Skocz do zawartości
Gość s.l.o.w.i.k

[B5] Zamarzające serwo, pedał twardy/miękki

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy jestem wlasnie w trakcie walki ze slabymi hamulcami wiec moze komus podpowiem. Po lekturze forum zabralem sie za wymiane serwa. Jako ze hamulce to uklad w samochodzie odpowiedzialny za bezpieczenstwo nie bawilem sie w regeneracje czy tez uzywki i zakupilem nowe serwo. Problem w tym ze mam ESP i do AWX musialem kupic TRW PSA446 ktore jest 3 razy drozsze niz PSA743. Do wymiany nie demontowalem automatu swiatel hamowania jak tu ktos pisal a po zamontowaniu nowego tak wyregulowalem pedal zyby swiatla swiecily zaraz po dotnieciu hamulca. Hamulce dzialaja znaczne lepiej ale niestety po 3 nacisnieciu pedal robi sie twardy i tu obstawiam na kolebiacy sie kruciac pompy. Pytanie do kolegow ktorzy go regenerowali czy aby go sklepac i skleic poxipolem konieczny jest demontaz tej pompy czy macie jakies patenty zeby obylo sie bez tego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zakleilem go b.dobrym klejem dwuskladnikowym wyciskanym z 2 strzykawek naraz , koszt okolo 25 zł. , wystarczy zdjac rure co idzie do egr , lekko zaklepac krociec , odluscic i zalac klejem , u mnie trzyma juz 4 rok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy jestem wlasnie w trakcie walki ze slabymi hamulcami wiec moze komus podpowiem. Po lekturze forum zabralem sie za wymiane serwa. Jako ze hamulce to uklad w samochodzie odpowiedzialny za bezpieczenstwo nie bawilem sie w regeneracje czy tez uzywki i zakupilem nowe serwo. Problem w tym ze mam ESP i do AWX musialem kupic TRW PSA446 ktore jest 3 razy drozsze niz PSA743. Do wymiany nie demontowalem automatu swiatel hamowania jak tu ktos pisal a po zamontowaniu nowego tak wyregulowalem pedal zyby swiatla swiecily zaraz po dotnieciu hamulca. Hamulce dzialaja znaczne lepiej ale niestety po 3 nacisnieciu pedal robi sie twardy i tu obstawiam na kolebiacy sie kruciac pompy. Pytanie do kolegow ktorzy go regenerowali czy aby go sklepac i skleic poxipolem konieczny jest demontaz tej pompy czy macie jakies patenty zeby obylo sie bez tego?

 

sorry kurde, ale wg. mnie jesteś nie poważny. Wywalasz kasę na nówke serwo TRW, a żal Ci kasy na używkę pompy vacu i chcesz w niej zaklepywać i zaklejać króciec :?:

Używkę Boscha w bdb. stanie można wyrwać na Allegro w okolicach 200-250 zł. Mi się udało wyrwać za 150 zł, ale tylko dlatego, że sprzedawca machnął się z ceną na Allegro. Vacu Boscha z bodajże 2009 roku( jak dobrze pamiętam). Fakt, że wymiana zajęła mi 4 godziny, troche piwa i dużo przekleństw, ale to wina braku odpowiedniego klucza. Mam używkę, zapodaje podciśnienie wzorowo i nie muszę się martwić, ćzy aby druciarsko-garażowy sposób zaklepywania króćca i zaklejania poxipolem sprawdzi się i nie walnie w trasie, daleko od domu. Przemyśl to...przecież w końcu to sprawa hamulców, działania N75 itd.

Edytowane przez zdun_VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem niepowazny tylko robie raz a dobrze. Samochod chociaz stary spisuje sie dobrze i zamierzam nim jeszcze troche pojezdzic wiec jak naprawiam to nie uzywam polsrodkow. Poczytaj forum byli tacy co wyrwali tanio uzywke serwo w teoretycznie super stanie a za jakis czas pisali ze w koncu musieli kupic nowe i babrali sie z cala robota (i przeklenstwami) jeszcze raz. Moje stare serwo w srodku tez wygladalo ladnie a zdaralo sie u niektorych ze membrana miala mikropekniecia ktorych nie widac na pierwszy rzut oka

Awarii uleglo serwo po zalaniu i to spowodowalo nagle pogorszenie dzialania hamulcow. Po wymianie serwa uzyskalem moc hamowania jak przed awaria czyli wystarczajaca z jaka jezdzilem tysiace km wczesniej. Wiec mozna uznac ze ustarka zostala usunieta. Natomiast zglebiajac temamt przeczytalem o usztywnieniu krudzca pompy i to tez chcialem zrobic jako czynnosc dodatkowa bez wyciagania pompy wiec stad moje pytanie. Spotkalem sie z opianiami na forum cyt: ,,po zaklejeniu juz czwarty rok spokoj,, A jezeli jeszcze mozna to zrobic bez zbytniej babraniny i zmarnowanego czasu to czemu nie. Zmarnowany czas bylby gdybym zdemontowal, pokleil a potem i tak musial wymieniac tak jak w przypadku serwa u niektorych kolegow

Edytowane przez MarekAWX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ok, ale twierdzenie "raz a dobrze" przy zaklepaniu i zaklejeniu króćca jest trochę nie na miejscu, nawet bardzo. I to są właśnie półśrodki, bo jaką masz gwarancję, że takie druciarstwo wytrzyma :?:

Temat jak i tematy odnośnie pompy Vacu przeczytałem, wydaje mi się, że prawie wszystkie, bo też miałem problem z owym króćcem, więc znam temat i wiem, że zdania są podzielone. Część forumowiczów pisała, że zaklepanie i zaklejenie króćca to super sprawa a pozostali mieli odmienne zdanie. I Ja się przychylam do tych drugich, wg. mnie taka rzeźba to druciarstwo i maskowanie problemu. Króciec w pompie LUK jest jej wadą i należy go wymienić, a nie pozorować naprawę.

 

Btw. wg. mnie żeby skutecznie i prawidłowo zaklepać i zakleić ten króciec, to trzeba wyjąć pompę i zrobić to na "stole", w innym przypadku może wyjść druciarstwo druciarstwa ;) Jeżeli zamierzasz robić to sam, to mi osobiście nie chciałoby się pierd*lić z wyjmowaniem tej pompy, żeby tylko ją zakleić i zaklepać i ponownie wsadzić.

Marku, z używkami tak już jest, jak ktoś celuje w najniższym przedziale cenowym na Allegro to wiadomo, że ryzyko większe. Ja dostałem 14 dni gwarancji rozruchowej no i atutem było to, że kupiłem ją na miejscu, więc mogłem ją obejrzeć itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie jestem niepowazny tylko robie raz a dobrze. Samochod chociaz stary spisuje sie dobrze i zamierzam nim jeszcze troche pojezdzic wiec jak naprawiam to nie uzywam polsrodkow. Poczytaj forum byli tacy co wyrwali tanio uzywke serwo w teoretycznie super stanie a za jakis czas pisali ze w koncu musieli kupic nowe i babrali sie z cala robota (i przeklenstwami) jeszcze raz.

Awarii uleglo serwo po zalaniu i to spowodowalo nagle pogorszenie dzialania hamulcow. Po wymianie serwa uzyskalem moc hamowania jak przed awaria czyli wystarczajaca z jaka jezdzilem tysiace km wczesniej. Wiec mozna uznac ze ustarka zostala usunieta. Natomiast zglebiajac temamt przeczytalem o usztywnieniu krudzca pompy i to tez chcialem zrobic jako czynnosc dodatkowa bez wyciagania pompy wiec stad moje pytanie.

 

 

Jak dla Ciebie prawidłowo działający hamulec twardnieje po 3 naciśnięciach to pozdrawiam serdecznie.

Stwierdzenie raz a dobrze = wymiana na nową pompę boscha plus nowa uszczelka.

Sam napisałeś że chcesz samochodem jeszcze pojeździć więc chyba warto zainwestować, a nie babrać się wyciąganie pompy drugi raz. Albo i 3 jak zaklepanie nie pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hamulec twardnieje po 3 nacianieciu jak silnik jest na wolnych obrotach. W takim przypadku w kazdym aucie zaobserwujesz powoli postepujace twarniecie. W warsztacie mechanik pomierzyl mi pompe cisnieniomierzem i stwierdzil ze wartosci podcisnienia sa ok wiec nie ma sensu pompy wymieniac. A ze lepsze jest wrogiem dobrego chcialem to jeszcze dodatkowo uszczelnic

Edytowane przez MarekAWX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da się skleić bez demontażu. Może i to jest druciarstwo ale skuteczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podciśnienie jest dobre to ja bym nic nie ruszał.

Lepsze jest wrogiem dobrego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Da się skleić bez demontażu. Może i to jest druciarstwo ale skuteczne

 

Wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasami pompy Boscha M trafiają się na allegro po 50. Ludzie nie wiedzą co sprzedają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Da się skleić bez demontażu. Może i to jest druciarstwo ale skuteczne

 

oczywiście, że się da, jest przecież dokładna instrukcja na forum jak to zrobić ;), druciarstwo, nawet jak skuteczne, zawsze pozostanie druciarstwem ;) Jeżeli ktoś ma zamiar jeszcze długo pojeździć autem to osobiście wolałbym wymienić pompę, spokój na lata ;)

Czasami pompy Boscha M trafiają się na allegro po 50. Ludzie nie wiedzą co sprzedają.

i tak bywa i tak można trafić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Piotrek chyba troche inaczej pojmujemy definicje druciarstwa. Dla mnie druciarstwem jest oszczedzanie na bezpieczenstwie i zakladanie uzywanego serwa w ktorym moga byc uszkodzenia niewidoczne golym okiem (pekniecia w membranie). Jak sie okaze ze i ono po niedlugim czasie odmowi posluszenstwa to kupisz nowe i narobisz sie 2 razy. Pomijajac fakt zagrozenia dla ruchu. Natomiast w sytuacji gdy praca hamulcow po wymianie serwa na nowe powrocila do poprzedniego stanu zaklejenie krudzca pompy bez demontowania jej moze tylko polepszac sprawe a co najwazniejsze sie nie narobisz. To co ze druciarstwo ale jak potwierdzaja inni skuteczne i bezpieczne. Natomiast sa wpisy kolegow ktorzy odradzaja druciarstwo zwiazane z wkladaniem uzywanego serwa bo jak sie okazuje moze to nie byc ani skutezne ani bezpieczne.

Skoro jest instrukcja i ty o tym wiesz to nie prosciej bylo procz swojego jakze cennego komentarza w ktorym okreslasz mnie jako niepowazny podrzucic linka?

Po co mam wymieniac pompe skoro jak pisalem wartosci podcisnienia sa ok.

Edytowane przez MarekAWX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co mam wymieniac pompe skoro jak pisalem wartosci podcisnienia sa ok.

 

Po co masz zaklepywać krocieć skoro wartość jest ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!. Mam również problem z twardym pedałem hamulca. Teraz od początku: Kilka dni temu zacząłem mieś problemy z odpalaniem po dłuższym postoju (jakby brak paliwa). Gdy auto stało przodem z górki odpalało nawet po dwóch dniach. Po kilku dniach do tego dołączył twardy pedał cały czas i brak hamulców. Kruciec na pompie luźny ale ciśnienie mierzone zaraz za pompa to niecały -1 Bar. Przewody do serwa całe, łącznik w grodzi wymieniony na rurkę. Gdy podłącze serwo to pompa daje 0,8 natomiast gdy wcisnę hamulec spada praktycznie do zera. Gdzie szukać przyczyny takich hamulców oraz cofania paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje że pompa vacum zdycha. Plus zaworek zwrotny w pompie też mógł paść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zatem jakiej najlepiej pompy szukać do mojego AVB 101 oraz jakie pasują z innych silników?

Samo serwo sprawdzać i jak już to jak to zrobic?

Edytowane przez lukasz.dabrowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nic, trzeba zaklepać kruciec i przekonać się osobiście ;) Pompę zawsze zdążę wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego Piotrek chyba troche inaczej pojmujemy definicje druciarstwa. Dla mnie druciarstwem jest oszczedzanie na bezpieczenstwie i zakladanie uzywanego serwa w ktorym moga byc uszkodzenia niewidoczne golym okiem (pekniecia w membranie). Jak sie okaze ze i ono po niedlugim czasie odmowi posluszenstwa to kupisz nowe i narobisz sie 2 razy. Pomijajac fakt zagrozenia dla ruchu. Natomiast w sytuacji gdy praca hamulcow po wymianie serwa na nowe powrocila do poprzedniego stanu zaklejenie krudzca pompy bez demontowania jej moze tylko polepszac sprawe a co najwazniejsze sie nie narobisz. To co ze druciarstwo ale jak potwierdzaja inni skuteczne i bezpieczne. Natomiast sa wpisy kolegow ktorzy odradzaja druciarstwo zwiazane z wkladaniem uzywanego serwa bo jak sie okazuje moze to nie byc ani skutezne ani bezpieczne.

Skoro jest instrukcja i ty o tym wiesz to nie prosciej bylo procz swojego jakze cennego komentarza w ktorym okreslasz mnie jako niepowazny podrzucic linka?

Po co mam wymieniac pompe skoro jak pisalem wartosci podcisnienia sa ok.

 

Marku,

Nie wiem do czego się odnieść w Twoim poście, bo miejscami sam przeczysz temu co piszesz kilka zdań wcześniej. Kończąc tą no bezsensu dyskusję (bo i tak każdy zrobi jak uważa i dla niego najlepiej), uważam, że zaklepanie i zaklejenie króćca to nie naprawa i nie można tego tak nazywać, bo to tak samo jakbym na purchle z rdzą na błotniku trysnął kolejną warstwę lakieru - takie maskowanie problemu. Najlepszym rozwiązaniem jest zakup nówki pompy vacu, jak ktoś lubi wydawać pieniądze, ale mamy wtedy 100% pewność, że sprzęt jest sprawny i długo Nam posłuży. Zakup używki vacu jest też rozwiązaniem, takim po środku. I nie oznacza to wcale, że musimy kupić zepsutą pompę vacu, jest przecież gwarancja rozruchowa, można umówić się ze sprzedawcą, baaa, można rozebrać Vacu i sprawdzić jak wygląda w środku. W temacie o wymianie pompy vacu jest maaaasa postów o tym jakiej używki Boscha szukać i z jakim numerem, są tez porady jak zaklepać i zakleić ów króciec. Ja w tym gąszczu postów nie trafiłem na taki, w którym ktoś kupił Boscha i padł mu po jakimś czasie.

Poza tym, Marku, piszę o pompie Vacu, a nie o serwie.

Użyłem tego określenia wobec Ciebie, bo trochę się zdziwiłem, wywalasz kasę ( z ciekawości ile :?::) )na nówkę serwo, co jest słusznym posunięciem, a króciec od pompy Vacu chcesz zaklepywać i zaklejać poxipolem, i jednocześnie piszesz, że wszystko robisz raz a dobrze, bez półśrodków. No trochę się to gryzie ;)

Pozdrawiam

 

No nic, trzeba zaklepać kruciec i przekonać się osobiście 004.gif Pompę zawsze zdążę wymienić.

 

Jak byś potrzebował używkę pompy Vacu to daj znać :)

Edytowane przez zdun_VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

( z ciekawości ile )

 

Dalem 830 wraz z przesylka. Taniej nie znalazlem ale wierze ze posluzy mi kolejne 13 lat :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności