Skocz do zawartości
Gość djhorse

Bierze Olej:( Prosba o diagnoze

Rekomendowane odpowiedzi

pojeździsz, bo to tak jakbyś mial nowy silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silniki 1.6 są pancerne . Ja miałem paska z tym silnikiem . Jak brał olej - wymieniłem pierścienie (250 zł) zrobiłem głowicę (planowanie 70 zł, uszczelniacze 50 zł ) , wymieniłem uszczelkę i nowe śruby głowicy ( 300 zł ) i autko śmigało jak nowe . Zero zużycia oleju, zero kopcenia . Robiłem sam z kolegą , więc odeszły pozostałe koszty. Do tego nowy olej i filtry . Co do gazu , to LPG go nie zniszczy . Powodzonka .

Edytowane przez tomazo72

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ile około mechanik z robotą za zrobienie głowicy? czy warto zrobić to w samochodzie który ma ponad 300tyś przebiegu i dalej jezdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy jak wymienie pierścienie
Przed wymianą pierścieni dobrze jest zrobić pomiar ciśnienia sprężania i próbę olejową. A dlaczego ? Bo sama wymiana pierścieni bez szlifu cylindra to jak leczenie syfa pudrem. Kupa roboty a efekt - taki sobie. Czasem lepiej nie ruszać i skoncentrować się na porządnym zrobieniu głowicy. :umm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no 300tys to nie malo nawet na vw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym miesiącu robiłem silnik w swoim Passacie. Koszt razem nowym kpl rozrządem i paskami 2500 zł.

Wczoraj wymiana czujnika położenia wału, trzech wahaczy, tarcz i klocki przód 1300 zł.

Teraz zostało mi go zagazować i polatać z trzy lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis wykonalem pomiar kompresji.Na wszystkich wyszlo 15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli glowica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to się ciesz, bo zamkniesz się w 1000zł :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktos robił może sama głowice ?jaki koszt z robocizną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy kto i za ile Ci to zrobi. Ja sie dowiadywalem to regeracja glowicy (prowadnice, docieranie zaworów, uszczelniacze) 350zl, uszczelki 300zl, robota 400-500zl. Plus oczywiscie olej i filtr oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i mam jeszcze pytanie odnośnie listw chromowanych tych wokół szyb.Czy ja nie mam ich w standardowym wyposarzeniu to czy moge je dokupić i założyć? jak one są mocowane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ....... czy ktoś wie co się dzieje i na co muszę się przygotować ?:chory

 

zauważyłem krople chyba ??? oleju przy części (zaznaczone czerwonym kolorem )

 

samochód.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.dziś w czasie jazdy zaczeła migać kontrolka silnika .Samochod stracił na mocy.Czy moze ktoś pomóc ? dodam że wcześniej kontrolka paliła się ciągiem,samochod bierze olej i kopci na niebiesko23738articleTeaser.jpg

Edytowane przez Rafal86r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i nadszedł czas na moje branie oleju.

Oddałem auto do mechanika. Po zrzuceniu głowicy okazało się, że raczej pierścionki do zmiany, ale dla świętego spokoju oddałem głowicę do regeneracji. Całkowity koszt operacji z nowym olejem i filtrami może zamknie sie w 1300zł. Auto jeszcze składają, zobaczymy jaz poskładaja.

Edytowane przez skovi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja narazie zrobilem ok. 500 km i nic na bagnecie nie ubylo. Mam też wrażenie, że z kilometra na kilometr lepiej chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie brał oleju musisz wymieniać go co 10tys km (sprawdzone) te "nowoczesne oleje" traca szybko swoją lepkosc, nasuwa sie pytanie czy tam gdzie kupujemy sprzedaja nam podróby czy na prawde producenci ida na ilość omijajac jakość. Jezdze na Mobilu Super 2000 X1 10w40 jak wymienie na czas to nie bierze jak przegapie to zaczyna ubywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod ten temat.

Jestem świeżym użytkownikiem samochodów, tzw. laikiem. Mam okazję kupić od przyszłego szwagra Passata B5 z silnikiem 1.6 z LPG, przebieg realny 298 tyś. rocznik 1999, samochód długo jest w jednej rodzinie ale jest mały problem, bierze olej. Oleju trzeba dolewać 0,6-0,8L na 1000 km, zalewany był wcześniej olej 10W40 niby oryginalny ale po zalaniu 20W50 nic się nie zmieniło, tyle samo trzeba było dolewać. Cena 5500 zł, opłaca się kupować skoro wisi w powietrzu jakaś większa naprawa? Samochodem chcę pojeździć z 4-5 lat.

Edytowane przez M4jK3LL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności