vw b5 18T Zgłoś #541 Napisano 19 Kwietnia 2017 Witam może to stary wątek ale posiadam od roku passata b5 1.8T 150km i od niedawna mam problem z czerwona lampka ciśnienia oleju. Po sprawdzeniu poziomu i ciśnieniu (4bar na odpalonym zimnym silniku), nadal się zapala tak po przejechaniu 12km. I gaśnie po upływie 1min, lub przy gwałtownym przyspieszeniu. Dodam że olej był zmieniany 5 miesięcy temu Castrol 10 W 40. Czyżby to czujnik? Dodam tylko że jak się przyjże to widzę czujnik , i wydaje mi się jakby był trochę mokry. Można spokojnie jeździć dalej? I przyjąć tylko wadę lub uszkodzenie czujnika , czy też to coś poważniejszego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #542 Napisano 20 Kwietnia 2017 Dla bezpieczeństwa wymień czujnik a jeśli jest gdzieś mokry to szukaj wycieku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #543 Napisano 20 Kwietnia 2017 Po sprawdzeniu poziomu i ciśnieniu (4bar na odpalonym zimnym silniku) Ciśnienie sprawdza się TYLKO na mocno rozgrzanym silniku! Co Cię interesuje ciśnienie na zimnym? kiedy zawsze będzie wysokie bo olej i silnik zimny, silnik pracuje nos stop w temp około 100 st. i wtedy ważne jest ciśnienie i wszystkie inne parametry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fr4n3k Zgłoś #544 Napisano 20 Kwietnia 2017 Posiadam B5 1.8 2002 z polskiego salonu, 230 tysięcy km, poprzedni właściciel jeździł na Castronu 10w40, więc i ja taki zalałem, jednak z tego co czytam to masakra... Auto chodzi dość głośno w sumie, trochę tego oleju bierze jednak bez tragedii. Zastanawiam się nad LM 5w40 oraz Motulem 5w40, do tego płukanie silnika przed zmianą, co myślicie? Może być tak, że zacznie brać więcej tego oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #545 Napisano 20 Kwietnia 2017 Te silniki powinny jeździć do końca swego żywota na full syntetyku pisałem o tym: http://forum.vw-passat.pl/threads/20642-Olej-silnikowy-do-1-8T?p=2440501&viewfull=1#post2440501 Z płukanką po castrolu bym nie ryzykował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fr4n3k Zgłoś #546 Napisano 20 Kwietnia 2017 Te silniki powinny jeździć do końca swego żywota na full syntetyku pisałem o tym: http://forum.vw-passat.pl/threads/20642-Olej-silnikowy-do-1-8T?p=2440501&viewfull=1#post2440501Z płukanką po castrolu bym nie ryzykował. Oki rozumiem dzięki, czyli przesiadam się na 5W40 LM lub Motul, jaki filtr oleju do tego dobrać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #547 Napisano 20 Kwietnia 2017 Lepiej LM, Motul to podróba w Polsce, a filtr tylko knecht lub mann. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #548 Napisano 20 Kwietnia 2017 Oki rozumiem dzięki, czyli przesiadam się na 5W40 LM lub Motul, jaki filtr oleju do tego dobrać? oc470 z knecht/mahle np Motula śmiało możesz wlewać. LM również jak najbardziej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
utasz Zgłoś #549 Napisano 2 Czerwca 2017 Witam, podłącze się do tematu również kupiłem paska z zalanym 10w40 shell, ja zrobiłem ok 35tyś i ze 3 razy wymieniałem, ile było wcześniej zrobione na pół syntetyku tego nie wiem ogólnie auto ma przejechane 200tyś. zalewać pełny syntetyk ? dodam że mam zrobioną hybrydę turbiny i małego chipa na 210km i wlać LIQUI MOLY TOP TEC czy LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH dziękuje za odp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #550 Napisano 2 Czerwca 2017 Skoro masz zrobiony taki zabieg z turbinä to jak najbardziej zalej tego LM high tech. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #551 Napisano 2 Czerwca 2017 Zdecydowanie High Tech. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
utasz Zgłoś #552 Napisano 5 Czerwca 2017 (edytowane) ok,dziękuje za odp. wiadomo że coś półsyntetyka zostanie, czy będzie on przeszkadzał ja wleje LM ??? Edytowane 5 Czerwca 2017 przez utasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #553 Napisano 5 Czerwca 2017 Zostaw na całą noc auto z odkręconym korkiem oleju. Niech zleci wszystko co może zlecieć. Wlej właściwy olej. Zrób kilkaset Kilometrów, kup tylko dodatkowe 2 literki tego oleju. Zlej 2 literki tego co masz i wlej świeży. Ja bym tak zrobił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #554 Napisano 5 Czerwca 2017 ok,dziękuje za odp. wiadomo że coś półsyntetyka zostanie, czy będzie on przeszkadzał ja wleje LM ??? Nic się nie martw o to co zostanie. Polecam zrobienie płukanki. Metoda podane przez Kolegę powyżej też jest dobra. Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40/Meguin Super Leichtlauf 5W40 (ten sam olej sprzedawany pod 2 markami) bardzo dobrze sprawdza się w tym silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vonDavids Zgłoś #555 Napisano 16 Lipca 2017 Witam.Również mam auto przed wymianą oleju i dopiero od niedawna wdrążyłem się w temat oleju do 1.8T. Przebieg ori przed 250tys. Odkąd go kupiłem jakieś 2 lata temu było jeżdżone na tym co go kupiłem czyli castrol 10w40..Chce teraz zalać go LM 5w40 high tech. i ten filtr knecht.Moje pytanie brzmi czy robić płukankę?Czy bawić się w ściąganie misy i czyszczenie jej?I czy warto wymienić pompę oleju ? dziękuje za odp. i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #556 Napisano 17 Lipca 2017 Płukanka obowiązkowo, misę jak masz możliwości jak najbardziej. POzdrówki Marcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DeeM Zgłoś #557 Napisano 23 Lipca 2017 a do 1.8 T nie powinno lać się 5w50 ? motul 5w40 - od 7 lat moje auta śmigaja na tym oleju i problemów nie ma. a jedno z nich dobija już do 500 tys... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #558 Napisano 24 Lipca 2017 a do 1.8 T nie powinno lać się 5w50 ? Jak latasz cały czas na czerwonym polu to tak, w innym wypadku nie ma sensu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #559 Napisano 24 Lipca 2017 a do 1.8 T nie powinno lać się 5w50 ? motul 5w40 - od 7 lat moje auta śmigaja na tym oleju i problemów nie ma. a jedno z nich dobija już do 500 tys... naprawdę dziesiątki moich klientów w 1,8t na tym hula i zero problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luckyboy Zgłoś #560 Napisano 24 Lipca 2017 Moje służbowe latają na Elf 5w40 i robią 800.000 - dobremu silnikowi standardowy olej służy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach