Skocz do zawartości
Gość UkasHel

Pedał hamulca twardy!!!

Rekomendowane odpowiedzi

Ok dzięki. We wtorek będe działał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu, ponieważ również mam problem z paskiem.

Kupiłem to auto już tym problemem. Na początku myślałem że tak ma być czyli słaby hamulec i zrywanie na 1 biegu.

Auto zaczynało przyśpieszać powyżej 2000obr/min, ale po pewnym czasie problem się nasilił i to bardzo. Samochodem ciężko było ruszyć, okazało się że przewód od n75 się przetarł, więc go wymieniłem.

W między czasie wymieniłem klocki hamulcowe auto oczywiście zaczęło trochę się ruszać i trochę hamować.

Jakiś czas temu wyciągnąłem tą rurkę z serwa żeby sprawdzić czy nie ma wody okazało się że nie ma, a pompa niby jakieś podciśnienie wywarza.

Jakie było moje zdziwienie gdy na drugi dzień wyjechałem samochodem a on zaczął przyśpieszać od samego dołu i co najlepsze hamulec zaczął działać.

Teraz sytuacja jest taka że te hamulec i przyśpieszenie raz jest raz nie ma, a głownie nie ma po nocy.

Dopiero jak auto trochę pochodzi to wszystko zaczyna działać.

Jest np. taka sytuacja że zostawiam auto na parkingu i wracam po godzinie to przed odpaleniem zawsze wciskam hamulec i jest on twardy, a innym razem przychodzę i jest normalny miękki i da się go wciśnąć.

Zauważyłem też że tak jakby kierownica zaczęła lżej chodzić, ale nie mam zielonego pojęcia jakim cudem.

 

Proszę o pomoc bo zaczynam mieć dość fochów tego samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki mechanik taka diagnoza....hehehe. Identyczny Passat , identyczna dolegliwość ale jakże różne diagnozy badaczy pisma!Powiem tak trafiłem na gościa który zdiagnozował usterkę od ręki- i co się okazuje to nie serwo,nie pompa vacum ,nie stary płyny hamulcowy.......Tylko przewód gumowy idący od pompy vacum i w pewnym momencie przechodzący przez grodź silnika takim miękkim przegubem(zaraz obok akumulatora z lewej strony)w tym właśnie miejscu lubi się przecierać i nie trzyma ciśnienia OT i wszystko!!!Taka porada mojego mechanika..............bezcenna!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jesli juz piszecie o servach to ja mam takiez pytanie bo mam passka 3bg z 2002 r 18t 20v po przekładce i mam włozone servo to duze a jakie wy macie w swoich paskach bo wystepowały tez serva te tak jagby podwojne czyli pewnie wydajniejsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie ja mam problem z hamulcami tego typu że po dłuższym postoju samochodu pedał jest twardy jak cholera i tak mam po każdej nocy ogólnie to są kiepskie strasznie hamulce muszę dobrze nacisnąć żeby coś zahamował, aż boję się dawać samochód żonie.

Próbowałem coś tam szukać ale nic nie widzę oprócz tego że wąż ten gruby który idzie do serwa przy serwie jak ruszam delikatnie na boki to syczy z tego węża przy serwie (ale jak ruszam na boki) , i tyle zobaczyłem. Muszę sprawdzić jeszcze tak jak kolega wyżej pisze ten wąż od pompy vacum w przegrodzie czy jest wszystko w porządku. I nic mi nie przychodzi więcej do głowy. Nie wiem co mam robić a oddać auto do mechanika to mi powymienia połowę nie potrzebnych rzeczy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego szanowny po przeczytaniu co niektrych postów problem jest z pedałem hamulca.W silnikach diesla podciśnienie wytwarza vacu pompa,a benzynach tłoki silnika.Tak więc podciśnienie jest ważne.Prostym sposobem sprawdzenia czy jest wspomaganie czy nie należy wyłączyc silnik i kilkakrotnie nacisnąć pedał hamulca aż będzie twardy,wtedy trzymając pedał zapał silnik wtedy pedał ma trochę wpaść i wtedy wiemy że mamy podciśnienie.:kawka:papa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nico, jeżeli masz na myśli twardy pedał hamulca na zgaszonym to ok, jak na pracującym motorze to wina albo podciśnienia albo serwa - i jeden i drugi temat był poruszany na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No chodzi mi na zgaszonym silniku po nocy lub dłuższym postoju sam twardnieje. No jak kolega pisał jak pompuje aż z twardnieje i włączę silnik to coś tam puszcza pedał i w miarę miękki jest ale hamulce w czasie jazdy cienkie taki gumowate i nie wiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz problem masz albo z nieszczelnym serwem albo z wakupompą. Jeśli po dłuższym postoju pedał jest twardy to wszystko jest OK. Podciśnienie ucieka. Jeśli jednak pedał robi się twardy podczas pracy silnika po pierwszym albo drugim naciśnięciu pedału hamulca to serwo jest nieszczelne albo vacupompa już nie wytwarza takiego podciśnienia jakie powinna. Nie ma co strzelać. Jeśli pojedziesz do mechanika to podłączy Ci pod instalację wakuometr i wszystko będziesz wiedział. U mnie problemem była pompa. Wymieniłem i hamulce są jak nowe. :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie problem tkwił w serwie, tz. po wciśnięciu hamulca w serwie robiła się nieszczelność i podciśnienie uciekało (nie było wspomagania hamulca) i dlatego ten pedał stawał się twardy. wymieniłam serwo i wszystko jest w porządku. a ta nieszczelność była na zimeringu który jest -jak by- na dzwigni od pedału hamulca tz. on tam pracuje po plastiku i się wytarł, a wymienić się go nie da. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaworek katowy miedzy pompa vacuum a servo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

powiedzcie mi to że mam twardy pedał hamulca po 3 krotnym szybkim wciśnięciu to już standard , ale nie zauważyłem tego ale ogólnie pedał hamulca nawet przy pierwszym hamowaniu jest twardy jak by pod pedałem była jakaś gumowa poduszka króciec się ruszał ale usztywniłem , początkowo jak by lepiej ale po paru dniach bez zmian , czy to może być pompa vacum ?

za uwarzyłem to wczoraj jak jechałem audi a4 awx-em silnik podobny do mojego AVF kolegi odruchowo wcisnąłem pedał hamulca z taką siłą jak u siebie i praktycznie stracił bym zęby na kierownicy zresztą pasażer też , pojechał potem moim passatem i stwierdził to samo bardzo twardy pedał hamulca przy pierwszym już hamowaniu

 

dwa czy pompa vacum ma coś wspólnego z podciśnieniem przy gruszcze turbiny ? przy padnięciu lub rozszczelnieniu auto może być słabsze ?

 

czy te zamienniki pomp vacum są ok ? ile kosztuje nowa w aso ? jakiś numer możecie podać

 

podziękował :piwo:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dwa czy pompa vacum ma coś wspólnego z podciśnieniem przy gruszcze turbiny ?

 

ma , ona robi podciśnienie do układu hamulcowego oraz do gruszki na turbo ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja co prawda mam inną pompę vacuum niż u Ciebie falla_x ale zasada ta sama. Jak pompa ma nieszczelność to pierwsze hamowanie już drenuje ją z podciśnienia i nie starcza jej czasu na dobicie pełnej wartości przy następnym hamowaniu, mowa oczywiście o hamowaniu raz za razem. U mnie spadki są z -0.8 do -0.2 co jest winą wyrobionej wewnątrz pompy, pomogła by wymiana na nową. ORI w moim przypadku to kwota ok.900 zł w Twoim trochę więcej. Z kolei co do sterowania turbiną to niestety układ podciśnienia jest połączony i jedna pompa wytwarza podciśnienie dla serwa i N75, N18... Jak pompa słaba to i podciśnienie w układzie kiepskie czyli ruch sztangi nie jest już ten sam co w nowym aucie. U siebie wywaliłem całkowicie N18 ( + EGR ) i podciśnienie wykorzystuje tylko N75 i serwo. Jest lepiej bo i N75 (nowy ORI) założyłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurcze wszystko by wskazywało na pompe vacum ale u mnie w porównaniu do większości pedał jest twardawy już od startu czyli już przy pierwszym hamowaniu czuje się taką poduszkę pod hamulcem , przy hamowaniu ze 120mk/h takim awaryjnym coś wyskoczyło mi ostatnio i auto zamiast ostro hamować po prostu zwalnia ,przy mniejszych prędkościach nie ma tego problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie to wszystko to jest pompa vacum . Wywalaem ostatnio glowicę , przy okazji , zostala zwalona tez vacum. Mialem te same objawy (czyt posty wyzej) . Luzny kruciec zostal obklejony dla sprawdzenia poxilina. Wyrazna poprawa hamowania pedal nie jest juz gumowaty hamuje o wiele lepiej ale nadal nie ma zylety ... takze zbieram kase i zmiana vacum na bosha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo masz zapowietrzony układ albo któryś z elementów uległ uszkodzeniu i uchodzi podciśnienie.

Możesz na początek sprawdzić czy po wyłączeniu silnika i odłączeniu węża od serwa hamulca usłyszysz syk podciśnienia, możesz sprawdzić wartość podciśnienia na pompie i na wyjściu z serwa za zaworkiem, możesz podjechać na stację diagn. i sprawdzić siłę hamowania. Potem można szukać dalej - pomijam kwestię płynu hamulcowego, mam nadzieję że był wymieniony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kurcze wszystko by wskazywało na pompe vacum ale u mnie w porównaniu do większości pedał jest twardawy już od startu czyli już przy pierwszym hamowaniu czuje się taką poduszkę pod hamulcem , przy hamowaniu ze 120mk/h takim awaryjnym coś wyskoczyło mi ostatnio i auto zamiast ostro hamować po prostu zwalnia ,przy mniejszych prędkościach nie ma tego problemu

Sprawdź sobie wartość podciśnienia vacuometrem i będziesz wiedział. Ale Twoje objawy wskazują definitywnie na nie wystarczające podciśnienie. Wina może być w nieszczelności bądź zużytej pompie. JA u siebie nie narzekałem na hamulce, na postoju jednak po trzykrotnym szybkim wciśnięciu hamulca, pedał twardniał. Na wyższych obrotach tego nie było. Pompa jednak mi się rozciekła-najpierw olejem, potem ropą zaczęła przeciekać. Wymieniłem na nową-hamulce mimo, że wcześniej nie miałem zastrzeżeń podczas jazdy, poprawiły się diametralnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok wszystko już jasne

 

a powiedzcie ile trzeba szykować na nową vacum ? i z tego co czytam bosch najlepiej zastosować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile w PL nowa kosztuje. Mi udało się w zeszłym roku kupić na angielskim ebayu nową do transportera za 145f. Pasowała by idealnie, gdyby nie to, że dołożyłem dogrzewacz z trzema świecami do swojego auta. Nowa pompa była grubsza w części odpowiedzialnej za podciśnienie. W każdym razie małe podszlifowanie korpusu dogrzewacza i siedzi ok.

Bosch wygląda na trwalszą-gdybym kupował używkę, to na pewno Bosch-więcej śrubek trzymających dekiel powoduje mniejszą skłonność do wycieków. Również konstrukcja króćca jest dużo bardziej przemyślana-raczej nie będzie w niej nieszczelności tak jak w króćcach pomp LUK. Podsumowując-tak, lepiej Bosch, ale i nowa/zmieniona LUK pochodzi trochę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności