Skocz do zawartości
poldeczek1

Samodzielna wymiana termostatu

Rekomendowane odpowiedzi

ale będę obserwował zbiorniczek czy nie trzeba będzie jeszcze dolać

Jak auto ostygnie to pewnie będzie w okolicach min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy w 1.9 TDI AVF wymiana termostatu wymaga kanału czy można to z góry zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z kanału to raczej było by tylko gorzej-jak najbardziej od góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z kanału to raczej było by tylko gorzej-jak najbardziej od góry.

 

Dzięki. Tam jest mało miejsca czy coś trzeba zdemontować wcześniej? Ktoś na forum psiał że wyjmował alternator. Czy da radę bez demontażu podzespołów silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co trzeba zdemontować to osłonę silnika, a miejsca jest tyle, że warunki są wręcz komfortowe do tej roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak bardzo komfortowo to nie jest. Trochę przeszkadzają gumowe wężyki. Ale po wypięciu z uchwytów i odsunięciu na boki jest niezły dostęp do termostatu. Wymieniałem chyba miesiąc temu i też mi się wydawało, że będzie ciasno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak bardzo komfortowo to nie jest. Trochę przeszkadzają gumowe wężyki. Ale po wypięciu z uchwytów i odsunięciu na boki jest niezły dostęp do termostatu. Wymieniałem chyba miesiąc temu i też mi się wydawało, że będzie ciasno.

W porównaniu do co poniektórych samochodów, w których dane było mi wymieniać termostat, to klekot 1.9 w pasku jest dla mnie komfortowy pod tym względem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nowis7

witam, a moż ma ktos jakis schemat ze zdjęciami jak wymienic pompę wody w passacie 1999r, 1.8T APU, ale tak od początku razem ze zdjęciem zderzaka bo moja pompa wyprzędła, kupiłem juz nową ale niewiam jak to samemu zrobic????

pozdrawiam nowis7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podłączę się pod temat. Mam silnik 2.0 benzyna azm (115 koni) rocznik 2002. Mechanik stwierdził że do wymiany jest termostat i straszy mnie że w tym silniku jest dużo roboty aby dostać się do niego. Podobno trzeba zdemontować pompę wspomagania kierownicy. Czy to prawda czy mechanik chce mnie naciągnąć na koszty ?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie mam pytanie odnośnie tej części http://allegro.pl/obudowa-termostatu-vw-passat-superb-1-9-tdi-130km-i2064327954.html

Otóż miałem z niej wyciek płynu a właściwie jeszcze mam - było na niej mikro pękniecie ale nie mam pojęcia skąd mogło się wziąć. Trójnik został pospawany i przykręcony ale nadal cieknie być może jeszcze jest gdzieś naruszony bo gdy tylko silnik ostygnie wycieka płyn na skrzynie biegów. Spotkał się ktoś może z Was z taką awarią Zamówiłem już używkę powinna niebawem dojść ale wkurza mnie już po raz trzeci rozkręcanie (trudny dostęp). Z tego co poczytałem na forum termostat jest w innym miejscu w moim silniku więc jak według Etki ta część się nazywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, a moż ma ktos jakis schemat ze zdjęciami jak wymienic pompę wody w passacie 1999r, 1.8T APU, ale tak od początku razem ze zdjęciem zderzaka bo moja pompa wyprzędła, kupiłem juz nową ale niewiam jak to samemu zrobic????

pozdrawiam nowis7

Prujesz cały przód tak jak do rozrządu, zdejmujesz pompe wspomagania, napinacze, alternator, blachę czoła silnika, a co za tym idzie zdejmujesz koła rozrządu i Twoim oczom ukazuje się pompa wody. Wymieniasz ją i jedziesz dalej w przeciwnej kolejności. Jak chcesz robić to sam, upewnij się, że masz wszystkie klucze i cały dzień czasu. Niczego nie popsuj. Dasz radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na ten kranik w zderzaku trzeba uważać bo ja spuściłem płyn i teraz mi cały czas cieknie widocznie jakaś gumka puściła przy tym kraniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pokrętle którym odkręcasz kranik jest gumowy oring który lubi się ściąć podczas odkręcania, wystarczy wyciągnąć pokrętełko i wymienić oring koszt bagatela jakieś 20gr.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Moglby mi ktos powiedziec jak zlac plyn z chlodnicy w ATJ ?? Odkrecam ten kranik i nie leci mi plyn moze mam cos zatkane ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odkrecam ten kranik i nie leci mi plyn moze mam cos zatkane ??

Chyba sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.

Oczywiście zakładam że odkręciłeś zbiorniczek wyrównawczy ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi jak to jest z 2.0TDi BGW gdzie jest termostat i jak wygląda i czy jest to w tym samym miejscu i tak samo jak z 1.9TDI (130KM) ? dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak korek od zbiorniczka odkrecony i na dole tez ale nic nie leci. Pytam bo nie bylem pewny. Jutro spuszcze plyn przez weze i biore sie za wymiane termo pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja przy wymianie plynu u siebie wymienilem przy okazji termostat ktory znajdowal sie na dole przy wezach , szybko sprawie i bez problemow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam silnik 2.0 benzyna azm (115 koni) rocznik 2002. Mechanik stwierdził że do wymiany jest termostat i straszy mnie że w tym silniku jest dużo roboty aby dostać się do niego. Podobno trzeba zdemontować pompę wspomagania kierownicy.

 

To tak dla potomnych : termostat jest za alternatorem, żeby go wymienić zsuwamy pasek, zdejmujemy klemę masową, luzujemy dolną śrubę od alternatora, górną wykręcamy, odsuwamy alternator na bok, i bawimy się w ginekologa-amatora :) Dojście do dwóch śrub obudowy termostatu jest, lekko utrudnione, ale wystarczające. Całość roboty, to jakieś 30 min. ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy ma ktoś z was jakieś zdjęcia przedstawiające w którym miejscu w passacie 1.8t APU znajduje się termostat?? z góry dziękuję za odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności