Witam mam właśnie problem z głośną pracą silnika 1,9 TDI (AWX)
Może już ktoś z was już przerabiał podobny problem i wie o co może chodzić albo jak wykluczyć poszczególne elementy za pomocą osłuchania czy programu np. VAGcom .
Diagnoza była za to popychacze wiec zostały wymienione na INA srebrne o numerze na opakowaniu 420 0209 10 a paczka z szklankami opisana numerem 420 0209 00 ale nie pomogło za wiele stukot nadal pozostał. Dodam ze wałek rozrządu w bardzo dobrym stanie, od pompek wałki tak samo bardzo ładne.
Czy te popychacze nie powinny być te czarne wzmacniane?
Opinia kolejnego mechanika ze dalej stukają popychacze.
Podam kilka informacji co było robione sprawdzane:
-olej Motul 5w40 norma 505.01
-ciśnienie oleju ok ~3500 obr jakieś 4,5 bara o ile dobrze pamiętam
-regulowane wałki pompek 2 razy (ustawione prawidłowo)
-pompo-wtryskiwacze sprawdzone wszystkie wartości ok, logi, bip'y itp.
-moc ok
-spalanie w normie
-hamulec słaby przy niskich obrotach albo po ponownym naciśnięciu pedała
Czy może być uszkodzona pompa vacum?
Pisze do was bo juz nie mam pojęcia co i gdzie sprawdzić.
Jeżeli bedą potrzebne logi nie ma problemu mogę wrzucić.
Poniżej zamieszczam filmik z nagranym stukaniem mojego silnika w 1.9TDI 130km(AWX)
Stuki z okolic głowicy spod dekla może jak by bardziej od ściany grodziowej nie ma różnicy zima/lato silnik ciepły/zimny.
Po odpaleniu stuka głośniej po 2 sek jak by troszkę było ciszej ale stukanie pozostaje nadal.
https://www.youtube.com/watch?v=pg_c...ature=youtu.be
Proszę o pomoc bo sam już nie wiem gdzie szukać czy to pompki, vacum, popychacze.
Z góry serdecznie dziękuje za odpowiedzi.
- - - - - aktualizacja - - - - -
Witam mam właśnie problem z głośną pracą silnika 1,9 TDI (AWX)
Może już ktoś z was już przerabiał podobny problem i wie o co może chodzić albo jak wykluczyć poszczególne elementy za pomocą osłuchania czy programu np. VAGcom .
Diagnoza była za to popychacze wiec zostały wymienione na INA srebrne o numerze na opakowaniu 420 0209 10 a paczka z szklankami opisana numerem 420 0209 00 ale nie pomogło za wiele stukot nadal pozostał. Dodam ze wałek rozrządu w bardzo dobrym stanie, od pompek wałki tak samo bardzo ładne.
Czy te popychacze nie powinny być te czarne wzmacniane?
Opinia kolejnego mechanika ze dalej stukają popychacze.
Podam kilka informacji co było robione sprawdzane:
-olej Motul 5w40 norma 505.01
-ciśnienie oleju ok ~3500 obr jakieś 4,5 bara o ile dobrze pamiętam
-regulowane wałki pompek 2 razy (ustawione prawidłowo)
-pompo-wtryskiwacze sprawdzone wszystkie wartości ok, logi, bip'y itp.
-moc ok
-spalanie w normie
-hamulec słaby przy niskich obrotach albo po ponownym naciśnięciu pedała
Czy może być uszkodzona pompa vacum?
Pisze do was bo juz nie mam pojęcia co i gdzie sprawdzić.
Jeżeli bedą potrzebne logi nie ma problemu mogę wrzucić.
Poniżej zamieszczam filmik z nagranym stukaniem mojego silnika w 1.9TDI 130km(AWX)
Stuki z okolic głowicy spod dekla może jak by bardziej od ściany grodziowej nie ma różnicy zima/lato silnik ciepły/zimny.
Po odpaleniu stuka głośniej po 2 sek jak by troszkę było ciszej ale stukanie pozostaje nadal.
Proszę o pomoc bo sam już nie wiem gdzie szukać czy to pompki, vacum, popychacze.
Z góry serdecznie dziękuje za odpowiedzi.