Skocz do zawartości
Gość grzenio

Łożyska kół tylnych

Rekomendowane odpowiedzi

ok

litowy to to samo co molibdenowy - w takim razie się nada :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to bierz sie do roboty :) zebys sie wyrobil do jutra

jakbys mial jakies problemy to dzwon ;d

pozdrawiam!

Edytowane przez r0mek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

noo... zrobiłem... ale chyba połowicznie ;)

tzn. nie miałem patentu na wywalenie starych pierścieni uszczelniających i na późniejsze wprasowanie nowych w bęben :(

ale powierzchnia ich była gładka i ładna więc nie powinno chyba być większego problemu

tak czy siak, na szczękach do wiosny dojeżdżę a wtedy to sobie jeszcze raz najwyżej wymianę zafunduję całego tyłu łącznie z wyrwaniem starych i wprasowaniem nowych pierścieni :)

18 pln za łożysko to nie są jakieś straszne pieniądze (niemieckie, coś na M..., nie pamiętam a pudełko zostało w garażu ;) )

Edytowane przez gregusx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tzn. nie miałem patentu na wywalenie starych pierścieni uszczelniających i na późniejsze wprasowanie nowych w bęben

mlotek :) to moj patent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mlotek :) to moj patent

 

u mnie nie szło a nie chciałem uszkodzić tych co są bo wtedy byłbym w kropce ;)

 

tak czy inaczej, teraz muszę powymieniać uszczelki dzwiowe bo mi strasznie wiatr świszczy koło lewego ucha :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

normalka że się przypieka ten uszczelniacz :ok: i tak jak r0mek pisze, młotek, śrubokręt i jedziesz. Co z tego że się zmasakruje skoro masz nowy :D miejsce przylegania przetrzeć papierem ściernym (uwaga na opiłki) i gra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu

Dokładnie młotek i jakiś punktak to jedyna metoda.

 

Ja bym na twoim miejscu wymieniał komplet przynajmniej nowe łożysko nie musi sie układać do starego kielicha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to następnym razem się zaprę :)

późno z pracy wróciłem i przed świtem chciałem zdążyć :D

...

a jak to później wepchnąć bez "masakrowania"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak to później wepchnąć bez "masakrowania"?

to nie wchodzi aż tak ciężko żeby od razu masakrować. Leciutko młoteczkiem tylko trzeba uważać aby równo wchodzilo.no chyba że masz prasę to juz wogóle wchodzi jak w masło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...no chyba że masz prasę to juz wogóle wchodzi jak w masło.

 

ha, jakbym miał prasę to bym głupich pytań nie zadawał :D

...

no może się z deka wystraszyłem - przymierzałem na sucho pierścień zewnętrznego łożyska i nie chciał nawet się wpasować - stąd jest jak jest ;)

Edytowane przez gregusx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

łee panowie myślałem że jest mowa o pierścieniu uszczelniającym czyli tym czarnym metalowo-gumowym, a wy mówicie o starej bieżni łożyska

bez problemu ją da się wybić bez rozwalania czegokolwiek, w otworze w bębnie są 3 frezy w które wkładasz punktak i młotkiem jedziesz. Nową bieżnię smarujesz i nabijasz w bęben wkładając w nią _stare_ łożysko (ważne żeby było czyste) a na łożysko jakąś tulejkę lub dużą nasadkę od klucza (np 30). Młotek musi być minimum 1 kg, 3 razy pukniesz i wszystko siedzi na miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 razy pukniesz i wszystko siedzi na miejscu

Można i tak, ale ja zawsze robię puk-puk-puk lekko kilkadziesiąt razy, tak aby bierznia weszła równo i się nie skantowała. A młotek może być naprawdę mały :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Młotek musi być minimum 1 kg

 

Nie no bez przesady, to nie teściwa żeby od razu tak z grubej rury.:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie no bez przesady, to nie teściwa żeby od razu tak z grubej rury.:P

 

hehe... czasem teściowa jest tą lepszą połową... ;)

 

...

a imadłem ktoś próbował wprasować przy pomocy np. dopasowanej tulejki lub stalowej rurki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze wbijam przez starą bieżnię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja zawsze wbijam przez starą bieżnię.

Ja tez tak robie, chyba najlepszy sposob :D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jaromir Fiecek

Ważny jest też smar do łożysk Mobil kosztuje 18zł latem nie może się wylać a zimą zastygnąć i regulacja ale koledzy to już opisali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, muszę zmienić u siebie łożyska tylnych kół (mam hamulce tarczowe). Chciałem się zapytać, czy przy zakupie nowych łożysk dostanę też nową zawleczkę do zablokowania nakrętki piasty? Na jaki klucz jest nakrętka piasty? Nigdy tego nie robiłem, ale mam trochę pojęcia o mechanice. Czy w takim przypadku sobie poradzę? Obejdzie się bez prasy i jakiś sciągaczy? Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem z przodu bez prasy, wiec tobie z tylu tez powinno sie udac jesli masz troche pojecia jak piszesz :). W zestawie powinna byc nowa nakretka na piaste, zawleczka i ten metalowy dekielek. (ale zalezy jakiej firmy kupisz. Ja na przod jak kupowalem Ruville, to mialem nawet 2 sruby do mocowania amortyzatora do zwrotnicy :D )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chciałem się zapytać, czy przy zakupie nowych łożysk dostanę też nową zawleczkę do zablokowania nakrętki piasty?

w zestawach skf jest zawleczka, koronka, uszczelniacz i kapsel

Na jaki klucz jest nakrętka piasty?

bodaj 22

Obejdzie się bez prasy i jakiś sciągaczy?

spokojnie, młotek, punktak-pobijak etc

poczytaj jak należy prawidłowo skasować luz (dokręcić nakrętkę) bo tutaj można zrobić największą gafę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności