Skocz do zawartości
Gość djhorse

Bierze Olej:( Prosba o diagnoze

Rekomendowane odpowiedzi

Nie uszkodzi na pewno bo niby jak? Olej z odmy NIE smaruje turbiny, tego oleju tam być nie powinno a jeśli jest to znaczy że separator oleju w pokrywie zaworów nie spełnia już swojej roli i turbina zwyczajnie wysysa olej z silnika przez odme.

Tylko dobrze zaślep ten króciec gdzie dochodzi odma przed turbiną żeby Ci nie zasysało lewego powietrza tamtędy bo może być problem z mocą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobić jakieś małe dziurki żeby ta odma oddychała czy szczelnie butelke zakleić ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odma to inaczej odpowietrzenie skrzyni korbowej, czyli nie może być zatkana. Musi oddychać. Odpal silnik jak odłączysz od dolotu odme to zobaczysz jak dmucha i będziesz wiedział jakie dziurki zrobić w butelce...

Ja miałem przymocowaną butelkę w okolicach reflektora i wąż luźno włożony do niej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta szczególnie teraz przed okresem zimowym robienie sobe OCT to doskonały pomysł... pomijając kwestię że temat dotyczył brania oleju.

Poza tym tematów o mgiełce olejowej z odmy która dostaję się w dolot było mnóstwo.

W tej kwestii fabryki bym jednak nie poprawiał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest OCT i nic nie zamarznie, wystarczy tylko raz na 1000 km zajrzeć pod maskę i ewentualnie opróżnić butelkę a przewód odmy włożyć tak aby nie sięgał do dna butelki tylko max do połowy. Zakładaniu OCT (układ zamknięty) ja też jestem przeciwny!

 

pomijając kwestię że temat dotyczył brania oleju.

A po co wg Ciebie poradziłem koledze żeby odłączył odme? Każdy w miarę zorientowany w temacie użytkownik TDI'ka wie że jedną z głównych przyczyn brania oleju w tym silniku jest właśnie zużyty separator olejowy w pokrywie zaworów przez który turbina zasysa olej z silnika.

Jeśli zużycie oleju się koledze nie zmieni to przynajmniej będzie można wykluczyć odme jako źródło 'brania' oleju przez silnik i szukać dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega bardzo mi pomógł i jestem wdzięczny o roztulacie napisze na pewno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2. Odłącz odme od dolotu i wsadź do butelki (zaślepiając szczelnie wejście odmy do dolotu) i zrób tak 1000 km i sprawdź zużycie

A to wcale nie jest robienie Oil Catch Tank-a?

OCT wcale nie musi, wręcz nie powinien być zrobiony na super szczelny - gdzieś gazy z odmy muszą się wydostać. Ale jak tam kolega uważa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra niech będzie że to uproszczona wersja OCT.

Typowy OCT to dodatkowy separator lub inaczej skraplacz oleju zamontowany pomiędzy odmą a dolotem - układ zamknięty - koniec OT z mojej strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Misiek3city

 

chciałbym powiedzieć że kolega Przemek mi pomógł bo nie byłem świadomy że olej z odmy może być wysysany przez turbinę ! A co jeśli przy bardziej ostrej jeździe bierze jeszcze więcej tego oleju ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może koś napisać ile powinien zużywać pasek oleju na 1000 km ?

jaka jest norma itp?

bo ciągle jakieś zawalanie tematu kto ma racje itp...

mój olej to Castrol Edge Turbo Diesel 5w40

za często nie kontroluje ile tego pobiera aby się mieściło na bagnecie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może koś napisać ile powinien zużywać pasek oleju na 1000 km ?

jaka jest norma itp?

bo ciągle jakieś zawalanie tematu kto ma racje itp...

mój olej to Castrol Edge Turbo Diesel 5w40

za często nie kontroluje ile tego pobiera aby się mieściło na bagnecie

 

Wszystko zależy jak jeździsz. Goniąc autko na autostradzie po 200 to 0.7l łyknie albo i lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko zależy jak jeździsz. Goniąc autko na autostradzie po 200 to 0.7l łyknie albo i lepiej

 

powiedziałbym jeżdżę bezpiecznie i spokojnie 6 bieg 100km/h i tak wygląda moja podróż 300 km do domu, ale oczywiście nie jest to dziadkowa jazda bo jak najbardziej jak trzeba przegonie to aż się rwie do jazdy:)

 

Powracając do tematu 0.5l na 1000km będzie jak najbardziej prawidłowo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siemka jak najbardziej i trzeba powiedziec że każdy silnik będzie zachowywał się inaczej,ponieważ nie masz do końca pewności kto nim jeździł i jak ?:doh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

muszę zacząć to obserwować... a jak będzie brał np 1litr na 1000km to co dalej...? sprzedawać robić co dalej...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do tematu gdyż mój passacik po zrobieniu 5 000km łyknął jakieś 0.5l ( 280 000 ). Kolega znowu twierdzi, że od zmiany do zmiany ani deka nie dolewa a jeździ passatem bliźniakiem tylko 6 biegowym.

W sumie jak poczytałem wasze posty to moje 0.5l dolewki na 5000 to jeszcze nie tragedia co nie zmienia faktu, że sam fakt dolewania trochę mnie nie pokoi. Dodam, że wcześniej jeździłem na castrolu a zmieniłem na Mobil 1 do pompo-wtrysków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolega znowu twierdzi, że od zmiany do zmiany ani deka nie dolewa a jeździ passatem
Nie wierzyłbym w te zapewnienia.

Nie wyjeżdża z garażu albo nie przekracza 3 tys. obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie .

 

Większość aut bierze olej, nawet nowe, prosto z salonu . A dolewki na poziomie 0.5 litra na 5000 km - to nie są dolewki ...

Producent ustalił normę 1 litr oleju na 1000 km ,a to by było już za dużo ...

 

Proponuję jeździć , a nie tracić zdrowia i czasu na wyszukiwanie awarii, których nie ma ...

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie .

 

Większość aut bierze olej, nawet nowe, prosto z salonu . A dolewki na poziomie 0.5 litra na 5000 km - to nie są dolewki ...

Producent ustalił normę 1 litr oleju na 1000 km ,a to by było już za dużo ...

 

Proponuję jeździć , a nie tracić zdrowia i czasu na wyszukiwanie awarii, których nie ma ...

 

Pozdrawiam.

Dobra uwaga...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forum po raz pierwszy.

Podczepię się pod temat.

Jechałem w trasę, pierwszy dzień 300 km, drug dzień 300 km. Przed wyjazdem sprawdziłem olej. Było pół miarki. Drugiego dnia gdy zostało mi około 10 km do celu zapaliła mi się kontrolka, żółta od oleju.

Po zatrzymaniu się stwierdziłem, że faktycznie nie ma oleju. Jednak silnik był rozgrzany, ostatnie 200 km jechałem non stop 120 - 140 km/h (autostrada A1 i obwodnica Trójmiasta).

Dzień później, sprawdziłem rano, olej wrócił, było co prawda trochę mniej niż podczas ostatniej kontroli, ale był ten olej.

Do tej pory jeździłem tylko w mieście, kontrolka nie wróciła. Nie wiem czy mam się tym przejmować.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej się rozgrzał i rozrzedził-pewnie pompa nie robi już dostatecznego cisnienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności