Wojciechpop Zgłoś #101 Napisano 15 Lipca 2009 u mnie także docelowo tak będzie z tym, że chcę mieć możliwość regulacji lamp z kabliny bez rzeźbienia z silniczkami tylko poprzez jakiś układ oryginalnymi silniczkami krokowymi Bartek, jak będziesz bliżej rozwiązania "problemu" to chętnie się pod temat podczepię. Jeżeli będziesz miał ori lampy, to silniczki krokowe w nich już są. Tylko to sterowanie z kabiny poprzez ten nieszczęsny układ elektroniczny (z którym na bank sam sobie nie poradzę). Szukałem na elktrodzie.pl - ale nic konkretnego nie znalazłem. Oni mówią takim niezrozumiałym językiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #102 Napisano 15 Lipca 2009 Bartek, jak będziesz bliżej rozwiązania "problemu" to chętnie się pod temat podczepię. Jeżeli będziesz miał ori lampy, to silniczki krokowe w nich już są. Tylko to sterowanie z kabiny poprzez ten nieszczęsny układ elektroniczny (z którym na bank sam sobie nie poradzę). Szukałem na elktrodzie.pl - ale nic konkretnego nie znalazłem. Oni mówią takim niezrozumiałym językiem Napisałem do znajomego elektronika i dostałem taką odpowiedź: mikro kontroler, końcówka mocy i jedziesz Ale jako, że opala się teraz na mazurach to nic więcej od niego nie wyciągnę. Ale z tego co sam rozumiem, mikro kontroler będzie trzeba zaprogramować, więc raczej na 100% sobie z tym sami nie poradzimy, ale każdy dobry elektronik nie powinien mieć z tym problemów. Koszty raczej też nie powinny być odstraszające. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #103 Napisano 15 Lipca 2009 (edytowane) Ale z tego co sam rozumiem, mikro kontroler będzie trzeba zaprogramować, więc raczej na 100% sobie z tym sami nie poradzimy, ale każdy dobry elektronik nie powinien mieć z tym problemów. Koszty raczej też nie powinny być odstraszające. No proszę, wlałeś w nasze serca odrobinę optymizmu. Tylko gorzej będzie z tym dobrym elektronikiem . Zacząłem szukać tematów związanych ze sterowaniem silnikami krokowymi. Wiem coś więcej, ale nie na tyle by zrobić coś samemu, przerasta mnie elktronika. Dowiedziałem sie że są silniki krokowe: dwu-, trzy- i cztero- fazowe. Który z nich jest w lampie w ori bixenonanach? Znalazłem podobno "najprostszy" schemat sterowania silnikiem krokowym http://www.elektroda.pl/rtvforum/searchtopic30008-silniki.html+krokowe Hmm... najprostszy - a dla mnie magia. Edytowane 15 Lipca 2009 przez Wojciechpop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #104 Napisano 16 Lipca 2009 Dowiedziałem sie że są silniki krokowe: dwu-, trzy- i cztero- fazowe. Który z nich jest w lampie w ori bixenonanach? hmm jeśli w opisie schematu, do którego podałeś linka napisano, że to jest silnik czterofazowy to wynikało by, że w passatach zastosowano silniki dwufazowe (4 przewody a nie 6 jak w sterowniku czterofazowego ze schematu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #105 Napisano 16 Lipca 2009 (4 przewody a nie 6 jak w sterowniku czterofazowego ze schematu)Jeśli te silniki mają 4 przewody to są sterowane jednofazowo, silniki sterowane dwufazowo będą miały 8 wyprowadzeń. Są to zwykłe silniki krokowe z magnesami trwałymi. I pocieszając was panowie, to nie uruchomicie tych silników w lampach mając podstawową wiedzę. Jako, że sam tego nie ogarniam to kontaktowałem się ze znajomym i co prawda niewiele rozumiałem z tego co on mówił ale doszedłem do paru wniosków. Aby bez jakichkolwiek przeróbek zastosować zwykłe pokrętło ręcznej regulacji, trzeba zaprogramować mikro kontroler tak by zamieniał czas trwania zasilania na liczbę impulsów sterujących silnikiem krokowym. Prościej było by w takim pokrętle zamienić opornik, a sterowanie zaprogramować na zmieniającą się rezystancję tego opornika. Wtedy to taki sterownik, skok napięcia przekształcał by na odpowiednią liczbę impulsów dla silnika. Podsumowując - żadnego z tych wariantów nie da się zrobić na odległość, elektronik który miał by wykonać taki sterownik musiał by poznać zasadę działania takiego silnika (znawcy samochodów to z nich kiepscy) i jego zakres roboczy. Drugie to musiał by mieć taki włącznik świateł z regulacją by poznać jej budowę i działanie. Mając wszystkie składniki (części) dopełnił by je o odpowiedni sterownik. Więc skoro wszyscy chcą mieć takie sterowanie w b5, wystarczy wam jeden który z odpowiednimi częściami uda się do elektronika, a reszta używając tych samych części skopiuje sobie taki sterownik. Prawda że proste Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #106 Napisano 23 Sierpnia 2009 I jak Panowie, udalo sie komus zamontowac silniczki w bi-xenonie? dziala poziomowanie z kabiny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #107 Napisano 23 Sierpnia 2009 I jak Panowie, udalo sie komus zamontowac silniczki w bi-xenonie? dziala poziomowanie z kabiny? temat się zastał więc chyba jednak poproszę kolegę kris22bln o przysłanie silniczków krokowych do testów oraz w miarę możliwości o pomiary co pojawia się na każdym z pinów dochodzących do silniczka podczas obciążenia i bez obciążenia póki co zaopatrzyłem się do testów w regulator wysokości lamp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #108 Napisano 24 Sierpnia 2009 temat się zastał więc chyba jednak poproszę kolegę kris22bln o przysłanie silniczków krokowych do testów oraz w miarę możliwości o pomiary co pojawia się na każdym z pinów dochodzących do silniczka podczas obciążenia i bez obciążenia Cóż - Bartek w Tobie cała nadzieja . Twoja determinacja zdecydowanie przewyższa moją. Nie ukrywam, że chętnie z Twoich doświadczeń w temacie bym skorzystał. Ostatnio zdarzyło mi się jechać na wydłużony trzema dniami urlopu weekend - no i zapakowałem swego paska w strych. Padało, no i kilka razy mi mrugnęli z przeciwka. Więc chętnie bym taką regulację zastosował u siebie, by móc obnizyć xenonki - ale jak już pisałem wcześniej temat elektroniki mnie przerasta . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #109 Napisano 24 Sierpnia 2009 Cóż - Bartek w Tobie cała nadzieja jest jeszcze jedna opcja mianowicie jak dowiadywałem się kiedyś o możliwość regulacji lamp xenonowych z kabiny to dowiedziałem się, że będą do nabycia gotowe moduły, które będzie się wpinało w instalację lampy bez ingerencji w silniczki nie wiem czy te moduły to temat aktualny ale mogę się dowiedzieć tylko przerażał mnie trochę koszt gdyż na jedną lampę miał kosztować bagatela 180pln jeśli chcecie mogę sie dowiedzieć odnośnie tych modułów o ile dostanę namiar na gościa, który miał je mieć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #110 Napisano 25 Sierpnia 2009 nie wiem czy te moduły to temat aktualny ale mogę się dowiedzieć tylko przerażał mnie trochę koszt gdyż na jedną lampę miał kosztować bagatela 180pln No to faktycznie troszeczkę dużoooo. Może lepszym rozwiązaniem było by znalezienie dobrego elektronika który temat by zgłębił i zrobił nam tych kilka "układzików" za rozsądne pieniążki. Myślę że kilku chętnych do nabycia tego "cudo" na forum by się znalazło (chyba że się mylę). Jak by co to ja się piszę . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #111 Napisano 25 Sierpnia 2009 No to faktycznie troszeczkę dużoooo. Może lepszym rozwiązaniem było by znalezienie dobrego elektronika który temat by zgłębił i zrobił nam tych kilka "układzików" za rozsądne pieniążki. Myślę że kilku chętnych do nabycia tego "cudo" na forum by się znalazło (chyba że się mylę). Jak by co to ja się piszę . Jestem chetny do nabycia czegos takiego, moja przerobke na ori xenon wstrzymal koszt autopoziomowania, dlatego czekam na postepy tutaj:D Kolego Mr. X , dowiaduj sie, ciekawe czy cos takiego jest:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roozga Zgłoś #112 Napisano 28 Sierpnia 2009 Słuchajcie, jak czytam to rozumuję, że w Paskach 3B oryginalnie był montowany Xenon Hella - chyba że coś kręcę. A czemu pytam Mam komplet lamp Xenon z poprzedniego auta (Omega) - zastanawiam się czy da radę przełożyć z nich przetwornicę, czy też może była inna - bo to też Hella, co więcej ta sama przetwornica była montowana w Mercedesie (i jeszcze czymś tam ale nie pamiętam) Do tego jeszcze inny wyłącznik prawda?? Trochę się gubię w Passacie, bo Omegę to miałem w jednym palcu rozgryzioną jeśli chodzi o dokładanie wyposażenia - a tu się motam jak koń na światłach. Poprawcie mnie jak bredzę - bo czytam i czytam to forum, i często są różne opinie co do czego - to się gubię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #113 Napisano 28 Sierpnia 2009 Słuchajcie, jak czytam to rozumuję, że w Paskach 3B oryginalnie był montowany Xenon Hella - chyba że coś kręcę. A czemu pytam Mam komplet lamp Xenon z poprzedniego auta (Omega) - zastanawiam się czy da radę przełożyć z nich przetwornicę, czy też może była inna - bo to też Hella, co więcej ta sama przetwornica była montowana w Mercedesie (i jeszcze czymś tam ale nie pamiętam) Do tego jeszcze inny wyłącznik prawda?? Trochę się gubię w Passacie, bo Omegę to miałem w jednym palcu rozgryzioną jeśli chodzi o dokładanie wyposażenia - a tu się motam jak koń na światłach. Poprawcie mnie jak bredzę - bo czytam i czytam to forum, i często są różne opinie co do czego - to się gubię Jeśli masz reflektory przystosowane, do d2s, to przetwornica na 99% jest taka sama. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roozga Zgłoś #114 Napisano 28 Sierpnia 2009 Ha, zadzwoniłem gdzie trzeba i już mam numer przetwornicy 3B0 941 641 - jest taka sama jak w Opelku, BMW, Mercedesie, Audi i czymś tam jeszcze Ok, czyli teraz pozostaje skompletować: - włącznik - spryski reflektorów - no i same lampy (albo oryginał albo depo) Czy na pewno włącznik będzie mi potrzebny?? - na tym co mam w zwykłych nie zatrybię?? A głupi chciałem sprzedać moje Xenony z Omegi, bo myślałem, że już do niczego się nie przydadzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #115 Napisano 28 Sierpnia 2009 Czy na pewno włącznik będzie mi potrzebny?? - na tym co mam w zwykłych nie zatrybię?? włącznik świateł jest taki sam przy xenonie jak i lampach na żarówki halogenowe w ori xenonie nie ma tylko ręcznego regulatora wysokości lamp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roozga Zgłoś #116 Napisano 28 Sierpnia 2009 włącznik świateł jest taki sam przy xenonie jak i lampach na żarówki halogenowew ori xenonie nie ma tylko ręcznego regulatora wysokości lamp No to jeszcze lepiej - czyli - już niebawem będzie u mnie na aucie i poczuję jasność 5000k jeszcze mi powiedz że soczewka jest taka sam to już w ogóle szał, chociaż zakładać bez homologacji nie ma co Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #117 Napisano 28 Sierpnia 2009 jeszcze mi powiedz że soczewka jest taka sam to już w ogóle szał, nie wiem jak to jest w lampach od omegi ale w pasku b5 po lifcie w lampach h7 i w ori bixenonach soczewka jest taka sama Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roozga Zgłoś #118 Napisano 28 Sierpnia 2009 No nic tam, nie jest to istotne, kupię Dupo i będzie bajera - wcale to takie drogie nie jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #119 Napisano 28 Sierpnia 2009 No nic tam, nie jest to istotne, kupię Dupo i będzie bajera a ja tam bym radził kupić Ci gołe bez przetwornic i żarników oryginalne lampy hella i do nich zamontować Twoje przetwornice co oryginał to oryginał i żaden zamiennik mu nie dorówna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roozga Zgłoś #120 Napisano 28 Sierpnia 2009 ale ja w te dupo wstawię soczewkę od Helli - więc będzie gitara, jak oryginał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach