jarek_g60 Zgłoś #41 Napisano 10 Lutego 2011 Jak z podnosnika to opuszczaj belke ( wisi na wachaczach ) jak z kanalu to silnik do gory. Ja jak robie to sanki opuszczem szybciej mi wychodzi ( pneumatem wiekszosci srub sie odkrecic) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysiu2006 Zgłoś #42 Napisano 16 Kwietnia 2011 mechanik krzyknol 215 zl z wymiana to duzo? Za lie mozna taka uszczelke wymienic orientuje sie ktos? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tysszek Zgłoś #43 Napisano 16 Kwietnia 2011 Oj przeczytałem cały wątek i się załamałem Dziś miałem wymienić olej wszedłem po auto i ..... cały zarzygany .... Oczywiście oleju nie wymieniłem bo nie ma to sensu jak cieknie. Silniczek umyty i pojeżdżę chwilę i jutro zaś pod auto. Mam dwa typy gdzie może się sączyć: - nieszczęsna miska - pokrywa zaworów czy jak to się zwie. Mam nadzieje że to 2, bo koło filtra oleju też było mokro a najwięcej to po prawej stronie silnika (patrząc z czoła). Mam tylko podjazd na świeżym powietrzu więc pewnie będę zdany na jakiegoś partacza mechanika:( To mnie najbardziej przeraża. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #44 Napisano 16 Kwietnia 2011 u gajosa w sklepie sama uszczelka 90zł + około 100zł wymiana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
superrysiek Zgłoś #45 Napisano 17 Kwietnia 2011 Mam dwa typy gdzie może się sączyć:- nieszczęsna miska - pokrywa zaworów czy jak to się zwie. Mylisz się kolego na 100 % masz uszkodzona rurkę odmy. Lubi ona się ze starości rozszczelnić. Znajduje się właśnie przy bloku silnika na wysokości filtra. Poczytaj więcej o odmie i tam znajdziesz potwierdzenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tysszek Zgłoś #46 Napisano 17 Kwietnia 2011 No wczoraj poczytałem i też myślę że może być i to. Później wskoczę na podjazd i zerknę jak ona wygląda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #47 Napisano 17 Kwietnia 2011 mechanik krzyknol 215 zl z wymiana to duzo? Normalna cena, jest z tym trochę grzebania. Oczywiście ceny roboczogodziny w zależności m.in. od regionu mogą się różnić. więc pewnie będę zdany na jakiegoś partacza mechanika To nie jedz do partacza, tylko zapłać uczciwą cenę mechanikowi, który wie co robi. Zauważyłem, że najpierw szukacie mechanika który za przysłowiową flachę robi "robotę" a potem jest zdziwienie, że spartolił. Jeśli meches wie co robi to najczęściej się ceni, jeśli się nie ceni to można przypuszczać, że niewiele potrafi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tysszek Zgłoś #48 Napisano 17 Kwietnia 2011 No w moim mieście nie obrażając nikogo ..... wszyscy biorą dużo a robią jak robią. Gdybym miał garaż z kanałem to pewnie sam bym się tego podjął. Zobaczymy. Do mechanika jedzie się tego którego ktoś nam wcześniej polecił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
superrysiek Zgłoś #49 Napisano 17 Kwietnia 2011 Rura dolnej odmy 028 103 491 M. User kamiltgk mówił ostatnio mi, że ma taką na sprzedaż za 30 zł ( tylko, że on miał Passka afn). Dowiedz się czy to aby to będzie na pewno pasowało ( niech ci zczyta numery ). Jak w dobrym stanie to wyjdzie taniej niż w serwisie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tysszek Zgłoś #50 Napisano 17 Kwietnia 2011 (edytowane) No później jak wrócę ze szkoły to zerknę jak ta odma wygląda. Z tego co wyczytałem to tak od ręki tego nie sprawdzę tylko muszę jakiś wężyk odpiąć i do butelki plastikowej i polatać chwilę. Generalnie nie mam pojęcia gdzie tego szukać więc będzie ciekawie. hehehe No i doczytałem też o magicznym urządzeniu Oil catch heheh Edytowane 17 Kwietnia 2011 przez tysszek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tysszek Zgłoś #51 Napisano 17 Kwietnia 2011 No i wszystko jasne:( niestety to miska olejowa. Na około jest mokro jak nic. Tak więc jutro wizyta w warsztacie i ciekawe co powie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #52 Napisano 17 Kwietnia 2011 zrob najazdy pod domem i wymien sam troche pracy bedzie ale 100 zl na piwo zostanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
animalx Zgłoś #53 Napisano 17 Kwietnia 2011 Przerabiałem wymianę uszczelki i mogę powiedzieć,że lekko nie było,plus to,że silnik trzeba unieść.Także nad najazdem pod domem bym się zastanawiał,w moim przypadku kanał był lepszym rozwiązaniem.U mechanika około 200pln.(przy lekkich znajomościach). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #54 Napisano 17 Kwietnia 2011 jesli robisz to pierwszy raz to napewno lleko nie byl jesli masz jakies pojecie mechaniczne to jak mi sie wydaje zaden problem praca jak praca tylko nie rozumoem po co silnik podnosiles ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
animalx Zgłoś #55 Napisano 17 Kwietnia 2011 Ponieważ miski nie mogłem wyjąć,podniosłem go (klocek,lewarek)pod sprężarkę klimy.Oczywiście łatwiej jest zdemontować całe tzn.sanki,ale ile to by było roboty.Gdzieś na forum jest ładny opis tego wszystkiego.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #56 Napisano 8 Listopada 2011 Szukam ale nie moge znalezc konkretnie sprecyzowanej odp na moj problem. Potrzebuje wyjac miske olejowa w pasku B5 2004r 1.9 tdi 131KM. Czy trzeba odkrecac sanie czy wystarczy podniesc motor lekko do gory? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolsfanwk Zgłoś #57 Napisano 24 Marca 2012 zrobiłem zdjęcia passata b5 1.9 tdi 90 koni od spodu, chcę wziąść się za wymianę uszczelki pod miską, i czy ktoś może mi zaznaczyć na tych zdjęciach, które śruby mam dokładnie odkręcić ? aby ściągnąć te sanki i czy od sanek mam odkręcić wachacze przychodzące do nich ? , czy nie odkręcać i poprostu opuścić w dół ile się da ? jak to zrobić sposobem aby nie rozlególować zbierzności ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedro.831 Zgłoś #58 Napisano 24 Marca 2012 Witam ja dzis zmienila ta uszczeleczke i powiem ze lekko nie bylo.Sa dwa sposoby albo odkrecasz sanie albo podnosisz silnik,ja wybralem druga opcje bo tez nie bylem pewny co do ponownego ustawienia zawiasu wiec nie ryzykowalem ze by pozniej nie wyszedl jakis psikus po zlozeniu. ---------- Dodano o 22:10 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:50 ---------- Do kolegi bolsfanwk jesli jednak zdecydujesz sie na podniesienie silnika to moge udzielic ci paru pomocnych informacji gdyz jestem z tematem na swieżo:jasne.Jesli jednak bedziesz zwalal sanki napisz jak ci poszlo czasowo,ja dobre 6 godzin tyralem plus przeciety paznokiec na pół ,ale jak to mowia jest wojna sa straty.Aha nie zapomnij dac silikonu na uszczelke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolsfanwk Zgłoś #59 Napisano 27 Marca 2012 no to jeśli możesz to udziel mi tych wskazówek bo bardziej przychylny jestem do podniesienia silnika, odkręcenie tych sanek mnie przerarza... a Ty masz silnik ustawiony bokiem ? bo nie wiem czy 90 i 110 koni mają tak samo silnik ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedro.831 Zgłoś #60 Napisano 27 Marca 2012 Ja mam wzdluz chyba wszystkie paski naszego typu jak i po lifcie maja tak samo dopiero b6 ma w poprzek z tego co wiem.Mnie tez przerazily te sanki tym bardziej ze z jednej strony przykrecona jest do nich lapa silnika wiec nie ryzykowalem.A wiec do sedna ja robilem to na podnsniku taki co caly samochod podnosisz wiec bedzie ci jeszcze potrzebny lewarek badz zaba i jakis kolek zeby moc podniesc silnik smialo mozes podpierac pod sprężarke nic sie nie stanie.Pierwsze odkrecasz poduszki silnika dwie duże i ta przednia.Najlepiej odkrec caly uchwyt tej poduszki bo pozniej blokuje o niego miska ,zeby to zrobic musisz odkrecic napinacz paska sprezarki a potem trzy sruby i gotowe mozesz miec problem z wyjeciem tej ostaniej u samej góry u mnie blokowala oslona rozrzadu.Co do wentylatora wiskozy nie musisz go odkrecac wystarczy lewarowac do odpowiedniego momentu jak dotknie obudowy wystarczy za niego zlapac i odgiac w strone silnika sam wyskoczy nie przejmuj sie malym trzaskiem:cool.Teraz silnik w góre na maksa,nastepnie zabierasz sie do odkrecenia wspornika skrzyni chyba tak to sie nazywa przykrecona jest bodajże 6 srubami do bloku silnika i skrzyni klucz 16.Wyjmujesz ten wspornik zeby nie przeszkadzal troche musisz sie nagimnastykowac ale da rade wyjac,a wiec teraz masz swobodny dostep do miski odkrecasz sruby klucz 10 lub torx 30 wszystko spoko do momentu az dojdziesz do dwoch ktore znajduja sie przy skrzyni masakra:oszit ja odkrecalem mala nasadka z przedluzka na przegubie bo slaby dostep abo torxem jak ci bedzie wygodniej,pozniej pozostaje wyciagnac miche ,wymyc silikon na uszczelke(ja kupilem corteco otwory pasuja jak ulal) i montaz wszystko jak wyzej w odwrotnym kierunku:jasne. Mam nadzieje ze jakos pomoglem daj znac jak poszlo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach