Skocz do zawartości
Gość KRISTA

WYCIERACZKA TYŁ-BRAK REAKCJI

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

lukisio: tego to akurat nie widziałem na allegro jeszcze. Ale logiczne że powinno być i bardzo dobrze że jest. dzięki za info

 

niestety na moje oko, "przekładnia ślimakowa" miedzy silniczkiem a tym kołem zębatym plastikowym jest martwa. ślimak może i ok, ale ząbki na kole są mega wyrobione. Jak kręciłem ślimakiem to kółko ani rusz...

 

pozdr

 

Shaman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja koledzy może nie do końca poprawnie ale za to ze skutkiem pożądanym...

ale do rzeczy...

 

Na początek mikrowyłącznik w zamku

 

U mnie zgnił jeden pin do wtyczki (oczywiście przez cieknący spryskiwacz),

wymontowałem zamek przylutowałem kabelki na stałe do resztek pinów oryginalną wtyczkę odciąłem na kabelki okułem konektorki z obudowami i gotowe działa znakomicie...

 

Co do wycieraczki...

 

miałem z nią różne przejscia (zatarta uszkodzony spryskiwacz itp)

na początku naprawiałem spryskiwacz dostępnym zestawem naprawczym na allegro przy okazji wyczyściłem całą korozję oraz przesmarowałem mechanizm... działała cale 2 dni potem zaczęła wolno przesuwać sie po szybie rozebrałem poskładałem 2 dni szczęścia wpadłem na pomysł elektronika oddałem ja do speca efekt 3 miesiące działania i spalona elektronika

 

Mowie sam ja naprawie bo przecież nie dam komuś zarobić 250zl za nowa wycieraczkę

 

Wywaliłem spaloną elektronikę przylutowałem na stałe się do 3 pinów jak na zdjęciu z załączniku

 

owszem myślałem ze sterowanie też mi się uda wyciągnąć z wtyczki ale niestety na wyłączonej na manetce włącza się przednia wycieraczka przeciągnąłem więc dodatkowy przewód od silnika do manetki do sterowania nią

 

efekt docelowy wycieraczka działa rewelacyjnie już pół roku owszem nie mam czasówki ale sama się cofa wiec efekt pożądany osiągnięty

 

A jak kiedyś najdzie mnie wena żeby kupić sobie nową wycieraczkę wystarczy tylko wpiąć wtyczkę i oryginał będzie działał

 

Pozdrawiam

76992164604833559981100.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Largo900

Koledzy jak by co to w modelarskich sklepach możecie dostać takie rurki jakie są montowane w spryskiwaczu oryginalnie, starą wymontować to znaczy rozwiercić otwór po rurce w plastikowym elemencie podającym płyn z przewodu, dopasować odpowiednią długość nowej rurki, zabezpieczyć klejąc klejejm 2-składnikowym i gotowe, ot cała filozofia pracy. Ja sam walczyłem z wd40 400ml wylałem na mechanizm i działa a rurka jak nowa:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siamanko mam problem mianowicie działa spryskiwacz tylnej wycieraczki ale sama wycieraczka juz nie działa , troche opornie działała i przestała jakaś dobra rada, czy da sie jakos to naprawic czy cały mechanizm moze musze kupić pzdr i dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sworzeń wycieraczki się zapiekł od rdzy, rozebrać mechanizm, wyczyścic, przesmarować i dalej bedzie smigać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
spryskiwacz nowy (tylko kompletny mechanizm wycieraczki) ponad 400zł a mikrowyłącznik dostępny tylko z zamkiem ok. 80zł nowy.

Zestaw naprawczy wycieraczki w ASO w Kielcach płaciłem 127 zł, a zamek za 80 pln to chyba zamiennik ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sworzeń wycieraczki się zapiekł od rdzy, rozebrać mechanizm, wyczyścic, przesmarować i dalej bedzie smigać

Ja dziś próbowałem rozkręcić ten sworzeń, ale ani drgnie. Boje się że szyba pęknie. Spryskiwacz mi podaje płyn do mechanizmu. Sprawdziłem ściągając gumowa rurkę, ale dalej nic się nie dzieje. A co z silnikiem od wycieraczki? Jak sprawdzić czy w ogóle działa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli masz zapieczony sworzeń, to z silnikiem powinno byc wszystko ok. Musisz wyciągnąć cały mechanizm na zewnątrz a dopiero później rozruszać sworzeń, wyciagnąć, wyczyścić i przesmarować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam pewien problem ze spryskiwaczem. Wymieniłem ukręconą rurkę z mechanizmu, ale nadal cieknie mi płyn do tylnej klapy.

 

Wydaje się jak by płyn uciekał w miejscu zaznaczonym na tym zdjęciu.

IMG_2509.jpg

 

Nie przyglądałem się dokładnie (muszę jeszcze raz wymontować całość), ale podobno są tam jakieś 2 otwory. Ktoś wie do czego one mają służyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylna wycieraczka narażona jest na brud,błoto, wodę także z solą u mnie najpierw przestało sikać potem chodziła wolniej aż staneła.

wyjęcie mechanizmu. zardzewiała dysza, zatarte tulejki, zrobione 2 lata temu i działa.

pozdrowienia literat5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jedyny_szakal

Witam wszystkich, proszę o pomoc ponieważ już któryś dzień szukam i nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu.

A mianowicie problem polega na tym, iż bezpiecznik od wycieraczki tylnej jest wciągnięty gdy tylko go włożę i przekręcę stacyjkę wycieraczka chodzi non stop nieważne w jakiej pozycji jest ustawiona manetka od jej sterowania. Po prostu pracuje non stop nawet bez żadnego przerywnika. Czy mógłby ktokolwiek napisać mi jak powinna zachowywać się wycieraczka tylna, co nią steruje i jakie mogą być przyczyny tej awarii.

Pozdrawiam Paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na mój rozum to przekaźnik, prawdopodobnie "skleiły" się styki cewki.

Można go rozebrać i sprawdzić, największy jaki znajdziesz pod kierownicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, posiadam passata b5 fl z 2001 roku kombi i także mam problem z wycieraczka, wg. ksiażki odpowiada za nią bezpiecznik nr 27 (chyba ze źle patrzę) niestety tego bezpiecznika nie było, po włożeniu i przekręceniu stacyjki, zero reakcji, zastanawiam sie co dalej mam sprawdzać. Czytałem powyższe opinie o zapieczonej ośce wycieraczki, jednak to chyba ostateczność.

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogą być jeszcze szczotki w silniczku - nie ma styku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jednak to chyba ostateczność

 

Według mnie to nie ostateczność ale konieczność, piszę to na podstawie swoich doświadczeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapieczoną ośkę da się ruszyć,wymaga to jednak pomocy drugiej osoby...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, ok, ale dziwne że bezpiecznika nie spaliło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zacinający się ruch tylnej wycieraczki? brak spryskiwacza z tyłu,jaka może być przyczyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie była wycieraczka zapieczona, rurka wewnątrz okładki ebonitowej. Musiałem zbić ten ebonit (plastik?),

i mocno rozruszać mechanizm. Po nasmarowaniu i złożeniu działa już 1 rok, w tym zima. Musiałem tylko zabezpieczyć

przed wilgocią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy da rade coś zrobić z tą płytką uratować ja żeby wycieraczka działała DSC00135.jpg

 

scieżki polutowne po podaniu napięcia na styki płytka zaczęła się palić

Edytowane przez mati

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności