traba Zgłoś #61 Napisano 19 Czerwca 2009 (edytowane) Smar do 200 stopni jest ok, na 99% za mocno ścisnąłeś łożysko. ps. pisownia ... Właśnie przeczytałem specyfikacje (na opakowaniu pisze tylko że łożyskowy i do 200 stopni), łożyskowy to on jest ale zalecany od 100 do 200 stopni. Wiec może sie wypchnoł gdzieś z łożyska i zaczeło na sucho pracować. Przed założeniem pokrywki zawsze sprawdzam śrubokrętem czy ta podkładka jest luźna. -------------------------------- edit 20-06-09 Niestey kolega ormowiec miał racje. Dziś przy wymianie dokładnie się przyjżałem całości. Przyczyn awarji były dwie. Pierwsza to moja wina, zbyt mocne dokręcenie druga wczesniejsze wyrobienie się czopa piasty. Spowodowało to najpierw obrucenie się wewnętrznej cześci zewnętrzego łożyska, ścięcie pierścienia zabezpieczającego i samoistne dokręcenie się nakrętki. Jak montowałem to tak jak napisałem sprawdziłem nakrętke, ale luz jaki ustawiłem był za mały. Poprzednio taki luz w hamulcach bębnowych wystarczał. Teraz mam tarcze które się bardziej grzeją i luz musi być większy niż ustawiałem przy bębnach. Teraz ustawiłem tak: 1. Dokręcenie mocne (oczywiście z rozsądkiem i wyczuciem) kręcąc kołem w prawo i w lewo 2. poluzowanie nakrętki i pokręcenie kołem 3. dokręcenie palcami nakrętki do wyczucia oporu, kontrola śrubekrętem podkładki i zabezpiecznei zawleczką Luz po przejechaniu kilku kilometrów znika, łożysko się nie grzeje. Test na trasie długości ok 30 km, prędkośc powyżej 100km/h. Edytowane 20 Czerwca 2009 przez traba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat2069 Zgłoś #62 Napisano 1 Sierpnia 2009 (edytowane) Witam Mam pytanie, wymieniłem 2 łożyska poniewaz wyczuwalny byl luz, podczas gdy poruszalem kolem w osi pionowej. Wymienilem zgodnie z instrukcja Mimo ze sruba kontrujaca jest dokrecona wg mnie odpowiednio (kolo kreci sie lekko i wykonuje kilka obrotow) grzeja sie kapsle/dekielki zakrywajace srube czopa. Tmp jest kapsli jest mocno cieply do tego stopnia ze ciezko jest przytrzymac go reka. Mam wrazenie ze sprawdzajac zaraz po zatrzymaniu samochodu kapsle jeszcze bardziej sie nagrzewaja(po kilku minutowym postoju jakby oddawaly cieplo) Przejechałem juz ok 250km Czy to normalne ? Prosze o pomoc!? Edytowane 1 Sierpnia 2009 przez passat2069 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #63 Napisano 1 Sierpnia 2009 Ja masz tarcze z tyłu i się zbyt gwałtownie zatrzymasz to łożysko może być ciepłe, ale nie do tego stopnia. Kilka pytań kontrolnych: 1. Ile nałożyłeś smaru i jakiego 2. Co znaczy że zgodnie z instrukcją wymieniłeś łożyska 3. Wymieniałeś bo był luz na łożysku. Jaki duży kiedy sprawdzany i w jaki sposób. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klapek Zgłoś #64 Napisano 1 Sierpnia 2009 Mam pytanie, wymieniłem 2 łożyska poniewaz wyczuwalny byl luz, podczas gdy poruszalem kolem w osi pionowej. Wymienilem zgodnie z instrukcja Mimo ze sruba kontrujaca jest dokrecona wg mnie odpowiednio (kolo kreci sie lekko i wykonuje kilka obrotow) grzeja sie kapsle/dekielki zakrywajace srube czopa. Tmp jest kapsli jest mocno cieply do tego stopnia ze ciezko jest przytrzymac go reka. Mam wrazenie ze sprawdzajac zaraz po zatrzymaniu samochodu kapsle jeszcze bardziej sie nagrzewaja(po kilku minutowym postoju jakby oddawaly cieplo) Przejechałem juz ok 250km Czy to normalne ? Jeżeli masz B3 1.8 to z tyłu masz bębny (raczej). Luz na łożysku z tyłu jest rzeczą normalną ponieważ z tyłu są 2 łożyska stożkowe i koło musi!!!!! mieć luz w pionie. Jeżeli dokręciłeś "na sztywno" to nic dziwnego ,że ci się grzeje.Koło musi się obracać luźno a nie wykonać tylko parę obrotów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #65 Napisano 1 Sierpnia 2009 Jeżeli masz B3 1.8 to z tyłu masz bębny (raczej). Luz na łożysku z tyłu jest rzeczą normalną ponieważ z tyłu są 2 łożyska stożkowe i koło musi!!!!! mieć luz w pionie. Jeżeli dokręciłeś "na sztywno" to nic dziwnego ,że ci się grzeje.Koło musi się obracać luźno a nie wykonać tylko parę obrotów. Wersje GT i kilka innych miały tarcze, ale ogólnie dobrze piszesz:). Luz musi być na zimnaym łożysku, na ciepłym powinien prawie zniknąć lub być niewyczuwalny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat2069 Zgłoś #66 Napisano 2 Sierpnia 2009 (edytowane) Z tyłu mam ham. tarczowe. Zaciski czyscilem wiec na pewno klocki nie sa zapieczone. Smaru uzylem (SMAR ŁT-43, tmp. od -30 do +120) Zgodnie z uwagami na forum dokrecilem nakretke (do lekkiego oporu) i poluzowalem do momentu kiedy w pionie byl wyczuwalny luz. Zmienialem lozyska poniewaz nawet po dokreceniu nakretki luz (w pionie) nie znikal . Czy moga byc jeszcez jakies inne przyczyny grzania sie kapsla, poza dokreceniem ze zbyt duza sila, moze "zjechany czop" ?? W tych sprawach jestem raczej amatorem, wiec prosze o pomoc. Jestem w trasie a nie chcialbym zeby zepsuc nowo wymienione lozyska !? Edytowane 2 Sierpnia 2009 przez passat2069 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #67 Napisano 2 Sierpnia 2009 "zjechany czop" ?? http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=31009&highlight=wymiana+%B3o%BFysk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #68 Napisano 2 Sierpnia 2009 http://forum.vw-passat.pl/showthread...ana+%B3o%BFysk Dobry link, a te łożyska VW mógł zmienic na maszynowe, tak lekko odbiegając od tematu. Nie było by takich problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat2069 Zgłoś #69 Napisano 2 Sierpnia 2009 Panowie, watek tamten juz czytałem. Juz czytalem wiele innych watkow na temat łozysk tylnych, ale ,moje pytanie jest nastepujace. Czy w Waszych samochodach po przejechaniu 60km moze byc "kapsel" bardzo cieply,ze praktycznie reka nie moge go przytrzymac. Mam jeszcze wrazenie ze po przejechaniu dajmy na to 30km zatrzymuje sie sprawdzam kapsel cieply, odczekuje 5 minut i kapsel jest jeszcze bardziej cieply??? Czy moglby ktos z Was sprawdzic czy po przejechaniu dluzszego dystansu tez Wam sie nagrzewaja te kapsle zakrywajace czop?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #70 Napisano 2 Sierpnia 2009 Czy moglby ktos z Was sprawdzic czy po przejechaniu dluzszego dystansu tez Wam sie nagrzewaja te kapsle zakrywajace czop?? Ja po wymianie łożysk sprawdzałem kapsel i był ciepły ale mogłem go w palcach bez problemu utrzymać. Jakoś w tygodniu będe miał dłuższą trase to moge sprawdzić jeszcze raz, jesli ci bardzo na tym zależy. Jeśli chcesz sprawdzić temperature to nie możesz gwałtownie po hamulcach dawać, najlepiej silnikiem fure wyhamuj, unikniesz wtedy nagrzanie od hamulców. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat2069 Zgłoś #71 Napisano 2 Sierpnia 2009 jesli mozesz bede wdzieczny, we Wtorek wyjezdzaam! Z Góry dzieki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #72 Napisano 2 Sierpnia 2009 jesli mozesz bede wdzieczny, we Wtorek wyjezdzaam! Ale ja wróce dopiero wtorek wieczorem, więc jesli we wtorek jedziesz to może ci wiele nie pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat2069 Zgłoś #73 Napisano 2 Sierpnia 2009 ok. Moze ktos inny udzieli mi takiej informacji, jaka jest tmp w jego pasacie tych kapsli ? Pozdrawiam VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat2069 Zgłoś #74 Napisano 4 Sierpnia 2009 (edytowane) Witam ponownie! Moje nowe spostrzezenia po przejechaniu kolejnej trasy powrotnej do domu (200km) Przed wyjazdem poluznilem do wyraznego luzu na obu kolach nakretke konturjaca lozyska. Po przyjechaniu do domu (200km*) kapsle były lekko cieple (letnie) wiec chyba mialem za mocno dokrecona nakretke i stad sie grzalo, [mimo tego ze wg mnie kolo krecilo sie swobodnie]. Dzisiaj gdy zatrzymalem sie zaraz po skonczeniu trasy, LUZU NA KOLE NIE BYLO CZUC TAKIEGO MOCNEGO, jak na "zimno" tuz przed wyjazdem. Lozyska najwyrazniej podczas jazdy sie nagrzewaja i luz wowczas znika, Jeszcze pytanie, czy jesli przejechalem 200km i grzaly mi sie kapsle, to dla samych lozysk nie moglo sie cos stac? Smar nie wyciekl, kolo obracalo sie swobodnie nie buczalo, tylko objawem bylo to ze kapsel byl goracy(reka by nie utrzymal, zwlaszcza gdy chwile postal po trasie. Wygladalo tak jakby oddwaly cieplo. Jak myslicie ? Pozdrawiam szerokosci Edytowane 4 Sierpnia 2009 przez passat2069 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #75 Napisano 4 Sierpnia 2009 Jezeli teraz jest dobrze, to zostawic. Nie masz teraz za duzego luzu? A w dalszej eksploatacji bedziesz zwracal uwage, czy nie szumi, czy sie nie grzeja. Czasem tez mozna luz sprawdzic na kole. Lozyska poznaje sie, ze sa do wymiany glownie po szumie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #76 Napisano 4 Sierpnia 2009 (edytowane) Jeszcze pytanie, czy jesli przejechalem 200km i grzaly mi sie kapsle, to dla samych lozysk nie moglo sie cos stac? Smar nie wyciekl, kolo obracalo sie swobodnie nie buczalo, tylko objawem bylo to ze kapsel byl goracy(reka by nie utrzymal, zwlaszcza gdy chwile postal po trasie. Wygladalo tak jakby oddwaly cieplo. Jak myslicie ? Ja bym też nic nie ruszał, luz dla storzków jest lepszy niż jak jest za ciasno. Smar możesz sprawdzić otwierając kpsel. Jesli tam jest duzo smaru i nie ma w nim zadnych grudek lub ciał obcych to olać sprawe. Z grzaniem mogło byc tak że jak jechałeś to bemben oddawał ciepło natomiast po zatrzymaniu przestawał i odbierał ciepło z czopa i łożyska. Stąd rosnąca temperatura. ___________________________________________________________________ Edit Dziś wróciłem z trasy i sprawdziłem jak moje łozyska. Otórz po rozgrzaniu pozostaje lekki luz, łożysko trzyma temperature ciut wyższą niż otoczenia. Pozostawiam nic nie koryguje, stożką nie zaszkodzi luz a przynajmniej nie są zgniatane. Edytowane 5 Sierpnia 2009 przez traba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawciol Zgłoś #77 Napisano 4 Marca 2010 odświeżę by nie zakładać nowego, czy te łożyska (nowe) trzeba umyć od tego oleju zabezpieczającego, czy nie, ładować smar odrazu? Jeżeli myć to czym, ropą, naftą,? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #78 Napisano 4 Marca 2010 czy te łożyska (nowe) trzeba umyć od tego oleju zabezpieczającego, czy nieW żadnym wypadku nie myj.ładować smar odrazu?Tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawciol Zgłoś #79 Napisano 4 Marca 2010 W żadnym wypadku nie myj.Tak Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emenek Zgłoś #80 Napisano 4 Marca 2010 1. Dokręcamy nakrętkę piasty do oporu (oczywiście z wyczuciem), cały czas obracając kołem w jedną i w drugą stronę (jest to niezbędne do prawidłowego ułożenia się łożyska); 2. Następnie odkręcamy nakrętkę, też cały czas obracając kołem, do momentu aż będziemy mogli przesuwać podkładkę znajdującą się pod nakrętką śrubokrętem bez stosowania dźwigni; 3. Zabezpieczamy nakrętkę nasadką koronkową i zawleczką. u siebie tak robiłem zrobiłem i to chyba najlepszy sposob .. przejechałem juz ponad 3 tys.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach