Skocz do zawartości
Gość a_r_t_i

Wymiana tarcz i klocków z tyłu

Rekomendowane odpowiedzi

zapoznałem się z tematem i teraz wiem jak wymienić tarcze i klocki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=370809

 

Pod tym linkiem mamy instrukcje krok po kroku ze zdjeciami lecz jak widac do golfa 4.

 

1. Czy mozna sie tym wzorowac przy wymianie w passacie b5 fl?

 

2. Czy tloczek, ktory wkrece pozostaje w tej pozycji wkreconej do pierwszego uzycia hamulcow? Po uzyciu hamulcow wroci na swoje miejsce? Nie wymienialem jeszcze nigdy tego, byc moze to smieszne pytanie, jednak wole dopytac, aby uniknac szkod.

 

3. Ktos wczesniej pisal o wlaczeniu zaplonu. Czy mam rozumiec, ze przed przystapieniem do wymiany nalezy przekrecic stacyjke w pozycje przed odpaleniem?

 

4. Odkrecic korek zbiorniczka plynu hamulcowego, spowoduje to zapewne zapowietrzenie, tak? (i tak planuje po wszystkim wymenic plyn i odpowietrzyc)

 

 

Jesli cos pominalem prosze doswiadczonych forumowiczow o dodatkowe komentarze.

 

Z gory dziekuje i pozdrawiam.

Edytowane przez kamilson_92

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Można się tym wzorować, jedynie co to w B5FL tarcza nie jest przykręcana(bynajmnie u mnie). Jak nie będzie chciała sama zejść to trzeba jej pomóc młotkiem :D

2. Tłoczek po wkręceniu pozostaje w pozycji wkręconej aż do pierwszego wciśnięcia hamulca. klika razy depniesz i wszystko się ułoży jak fabryka przykazała.

3. Ja zmieniałem i przy wkręcaniu tłoczka nprofilaktycznie wziąłem na zapłon i odkręciłem korek w zbiorniczku.

4. Przy odkręconym korku w zbiorniczku nie ma prawa się zapowietrzyć jak jest dopuszczalny poziom płynu w zbiorniczku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy wkrecaniu tloczka to powinienes odkrecic odpowietrznik a nie korek zbiorniczka.

zrobiles podstawowy błąd przy wymianie klocków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy wkrecaniu tloczka to powinienes odkrecic odpowietrznik a nie korek zbiorniczka.

zrobiles podstawowy błąd przy wymianie klocków

 

Pierwszy raz się z tym sposobem spotkałem. Nie neguje go ale mógłbyś wyjaśnić dlaczego tak ? Ciekawi mnie po prostu :)

Nie za powietrzy się jak się będzie wkręcało tłoczek samemu ? Wiadomo przecież , że w domowy sposób nie jest to takie proste jak tłoczek mocno wyszedł. Wtedy trzeba wciskać i wkręcać jednocześnie ( oczywiście jak się nie posiada odpowiedniego narzędzia do tego :( )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po co Ci stary wyeksploatowany plyn w ukladzie ?

uklad hamulcowy jest podobny do ukladu pokarmowego człowieka, pokarm przemieszcza sie tylko w jedną stronę

poza tym konstrukcja bloku ABS jest wrażliwa na wilgoć

Edytowane przez Devastation

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dla uzupelnienia wiedzy... w jakim celu ma byc wlaczony zaplon podczas wymiany klockow i tarcz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opis do Golfa jest OK, tylko w Passacie nie ma potrzeby odkręcać jarzma. Zdejmujemy sam zacisk a tarcza hamulcowa zejdzie bez problemu. No i w komplecie nowych klocków nie występują wspomniane blaszki ślizgowe. Demontując hamulec też ich nie widziałem, więc to chyba tylko w Golfie występują.

I z tego co czytałem, po wymianie klocków nie depczemy po hamulcu zasadniczym celem wybrania luzu powstałego po cofnięciu tłoczków, tylko robimy to za pomocą ręcznego kilka razy go zaciągając, ale to kwestia do przedyskutowania :umm

 

w jakim celu ma byc wlaczony zaplon podczas wymiany klockow i tarcz
Chyba chodzi o to, że podczas wkręcania tłoczka płyn hamulcowy cofa się do zbiorniczka. Włączenie zapłonu otwiera zawory w ABS i jest chyba łatwiej cofnąć ? Tak się domyślam :umm

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

pokarm przemieszcza sie tylko w jedną stronę
Jesteś pewien :doh Edytowane przez Stalker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak na przyszlosc, gdyby sie okazalo, ze tloczek jest do wymiany? Moglby ktos przyblizyc jak sie uporac z demontazem i montazem nowego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozesz napisac na przyszlosc o tym i o tym jesli chcesz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To od poczatku istnienia forum nikt tego nie opisał ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od poczatku istnienia forum nikt tego nie opisał ???
Opisano do bólu, tylko nie wszystkim chce się szukać http://forum.vw-passat.pl/threads/10634-naprawa-zapieczonego-t%C5%82oczka-hamulcowego?highlight=naprawa+zacisku :zliscia

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/19930-Naprawi%C5%82em-tylne-zaciski-%28?highlight=naprawa+zacisku :cool

Edytowane przez Stalker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

G.... jest tam napisane.

 

Nikt nie pokusil się o dokladne DIY tej czynnosci

Edytowane przez Devastation

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

np tutaj :

dosyć sporo tego jest necie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest pełne DIY, trzeba jeszcze wymienić uszczelnienie pod wkladem zacisku oraz pod dźwignią od ręcznego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
G.... jest tam napisane.
To nie jest pełne DIY, trzeba jeszcze wymienić uszczelnienie pod wkladem zacisku oraz pod dźwignią od ręcznego.
Widać masz wiedzę w temacie, więc siadaj i pisz. :respect

Nie zapomnij o fotkach :nono

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki. W najblizszym czasie zapodam krotki instruktaż :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brawo Tomek, zabieraj się do roboty i montuj nam porządny tutorial!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

 

Korzystając z porad na forum postanowiłem wymienić samodzielnie tarcze i klocki z tyłu w moim Passacie B5. Pierwotnie miał to robić mój zaufany mechanik ale rozchorował się biedak a mnie bardzo nagli ze względu na bardzo niepokojące dźwięki dochodzące z tylnej osi. Słychać jak metal trze o metal, a dzisiaj przy cofaniu kompletnie zblokowało mi prawe tylne koło. Do przodu jako tako się pojedzie ale o cofaniu mogę zapomnieć. Zmusiło mnie to do podjęcia działań... po zdjęciu koła okazało się że zewnętrzny klocek tak jak się można było spodziewać prawie nie istnieje, a wewnętrzny gdzieś znikł ;) i tłoczek bezpośrednio szlifował mi tarczę. Po zdemontowaniu zacisku i wyjęciu resztki starego klocka, założyłem zacisk z powrotem bez klocków i kolega wcisnął pedał hamulca... w tym momencie z tłoczka wyciekło trochę płynu. Czy ten wyciek oznacza jakieś uszkodzenie, czy gdy tłoczek nie napotka oporu w postaci klocków tak się dzieję??? co teraz muszę zrobić koledzy??? zestaw kluczy do cofania tłoczków jest już zamówiony....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności