Skocz do zawartości
Gość kromich

Samodzielna wymiana +ustawienie rozrządu.

Rekomendowane odpowiedzi

a jak z rozrzadami w 18T bo przejrzalem cały wątek i zero porad,,zdjec itp a tez mnie czeka wymiana na dniach.Ma ktos moze numery z etki czesci potrzebnych do wymiany w APU 1.8turbo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co chcesz z etki poszczególne częci rozrządu jak pasek,rolka itp czy numery całego zastawu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieję, że nie dostanę upomnienia lub co gorsza, nie wywalą mnie ...

ściągnijcie sobie eTECH i życie stanie się prostsze ;)

... i nie tylko rozrząd będzie łatwiejszy ....

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no mnie też czeka wymiana rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samodzielna? Bardzo przyjemna sprawa, ale bardzo czasochłonna. Pochwalę się, dałem radę sam! ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy konieczna jest wymiana pompy wody w moin afne 110 km?? mechanik mowil ze nie trzeba bo jeszcze nigdy nie mial zadnych awari z pompa wody w tych silnikach . zawsze zmienial sam rozrzad bez pompy . kogo sluchac??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy konieczna jest wymiana pompy wody w moin afne 110 km??

Pompa wody w AFN nie jest napędzana paskiem rozrządu, więc jej wymianę możesz zostawić na później, przy jakichś konkretnych objawach jej zużycia (wycieki, luzy na łożyskach, wycie łożysk pompy itp).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja równiez dałem rade sam wymienić rozrząd Tylko ze w 1.8T AEB a wzorowalem się opisem na tej stronce

 

http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=167704

 

I wbrew opinią zeby nie wymieniać samemu rozrządu bo mozna go przestawić tylko dać do mechanika wyspecjalizowanego, wcale nie jest to trudne tylko trzeba miec troche umiejętności i chęci :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy konieczna jest wymiana pompy wody w moin afne 110 km?? mechanik mowil ze nie trzeba bo jeszcze nigdy nie mial zadnych awari z pompa wody w tych silnikach . zawsze zmienial sam rozrzad bez pompy . kogo sluchac??

Ja stosuję zasadę, że wymieniam pompę co druga wymianę rozrządu, prawdą jest, że można wymieniać, bez rozbierania rozrządu, ale mając odsłonięty przód jest to zdecydowanie łatwiejsze i wygodniejsze. Jeśli nie masz pewności, czy pompa była wymieniana, to kup i wymień, będziesz spokojny, w końcu nie jest to jakiś mega wydatek, a spokój gwarantowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale mechanik upral sie ze pompa jest ok jak beda jakies objawy to wymienimy . mowil ze robi rozrzad bez zrywania calego przodu . w

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to niech robi, łapy można se pokaleczyć, a odsłonięcie przodu to naprawdę żaden problem. Poza tym łatwo wtedy ustawić napinacz, odkręcić rolkę z wału napędowego, no ale... każdy widać ma swoje (miejmy nadzieję sprawdzone) sposoby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

popieram cie kolego trzeba odsłonić przód

DSCN0455.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy jak zdemontowac chłonice wody?? pasek 1.9 tdi 130km silnik AVF skrzynia tiptronic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bastus. Musisz rozebrać przedni zderzak i zwalić cały przód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy jak zdemontowac chłonice wody?? pasek 1.9 tdi 130km silnik AVF skrzynia tiptronic

 

Chcesz ją wymienić, czy tylko ściągasz przód do rozrządu? Bo mając automata, masz jeszcze przewody chłodzące olej ASB, które idą do chłodnicy. Więc wymiana chłodnicy wiąże się z rozłączeniem tychże przewodów(oczywiście musisz kupić chłodnicę do automatu). Ja gdy wymieniałem rozrząd to w pierwszej chwili byłem zaskoczony co to za przewody blokują mi ściągnięcie przodu, jak nikt ich w opisach i na zdjęciach w tym wątku nie miał. Po chwili doszedłem do czego są i widząc kondycje połączeń skręcanych dałem sobie spokój z rozkręcaniem ich i odsunąłem przód jak najdalej się dało podstawiając na dużej skrzynce narzędziowej. Uzyskałem w ten sposób w miare wystarczający dostęp do rozrządu. Tak to wyglądało:

http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=586874&postcount=110

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie chodzi o wymiane rozrządu. Tak jak piszesz stan tych połaczeń skrecanych wydaje sie byc trudny do odkręcenia. dzieki za linka bardzo sie przyda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za co, cieszę się, że mogłem być pomocny-ja widząc tą korozje na połączeniach metalowych rurek z gumowymi wężami wolałem nie ryzykować unieruchomienia auta i nie narobić sobie dodatkowego problemu. Ponoć te rurki można wyciągnąć z chłodnicy-są na gumowy wcisk, gdzieś mi się obiło o uszy, ale znów pomyślałem, że skoro i tak mam wystarczający dostęp do wykonania tej pracy to lepiej nie ryzykować, wybrałem mniejsze zło. Pozdrawiam i życzę powodzenia przy pracy. (dzięki za punktcika ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pompa wody w AFN nie jest napędzana paskiem rozrządu, więc jej wymianę możesz zostawić na później, przy jakichś konkretnych objawach jej zużycia (wycieki, luzy na łożyskach, wycie łożysk pompy itp).

Żeby potem wyciągnąć tą pompę jak zacznie się z niej lać ,albo wirnik będzie gniazdo rąbał masz tyle roboty co i z rozrządem bo wszystkie osłony trzeba odkręcić inaczej obudowy pompy nie wyjmiesz . Głupiego robota a pompa kosztuje kilkadziesiąt złotych.

Edytowane przez rochserv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PPIO16892

Część Wszystkim, jestem nowym członkiem forum. Potrzebuję porady, mam B5 z 1997roku, TDI - 90 km, od jakiegoś czasu zaczyna bardzo klekotać (taki metaliczny dzwięk) jakby się zawór zawieszał, na początku było to tylko po uruchomieniu silnka, teraz taki jest praktycznie cały czas. Wszystko zaczeło się od zamianyu oleju na Mobil 10W-40 Turbo Diesel, to wróciłem do poprzedniego Mobil S 10W-40, ale dalej tak samo. Bardzo Was prosze o poradę, co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być ze hydropopychacze nie kasują luzu już dobrze , ale tez zawory mogą dzwonić po tłokach jak się rozrząd przestawił . Na dźwięk to trudno zgadnąć ale wiele rzeczy dość łatwo jest sprawdzić . Zacznij od tych podstawowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności