Skocz do zawartości
Gość jacor

Wymiana uszczelki miski olejowej

Rekomendowane odpowiedzi

no to kolegoo ;)

z takim opisem to już jestem pewniejszy siebie,

i cieszę się że sanek nie będzie trzeba odkręcać,

w weekend biorę się za tą miskę bezprecedensowo :))

a takie pytanie jeszcze, zrobiłeś to wszystko sam, czy

z jakimś kolegą ?

jedna para rąk wystarczy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samemu da rade bezproblemowo ale jak masz kogos chetnego do pomocy to nic nie zaszkodzi zawsze jest z kim pogadac :cool.Ja w sumie robilem sam od momentu wystapienia problemu z odkreceniem tych dwoch ostatnich srub od miski bo kolega ksywa szybki chcial juz zwalac sanki hehhe,ale po przywiezieniu swojego kompletu kluczy wyjalem miske swoim sposobem.Pamietaj o silikonie na uszczelke. pozdro napisz jak poszlo w weekend

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no więc kolego zrobiłem to Twoim sposobem i uszczelka wymieniona :))

dzięki wielkie jednym słowem :)

zrobiłem troche fotek to wrzucę na forum

:))

przerypane było wkręcić te dwie śrubki przy skrzyni biegów

normalnie masakra,

wykręcić to pół biedy, ale wkręcić to koszmar,

tak to git :)

Sanek nie dotykałem,

zbieżność ustawiona :)

i śmiga elegancko, nic nie kapie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to elegancko,wrzuc pare fot moze bedzie dla potomnych :jasne,ja mialem zrobic ale po rozwaleniu palca stracilem wene bawienia sie w paparazzi heheh.Fakt troche trzeba sie narobic ale sałata w kieszeni a do tego banan na twarzy po zlozeniu (bezcenne)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a więc zrobilem dla potomnych taką niby manualkę :)

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/117997-Wymiana-uszczelki-pod-miska-olejowa-1-9-TDI-podnoszenie-silnika?p=1638183#post1638183

 

tak na szybko, kilka zdjęć i Twój opis z moją delikatną modyfikacją :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko wyszlo moze komus sie przyda a do tego sa zdjecia.Widze ze pasek w zieleni witaj w klubie :passatfan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i wyszło szydło z worka, dzięki bolsfanwk za foto. Na foto widzę że micha u Ciebie wyjdzie po podniesieniu silnika.

Dzisiaj próbowałem wyciągnąć michę u siebie (AVG 110KM) właśnie przez podniesienie silnika. Jakieś 6 godzin pracy we dwie osoby i micha dalej siedzi. Brakło dosłownie z 2-3 cm, silnika wyżej się nie da podnieść bez demontażu wentylatora bo sprężarka już dotykała.

Micha nie wyszła bo zawadzał kruciec pompy opleju (skierowany do dołu).

Jutro drugie podejście, spróbuje zrzucić całkowicie lewą poduszkę silnika, może będzie większe pole manewru.

 

Moja miska (aluminiowa coś jak AVB) ma sklepienie na belke, a przy skrzyni znów jest wyższa...stąd kłopot myśle.

 

Ja miałem dwie śruby - w osłonie koła zamachowego są dwa otwory, kręci się silnikiem (na kole pasowym śruba nr19 wielokąt, może być zwykła 6-kątna) i w kole zamachowym jest wycięcie na klucz do śruby.

Są to dwie śruby 5mm na imbus 4. A i kilka śrub nad belką na klucz 16 czy nawet 18 - ja odręcałem w końcowej fazie palcami (krew by zalała) bo nie było miejsca. Tak czy siak, w moim odczuciu więcej się narobiłem bezowocnie jak przy wymianie rozrządu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zebra 123
witam na szczęście nie musiałem wymieniać uszczelki pod miska, bo okazało sie ze odme olejowa miałem do wymiany:)

 

co to jest odme olejowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko jedno pytanie - w sklepie mieli tylko uszczelki Glasera do mojego AFN-a , ale za to zrobione z dwóch różnych materiałów.

Pierwsza gumowa 65zł, a druga chyba papierowa za 25zł (taka szara i w środku widać było że zbrojona) - którą będzie lepsza , masę uszczelniającą firmy victro reinz do 300st.C już mam i na pewno będzie użyta tylko teraz na którą uszczelkę się zdecydować obydwie jak pisałem Glaser ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko jedno pytanie - w sklepie mieli tylko uszczelki Glasera do mojego AFN-a , ale za to zrobione z dwóch różnych materiałów.

Pierwsza gumowa 65zł, a druga chyba papierowa za 25zł (taka szara i w środku widać było że zbrojona) - którą będzie lepsza , masę uszczelniającą firmy victro reinz do 300st.C już mam i na pewno będzie użyta tylko teraz na którą uszczelkę się zdecydować obydwie jak pisałem Glaser ?

Kup Elringa 495.620. A jak nie to glasera gumową. Do tego papier wodny żeby ładnie oczyścić i jakiś zmywacz żeby odtłuscić przed założeniem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie zdjąłem miskę olejową i nie było tam uszczelki czy mam ja teraz dać czy wystarczy jakiś uszczelniacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz aluminiową miskę to w motoryzacyjnym sklepie kupisz taką uszczelkę w płynie specjalnie pod to co wygląda jak silikon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam paska 1.9 TDI 115 KM silnik ATJ.

Próbowałem wymienić miskę olejową podnosząc silnik ale niestety nie chce wyjść.

Pewnie czeka mnie zdejmowanie belki/sanek.

 

Tylko proszę o podpowiedź które śruby odkręcić aby sanki zeszły ?

Czy przed zdjęciem sanek zwrócić na coś uwagę ? Czy silnik w tym czasie ma być opuszczony czy może być na lewarku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodam tylko ze w afn przynajmniej ni wiem jak w innych zeby odkrecic w dwie srubu miski te przy skrzyni biegow, to w kole zamachowym jest na to specjalne wyciecie. wystarczy dobrze kolo ustawic i sruby idzie odkrecic bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sanki wystarczy opuscic, nie musisz ich wyciagac. Przy wyciagnieciu miski przeszkadza tez smok pompy olejowej.

Odkrecasz osiem srob, dwie sa na przodzie sanek, reszta z tylu.

Edytowane przez szymin89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sanki wystarczy opuscic, nie musisz ich wyciagac. Przy wyciagnieciu miski przeszkadza tez smok pompy olejowej.

Odkrecasz osiem srob, dwie sa na przodzie sanek, reszta z tylu.

 

Udało się :) Podniosłem silnik i opuściłem sanki - miska wyszła bez problemu.

 

Aby opuścić sanki dla 3B i silnika ATJ wystarczy poluzować 3 śruby z przodu i 3 z tyłu (oczywiście po lewej i prawej stronie).

Pierwsza jazda nie dała znaków aby się coś przestawiło ale dla świętego spokoju podjadę zrobić zbieżność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem a mianowicie co morze być przyczyną słabego odpalania silnika szczegulnie zimnego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat jest o wymianie uszczelki a nie o trudnosciach z odpalaniem. Klopoty ze wzrokiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktos podrzucic wymiar śrub które trzymają ta miskę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jak jest z silnikiem ADR trzeba unosić silnik albo opuszczać sanki ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności