Skocz do zawartości
Gość jacor

Wymiana uszczelki miski olejowej

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jacor

Witam.

 

Muszę wymienic uszczelkę miski olejowej, ale do tego trzeba unieść silnik :(

 

I teraz pytanie czy wystarczy odkręcić 2 przednie poduchy silnika + przednia

i wtedy unieść silnik /z tego co widziałem to jeszcze trzeba odkręcic wentylator :) /

 

Może ktoś z was ma jakis patencik na tą wymianę

 

Ewentualnie proszde o mały schemacik wymiany

 

B5 1998rok AFN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie sciepywalem cale sanie :D ale przy uniesionym silniku tez sie da ( wiecej gimnastyki )

 

Musisz odkrecic 2 poduchy boczne, przedni wspornik, i wentylator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

 

Muszę wymienic uszczelkę miski olejowej, ale do tego trzeba unieść silnik :(

 

I teraz pytanie czy wystarczy odkręcić 2 przednie poduchy silnika + przednia

i wtedy unieść silnik /z tego co widziałem to jeszcze trzeba odkręcic wentylator :) /

 

Może ktoś z was ma jakis patencik na tą wymianę

 

Ewentualnie proszde o mały schemacik wymiany

 

B5 1998rok AFN

 

 

czesc:)

ja przerabialem to w dwojaki sposob

po raz pierwszy podnosilem silnik i takie tam pirdzielenie - totalnie bez sensu - narobilem sie co nie miara i efekt byl zaden - ale to przez kiepskiej jakosci uszczelke

 

najlepiej jest zwalic cala dolna belke i bez problemu masz dojscie do wszystkiegi

i pamietaj!!!!!!! - koniecznie silikon na uszczelke miski - zeby dwa razy nie robic tej samej roboty

takze zwalaj belke i nic sie nie martw :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki silikon? Macie jakiś konkretny typ Wurtha albo Loctite?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też się lekko poci... Nie pamiętam tylko jak tam ta belka jest przymocowana - chodzi mi o to ile roboty jest z jej demontażem???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie i jak z tą wymianą uszczelki. Dużo roboty ze zwalaniem tej dolnej belki, bo u mnie też się tam klejąco robi. Widzę sporo posiadaczy AFN, pamiętacie może oznaczenie tej uszczelki pod miską?

 

Może ktoś kto się z tym zmagał wrzuci jakiś mały manualik jak to zrobić szybko i sprawnie :P

Edytowane przez sadisadi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DonVasyl
A jaki silikon? Macie jakiś konkretny typ Wurtha albo Loctite?

 

 

Tylko Loctite 598 z tego z dobrze pamiętam. Mi pociła się ciągle uszczelka pkrywy zaworów. 2 razy wymieniona uszczelka na oryginał - 200 zł nie moje, aż wreszcie sam człowiek się zabrał za to i teraz jest sucho że aż miło i to dzięki Loctite.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze byc tez specjalny silikon do uszczelniania misek olejowych itp, victor raintz czy cos innego, 3ma bardzo dobrze. Sanki sa na 4 srubach jak sie nie myle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak zwalić sanki jak do nich jest zawiecha mocowana ? Wczoraj to obejrzałem i dla mnie zwalić sanki to masakra. Jakby ktoś z was mógł przybliżyć jak to robił to będę wdzięczny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

W ADR nie trzeba wyciagac sanek,podejrzewam ze w AFN tez nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to zależy czy silnik jest ułożony wzdłużnie czy poprzecznie, ja mam AHU który jest ułożony wzdłużnie, w moim przypadku było to 10h leżenia pod samochodem. Ja załatwiałem sprawę podnosząc silnik ( raptem 2 nakrętki od poduszek i i chyba 2-4 śrubki od poduszki pod kołem pasowym) później obudowa koła zamachowego i 2 wsporniki i dostęp do miski jest.

Później jest kilkanaście śrubek i 2 ostatnie które się znajdują pomiędzy skrzynia a silnikiem (to one wlasnie przedłużyły mi prace o jakieś 5h musialem je najpierw odkrecic i potem zakręcić - tyle czasu kombinowałem ponieważ brakowało mi takiego klucza http://toolstoday.co.uk/shop.php?sec=prod&prod=16248&cat=1045&load_page=Draper+T20+Tx-Star+Key+With+One+Ball+End - powiększ zdjęcie i popatrz na końcówkę)

poza tym malym problemem jest to do zrobienia samemu.

Pozdrawiam

JAgo86

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o wymontowanie sanek w AFN by dojs do miski to czy po zamontowaniu wszystkiego spowrotem na miejsce konieczna jest kontrola zbieznosci????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość blazej_1985

długo już temat nie był poruszany...a ja właśnie muszę wymienić uszczelkę miski olejowej. I tu pytanie - lepiej zdjąć sanie czy podnieść silnik?? Silnik mam AFN. Dzieki za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Też mam pytanko o wymianę miski, mam AVB TDI 101KM 2001 rok i belka zasłania dostęp do tylnych śrób.

 

Czy mam rozpinać wahacze żeby ją zwalić, czy zanim zacznę powinienem auto podnieść po bokach czy może stać na kołach?

 

Już padło też ale bez echa, czy trzeba potem zbieżność robić...?

Dzięki za wszelkie info...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam też podobny problemik. Muszę wymienić uszczelkę pod michą, zaczyna mocno kapać. Na początku wymieniłem uszczelkę pod kapą bo też się pocił, ale teraz zaczęło mocniej kapać.

Mam pytanko, ile mnie może kosztować taka uszczelka?? Aha przy okazji będę wymieniał olej, na jaki najlepiej, byle nie najdrożej;). Mam wsumie w garazu 20L Elfa performance super d 15w40, moze on byc bo kaski mam malo.

Pozdro:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam .

Też mam zamiar wymienić uszczelke miski i chciałbym sie dowiedzieć czy po opuszczeniu belki i ponownym zamontowaniu jest konieczna zbieżność ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jaki silikon? Macie jakiś konkretny typ Wurtha albo Loctite?

obojetnie

wazne zeby był termoodporny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sobotę walczyłem z miską olejową 7 h w kanale (silnik AHU) podniesienie silnika nie wiele dało blokowała pompa, więc belka w dół i jest dostęp, niestety chyba czeka mnie ponowna walka silikon nie trzyma nadal delikatnie się poci.Uszczelka jest gumowo metalowa ale przed rozebraniem proponuje kupić nową uszczelkę i silikon. Ta operacja nie należy do przyjemnych.Po zamontowaniu belki ( która się przestawiła się o jakiś 1,5 mm) ciężko było ją nastawić teraz muszę i tak ustawić zbieżność lekko ściąga na prawo.

PS. Mała podpowiedź 2 tylne śrubki torx 30 (od strony skrzyni) jak pozostałe lub nasadka 10 na przedłużce w kole od skrzyni jest wcięcie które trzeba ustawić aby je odkręcić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no powiem wam ze wczoraj brałem się za wymianę uszczelki w moim pasku a mam 1.9 AHU i wykręciliśmy prawie całą belkę ale teraz jest problem żeby ja wyciągnąć się trzyma na gumach. Nie wiem czy dzisiaj nie poluzuje srub od poduszek z przodu to lepiej wyciągnie się belkę i wtedy się dostane do miski z tyłu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności