yasec Zgłoś #41 Napisano 4 Marca 2013 Czyli lepiej podjechać i to sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #42 Napisano 4 Marca 2013 Mój Pasacik na ostatnie 10 tkm pochlał 1 litr oleju, był zalany Mobilem 2000, teraz zalałem Castrol Magnatec, dodam że gdy wciskam gaz w podłogę to jest chmura niebieskiego dymu, niby to nie dużo litr na 10 tkm ale uważam ze to za dużo... Turbo ma już luzy i podejrzewam że to jest jego wina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chmielu26 Zgłoś #43 Napisano 4 Marca 2013 witam podpinam sie pod temat. Mój pasek tj. 1.6 AHL zaczoł brać olej i to nie mało 0,6 l na 100 km gdy jerzdze po mieście nie kopci lecz gdy wyjade na trase zaczyna tak dymić na niebiesko ze nic nie widać przez tylnia szybe jest jeszcze jeden problem mianowicie po lekkim rozgrzaniu silnika traci moc na 2 i 3 nie chce przyspiszeć ma takiego muła jak by ćągnoł przyczepe załadowana, gdy przekrocze 2000 obr/min to dostaje kopa i przyspisza normalnie. dodam iż ostatnio zostały wymienione uszczelniacze zaworowe gdyż olej zalewał mi świece. prosiłbym o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #44 Napisano 4 Marca 2013 Prawdopodobnie turbina, sprawdź, czy po drodze z turbiny do kolektora dolotowego nie ma oleju.... Kolejnym powodem spalania oleju i dymienia na niebiesko jest zużycie uszczelniaczy trzonków zaworowych. Tak jest w tym miejscu olej i to nie mało, w tamtym roku czyściłem cały dolot i egr, trochę było tego syfu... Ale czy to coś pomogło? Myślę że nie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neon Zgłoś #45 Napisano 4 Marca 2013 witam podpinam sie pod temat. Mój pasek tj. 1.6 AHL zaczoł brać olej i to nie mało 0,6 l na 100 km gdy jerzdze po mieście nie kopci lecz gdy wyjade na trase zaczyna tak dymić na niebiesko ze nic nie widać przez tylnia szybe jest jeszcze jeden problem mianowicie po lekkim rozgrzaniu silnika traci moc na 2 i 3 nie chce przyspiszeć ma takiego muła jak by ćągnoł przyczepe załadowana, gdy przekrocze 2000 obr/min to dostaje kopa i przyspisza normalnie. dodam iż ostatnio zostały wymienione uszczelniacze zaworowe gdyż olej zalewał mi świece. prosiłbym o pomoc Jedz do pierwszego lepszego warsztatu niech ci sprawdza ciśnienie w cylindrach to dużo wyjaśni.Z tego co pamiętam to powinno być około 15atmosfer ale mogę się mylić to niech ktoś poprawi.Co do spalania to 0,6l na 100km to moim zdaniem kosmiczne ilość bo pali ci 6l na 1000km to przy takim spalaniu u ciebie nie trzeba wymieniać oleju tylko zmieniać filtr co 10tys.Jaki masz przebieg twojego paska napisz z licznika i realny jeśli jest większy niż z licznik i jaki olej lejesz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chmielu26 Zgłoś #46 Napisano 5 Marca 2013 ciśnienie mierzyłem i jest na wszystkich garach około 14, 14.5 także jest ok auto ma przebieg 240000 tyś olej leje 15w40 bo 10w40 znikał jeszcze szybczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeelazny Zgłoś #47 Napisano 8 Marca 2013 Witam! Panowie ja w swoim aucie dolewam około 0.5-0.7L na 5000km. Problem w tym, że mam niedaleko do pracy, robię krótkie odcinki, nie dogrzewa się silnik i w sumie by mnie to nie dziwiło. Jeszcze 0.5L na 5000km można przeżyć. Ale mój ojciec ma identyczny silnik AVB 101KM, tylko 2 lata młodszy i kombi. Nie dolewa nic od wymiany do wymiany. Chociaż muszę przyznać, że mimo wszystko mam zagwozdkę, bo u mnie olej wali przez odmę i w rurach za turbiną też jest trochę oleju. Czyściłem EGR, intercooler, kolektor ssący. Na trochę to poprawiło pracę silnika, ale nie na długo. Dopiero kiedy zamontowałem sobie separator oleju nie odcina mi mocy na turbo, a wcześniej odcinało. Czyżby to turbina popuszczała olej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Julian Zgłoś #48 Napisano 8 Marca 2013 Czy uszczelka (oring) od pompy wtryskowej chyba dobrze mówię, z tyłu silnika co wtryskuje paliwo do komory silnika może powodować wzrost oleju na bagnecie tzn. przez nieszczelność tego oringu paliwo przedostaje się do oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #49 Napisano 8 Marca 2013 Czy uszczelka (oring) od pompy wtryskowej chyba dobrze mówię, z tyłu silnika co wtryskuje paliwo do komory silnikaŹle mówisz...W Twoim silniku nie ma pompy wtryskowej. Jest pompa tandem(podwójna) podająca paliwo, nie do "komory silnika"(cokolwiek by to miało znaczyć), a do pompowtrysków. Być może się mylę ale wydaje mi się, że w tej pompie może dojść do zmieszania się oleju silnikowego z paliwem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #50 Napisano 8 Marca 2013 powodować wzrost oleju na bagnecie najprawdopodobniej walnięte uszczelki na pompkach dają taki objaw , prędzej niż pompa tandem .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilsim Zgłoś #51 Napisano 13 Marca 2013 Witam. Mam Podobny problem w moim Passacie 1.6 AHL + LPG Zaczął brać olej i to dosyć dużo wiec postanowiłem wymienić uszczelniacze zaworów, wymieniłem nie wiem jakiej firmy ( takie zielone). No i jest lepiej lecz nie do końca dalej bierze olej około 0,5l na 300km wcześniej dolewałem codziennie 1 -1,5 l Czy przyczyną mogą być złej jakości uszczelniacze? Silnik zalany Shellem 15w40 przebieg 240000. Dodam jeszcze że przy mocniejszej jeździe puści ciemny dymek i czuć olej w aucie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilsim Zgłoś #52 Napisano 14 Marca 2013 Pomoże ktoś? Nie wiem czy wymieniać uszczelniacze na inne czy szukać przyczyny gdzie indziej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #53 Napisano 14 Marca 2013 To raczej dół silnika do zrobienia (pierścienie itp) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #54 Napisano 14 Marca 2013 To raczej dół silnika do zrobienia (pierścienie itp) też bym to obstawiał , sprawdź kompresję to będziesz miał pewność czy to dół, ob raczej wątpliwa sprawa żeby nowe uszczelniacze puszczały ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilsim Zgłoś #55 Napisano 14 Marca 2013 Tego się właśnie obawiałem Dziś podjadę do jakiegoś warsztatu spr kompresje. Wieczorem dam znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomex123-91 Zgłoś #56 Napisano 12 Sierpnia 2013 ---------- Dodano o 22:11 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:12 ---------- witam. passat 1.6 2000r. problem polega na tym ze bierze olej a nie moge znalezc przyczyny, mieszkam na islandii a tu mechanicy strasznie drodzy wiec staram sie dojsc do problemu sam by pojsc z konkretem. bierze duzo oleju, 1l/1000km. nie dlawi sie, na wolnych okolo 1tys obrotw, nie ma problemu z przyspieszeniem, nie ma oleju w plynie chlodniczym, nie ma bialych grod pod nakretka wlewu oleju, nie dymi ( rura morka w srodku ale moze to byc woda z sadza, trudno okreslic) trzyma ciagle 90 stopni , po przejechaniu 300km bez przerwy nic sie nie zagotowal, silnik czysty, nie widac oleju pod pokrywa. mam go od 2 miesiecy, 2 tyg przed zakupem przeszedl przeglad wiec wydaje mi sie ze usczelniacze, pierscienie nie wchodza w gre( choc czekam na wasza opinie). najechane ma 213000. olej pol syntetyk 10w40 z norma. jedyny wyciek jaki znalazlem to lezac pod silnikiem nogami w strone maski - prawy rog miski olejowej mokry, dodam ze podczas postoju zadnych wyciekow nie mam, nie zdarzylo mi sie zebym znalazl plame oleju pod samochodem, dodam ze olej zachlapuje troche na kolo pasowe. jak myslicie czy mogla walnac uszczelka miski olejowej ?? czy moglo cos walnac nad i olej tylko splywa ?? prosze o jakies propozycje. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomex123-91 Zgłoś #57 Napisano 14 Sierpnia 2013 przepraszam za podbijanie wlasnych postow. ale potrzebuje pomocy !! 2 tyg przed kupnem czyli jakies 2 miesiace temu przeszedl przeglad. czy to mozliwe ze jesli mam zjechane pierscienie albo usczelniacze to przeszedl by przelgad ?? pewnosc mam ze w tym kraju nie jak w pOLSCE ze za 100 podbija .ppytanie czy mogli to przeoczyc ?? szukalem jakis wyciekow u gory lecz nic nie zauwazylem. mokra jest jedna strona miski olejowej tuz przy srubach i kole pasowym. pytanie tez czy jesli to ta usczelka to czy mozliwe bym bez wyciekow pod autem stracil w przeciagu nie calych 2 miesiecy ponad 2 litry oleju ?? prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skovi Zgłoś #58 Napisano 28 Września 2013 I ja podepnę się pod temat. Mam benzynę 2002 1.6 ALZ. Ciągnie mi olej jakies 1l/1000km i po rozgrzaniu dymi na niebiesko. Wymieniłem uszczelniacze zaworowe i dalej nic. Przymierzam się do wymiany pierścieni i mam pytanie do tych którzy to robili. Czy przy wymianie pierścieni należy robić całą głowicę (tzn. prowadnice, docieranie zaworów itp.)? Czy przy wymianie również należy zmienić panewki korbowodowe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mamis638 Zgłoś #59 Napisano 28 Września 2013 I ja podepnę się pod temat.Mam benzynę 2002 1.6 ALZ. Ciągnie mi olej jakies 1l/1000km i po rozgrzaniu dymi na niebiesko. Wymieniłem uszczelniacze zaworowe i dalej nic. Przymierzam się do wymiany pierścieni i mam pytanie do tych którzy to robili. Czy przy wymianie pierścieni należy robić całą głowicę (tzn. prowadnice, docieranie zaworów itp.)? Czy przy wymianie również należy zmienić panewki korbowodowe? wydaje się logiczne... skoro zdejmujesz już głowicę i tak musisz ją splanować? a dołożysz niewiele i będziesz miał kompletnie zrobioną na długi czas i wykluczysz ją jeśli branie oleju nie ustanie... skoro wymieniasz pierścienie to panewki należałoby również aczkolwiek każdy mechanik do tego różnie podchodzi.... wcześniej miałem opla i mechanik powiedział mi tak... zazwyczaj za to silnik bierze olej to wina kierowcy przeciągając czas wymiany do max a nawet dalej... sam osobiście wymieniam co 10tys i tego nie zmieniam... zaoszczędzisz na wymianie to później zrobisz silnik na jedno wyjdzie... ktoś wspominał że mobil jest rzadszy od castrola ja namiost myślę na odwrót ale to moje odczucia... a co do lania 15w40 i dalej.... utarła się zasada że 15w leje się do silników 8zaworowych 16 ciężko ten temat znoszą... jeśli gdzieś się mylę proszę o poprawę... pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skovi Zgłoś #60 Napisano 12 Października 2013 Spróbowałem ostatniej możliwości na uratowanie (podratowanie silnika). Po lekturze wielu forum doszedłem do wniosku, że w moim aucie problem leży w zapieczonych pierścieniach. Mając na liczniku 170kkm (udokumentowane!) nie wydaje mi się, aby pierścienie były do wymiany. Niemiec pewnie lał minerala z Lidla, żeby taniej było, bo świece przy wymianie były jakieś Chińskie 4 elektrodowe wynalazki. A więc zrobiłem tak: Zakupiłem na allegro płukankę do silnika z Xado Vita Flush. Wlałem, zrobiłem 20km - wyleciała breja. Wymieniłem olej i filtr. Olej wlałem do "zajechanych" silników, czyli 10W60 Mobila (maksymalnie gęsty). I powiem tak - jak na razie jest poprawa :paker Wcześniej przy każdym ruszaniu ze świateł puszczał "dyma" - teraz nic. Również po porządnej "przygazówce" dymił (na zimnym i ciepłym silniku) - teraz nic (czuć lekki zapach spalonego oleju ale nie dymi)! Z konsumpcją oleju jeszcze nie wiem, bo dopiero zrobiłem 100km. Minusem jest to, że jest troszeczkę "zamulony" (większe opory oleju), ale za to silnik znacznie ciszej pracuje. Doszedłem do wniosku, że to ostania deska *******. O dalszych wynikach będę informował, ale wstępnie mogę polecić taką operację. Koszt ok 150zł (płukanka+olej+filtr) - zawsze to taniej niż robota pierścionków, bez której się pewnie i tak nie obejdzie ale może zimę przetrwam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach