Skocz do zawartości
Gość a_r_t_i

Wymiana tarcz i klocków z tyłu

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co pamietam to trzeba miec jeszcze klucz IMBUS aby odkrecic jazmo zacisku.

PAMIETAJ !!

 

tloczek tylnego zacisku slie WKRECA !!

 

 

 

 

hehe teraz to już wiem. wymieniałem klocki z tyłu z kolegą i wtedy jeszcze o tym nie wiedzieliśmy. wiec staraliśmy się używać rożnych metod perswazji, z młotem 5KG włącznie. Dopiero po kilku godzinach i zniszczonym zacisku z prawej strony, doszliśmy do tego, że to się jednak wkręca :D

ot, człowiek uczy się na własnych błędach

 

a co do wkręcania tłoczka to można po prostu użyć żabki i wtedy łatwiej pójdzie.

Edytowane przez krisek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja sobie sam zrobiłem taki przyżąd do wciskania na poczekaniu. wymieniałem klocki a była noc i tzreba było sobie radzić. zamiast wydawa 200 zł to poświęciłem godzinę czasu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,moze mi ktos pomoze,czy jest konieczne odpiecie hamulca recznego przy wymianie klockow z tylu??tloczek mi sie kreci nawet lekko,ale sie nie kreca nawet pod sporym naciskiem-a propo przyzad mam.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy jest konieczne odpiecie hamulca recznego przy wymianie klockow z tylu??

Nie ma to znaczenia, ponieważ dźwigienka ham. ręcznego jest w tej samej pozycji z założoną jak i ściągniętą linką.

tloczek mi sie kreci nawet lekko,ale sie nie kreca nawet pod sporym naciskiem-a propo przyzad mam

Musisz mocno dokręcać tym przyrządem, bardzo ciężko jest ruszyć tłoczek, ale jak ruszy to już wciska się bardzo lekko. Wiem bo przerabiałem ten temat 2 tygodnie temu. Będzie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie trzeba odkręcić korek płynu hamulcowego , zamiast specjalnego klucza świetnie spisuje się klucz do dokręcania tarcz szlifierskich , jeżeli ciężko się wkręca można dodatkowo zastosować zacisk stolarski i jednocześnie zaciskać i wkręcać . Pozdrawiam .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy to normalny objaw gdy po wymianie klocków z tyłu, pedał hamulca wpada mi prawie do podłogi? przed wymianą było ok, wczoraj wymieniłem klocki i przejechałem jakieś 40km i cały czas wpadał. dopiero jak go "pompowałem", czyli naciskałem kilka razy pod rząd to łapał od początku. tak ma być czy coś jest źle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przed wymianą było ok, wczoraj wymieniłem klocki i przejechałem jakieś 40km i cały czas wpadał. dopiero jak go "pompowałem", czyli naciskałem kilka razy pod rząd to łapał od początku. tak ma być czy coś jest źle?

Trzeba odpowietrzyć, a najlepiej wymienić cały płyn hamulcowy. Nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale u mnie było podobnie. Udało mi się to odpowietrzyć po jakimś tygodniu prób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli macie odpowiedni przyżąd do wkręcania tylnich tłoczków,to nie powinno zająć czasu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie bez przyżądu a za pomocą młotka można zrobić wiele szkód. można uszkodzić zacis, tłoczek czy mechanizm do recznego. właśnie przez ten cały mechanizm trzeba wkręcać tłoczki a nie wciskać. tam jest taka sruba, pierścienie segera i inne dziwne żeczy przez które później może nie być hamulca. wiec jesli sami wymieniamy klocki i nie przelewa nam się z kasą to warto pomyśleć o dorobienu takiego przyżądu: śruba i dwie nakrętki w takim samym rozmiarze, płaskownik, podkładka o średnicy 37 mn, i trochę inicjatywy własnej. aha i jeszcze kogoś znajomego kto ma mig-mag-a, wiertarkę. ewentualnie jak już kolega pisał za pomocą klucza do szlifierki i sciska

Edytowane przez kycek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki gural za podpowiedź. tak podejrzewalem ze nie obedzie sie bez odpowietrzenia. dzis to zrobilem i jest GIT! hamuje aż miło! pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

watkow na temat wymian klockow z tylu jest duzo ale ja konkretnie potrzebuje opis punkt po puknkcie dla laika (wymienailem kiedys tarcze i klkoci z przodu w B4) a teraz musze wymienic tylnie kolcki i tarcze w B5 Fl

 

z tego co znalazlem na forum to:

1 linki od recznego nie tzreba okdreca?

2 czy jesli wymienia sie same klocki to zdejmuje sie tylko gorna czesc zacisku a dolna pozostaje na tarczy?

3 a jesli zdejmujemy rowniez tarcze to odkrecamy caly zacisk?

4 z tylu chyba nie ma zadnych czujnikow zuzycia?

5 czy jak wcisne tloczeke tzn wkrece i poluzuje odpowietrznik to musze odpowietrzac uklad?

6 jak odpowietrzyc cale hamulce i wymienic plyn? bo tego nigdy nie robilem

7 co czyscicie w zacisku *ktore powierzchnie) i czy czyms je smarujecie? smar dfo tloczkow? jakies aluminium zeby piatse tarczy spryskac?

 

napiszcie co pokolej i jakie srubu odkrecac bo nie wiem czy dam rade a przyda sie rowniez innym forumowiczom, a musze na wcozraj wymienic tyl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.

Dziś po pół dniowej walce wymieniłem klocki we wszystkich 4rech kołach.

Tylne tłoczki oczywiście wkręcałem jak należy ale aby szło lepiej poluzowałem odpowietrzniki.

Niepokoi mnie to że w prawym tylnym kole nie mogę dokręcić odpowietrznika do oporu tak jak w kole tylnym lewym. Ciężko, ale mogę go dalej obracać.

Nic się nie leje i układ wydaje się niezapowietrzony

Boje się dalej dokręcać,bo nie wiem co mnie czeka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Passatowe Bractwo.

A czy mógłby Szanowny Kolega jakiś choćby uproszczony rysunek z wymiarami takiego przyrządu wrzucić. Wielu ludziom uprościło by to "walkę" z wymianą tylnich klocków. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy mógłby Szanowny Kolega jakiś choćby uproszczony rysunek z wymiarami takiego przyrządu wrzucić.

Ale który kolega ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Kolega kycek

 

Sorry cytat się nie wkleił ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim wykonaniu tak to wygląda. robiłem to na poczekaniu tak że nie wygląda to zbyt dobrze ale robote robi :)

 

75ae2d2b434abf64m.jpg

45b5d5800c4abaf4m.jpg

 

więc narzędzia: spawarka, szlifierka kątowa,

materiały: kółeczko o śrenicy 37 mm z dwoma ząbkami, sróba m12 i długości około 10 cm, nakrętka m12. blacha 120x40 raczej jakaś twardsza. to chyba wszystko

najważniejsza ta końcówka która naciska i kręci tłoczek. jej srednica to 37 mm i ja spawarką zrobiłem takie ząbki a póżnie wyrównałem szlifierką kątową. musisz mieć jeszcze taką blaszkę z nagwintowanym otworem lub przyspawaną nakrętką no i śróbę około 10 cm. najlepsza by była o skoku gwintu takim jak jest w zacisku ale to jest raczej niemożliwe więc czasem ząbki przeskoczą ale to się dokręci i dalej wkręcasz. u mnie ta blacha która rozpiera jest taka duża ponieważ używam tego do innych aut tylko wymieniam końcówki.

przy chwili wolnego czasu sprubuje zrobić coś ładniejszego i lepiej działającego to wrzuce zdięcia. pozdro

Edytowane przez kycek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu

 

Czy w wersji synchro/4motion klocki są takie same jak w ośkach??

gdzieś czytałem że 4x4 z tyłu mają wentylowane i chyba większe

 

Ja mam AFN'a Synchro 99 variant

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg ETKI są 2 rodzaje tarcz do 4x4 245x10 mm i 256x22 mm te drugie wentylowane.

Co za tym idzie są tez 2 rodzaje klocków. Jakie masz u siebie można sprawdzić po kodach wyposażenia z wlepy, z bagażnika, a najlepiej zaglądnąć jakie masz założone w aucie.

 

EDIT//

 

99 rocznik ma niby tylko 245x10 mm tarcze.

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w moim wykonaniu tak to wygląda. robiłem to na poczekaniu tak że nie wygląda to zbyt dobrze ale robote robi :)

attachment.php?attachmentid=12625&stc=1&d=1243699569attachment.php?attachmentid=12626&stc=1&d=1243699905

 

 

więc narzędzia: spawarka, szlifierka kątowa,

materiały: kółeczko o śrenicy 37 mm z dwoma ząbkami, sróba m12 i długości około 10 cm, nakrętka m12. blacha 120x40 raczej jakaś twardsza. to chyba wszystko

najważniejsza ta końcówka która naciska i kręci tłoczek. jej srednica to 37 mm i ja spawarką zrobiłem takie ząbki a póżnie wyrównałem szlifierką kątową. musisz mieć jeszcze taką blaszkę z nagwintowanym otworem lub przyspawaną nakrętką no i śróbę około 10 cm. najlepsza by była o skoku gwintu takim jak jest w zacisku ale to jest raczej niemożliwe więc czasem ząbki przeskoczą ale to się dokręci i dalej wkręcasz. u mnie ta blacha która rozpiera jest taka duża ponieważ używam tego do innych aut tylko wymieniam końcówki.

przy chwili wolnego czasu sprubuje zrobić coś ładniejszego i lepiej działającego to wrzuce zdięcia. pozdro

 

 

foty nie widoczne:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności