lukas.g60 Zgłoś #161 Napisano 27 Listopada 2009 a jak z rozrzadami w 18T bo przejrzalem cały wątek i zero porad,,zdjec itp a tez mnie czeka wymiana na dniach.Ma ktos moze numery z etki czesci potrzebnych do wymiany w APU 1.8turbo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galileo Zgłoś #162 Napisano 4 Grudnia 2009 Co chcesz z etki poszczególne częci rozrządu jak pasek,rolka itp czy numery całego zastawu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #163 Napisano 4 Grudnia 2009 mam nadzieję, że nie dostanę upomnienia lub co gorsza, nie wywalą mnie ... ściągnijcie sobie eTECH i życie stanie się prostsze ... i nie tylko rozrząd będzie łatwiejszy .... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mechanior Zgłoś #164 Napisano 25 Grudnia 2009 no mnie też czeka wymiana rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #165 Napisano 25 Grudnia 2009 Samodzielna? Bardzo przyjemna sprawa, ale bardzo czasochłonna. Pochwalę się, dałem radę sam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marko002 Zgłoś #166 Napisano 27 Grudnia 2009 czy konieczna jest wymiana pompy wody w moin afne 110 km?? mechanik mowil ze nie trzeba bo jeszcze nigdy nie mial zadnych awari z pompa wody w tych silnikach . zawsze zmienial sam rozrzad bez pompy . kogo sluchac?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #167 Napisano 27 Grudnia 2009 czy konieczna jest wymiana pompy wody w moin afne 110 km?? Pompa wody w AFN nie jest napędzana paskiem rozrządu, więc jej wymianę możesz zostawić na później, przy jakichś konkretnych objawach jej zużycia (wycieki, luzy na łożyskach, wycie łożysk pompy itp). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_zgr Zgłoś #168 Napisano 27 Grudnia 2009 Ja równiez dałem rade sam wymienić rozrząd Tylko ze w 1.8T AEB a wzorowalem się opisem na tej stronce http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=167704 I wbrew opinią zeby nie wymieniać samemu rozrządu bo mozna go przestawić tylko dać do mechanika wyspecjalizowanego, wcale nie jest to trudne tylko trzeba miec troche umiejętności i chęci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #169 Napisano 27 Grudnia 2009 czy konieczna jest wymiana pompy wody w moin afne 110 km?? mechanik mowil ze nie trzeba bo jeszcze nigdy nie mial zadnych awari z pompa wody w tych silnikach . zawsze zmienial sam rozrzad bez pompy . kogo sluchac?? Ja stosuję zasadę, że wymieniam pompę co druga wymianę rozrządu, prawdą jest, że można wymieniać, bez rozbierania rozrządu, ale mając odsłonięty przód jest to zdecydowanie łatwiejsze i wygodniejsze. Jeśli nie masz pewności, czy pompa była wymieniana, to kup i wymień, będziesz spokojny, w końcu nie jest to jakiś mega wydatek, a spokój gwarantowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marko002 Zgłoś #170 Napisano 27 Grudnia 2009 ale mechanik upral sie ze pompa jest ok jak beda jakies objawy to wymienimy . mowil ze robi rozrzad bez zrywania calego przodu . w Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #171 Napisano 27 Grudnia 2009 No to niech robi, łapy można se pokaleczyć, a odsłonięcie przodu to naprawdę żaden problem. Poza tym łatwo wtedy ustawić napinacz, odkręcić rolkę z wału napędowego, no ale... każdy widać ma swoje (miejmy nadzieję sprawdzone) sposoby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mechanior Zgłoś #172 Napisano 20 Lutego 2010 popieram cie kolego trzeba odsłonić przód Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bastus Zgłoś #173 Napisano 24 Lutego 2010 koledzy jak zdemontowac chłonice wody?? pasek 1.9 tdi 130km silnik AVF skrzynia tiptronic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mechanior Zgłoś #174 Napisano 24 Lutego 2010 bastus. Musisz rozebrać przedni zderzak i zwalić cały przód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #175 Napisano 25 Lutego 2010 koledzy jak zdemontowac chłonice wody?? pasek 1.9 tdi 130km silnik AVF skrzynia tiptronic Chcesz ją wymienić, czy tylko ściągasz przód do rozrządu? Bo mając automata, masz jeszcze przewody chłodzące olej ASB, które idą do chłodnicy. Więc wymiana chłodnicy wiąże się z rozłączeniem tychże przewodów(oczywiście musisz kupić chłodnicę do automatu). Ja gdy wymieniałem rozrząd to w pierwszej chwili byłem zaskoczony co to za przewody blokują mi ściągnięcie przodu, jak nikt ich w opisach i na zdjęciach w tym wątku nie miał. Po chwili doszedłem do czego są i widząc kondycje połączeń skręcanych dałem sobie spokój z rozkręcaniem ich i odsunąłem przód jak najdalej się dało podstawiając na dużej skrzynce narzędziowej. Uzyskałem w ten sposób w miare wystarczający dostęp do rozrządu. Tak to wyglądało: http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=586874&postcount=110 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bastus Zgłoś #176 Napisano 25 Lutego 2010 właśnie chodzi o wymiane rozrządu. Tak jak piszesz stan tych połaczeń skrecanych wydaje sie byc trudny do odkręcenia. dzieki za linka bardzo sie przyda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #177 Napisano 25 Lutego 2010 Nie ma za co, cieszę się, że mogłem być pomocny-ja widząc tą korozje na połączeniach metalowych rurek z gumowymi wężami wolałem nie ryzykować unieruchomienia auta i nie narobić sobie dodatkowego problemu. Ponoć te rurki można wyciągnąć z chłodnicy-są na gumowy wcisk, gdzieś mi się obiło o uszy, ale znów pomyślałem, że skoro i tak mam wystarczający dostęp do wykonania tej pracy to lepiej nie ryzykować, wybrałem mniejsze zło. Pozdrawiam i życzę powodzenia przy pracy. (dzięki za punktcika ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rochserv Zgłoś #178 Napisano 28 Lutego 2010 (edytowane) Pompa wody w AFN nie jest napędzana paskiem rozrządu, więc jej wymianę możesz zostawić na później, przy jakichś konkretnych objawach jej zużycia (wycieki, luzy na łożyskach, wycie łożysk pompy itp). Żeby potem wyciągnąć tą pompę jak zacznie się z niej lać ,albo wirnik będzie gniazdo rąbał masz tyle roboty co i z rozrządem bo wszystkie osłony trzeba odkręcić inaczej obudowy pompy nie wyjmiesz . Głupiego robota a pompa kosztuje kilkadziesiąt złotych. Edytowane 28 Lutego 2010 przez rochserv Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość PPIO16892 Zgłoś #179 Napisano 28 Lutego 2010 Część Wszystkim, jestem nowym członkiem forum. Potrzebuję porady, mam B5 z 1997roku, TDI - 90 km, od jakiegoś czasu zaczyna bardzo klekotać (taki metaliczny dzwięk) jakby się zawór zawieszał, na początku było to tylko po uruchomieniu silnka, teraz taki jest praktycznie cały czas. Wszystko zaczeło się od zamianyu oleju na Mobil 10W-40 Turbo Diesel, to wróciłem do poprzedniego Mobil S 10W-40, ale dalej tak samo. Bardzo Was prosze o poradę, co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rochserv Zgłoś #180 Napisano 2 Marca 2010 Może być ze hydropopychacze nie kasują luzu już dobrze , ale tez zawory mogą dzwonić po tłokach jak się rozrząd przestawił . Na dźwięk to trudno zgadnąć ale wiele rzeczy dość łatwo jest sprawdzić . Zacznij od tych podstawowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach