bolsfanwk Zgłoś #61 Napisano 28 Marca 2012 no to kolegoo z takim opisem to już jestem pewniejszy siebie, i cieszę się że sanek nie będzie trzeba odkręcać, w weekend biorę się za tą miskę bezprecedensowo a takie pytanie jeszcze, zrobiłeś to wszystko sam, czy z jakimś kolegą ? jedna para rąk wystarczy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedro.831 Zgłoś #62 Napisano 28 Marca 2012 Samemu da rade bezproblemowo ale jak masz kogos chetnego do pomocy to nic nie zaszkodzi zawsze jest z kim pogadac .Ja w sumie robilem sam od momentu wystapienia problemu z odkreceniem tych dwoch ostatnich srub od miski bo kolega ksywa szybki chcial juz zwalac sanki hehhe,ale po przywiezieniu swojego kompletu kluczy wyjalem miske swoim sposobem.Pamietaj o silikonie na uszczelke. pozdro napisz jak poszlo w weekend Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolsfanwk Zgłoś #63 Napisano 2 Kwietnia 2012 no więc kolego zrobiłem to Twoim sposobem i uszczelka wymieniona dzięki wielkie jednym słowem zrobiłem troche fotek to wrzucę na forum przerypane było wkręcić te dwie śrubki przy skrzyni biegów normalnie masakra, wykręcić to pół biedy, ale wkręcić to koszmar, tak to git Sanek nie dotykałem, zbieżność ustawiona i śmiga elegancko, nic nie kapie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedro.831 Zgłoś #64 Napisano 3 Kwietnia 2012 No to elegancko,wrzuc pare fot moze bedzie dla potomnych ,ja mialem zrobic ale po rozwaleniu palca stracilem wene bawienia sie w paparazzi heheh.Fakt troche trzeba sie narobic ale sałata w kieszeni a do tego banan na twarzy po zlozeniu (bezcenne) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolsfanwk Zgłoś #65 Napisano 4 Kwietnia 2012 a więc zrobilem dla potomnych taką niby manualkę http://forum.vw-passat.pl/threads/117997-Wymiana-uszczelki-pod-miska-olejowa-1-9-TDI-podnoszenie-silnika?p=1638183#post1638183 tak na szybko, kilka zdjęć i Twój opis z moją delikatną modyfikacją Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedro.831 Zgłoś #66 Napisano 4 Kwietnia 2012 Spoko wyszlo moze komus sie przyda a do tego sa zdjecia.Widze ze pasek w zieleni witaj w klubie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marlon Zgłoś #67 Napisano 9 Maja 2012 No i wyszło szydło z worka, dzięki bolsfanwk za foto. Na foto widzę że micha u Ciebie wyjdzie po podniesieniu silnika. Dzisiaj próbowałem wyciągnąć michę u siebie (AVG 110KM) właśnie przez podniesienie silnika. Jakieś 6 godzin pracy we dwie osoby i micha dalej siedzi. Brakło dosłownie z 2-3 cm, silnika wyżej się nie da podnieść bez demontażu wentylatora bo sprężarka już dotykała. Micha nie wyszła bo zawadzał kruciec pompy opleju (skierowany do dołu). Jutro drugie podejście, spróbuje zrzucić całkowicie lewą poduszkę silnika, może będzie większe pole manewru. Moja miska (aluminiowa coś jak AVB) ma sklepienie na belke, a przy skrzyni znów jest wyższa...stąd kłopot myśle. Ja miałem dwie śruby - w osłonie koła zamachowego są dwa otwory, kręci się silnikiem (na kole pasowym śruba nr19 wielokąt, może być zwykła 6-kątna) i w kole zamachowym jest wycięcie na klucz do śruby. Są to dwie śruby 5mm na imbus 4. A i kilka śrub nad belką na klucz 16 czy nawet 18 - ja odręcałem w końcowej fazie palcami (krew by zalała) bo nie było miejsca. Tak czy siak, w moim odczuciu więcej się narobiłem bezowocnie jak przy wymianie rozrządu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zebra 123 Zgłoś #68 Napisano 24 Maja 2012 witam na szczęście nie musiałem wymieniać uszczelki pod miska, bo okazało sie ze odme olejowa miałem do wymiany:) co to jest odme olejowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kot_ik Zgłoś #69 Napisano 6 Czerwca 2012 tylko jedno pytanie - w sklepie mieli tylko uszczelki Glasera do mojego AFN-a , ale za to zrobione z dwóch różnych materiałów. Pierwsza gumowa 65zł, a druga chyba papierowa za 25zł (taka szara i w środku widać było że zbrojona) - którą będzie lepsza , masę uszczelniającą firmy victro reinz do 300st.C już mam i na pewno będzie użyta tylko teraz na którą uszczelkę się zdecydować obydwie jak pisałem Glaser ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martyna13 Zgłoś #70 Napisano 6 Czerwca 2012 tylko jedno pytanie - w sklepie mieli tylko uszczelki Glasera do mojego AFN-a , ale za to zrobione z dwóch różnych materiałów.Pierwsza gumowa 65zł, a druga chyba papierowa za 25zł (taka szara i w środku widać było że zbrojona) - którą będzie lepsza , masę uszczelniającą firmy victro reinz do 300st.C już mam i na pewno będzie użyta tylko teraz na którą uszczelkę się zdecydować obydwie jak pisałem Glaser ? Kup Elringa 495.620. A jak nie to glasera gumową. Do tego papier wodny żeby ładnie oczyścić i jakiś zmywacz żeby odtłuscić przed założeniem . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hudek Zgłoś #71 Napisano 14 Kwietnia 2013 Witam. Panowie zdjąłem miskę olejową i nie było tam uszczelki czy mam ja teraz dać czy wystarczy jakiś uszczelniacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
89Bartezz Zgłoś #72 Napisano 15 Kwietnia 2013 Jeśli masz aluminiową miskę to w motoryzacyjnym sklepie kupisz taką uszczelkę w płynie specjalnie pod to co wygląda jak silikon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bigthomas Zgłoś #73 Napisano 10 Lipca 2014 Witam, Mam paska 1.9 TDI 115 KM silnik ATJ. Próbowałem wymienić miskę olejową podnosząc silnik ale niestety nie chce wyjść. Pewnie czeka mnie zdejmowanie belki/sanek. Tylko proszę o podpowiedź które śruby odkręcić aby sanki zeszły ? Czy przed zdjęciem sanek zwrócić na coś uwagę ? Czy silnik w tym czasie ma być opuszczony czy może być na lewarku ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klubbingam Zgłoś #74 Napisano 11 Lipca 2014 dodam tylko ze w afn przynajmniej ni wiem jak w innych zeby odkrecic w dwie srubu miski te przy skrzyni biegow, to w kole zamachowym jest na to specjalne wyciecie. wystarczy dobrze kolo ustawic i sruby idzie odkrecic bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #75 Napisano 11 Lipca 2014 (edytowane) Sanki wystarczy opuscic, nie musisz ich wyciagac. Przy wyciagnieciu miski przeszkadza tez smok pompy olejowej. Odkrecasz osiem srob, dwie sa na przodzie sanek, reszta z tylu. Edytowane 11 Lipca 2014 przez szymin89 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bigthomas Zgłoś #76 Napisano 13 Lipca 2014 Sanki wystarczy opuscic, nie musisz ich wyciagac. Przy wyciagnieciu miski przeszkadza tez smok pompy olejowej.Odkrecasz osiem srob, dwie sa na przodzie sanek, reszta z tylu. Udało się Podniosłem silnik i opuściłem sanki - miska wyszła bez problemu. Aby opuścić sanki dla 3B i silnika ATJ wystarczy poluzować 3 śruby z przodu i 3 z tyłu (oczywiście po lewej i prawej stronie). Pierwsza jazda nie dała znaków aby się coś przestawiło ale dla świętego spokoju podjadę zrobić zbieżność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil_ziel1 Zgłoś #77 Napisano 30 Lipca 2014 Mam problem a mianowicie co morze być przyczyną słabego odpalania silnika szczegulnie zimnego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #78 Napisano 30 Lipca 2014 Temat jest o wymianie uszczelki a nie o trudnosciach z odpalaniem. Klopoty ze wzrokiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartek1602 Zgłoś #79 Napisano 27 Grudnia 2014 Może mi ktos podrzucic wymiar śrub które trzymają ta miskę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kyrpek Zgłoś #80 Napisano 21 Lutego 2015 Witam jak jest z silnikiem ADR trzeba unosić silnik albo opuszczać sanki ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach