Skocz do zawartości
Gość s.l.o.w.i.k

[B5] Zamarzające serwo, pedał twardy/miękki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam podobny problem z zamarzającym serwem a własciwie jego dróga komorą( w pierwszej po wyjęciu zaworka nie było wody), pytanie mam następujące, czy mozna by było usunąć wodę z drugiej sekcji nie rozbierając serwa a np. nawiercajac obudowę i pózniej ja szczelnie np. zanitować?

 

Również o tym myślałem jednak bez wyjęcia serwa się nie obędzie :-(

Nawiercenie nie powinno nic uszkodzić jeżeli zrobimy dziurkę na dole, jednak należy być bardzo ostrożnym aby zbyt daleko nie wjechać i czegoś innego nie uszkodzić. Jeżeli już zaklejać dziurę to sądzę aby to zrobić tzw. "płynnym metalem" który stosuje się również do naprawy uszkodzonych gwintów.

 

Ja zdecydowałem się na wymianę serwa na nowe gdyż nie chce ryzykować utratą hamulców - a to raczej najważniejszy układ auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam podobny problem z zamarzającym serwem a własciwie jego dróga komorą( w pierwszej po wyjęciu zaworka nie było wody), pytanie mam następujące, czy mozna by było usunąć wodę z drugiej sekcji nie rozbierając serwa a np. nawiercajac obudowę i pózniej ja szczelnie np. zanitować?

 

Obym nie jechał przed Tobą jeśli to zrobisz:wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obym nie jechał przed Tobą jeśli to zrobisz:wmorde

 

Uzasadnij swoje obawy, albo nie pisz dla samego pisania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uzasadnij swoje obawy, albo nie pisz dla samego pisania

 

Nie ma co uzasadniać. Jedynie własną.... Zapewne jeśli już masz tam wodę i nie wiadomo od kiedy to jest tam niezły syf. W hamulcach i ich produkcji siedzę od 12 lat i nie będę uzasadniał głupoty. Od tego zależy czyjeś życie jeśli na Twoim Ci nie zależy..

Już wcześniej kolega pisał o konsekwencjach.

To tyle odemnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam do wymiany serwo o nr 3B0614105D, wiem, że ten nr mówi o całym komplecie z pompą. Używek na allegrogo prawie takich nie ma, znalazłem tylko jedno i jak na używkę to drogo. Czym różni się to serwo od serwa o nr 3B0614105 i literkami A,B,C itd.? Lub od serwa 3B0612105A,B itd.? Niby serwo, pompka i zbiorniczek wyglądają tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, proszę o mała podpowiedź mam uszkodzone serwo o numerze 8E0 612 105 N

na jakie je mogę zamienić ? może być 8E0 612 105 M?

Edytowane przez djpedro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego miałem podobnie ale dopiero wymiana serwo pomogła

 

Cześć,

Ile mechanicy biorą u Was za wymianę serwa ? Czy 200zł to dużo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad tym czy również serwo mam do wymiany.

 

Mój passat 1.8T 150KM 99r w sekwencji stał nieodpalany 3dni przed domem, ulewy, grad, śnieżyce itp. Dziś go odpaliłem, i zauważyłem podczas jazdy że pedał hamulca jest miękki, wciska się do końca bez oporu, a hamuje dopiero na samym końcu delikatnie (nie idzie jechać) Po oględzinach kół (myślałem że jakiś cylinderek poszedł) nic nie stwierdziłem bo auto całe mokre. Otworzyłem maske, spostrzegłem ubycie płynu hamulcowego, dolałem oczywiście ale to nadal nic nie dało. Od czego zacząć poszukiwanie przyczyny?

 

 

Dodam jeszcze, że zauważyłem że po wciśnięciu hamulca na luzie obroty zaczynają falować (zarówno na gazie jak i na benzynie)

Edytowane przez martin6230i

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od serwa wychodzi przewód chyba z powietrzem w stronę komory silnika i smyczy mi z niego powietrze sory ze tu to pisze...

od czego jest ten przewód i czy możetak bbyć czy musze coś z tym zrobić ?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

11130597_829445777125989_1551325785_n.jpg

i przy serwo mi tam syczy jak delikatnie poruszam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem temat, i dalej nie poznałem odpowiedzi. Najbardziej dziwią mnie te falowania obrotów po wciśnięciu hamulca. Problem z podciśnieniem?

 

Dodaje że po podpompowaniu blokuje mi jedno koło. Śnieg i nas pada, robota stoi....

Edytowane przez martin6230i

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem sprawdzić servo, mam wakuomter tylko nie wiem gdzie go wpiąć, gdzie się wpinacie żeby sprawdzić wartości podciśienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy grodzi jest wąż od pompy vacum który rozdziela się na mały przewód do sterowania i do serwa. Wpinasz się w ten mały prowadzący do N75.

Dokładnie widać to na zdjęciu z postu #509. Mały przewód odchodzący w prawo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Podpinam się pod temat, mam bardzo dziwny problem...

Podczas wymiany klocków hamulcowych straciłem hamulce. Przypuszczam że stało się tak dlatego, że podczas wciskania tłoczków nie odkręciłem korka od zbiorniczka i wytworzone ciśnienie coś uszkodziło.

Na samym początku myślałem że tłoczek się zapiekł, ponieważ podczas wciskania hamulca nie wychodził. (przednie lewe koło) Chciałem zobaczyć czy przy tym kole jest powietrze w ukłądzie, lecz po odkręceniu odpowietrznika dwa razy delikatnie zsączył się płyn i nic już więcej nie leciało (pompowanie również nie pomogło). Moja diagnoza - uszkodzona pompa hamulcowa. Kupiłem zestaw naprawczy, wymieniłem wszystkie uszczelki i.... dalej nic. Zgupiałem.

Teraz chciałem wymienić serwo wraz z pompą hamulcową (na inną używke) lecz przed zrobieniem czegoś chciałbym zasięgnąć porady... Dodam tylko że pedał hamulca jest miękki, i czuć e przeskakuje w połowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da się wymienić serwo tak żeby nie trzeba było odpowietrzac układu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da się, ale bez sensowne, narzucasz się tylko "kurfami" i tyle... Ja ostatnio wyciągałem serwo tak, że zdjąłem zbiorniczek płynu z pompki w ten sposób, by płyn pozostał w pompie. Udało się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy jest ktoś chętny na podpowiedzenie krok po kroku jak usunąć wodę z serwa?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy oglądałeś zaciski hamulcowe, może po prostu one nie odbijają i cały czas hamując pompujesz układ. Przejrzyj tłoczek demontując zaciski hamulcowe i wysuwając go, być może ząśniedziałe lub skorodowane przez co nie moga się cofnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie mam:

Czy ten przewód z aukcji

http://allegro.pl/rura-podcisnienia-vw-passat-b5-1-9tdi-90-110km-i5077798965.html

 

Podejdzie do B5 FL, AVB :?:

Chodzi i o przewód idący od ściany grodziowej do serwo, już w podszybiu. Wyglądem przypomina ten co mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem prawie zdecydowany na wymianę serwa ale zastanawiam się jeszcze co z pompą hamulcową.

 

Mam zamontowane serwo 4B3 612 105. Wg serwisu VW to serwo zostało wycofane i zastąpione numerem 4B3 612 107 + pompą hamulcową 4D0 611 021A.

 

Może mi ktoś potwierdzić czy moja stara pompa podejdzie do nowszego serva? Jedyny numer, który na niej znalazłem to ALTUR2435 i nigdzie nie mogę znaleźć do jakiego aktualnego numeru się to odnosi. Nawet na allegro czy innych ebay'ach ludzie sprzedając tą pompę podają tylko ten numer więc tak jakby standardowego w formacie VW nie ma...Producent Lucas. Lucas został wykupiony przez TRW ale ich katalog nie rozpoznaje mojego numeru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam problem z hamulcami hamuje diagonalnie tylko lewe przednie i tylnie prawe kolo jak szybko wejde w zakret to zapala sie kontrolka hamulca brake fault czy cos takiego przy popie hamulcowej ida dwa metalowe rurki z jednej leci plyn z drugiej zero z tego co slyszalem powinno z dwoch leciec ktos pomoze

Edytowane przez drift pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności