Gość jacor Zgłoś #1 Napisano 27 Grudnia 2007 Witam. Muszę wymienic uszczelkę miski olejowej, ale do tego trzeba unieść silnik I teraz pytanie czy wystarczy odkręcić 2 przednie poduchy silnika + przednia i wtedy unieść silnik /z tego co widziałem to jeszcze trzeba odkręcic wentylator / Może ktoś z was ma jakis patencik na tą wymianę Ewentualnie proszde o mały schemacik wymiany B5 1998rok AFN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #2 Napisano 28 Grudnia 2007 Ja u siebie sciepywalem cale sanie ale przy uniesionym silniku tez sie da ( wiecej gimnastyki ) Musisz odkrecic 2 poduchy boczne, przedni wspornik, i wentylator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AArti Zgłoś #3 Napisano 29 Grudnia 2007 Witam. Muszę wymienic uszczelkę miski olejowej, ale do tego trzeba unieść silnik I teraz pytanie czy wystarczy odkręcić 2 przednie poduchy silnika + przednia i wtedy unieść silnik /z tego co widziałem to jeszcze trzeba odkręcic wentylator / Może ktoś z was ma jakis patencik na tą wymianę Ewentualnie proszde o mały schemacik wymiany B5 1998rok AFN czesc:) ja przerabialem to w dwojaki sposob po raz pierwszy podnosilem silnik i takie tam pirdzielenie - totalnie bez sensu - narobilem sie co nie miara i efekt byl zaden - ale to przez kiepskiej jakosci uszczelke najlepiej jest zwalic cala dolna belke i bez problemu masz dojscie do wszystkiegi i pamietaj!!!!!!! - koniecznie silikon na uszczelke miski - zeby dwa razy nie robic tej samej roboty takze zwalaj belke i nic sie nie martw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aceJacek Zgłoś #4 Napisano 2 Stycznia 2008 A jaki silikon? Macie jakiś konkretny typ Wurtha albo Loctite? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MłodyWilk22 Zgłoś #5 Napisano 2 Stycznia 2008 U mnie też się lekko poci... Nie pamiętam tylko jak tam ta belka jest przymocowana - chodzi mi o to ile roboty jest z jej demontażem??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadisadi Zgłoś #6 Napisano 3 Września 2008 (edytowane) Panowie i jak z tą wymianą uszczelki. Dużo roboty ze zwalaniem tej dolnej belki, bo u mnie też się tam klejąco robi. Widzę sporo posiadaczy AFN, pamiętacie może oznaczenie tej uszczelki pod miską? Może ktoś kto się z tym zmagał wrzuci jakiś mały manualik jak to zrobić szybko i sprawnie Edytowane 3 Września 2008 przez sadisadi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DonVasyl Zgłoś #7 Napisano 3 Września 2008 A jaki silikon? Macie jakiś konkretny typ Wurtha albo Loctite? Tylko Loctite 598 z tego z dobrze pamiętam. Mi pociła się ciągle uszczelka pkrywy zaworów. 2 razy wymieniona uszczelka na oryginał - 200 zł nie moje, aż wreszcie sam człowiek się zabrał za to i teraz jest sucho że aż miło i to dzięki Loctite. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dario84 Zgłoś #8 Napisano 3 Września 2008 moze byc tez specjalny silikon do uszczelniania misek olejowych itp, victor raintz czy cos innego, 3ma bardzo dobrze. Sanki sa na 4 srubach jak sie nie myle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadisadi Zgłoś #9 Napisano 4 Września 2008 A jak zwalić sanki jak do nich jest zawiecha mocowana ? Wczoraj to obejrzałem i dla mnie zwalić sanki to masakra. Jakby ktoś z was mógł przybliżyć jak to robił to będę wdzięczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #10 Napisano 4 Września 2008 W ADR nie trzeba wyciagac sanek,podejrzewam ze w AFN tez nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jago86 Zgłoś #11 Napisano 7 Września 2008 to zależy czy silnik jest ułożony wzdłużnie czy poprzecznie, ja mam AHU który jest ułożony wzdłużnie, w moim przypadku było to 10h leżenia pod samochodem. Ja załatwiałem sprawę podnosząc silnik ( raptem 2 nakrętki od poduszek i i chyba 2-4 śrubki od poduszki pod kołem pasowym) później obudowa koła zamachowego i 2 wsporniki i dostęp do miski jest. Później jest kilkanaście śrubek i 2 ostatnie które się znajdują pomiędzy skrzynia a silnikiem (to one wlasnie przedłużyły mi prace o jakieś 5h musialem je najpierw odkrecic i potem zakręcić - tyle czasu kombinowałem ponieważ brakowało mi takiego klucza http://toolstoday.co.uk/shop.php?sec=prod&prod=16248&cat=1045&load_page=Draper+T20+Tx-Star+Key+With+One+Ball+End - powiększ zdjęcie i popatrz na końcówkę) poza tym malym problemem jest to do zrobienia samemu. Pozdrawiam JAgo86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kol Zgłoś #12 Napisano 8 Września 2008 Jesli chodzi o wymontowanie sanek w AFN by dojs do miski to czy po zamontowaniu wszystkiego spowrotem na miejsce konieczna jest kontrola zbieznosci???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mlody7648 Zgłoś #13 Napisano 6 Października 2008 Passat b5 1.9 110KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość blazej_1985 Zgłoś #14 Napisano 22 Czerwca 2009 długo już temat nie był poruszany...a ja właśnie muszę wymienić uszczelkę miski olejowej. I tu pytanie - lepiej zdjąć sanie czy podnieść silnik?? Silnik mam AFN. Dzieki za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
savoldelli Zgłoś #15 Napisano 21 Lipca 2009 Witajcie, Też mam pytanko o wymianę miski, mam AVB TDI 101KM 2001 rok i belka zasłania dostęp do tylnych śrób. Czy mam rozpinać wahacze żeby ją zwalić, czy zanim zacznę powinienem auto podnieść po bokach czy może stać na kołach? Już padło też ale bez echa, czy trzeba potem zbieżność robić...? Dzięki za wszelkie info... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #16 Napisano 27 Lipca 2009 Witam Mam też podobny problemik. Muszę wymienić uszczelkę pod michą, zaczyna mocno kapać. Na początku wymieniłem uszczelkę pod kapą bo też się pocił, ale teraz zaczęło mocniej kapać. Mam pytanko, ile mnie może kosztować taka uszczelka?? Aha przy okazji będę wymieniał olej, na jaki najlepiej, byle nie najdrożej;). Mam wsumie w garazu 20L Elfa performance super d 15w40, moze on byc bo kaski mam malo. Pozdro:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pixel Zgłoś #17 Napisano 27 Lipca 2009 Witam . Też mam zamiar wymienić uszczelke miski i chciałbym sie dowiedzieć czy po opuszczeniu belki i ponownym zamontowaniu jest konieczna zbieżność ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #18 Napisano 27 Lipca 2009 A jaki silikon? Macie jakiś konkretny typ Wurtha albo Loctite? obojetnie wazne zeby był termoodporny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scorpik77 Zgłoś #19 Napisano 28 Lipca 2009 W sobotę walczyłem z miską olejową 7 h w kanale (silnik AHU) podniesienie silnika nie wiele dało blokowała pompa, więc belka w dół i jest dostęp, niestety chyba czeka mnie ponowna walka silikon nie trzyma nadal delikatnie się poci.Uszczelka jest gumowo metalowa ale przed rozebraniem proponuje kupić nową uszczelkę i silikon. Ta operacja nie należy do przyjemnych.Po zamontowaniu belki ( która się przestawiła się o jakiś 1,5 mm) ciężko było ją nastawić teraz muszę i tak ustawić zbieżność lekko ściąga na prawo. PS. Mała podpowiedź 2 tylne śrubki torx 30 (od strony skrzyni) jak pozostałe lub nasadka 10 na przedłużce w kole od skrzyni jest wcięcie które trzeba ustawić aby je odkręcić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek.wroc Zgłoś #20 Napisano 20 Marca 2010 no powiem wam ze wczoraj brałem się za wymianę uszczelki w moim pasku a mam 1.9 AHU i wykręciliśmy prawie całą belkę ale teraz jest problem żeby ja wyciągnąć się trzyma na gumach. Nie wiem czy dzisiaj nie poluzuje srub od poduszek z przodu to lepiej wyciągnie się belkę i wtedy się dostane do miski z tyłu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach