Skocz do zawartości
Gość a_r_t_i

Wymiana tarcz i klocków z tyłu

Rekomendowane odpowiedzi

no to ciekawe. były i znikneły. postaram się poprawić tylko muszę odzyskać aparat.

Edytowane przez kycek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poprawiłem peprzedniego posta i zdjęcia już są. u mnie to zdaje egzamin. sądzę że nie ma problemu z wykonaniem takiego przyżądu tylko potrzeba troche narzędzi i inicjatywy własnej. używania takiego wcisku do tłoczków jest dużo łatwiejsze i bezpieczniejsze niż używania alternatywnych rozwiązań (młotek, żabka, klucz do szlifierki) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poprawiłem peprzedniego posta i zdjęcia już są. u mnie to zdaje egzamin. sądzę że nie ma problemu z wykonaniem takiego przyżądu tylko potrzeba troche narzędzi i inicjatywy własnej. używania takiego wcisku do tłoczków jest dużo łatwiejsze i bezpieczniejsze niż używania alternatywnych rozwiązań (młotek, żabka, klucz do szlifierki) pozdrawiam

 

dzięki teraz już coś widać :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marekchpl

Czytam i czytam jezali chodzi o passaty b5 to :Przednie hamulce sa zbudowane jak w kazdym pojezdzie z tarczowym ukladem, tarcza zchodzi bez zadnego problemu po odkreceniu zacisku i malutkiej sruby trzymajacej (jezeli ja ktos poprzednio zakrecil ) tłoczki cofaja sie bez zadnych problemow -troszke sily.Z tylu jest juz inna bajka poniewasz w zacisku jest wbudowany mechanizm ham.recznego i tloczek podczas wciskania musi sie obracac jak sruba niema innej opcji z przyzadem bardzo prosto ,tarcza nie jest niczym przykrecona oprocz srob trzymajacych kolo .PS przd wymiana najlepiej zobaczyc poziom plynu w zbiorniczku wyrownawczym jak jest wysoki to najlepiej odessac szczykawka poniewaz po wcisnieciu 4 tloczkow stan sie podniesie i moze sie poprostu przelac szkoda bałaganu.

 

---------- Post added at 18:23 ---------- Previous post was at 18:15 ----------

 

zapomnialem dodac zacisk przedni przykrecony jest dwoma srobami na 13 do jazma, jazmo zacisku klucz 19 do zwrotnicy, malutka sruba tarcz to ile pamietam torx 25 przednie tarcze sa zawsze wentylowane ,tyl tarcze zalezne od modelu wentylowane lub nie ale sruby zawsze te same czyli zacisk do jazma 13 jazmo do belki imbus 8 do wyjecia tarcz nie trzeba zdejmowac jazma -ale lepiej to zrobic bo latwiej wszystko ze rdzy i syfu wyczyscic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepne sie pod temat bo mam problem zwiazany wlasnie z tym tloszkiem ;/ przy wkrecaniu zerwaly mi sie te gomowe uszczelki i nie wiem jak mam je wymienic - wiem ze sa zetawy naprawcze ale jaks ie do tego zabrac to juz nie mam pojecia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piterek

Witam.

 

Koledzy wczoraj wymienialem u siebie klocki z tylu i wszystko ladnie pieknie tylko teraz trzeba odpowietrzyc i tu jest problem... nie majac na stanie zadnych preparatow typu WD-40 itp.probowalem na sile plaskim kluczem(nie mialem oczkowej nasadki) odkrecic odpowietrznik przy lewym kole i skonczylo sie na tym ze dosc dobrze ,,zjechalem,, glowke sruby i teraz juz pozostaje mi podejscie w sposob drastyczny tzn.maly przecinaczek i mloteczek...i teraz tak... co bedzie jak ukrece ten odpowietrznik??? bede skazany na nowy zacisk czy po prostu da sie dokupic osobno taki odpowietrznik???Z gory dziekuje za odpowiedzi.(1.9 TDi 131km 2001r.COMBI)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może na razie wstrzymaj się z przecinakiem i spróbuj jakimiś szczypcami zaciskowymi to odkręcić, np. szczypce Morse'a. Powinno pójść bez większych przeszkód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piterek

Racja kolego bede probowal to jeszcze solidnie popryskac jakims preparatem i jeszcze ewentualnie siegne jak mowisz po cos w rodzaju szczypiec i zobacze co mi sie uda z tym zrobic ale pozniej nawet jak juz odkrece to i tak by wypadalo zalozyc nowy odpowietrznik bo przy nastepnym razie moze byc juz tylko gorzej:/ Dzieki za porade:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zmieniłeś tylko klocki i nic więcej nie dłubałeś to układ nie powinien się zapowietrzyć. Jak nadal chcesz odkręcić odpowietrznik to jak kolega wyżej napisał użyj tych szczypiec, dobrze by było aby udało się go wykręcić w całości jak się urwie/skręci to już większy problem z wykręcaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piterek

Kolego pedal wpadl mi do konca a wiec musze odpowietrzyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak wkręcałeś tłoczki to miałeś włączony zapłon?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piterek

Nie, tylko radio grało:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po wymianie klocków normalne że nie ma hamulca ale po 3 nacisnieciu powinien się pojawiać. ja jeszcze nie miałem takiego przypadku bo zawsze włanczam zapłon ale podobno bez zapłonu można uszkodzić jakiś zaworek w pompie abs. przy samej wymianie klocków nie trzeba odpowietrzać hamulcy!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piterek

Tutaj cos znalazlem tylko nie wiem czy to podpasuje bo sa jakies wymiary ale pewnie da sie cos dopasowac.http://www.allegro.pl/item680350227_odpowietrznik_hamulcow_m7_dl_26mm_4szt_kpl.html

 

---------- Post added at 20:49 ---------- Previous post was at 20:45 ----------

 

po wymianie klocków normalne że nie ma hamulca ale po 3 nacisnieciu powinien się pojawiać. ja jeszcze nie miałem takiego przypadku bo zawsze włanczam zapłon ale podobno bez zapłonu można uszkodzić jakiś zaworek w pompie abs. przy samej wymianie klocków nie trzeba odpowietrzać hamulcy!!
Kolego raczej na pewno w moim przypadku trzeba odpowietrzyc gdyz byl sciagniety zacisk i tego plynu sobie troszke polecialo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie pisales nic o ściąganiu zacisków. ale mój błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piterek
Jeden zacisk byl sciagany a to juz w zupelnosci wystarczy.Jutro biore szczypce i zabieram sie do roboty.Jak bede po zabiegu to sie podziele efektem koncowym;)Dzieki za porady i opinie koledzy.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie radze raczej ubijać odpowietrznika bo później trzeba rozwiercać a to nie jest proste. może klucz nasadowy ale nie koronke tylko 6 kątny lub jakąś mocną żabę. te odpowietrzniki to pewnie będą te ale lepiej zobacz na jaki klucz masz odpowietrznik i idź do sklepu i powiedz że taki potrzebujesz. tak będzie łatwiej. aha i ten odpowietrznik może być na klucz 7 lub 8 ale gwint będzie standartowy. podzdro i powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piterek

Koledzy juz po zabiegu wszystko przebieglo pomyslnie zaworek do odpowietrzania zutylizowany i zalozony nowy:D Na przyszlosc tylko nasadka i ewentualnie jakis wspomagacz w postaci aerozolu i po klopocie no i troszke cierpliwosci:) Dziekuje wszystkim za opinie i porady.

 

Pozdrawiam.

 

Piotrek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak wszystko byłoby ok gdyby nie fakt że guma uszczelniająca tłoczek za diabła nie chce wrócić na swoje miejsce po wyciągnięciu tłoczka-może ktoś ma na nią sposób ???? Na razie 1,5h spędziłem żeby ją założyć spowrotem i nic :(((

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piterek

Kolego sama guma czy caly tłoczek? Jesli sama guma to powinna wrocic na swoje miejsce gdyz Ona jest ze tak powiem uformowana czy wyprofilowana jak sie komu podoba a moze podam na przykladzie prążkowanej prezerwatywy:)a wiec musisz sprobowac ja poskladac/uformowac i wcisnac jakims plastikowym tepym elementem zeby nie uszkodzic lub najprosciej bedzie sprobowac delikatnie wycisnac tloczek w kierunku do siebie nastepnie moze posmarowac czyms w rodzaju smaru ta gume(żeby troche zmiękła) i spowrotem wcisnac na miejsce.

Edytowane przez Piterek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności