Skocz do zawartości
Gość djhorse

Bierze Olej:( Prosba o diagnoze

Rekomendowane odpowiedzi

I jak kolego? Ja sie wlasnie przesiadłem na diesla z takiego silnika wlasnie przez dymienie. Uszczelniacze wymnienilem i dalej było to samo :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I jak kolego? Ja sie wlasnie przesiadłem na diesla z takiego silnika wlasnie przez dymienie. Uszczelniacze wymnienilem i dalej było to samo :(

 

często gęsto "stają" pierścienie a to tylko dlatego ze ludzie oszczędnością przeciągają wymianę oleju na 15tys km... również często jeżdżą tak delikatnie aby spalanie było minimalne a 16v tego nie lubi ono żyje ponad 3tys obrotów i lubi obroty... a jak chce się jeździć jak emeryt to albo diesel albo 8v ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu się z kolegą zgodzę jeśli chodzi o oszczędności, bo mój olej po Niemcu wyglądał tragicznie (silnik też)!

 

ps. co do brania oleju to jeszcze trochę bierze (zrobiłem 300km i troszkę ubyło), ale mam cichą nadzieję, że się ułoży. Ważne, że nie dymi jak dwusuw :-) i silnik zdecydowanie zaczął ciszej chodzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
często gęsto "stają" pierścienie a to tylko dlatego ze ludzie oszczędnością przeciągają wymianę oleju na 15tys km... również często jeżdżą tak delikatnie aby spalanie było minimalne a 16v tego nie lubi ono żyje ponad 3tys obrotów i lubi obroty... a jak chce się jeździć jak emeryt to albo diesel albo 8v ....

 

ALZ to 8v...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tu się z kolegą zgodzę jeśli chodzi o oszczędności, bo mój olej po Niemcu wyglądał tragicznie (silnik też)!

 

ps. co do brania oleju to jeszcze trochę bierze (zrobiłem 300km i troszkę ubyło), ale mam cichą nadzieję, że się ułoży. Ważne, że nie dymi jak dwusuw :-) i silnik zdecydowanie zaczął ciszej chodzić.

 

Tu nie chodzi o oszczędności tylko o to że niemiec ma w poważaniu co wleje do silnika bo dla nich to tylko samochody. Nikt się nie interesuje, nie przjemuje. Mam znajomego w niemczech i wiem jakie oni mają podejście do motoryzacji. Tam się nawet bagnetu nie sprawdza tak że jeśli silnik porządnie bierze olej to gość zatrze silnik i po temacie.

Jeśli po 300 km ubyło Ci oleju to troszke słabo, czyli po 1000km będziesz musiał dolać pół litra? Teoretycznie tak. Pytanie czy vw robi tak kiepskie silniki benzynowe czy po prostu wcześniejsi właściciele nie potrafili używać samochodu należycie.

Powiem szczerze że mój pasek AFN od wymiany do wymiany nie bierze nic... Dosłownie śladowe ilości po 10kkm zmaleje na bagnecie moze o 1mm. Benzynowce jak czytam to można się za głowę złapać, ludzie wlewają na 10kkm 3-4 litry oleju. Abstrakcja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem, że 1.6 mają fabryczną wadę pierścieni - "konstrukcyjnie" mają tendencję do zapiekania się. I chyba coś w tym musi być, bo ja mam (udokumentowany,sprawdzony na serwisie!) przebieg 170 tyś. i wszystko w silniku (i nie tylko) chodzi idealnie i nie nosi zużycia tylko te pierścienie.

Wcześniej miałem 2 Fiaty benzyniaki na gazie i zrobiłem każdym prawie po 250-300 tyś. i nic takiego nie miało miejsca! A podobno VW lepszy!? I co Wy na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Benzynowce jak czytam to można się za głowę złapać, ludzie wlewają na 10kkm 3-4 litry oleju. Abstrakcja.

 

Nooo kolego abstrakcję to ty tutaj wypisujesz, ja mam 1.8T kod silnika AWT przebieg prawie 250 tyś km i jeśli chodzi o branie oleju to złego słowa powiedzieć nie mogę, fakt między wymianami oleju ubywa odrobinę ale jest to spowodowane zużytym uszczelniaczem-simmeringiem na wale korbowym od strony sprzęgła, delikatnie przepuszcza. Szwagier ma Paska 1.6 AHL, i pomiędzy wymianami niewielka różnica na bagnecie a auta raczej nie żałuje. Więc nie pisz bzdur na temat brania oleju przez benzyniaki, bo jeśli nie wiesz o czym piszesz to lepiej nie pisz nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ja powiedziałem że 100% silników na rynku wtórnym bierze olej? Nie. Poczytaj trochę o silnikach v6 vw a przekonasz się że to co mówie jest prawdą, ba sam miałem trzy różne auta z v6 pod maską i wiem że łykanie oleju to norma. To że tobie nie bierze oleju nie znaczy że tak jest we wszystkich samochodach. Zwyczajnie trafił Ci się lepszy egzemplarz. Poczytaj o silnikach 2.0 TFSI, też ciekawa lektura. Aż dziw bierze że vw wypuścił do sprzedaży taki motor. Zatem zanim zaczniesz twierdzić że mówię głupoty zaczerpnij informacji i to nie od szwagra lecz poczytaj troche.

Ktoś kiedyś fajnie napisał na tym forum. VW po przekroczeniu 150km/h pali olej razem z benzyną.

Edytowane przez Primer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poczytaj trochę o silnikach v6 vw a przekonasz się że to co mówie jest prawdą,

 

Prawda jest taka że jednostki VR6 w większości przypadków są silnikami zajeżdżonymi, zaniedbanymi a to w parze z dużą mocą niestety robi swoje. Jak to się mówi - jak się dba to się ma - ma tu swoje odniesienie jak ulał. W większości przypadków silniki o dużym mocach są skatowane do nieprzytomności i to że jest to akurat silnik vw nie ma tu praktycznie żadnego znaczenia bo identycznie się mają silniki innych marek o dużej mocy.

Dla żywotności silnika ma ogromne znaczenie jego serwis ale na równi styl jazdy. Nie jest to żadną nowością.

 

 

Zwyczajnie trafił Ci się lepszy egzemplarz.

 

Bzdura!!!! Po prostu silnik nie był katowany i odpowiednio serwisowany.

Zatem zanim zaczniesz twierdzić że mówię głupoty zaczerpnij informacji i to nie od szwagra lecz poczytaj troche.

Ktoś kiedyś fajnie napisał na tym forum. VW po przekroczeniu 150km/h pali olej razem z benzyną.

 

Tak się składa że jak dla mnie szwagier nie jest żadną wykładnią ani też mądrością, jemu z takim stylem jazdy w końcu też zacznie silnik brać olej, a zanim zaczniesz mnie oceniać to wiedz że nie znajomością mechaniki jest jazda autami a ich naprawa a tutaj w tej kwestii chyba raczej nie masz pola do dyskusji, z całą pewnością więcej silników przerobiłem jeśli chodzi o mechanikę niż kolego przejeździłeś autami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sie składa że mój znajomy w szwajcarii ma a6 3.0 od nowości i od nowości samochód bierze olej jak jeździ sie nim normalnymi autostradowymi prędkosciami. Z tym że w polsce jeździ w 90% zajeżdzone padło się zgadzam. Biedny kraj to i samochody mierne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tym że w polsce jeździ w 90% zajeżdzone padło się zgadzam. Biedny kraj to i samochody mierne.

 

Niestety w Polsce auto z silnikiem vr6 czy innym o dużej pojemności i dużej mocy nie kupuje raczej stateczny ojciec czy emeryt, te auta w większości są kupowane przez młokosów dla szpanu, pokazania się wykręcenia bąków na parkingu pod Lidlem czy Biedronką. Bawią się tymi autami do oporu, zazwyczaj wisi im wymiana oleju czy inne czynności przy silniku, aby waha w zbiorniku i buta. Stąd też śmiem twierdzić że 70-80% tego co jest dostępnego na naszym rynku to złom nadający się tylko i wyłącznie do remontu lub wymiany. Nie twierdzę że nie ma koneserów dużych pojemności czy vr-ek vw, jednak to zupełnie inni ludzie którzy pielęgnują i auto i silnik.

 

Jedna rada żeby się cieszyć jazdą i zdrowym silnikiem, olej wymieniać na czas, nie dawać w du..e tuż po odpaleniu - szczególnie w zimie - dać się silnikowi rozgrzać a będzie się można cieszyć bezproblemową jazdą. Oczywiście jeśli silnik nie jest zarżnięty.

Czytałem, że 1.6 mają fabryczną wadę pierścieni - "konstrukcyjnie" mają tendencję do zapiekania się. I chyba coś w tym musi być, bo ja mam (udokumentowany,sprawdzony na serwisie!) przebieg 170 tyś. i wszystko w silniku (i nie tylko) chodzi idealnie i nie nosi zużycia tylko te pierścienie.

 

Jest jeden sprawdzony w 80% sposób na ruszenie zapieczonych pierścieni. Niestety po zabiegu olej jest do wymiany. Otóż wykręca się świece zapłonowe i przez otwór po świecy zalewa się cylindry naftą, zostawia się auto na dwie trzy doby. Po tym czasie kręci się na rozruszniku wałem (świec się nie zakręca) żeby wydmuchać resztki nafty z cylindrów. Zakręcasz świece, wymieniasz olej i śmigasz.

Sprawdzone osobiście i działa.

Parę lat temu udało mi się kupić z parkingu depozytowego Passata B3, stał nie odpalany około 6 lat. Wał obracał się dość swobodnie ręką ale po tak długim postoju nie ma siły żeby na którymś z cylindrów nie stały pierścienie. Zrobiłem tak jak opisałem powyżej i podziałało, silnik nie brał ani grama oleju. Fakt że auto miało przebieg (zaznaczam oryginalny) 63 tyś km.

Nafta nie zaszkodzi a może lepiej podziałać jak wszelkiego rodzaju płukanki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli po 300 km ubyło Ci oleju to troszkę słabo, czyli po 1000km będziesz musiał dolać pół litra?

 

Miałeś rację, zbliżam się do 1000km i mam 3/4 na bagnecie. Czy słabo? Powiem tak, przed "operacją" ratowania silnika płukanką i olejem 10w60 brał 1l/1000km (a czasem nawet więcej) a teraz bierze 0,5l/1000km - zmniejszyłem branie oleju o połowę (mam nadzieję, że jeszcze spadnie) i co również ważne ograniczyłem do minimum kopcenie (kopci minimalnie przy maksymalnych obrotach). Wymiana pierścieni, czyli mały remont silnika mnie pewnie nie ominie, ale jeszcze może z rok objeżdżę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też sie podepne pod temat bo mi rownierz bierze olej 2,0 8v jakies 0,3 na 1000km ale jak czytam to wszystko to wychodzi ze norma przebieg 175tys km i ciagle rosnie ponoc oryginalny. Podjade do jakiegos machera zeby sprawdzic kompresje jesli bedzie w normie to pewnie uszczelniacze zaworowe beda do wymiany i teraz moje pytanie czy jest sens to zrobic ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i teraz moje pytanie czy jest sens to zrobic ??

A widzisz jakieś inne rozwiązanie, jak wymiana uszczelniaczy na zaworach? Szukanie używanej głowicy to nie rozwiązanie bo zapewne kupisz w niewiele lepszym stanie niż twoja, takie moje zdanie. Jak masz zamiar jeszcze pojeździć tym autem to inwestycja jak najbardziej zalecana tym bardziej że branie oleju będzie się pogłębiać a to wpływa niestety też i na ogólną kondycję silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie podepne sie pod temat ;) mam mały problem z moim paskiem 1.6 arm B+G ubywa mi olej i mechanik strwierdził poczatkowo ze jest to uszczelka miedzy filtrem a chłodnica oleju (płyn tez ucieka) dzis odebrałem i okazalo sie ze płyn uciekał z przewodów gdzies sie poluzował natomiast olej idzie w silnik i diagnoza była na uszczelniacze zaworów ale auto nie dymi a bierze litr na ok 1500km w sumie dzieje mi sie tak od kad kupiłem i zrobiłem zaraz po kupnie wymiane oleju . Jaka moze byc tego przyczyna i czy jezeli faktycznie pije olej to czy wyjdzie on na analizie spalin na diagnostyce ?? Z góry dziekuje za podpowiedzi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to czy wyjdzie on na analizie spalin na diagnostyce ??

 

skoro ubywa Ci olej i nie wycieka na ziemie to napewno przelatuje przez silnik. Analiza spalin potwierdzi, ze bierze olej, ale nie pokaże gdzie jest wyciek.

 

Jaki przebieg według Ciebie ma to auto ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, moj passat to, b5 97r. 1.8 benzyna 125km adr. Wymienialem olej juz jakis czas temu na mobil 10w40 polsyntetyk, bo nie wiedzialem jaki jest w nim olej po sprowadzeniu. Mam pytanie, jaki olej jest lepszy od tego mobila abym mogl wlac do swojego passka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skoro ubywa Ci olej i nie wycieka na ziemie to napewno przelatuje przez silnik. Analiza spalin potwierdzi, ze bierze olej, ale nie pokaże gdzie jest wyciek.

 

Jaki przebieg według Ciebie ma to auto ?

Przebieg 139000km do tego mam ksiazke serwisowa . Mechanik stwierdzil ze ole nie wyjdzie na analizie jezeli to beda uszczelniacze .

Bylem na analizie spalin i wszystko wyszlo tak jak powinno czyli wszystko w normie silnik suchy i na gorze pod pokrywa i od dolu tez suchutki :/

Edytowane przez Tomekkrk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w sumie dzieje mi sie tak od kad kupiłem i zrobiłem zaraz po kupnie wymiane oleju

 

Miałem tak samo. Wynika z tego, że ktoś wcześniej potraktował silnik motodoktorem, żeby tylko sprzedać.

 

Wlej 10w60 i bedzie cacy :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przebieg 139000km do tego mam ksiazke serwisowa . Mechanik stwierdzil ze ole nie wyjdzie na analizie jezeli to beda uszczelniacze .

Bylem na analizie spalin i wszystko wyszlo tak jak powinno czyli wszystko w normie silnik suchy i na gorze pod pokrywa i od dolu tez suchutki :/

 

zwróćmy sie do literatury fachowej:

"Ponadto w górnym obiegu smarowane będą wałki rozrządu, pracujące zawory, popychacze zaworów. Zadaniem oleju w układzie rozrządu jest również kasowanie luzów zaworowych " - poprawcie mnie jeśli sie myle, ale wyciek przez uszczelniacze zaworów powinien wyjść na analizie spalin.

 

Wracając do tematu:

przypuszczałem pierścienie tłoków, ale przy tym przebiegu to jeszcze daleko.

Co ja bym zrobił:

- pisałeś, że ucieka płyn chłodniczy - sprawdź stan pod korkiem wlewu, powinien być czysty, jasny

- sprawdź kolor pod korkiem wlewu oleju - powinien ciemno-szary ( jak kawa cappuccino)

- odma do wyczyszczenia

- czasem zdarza sie, ze po wymianie oleju i przejechaniu X kilometrów trzeba dolać trochę oleju. U mnie jest to 0,2 do 0,4 litra.

 

Nie ma cudów, a olej nie paruje. Szukaj :)

Edytowane przez kevin27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności