy robiac to poraz pierwszy bede wstanie wyjac navi bez "wyjmakow" ? Jakis namiar na te wyjmaki na allegro ktos ma ?

 

Po podpieciu interfejsu byl blad w navi ze problem z odczytaniem plyty i tu bylo dalej CD .

Edited by szary

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam pare fotek tym co beda wyjmowac MFD 2 DVD . Bo wyjecie tej od tu opisanych troche sie rozni.

 

STA67525 (2).JPG

 

O dziwo do tej navi nie trzeba wcale wyjmakow .

 

Najpierw trzeba zdjac nakladki szufladek nad navi , a po bokach wlacznika swiatel awaryjnych.

Szuflada wysunieta i z czuciem bez wyginania jej pchamy dwoma palcami od dolu do gory naciskajac tylko na sama nakladke.

STA67570.JPG

STA67527.JPG

STA67557.JPG

Sciagamy ramke w okolo navi , w 6 miejscach sa zatrzaski . Pod szufladami dwa plastikowe a reszta metalowe .

STA67529.JPG

Ja zaczynalem od gory delikatnie cienkim srubakiem , pod szuflada na srodku na dole a miedzy ramka jest kawalek stabilnego miejsca o ktore mozna zpierac srubak . To jest na wprost srodkowego zatrzasku nakladki szuflady. Tylko po lekkim wcisnieciu szuflady troszke dalej niz jak jest zamknieta. Oczywiscie bez wczesniej zdjetej nakladki. Nastepnie jak puszcza gorne zaczepy ,odpychalem nadal w tych miejscach jednym srubakiem a kolejny wsadzalem z bokow ramek az puszcza boczne zaczepy.Nastepnie dolne zaczepy , troche trudno zeszly moze zanim odczepi sie boczne trzeba odpinac dolne i bedzie latwiej . Ale ja dolne odpinalem na koncu . Wsadzalem cienkiego noza po skosie pod ramke opierajac na rogu plastiku od malego wyswietlacza climy . Po to by oprzec na nim srubak by nie porysowac panela . No i troche trzeba bylo nacisnac i wyskoczyla ramka .

STA67564 - Kopia.JPG

STA67532.JPG

STA67554.JPG

Nastepnie odpiolem lampke airbega z ramki z jego zaczepow by jej nie rozlanczac.

STA67550.JPG

STA67548.JPG

 

Cdn. nastapi.

Edited by szary

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nastepnie owinolem izolka kostke tej lampki by sie nie rozpiela i nie wpadla gdzies tam do srodka . Dodam ze ten kabel malo sie da wysunac wiec albo rozlanczamy albo wypinamy z ramki.

STA67564.JPG

 

STA67561.JPG

I oto mamy dostep do 4 srubek torx 20 od navi ,odkrecamy tylko najlepiej z jakims magnesem by sobie gdzies nie wpadly.

STA67574.JPG

Nastepnie zwalamy ta blaszke gorna sa tam dwa zaczepy po bokach i 3 z tylu . Takie male pipki wchodza w otory w tej blaszce gornej . Trzeba pomyslec gdzie podwadzac bo blaszka miekka i wygina sie .

Na bokach navi sa takie prowadelka jak sie wklada po operacji to trafiaja tam na takie miejsca odpowiednie , na foto na zielono.

STA67645.JPG

STA67646.JPG

Najlepiej zaczac od tylu.

STA67649.JPG

A oto widok bez blachy.

STA67625.JPG

A taki bardzo dobry dostep jest do laserka , lepszy niz do MFD i MCD .

STA67636.JPG

STA67635.JPG

STA67640.JPG

No i w te miejsca wsadzamy wacik , ja mialem nasaczony izopropanolem koszt 8.5PLN za 100ml .Pare wacikow i powinno byc lepiej niz bylo , najlepiej zobaczyc ten pierwszy ile sciagnol brudu .

 

Wkladajac navi po czyszczeniu nie ma sie co obawiac o ustawienie jej bo w 5 miejscach sa elementy centrujace.

 

Cdn..

Edited by szary

Share this post


Link to post
Share on other sites

A oto te miejsca.

STA67569.JPG

 

STA67573.JPG

 

Dzis po tym czyszczeniu sprawdzalem i chyba lepiej chodzi , mniej bzyczy , szybciej reaguje na przyciski ,mniej trwa kalkulacja . No i nie wywala sie plyta , a dzis jest 36 stopni , chyba sukces . Ale jeszcze musze potestowac.

 

A taki komunikat pojawial sie czasami .

STA67656.JPG

Prosze o opinie na temat tego komunikatu co to konkret oznacza ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prosze o opinie na temat tego komunikatu co to konkret oznacza ?

Oznacza mniej więcej, że wskazujesz punkt docelowy poza zasięgiem mapy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oznacza mniej więcej, że wskazujesz punkt docelowy poza zasięgiem mapy.

 

Znaczy poza jej digitalizacja ?

A powiedz mi w jaki sposob moglem go wprowadzic , bo napewno nie literowo .

Czy moze wcisnolem ta flage w miejscu poza digitalizacja i nastepnie wprowadzajac cel flagowy pojawia sie taki komunikat ?

 

Mam jeszcze takie pytanie .

 

Skad navi zaciaga dane do wyliczenia czasu dojazdu do celu , albo godziny ?

Czy z MFA 1 , MFA 2 ? (srednia predkosc) ?

 

Bo musi miec jakies dane z jaka predkoscia porusza/poruszalo sie auto .

 

Oraz gdzie i jak wejsc w MFD 2 DVD by zobaczyc ile widzi satelit ,lub przez ile widziane jest auto ?

Edited by szary

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktos wie gdzie widac dane odnosnie satelit w MFD 2 DVD , i skad zaciaga navi dane do obliczania godziny o jakiej pojawi sie auto u celu ?

 

I ostatnie pytanie co to za lampki o ile cos tam swieci, ale jest przeswitujace i jakby w srodku zielone , oraz kiedy to tam swieci ?

I co to jest ?

STA67564.JPG

 

STA67565.JPG

Dzieki za odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:bry Wiec jak zapalily sie komus te :idea: swiatelka kiedys ?

A na inne moje pytania zna ktos tu odpowiedz :-??

Piszcie jak wiecie cosik ?:dupablada:ocochodzi

Edited by szary

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy