Siwy_223 Zgłoś #181 Napisano 10 Lutego 2013 (edytowane) Witam. Podepnę się pod temat. Silnik AVB osiąga temperaturę na zegarach około 90st (powiedzmy 87-89st) po przejechaniu mniej więcej 10-12km., ale po włączeniu ogrzewania temp spada na 85st. i mija jakiś czas zanim będzie prawie 90st. Ponadto zauważyłem wzrost spalania o około 1litr. Odwiedziłem mechanika, podpiął pod kompa i okazało się, że przy prawie 90st zegarowych jest tak naprawdę 73,5st. Pytam co wymienić czujnik czy termostat, a on mówi nic bo one tak mają. Nie zgadzam się z nim. A według Was szanowni użytkownicy forum, co powinienem zrobić poza zmianą mechanika? Proszę o pomoc. sprawdź sobie sam temp. wody poprzez panel klimatronika i porównaj z tą na zegarach. Jeżeli faktycznie po włączeniu ogrzewania temp. spada to jest ewidentna wina termostatu - to bym samodzielnie wymienił najpierw (pozatym koszt niewielki) Możesz też sprawdzić jaka jest temp. na postoju na wolnych obrotach i czy rośnie przy deptaniu ostrym po gazie. Temp. ma klimatorniku pokaże dokładniej, bo ten wskaźnik na desce nie ma charakterystyki liniowej, on pokazuje 90` nawet gdy woda ma mniej (chyba od 75`-95`) Edytowane 10 Lutego 2013 przez Siwy_223 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #182 Napisano 10 Lutego 2013 przy minusowych temperaturach choćbyś na stałe zaślepił termostat to przy 90* i włączeniu ogrzewania na powiedzmy 2 kreski od końca ( prawie full) to w czasie postoju siłą rzeczy nagrzewnica ochłodzi silnik bo odbiera bardzo dużo ciepła, w czasie jazdy przy małych obrotach albo w korku tak samo , w czasie jazdy ~ponad 1,8k obr. takie zdarzenie nie powinno mieć miejsca. Wiec nie sugerować się tym aż tak bardzo że na postoju tem spada , siłą rzeczy musi spaść do tego wisko co pracuje nonstop nawet przy -20 .... debilizm vw. Prosto sprawdzić jak się ma vag poprawność termostatu + czujnik, zapalasz zimne auto z podpiętym vag w licznik albo silnik tem. i sprawdzasz kiedy termostat otworzy ( górny wąż musi się zrobić ciepły przy chłodnicy) i sprawdzasz wtedy na vag tem. jaka jest faktyczna. jak się pokrywają to jest ok. Jak na vag będzie z 80 to sprawdzasz odczyt drugi z tego czujnika ( licznik albo ecu) jak będzie to samo termostat, jak różnica odczytów ponad 4 stopnie czujnik. Do tego można też sprawdzić czy przepuszcza termostat da się chyba wyczuć ręką na zimnym wężu że się zrobił się coś cieplejszy tak z 3-4 cm od wejścia do chłodnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
iras Zgłoś #183 Napisano 11 Lutego 2013 Dziękuję za szybką odpowiedź. Rzeczywiście jest tak, że temp spada podczas stania w korku, więc pewnie trochę mylne wyciągnąłem wnioski. Niestety nie posiadam VAG'a więc opcja sprawdzenia z jego pomocą odpada. Termostat raczej nie przepuszcza na badaniu ręką. Zaintrygowała mnie trochę opcja sprawdzenia temp za pomocą klimatronika. Jak można to zrobić, bo niestety nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie na forum (lub słabe szukanie nowicjusza)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #184 Napisano 12 Lutego 2013 jak climatronik masz z liczbą odczytów do 61 to zobaczysz , jak masz do 45 to nie zatem możesz sobie sam sprawdzić - nacisnąć jednocześnie ( wchodzisz w tryb diagnostyczny) dmuchawa ujmowanie + tem. w dół ( niebieski) + Econ , kanał 51 - przewijasz kanały na dodawaniu i odejmowaniu tem. Wychodzisz z tego trybu przez naciśnięcie Econ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
iras Zgłoś #185 Napisano 12 Lutego 2013 Dzięki. Niestety mam do 45. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #186 Napisano 12 Lutego 2013 mała korekta - climatronic do 78 czy podobna ilość kanałów - to kanał 45 odpowiada tem. silnika, jak masz mniej kanałów (45) to tem. nie pokaże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aszmbk Zgłoś #187 Napisano 13 Lutego 2013 Witam! Mam 2 pytania (jedno nie na temat)?! Do czego służy ten czujnik przy termostacie oraz gdzie się znajduję czujnik otwarcia pokrywy silnika? Dzięki z góry! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #188 Napisano 13 Lutego 2013 czujnik przy termostacie ? foto zrób o co chodzi dokładnie komora silnika- mikrostyk dokładany jak alarm się montuje- nie masz alarmu nie masz tego - jest w zamku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aszmbk Zgłoś #189 Napisano 15 Lutego 2013 Dzięki! Chodzi mi o ten czujnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aszmbk Zgłoś #190 Napisano 19 Lutego 2013 Witam! I jak z czujnikiem? Do czego służy? Dzięki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #191 Napisano 20 Lutego 2013 czujnik jest od temperatury to na pewno, ale co on obsługuje to nie powiem ale obstawiam że załącza 2 wiatrak klimy (mimo że np. klima jest wyłączona) jak tem przekroczy krytyczny poziom jak jest w silnikach z takim samym czujnikiem na dołu chłodnicy montowany ( tzw. wspomaganie wiskozy przy chłodzeniu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Januszg Zgłoś #192 Napisano 3 Marca 2013 witam mam Silnik AWX chce się zabrać za wymianę termostatu morze to co napisze wyda się dziwne dla niektórych ale chce mieć pewność ze prawidłowo wymienię termostat Żeby wymienić termostat muszę pierwsze co spuścić płyn następnie odkręcić termostat wlorzyc nowy potem dobrze go przykręcić i spowrotem wlać płyn ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #193 Napisano 3 Marca 2013 oraz odpowietrzyć na wężu przy aku tym z dziureczką ( od strony z aku ) delikatnie go zsunąć aż poleci płyn. Przed wymianą dobrze by było rozgrzać dobrze auto co termostat się otworzy i tak zostanie na dłużej wtedy Zejdzie cały płyn a tak to wyleci dość sporo po wyciągnięci termostatu ( krótki obieg cały spłynie). Przed spuszczeniem odkręć korek na zbiorniczku - najszybciej zleci jak czujnik tem. przy chłodnicy wyciągniesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Januszg Zgłoś #194 Napisano 4 Marca 2013 jeszcze jedno pytanie Jak temperatura będzie np 120 i włączę ogrzewanie temperatura zacznie spadać to znaczy to ze winny jest termostat ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #195 Napisano 4 Marca 2013 temp. 120 nie może być bo to już świadczy o złym termostacie (nie otwiera się) ... chcesz przegrzać silnik ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Januszg Zgłoś #196 Napisano 4 Marca 2013 dzis mialem 100C, wlaczylem klime na max i temperatura zaczela spadac, czy to znaczy, ze winny jest termostat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Meon Zgłoś #197 Napisano 4 Marca 2013 Witam, mam problem z tamostatem. W przeciągu obecnej zimy mam już trzeci. Perwszy(nowy oryginał) nagrzewał auto do ok 70-80st na liczniku, po czym stał. Kupiłem podróbę, samochód straaaasznie długo się nagrzewał zanim coś w ogóle ruszyło(ok 40km przy temp -5), po przejechaniu większej ilości kilometrów przy minusowej nie doszedł do 90st, przy plusie potrafił pokazać 90st. Wymieniłem. Obecny - także nowy oryginał już po ok 10km sie podnosi(obecne temperatury ok 0st), jednak do 90 nigdy nie doszedł(przy ok 80st staje). Ggy jadę na wyższych obrotach - już prawie 90st, gdy mulę - mniej. Jeżdżę jeszcze drugim passatem z tym silnikiem, jak i touranem tdi. Tam problemów nie ma, szybko wskoczy i trzyma 90st. Tak wiec z pewnością nie wina kierowcy. Co robić? Kupić 4 termostat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #198 Napisano 4 Marca 2013 Podmień czujnik temperatury z tamtego passata na próbę, pewnie jego wina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #199 Napisano 5 Marca 2013 albo jak masz możliwość samemu albo u znajomego który posiada termometr taki powyżej 100* i sprawdzić dokładnie gotując kiedy termostat otworzy ( , albo zaczyna popuszczać przy ~80 to term. jest kaput) - - jak i temp. spada przy ilu się zamyka. Wtedy na 100% będziesz wiedział że on jest winny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #200 Napisano 17 Kwietnia 2013 witam koledzy jestem po wymianie termostatu kupiony a ASO po założeniu temp. na VAG- u pokazuje 93 stopnie podczas jazdy. teraz moje pytanie o obieg płynu w układzie chłodzenia: płyn do chłodnicy wpada górnym wężem i wraca dolnym przez termostat czy odwrotnie? pytam ponieważ chłodnica robi mi się gorąca właśnie od strony tego górnego węża a tu gdzie termostat wąż jest zimny.(po uzyskaniu na kompie okolicy 90 st. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach