gregus Zgłoś #21 Napisano 14 Października 2008 ok litowy to to samo co molibdenowy - w takim razie się nada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #22 Napisano 14 Października 2008 (edytowane) no to bierz sie do roboty zebys sie wyrobil do jutra jakbys mial jakies problemy to dzwon ;d pozdrawiam! Edytowane 14 Października 2008 przez r0mek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregus Zgłoś #23 Napisano 14 Października 2008 (edytowane) noo... zrobiłem... ale chyba połowicznie tzn. nie miałem patentu na wywalenie starych pierścieni uszczelniających i na późniejsze wprasowanie nowych w bęben ale powierzchnia ich była gładka i ładna więc nie powinno chyba być większego problemu tak czy siak, na szczękach do wiosny dojeżdżę a wtedy to sobie jeszcze raz najwyżej wymianę zafunduję całego tyłu łącznie z wyrwaniem starych i wprasowaniem nowych pierścieni 18 pln za łożysko to nie są jakieś straszne pieniądze (niemieckie, coś na M..., nie pamiętam a pudełko zostało w garażu ) Edytowane 14 Października 2008 przez gregusx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #24 Napisano 14 Października 2008 tzn. nie miałem patentu na wywalenie starych pierścieni uszczelniających i na późniejsze wprasowanie nowych w bęben mlotek to moj patent Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregus Zgłoś #25 Napisano 15 Października 2008 mlotek to moj patent u mnie nie szło a nie chciałem uszkodzić tych co są bo wtedy byłbym w kropce tak czy inaczej, teraz muszę powymieniać uszczelki dzwiowe bo mi strasznie wiatr świszczy koło lewego ucha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #26 Napisano 15 Października 2008 normalka że się przypieka ten uszczelniacz i tak jak r0mek pisze, młotek, śrubokręt i jedziesz. Co z tego że się zmasakruje skoro masz nowy miejsce przylegania przetrzeć papierem ściernym (uwaga na opiłki) i gra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu Zgłoś #27 Napisano 15 Października 2008 Dokładnie młotek i jakiś punktak to jedyna metoda. Ja bym na twoim miejscu wymieniał komplet przynajmniej nowe łożysko nie musi sie układać do starego kielicha. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregus Zgłoś #28 Napisano 15 Października 2008 no to następnym razem się zaprę późno z pracy wróciłem i przed świtem chciałem zdążyć ... a jak to później wepchnąć bez "masakrowania"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #29 Napisano 15 Października 2008 a jak to później wepchnąć bez "masakrowania"? to nie wchodzi aż tak ciężko żeby od razu masakrować. Leciutko młoteczkiem tylko trzeba uważać aby równo wchodzilo.no chyba że masz prasę to juz wogóle wchodzi jak w masło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregus Zgłoś #30 Napisano 15 Października 2008 (edytowane) ...no chyba że masz prasę to juz wogóle wchodzi jak w masło. ha, jakbym miał prasę to bym głupich pytań nie zadawał ... no może się z deka wystraszyłem - przymierzałem na sucho pierścień zewnętrznego łożyska i nie chciał nawet się wpasować - stąd jest jak jest Edytowane 15 Października 2008 przez gregusx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #31 Napisano 15 Października 2008 łee panowie myślałem że jest mowa o pierścieniu uszczelniającym czyli tym czarnym metalowo-gumowym, a wy mówicie o starej bieżni łożyska bez problemu ją da się wybić bez rozwalania czegokolwiek, w otworze w bębnie są 3 frezy w które wkładasz punktak i młotkiem jedziesz. Nową bieżnię smarujesz i nabijasz w bęben wkładając w nią _stare_ łożysko (ważne żeby było czyste) a na łożysko jakąś tulejkę lub dużą nasadkę od klucza (np 30). Młotek musi być minimum 1 kg, 3 razy pukniesz i wszystko siedzi na miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #32 Napisano 15 Października 2008 3 razy pukniesz i wszystko siedzi na miejscu Można i tak, ale ja zawsze robię puk-puk-puk lekko kilkadziesiąt razy, tak aby bierznia weszła równo i się nie skantowała. A młotek może być naprawdę mały Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #33 Napisano 16 Października 2008 Młotek musi być minimum 1 kg Nie no bez przesady, to nie teściwa żeby od razu tak z grubej rury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregus Zgłoś #34 Napisano 17 Października 2008 Nie no bez przesady, to nie teściwa żeby od razu tak z grubej rury. hehe... czasem teściowa jest tą lepszą połową... ... a imadłem ktoś próbował wprasować przy pomocy np. dopasowanej tulejki lub stalowej rurki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #35 Napisano 17 Października 2008 Ja zawsze wbijam przez starą bieżnię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #36 Napisano 17 Października 2008 Ja zawsze wbijam przez starą bieżnię. Ja tez tak robie, chyba najlepszy sposob :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jaromir Fiecek Zgłoś #37 Napisano 17 Października 2008 Ważny jest też smar do łożysk Mobil kosztuje 18zł latem nie może się wylać a zimą zastygnąć i regulacja ale koledzy to już opisali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #38 Napisano 31 Października 2008 Witam, muszę zmienić u siebie łożyska tylnych kół (mam hamulce tarczowe). Chciałem się zapytać, czy przy zakupie nowych łożysk dostanę też nową zawleczkę do zablokowania nakrętki piasty? Na jaki klucz jest nakrętka piasty? Nigdy tego nie robiłem, ale mam trochę pojęcia o mechanice. Czy w takim przypadku sobie poradzę? Obejdzie się bez prasy i jakiś sciągaczy? Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #39 Napisano 31 Października 2008 Ja wymieniałem z przodu bez prasy, wiec tobie z tylu tez powinno sie udac jesli masz troche pojecia jak piszesz . W zestawie powinna byc nowa nakretka na piaste, zawleczka i ten metalowy dekielek. (ale zalezy jakiej firmy kupisz. Ja na przod jak kupowalem Ruville, to mialem nawet 2 sruby do mocowania amortyzatora do zwrotnicy ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #40 Napisano 31 Października 2008 Chciałem się zapytać, czy przy zakupie nowych łożysk dostanę też nową zawleczkę do zablokowania nakrętki piasty? w zestawach skf jest zawleczka, koronka, uszczelniacz i kapsel Na jaki klucz jest nakrętka piasty? bodaj 22 Obejdzie się bez prasy i jakiś sciągaczy? spokojnie, młotek, punktak-pobijak etc poczytaj jak należy prawidłowo skasować luz (dokręcić nakrętkę) bo tutaj można zrobić największą gafę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach