Skocz do zawartości
Gość grzenio

Łożyska kół tylnych

Rekomendowane odpowiedzi

u siebie tak robiłem zrobiłem i to chyba najlepszy sposob .. przejechałem juz ponad 3 tys..

Musi pozostać tak, że po założeniu koła będzie wyczuwalny luz. Ten sposób jest bodajże opisany w książce z serii sam naprawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Musi pozostać tak, że po założeniu koła będzie wyczuwalny luz. Ten sposób jest bodajże opisany w książce z serii sam naprawiam.

 

własnie wyczytałem w ksiazce serwisowej, ze ta podkładke mozna ruszyc bez wiekszego oporu ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja używam smaru Mobil SHC PM 460 i jestem z niego bardzo zadowolony. Nic złego się nie dzieje. Polecam z całą odpowiedzialnością.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
własnie wyczytałem w ksiazce serwisowej, ze ta podkładke mozna ruszyc bez wiekszego oporu ..

Z dokładnie takim opisem spotkałem się w książce która wymieniłem. W posiadanym manualu do passata nie zagłębiałem się jak to jest opisane. Fakt jest taki, masz 100% racji w tym co piszesz i podkładka powinna dać się przesunąć za pomocą śrubokręta bez wytwarzania jakiejkolwiek dźwigni czy to o piastę czy o śrubę.

Ja używam smaru Mobil SHC PM 460 i jestem z niego bardzo zadowolony. Nic złego się nie dzieje. Polecam z całą odpowiedzialnością.

Smar to każdy litowy, może chyba też być grafit tylko żeby za gęsty nie był bo się może skończyć tak jak u mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisał Jotes Zobacz post

1. Dokręcamy nakrętkę piasty do oporu (oczywiście z wyczuciem), cały czas obracając kołem w jedną i w drugą stronę (jest to niezbędne do prawidłowego ułożenia się łożyska);

2. Następnie odkręcamy nakrętkę, też cały czas obracając kołem, do momentu aż będziemy mogli przesuwać podkładkę znajdującą się pod nakrętką śrubokrętem bez stosowania dźwigni;

3. Zabezpieczamy nakrętkę nasadką koronkową i zawleczką.

u siebie tak robiłem zrobiłem i to chyba najlepszy sposob .. przejechałem juz ponad 3 tys..

 

Sposób jak najbardziej prawidłowy. Co do smaru to używam zwykły ŁT-43.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do smaru to używam zwykły ŁT-43.

Ja też. I jeśli łożysko jest ok, to 70 tysi wytrzymało :) Przy naprawdę hardkorowych obciążeniach na tylnej osi :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy takim smaruje ośki BPW w przyczepie, więc wiadomo jakie tam są przebiegi i obciążenia ;)

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ŁT-43.

To podstawowy smar litowy

Ja też. I jeśli łożysko jest ok, to 70 tysi wytrzymało Przy naprawdę hardkorowych obciążeniach na tylnej osi

No to dużo, mi tak średnio wytrzymują 50tyś i zawsze mam wytartą zewnętrzną łożyska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to dużo, mi tak średnio wytrzymują 50tyś i zawsze mam wytartą zewnętrzną łożyska.

To coś szybko. Może zależy to od jakości łożysk. Ja w pasku łożysk z tyłu nie zmieniałem a sam przejechałem nim ok. 70 tyś km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To coś szybko. Może zależy to od jakości łożysk. Ja w pasku łożysk z tyłu nie zmieniałem a sam przejechałem nim ok. 70 tyś km.

Ja dygam przyczepę na haku, więc mocno wbija mi tył, poza tym 205 opona też swoje robi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja dygam przyczepę na haku, więc mocno wbija mi tył, poza tym 205 opona też swoje robi.

A no chyba że tak... Obciążenie jest na pewno większe. Kolega jeździ VW T4 z lawetą - szwajcarką to mu tylne opony ząbkuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szwajcarką to mu tylne opony ząbkuje.

No niestety tak jest, mi drze mocniej wewnętrzną krawędź opony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze tak się zapytam. Jak oceniacie łożyska firmy FEBI? Firma znana, ale czy akurat łożyska robią dobre?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Febi u mnie przejechało do tej pory 40kkm i nadal jest cicho, więc jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki dzieki za rade,bo własnie sie zastanawiam czy sobie febi nie strzelić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniłem u siebie łożysko tylniego koła ale ciągle sie luzuje co jest??
A założyłeś koszyczek i zawleczkę na nakrętkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zapomnij dobić młotkiem bębna i delikatnie dokręcić. Poza tym sprawdź czy nakrętka ma taki sam gwint co ten bolec. mi zdarzyło się kupić łożysko z nakrętką o innym gwincie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo niech dokręca słabiej bo jak za mocno dokręci to się łożysko uszkadza i dostaje luzu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dyczek

witam mam problem otóż przy wymianie łożysk tylnych w swoim pasku, pierścień tylnego starego łozyska został mi na piaście i nie mogłem go zdjąć to postanowiłem go rozciąć szlifierką, podczas rozcinania niechcący naciąłem piastę tak ok 2-3 mm, czy musze wymieni koniecznie piastę?? jest niebezpieczna jazda z takim czyms??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pierścień tylnego starego łozyska został mi na piaście i nie mogłem go zdjąć

Trzeba było użyć ściągacza.

podczas rozcinania niechcący naciąłem piastę tak ok 2-3 mm, czy musze wymieni koniecznie piastę?? jest niebezpieczna jazda z takim czyms??

Piasta do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności