Walker Zgłoś #41 Napisano 28 Stycznia 2009 Jeśli tak jest to fajnie. Przejechałem już jakieś 10k km i wlałem cały olej jaki pozostał w bańce 4l po wymianie i mieści się w zalecanym czyli kreskowany obszar. Ale chyba do 15k km nie wystarczy (przynajmniej w zalecanym polu) oleju. Olej to mobil 5w40 505.01 a auto ma już 210k km Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #42 Napisano 28 Stycznia 2009 Ja przeleciałem swoim 12.700 km od wymiany (z czego 80% długie trasy) i do tej pory bez dolewek, mam stan oleju 1 mm poniżej zakreskowanego pola. Jak uważacie czy dolać mu ok. 0,5 litra czy systematycznie kontrolować stan oleju żeby nie przekroczył minimum i poczekać, aż do czasu osiągnięcia ok 15.000 km, czyli całkowitej wymiany na nowy? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
24paki Zgłoś #43 Napisano 28 Stycznia 2009 ja wlewam Castrol 5w40 EDGE co 15 tys.wymiana i nic mi nie ubywa a mam już przejechane 241tys.km. ale jeżdżę spokojnie więc myślę,że to zależy też do tego czy masz ciężką nogę tak jak pisali inni wcześniej a jeśli jeździsz spokojnie i ubywa to masz inny problem może z turbiną. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Walker Zgłoś #44 Napisano 28 Stycznia 2009 (edytowane) To ładny wynik. Proponuje sprawdzać przed każdą długą trasą lub co chociaż 1000km i utrzymywać w zalecanym poziomie. 24paki turbina suchutka auto dobrze przyspiesz i ładnie chodzi. Zurzycie oleju jest rzeczą normalną, nie ma auta które nie zużywa oleju w ogóle.... sorry jest melex :0 Edytowane 28 Stycznia 2009 przez Walker Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #45 Napisano 28 Stycznia 2009 Catstrol Edge turbo diesel 5w-40 pełen syntetyk z normą 505.01, dziś dolałem mu niecałe dwie setki oleju, przejechałem na nim już 10 tysiecy... silnik łądnie na nim pracuje i ogólnie nie mam zastrzeżeń do tego oleju, polecam gorąco mimo trochę wyzszej ceny. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #46 Napisano 31 Stycznia 2009 Poprzednio jeździłem na Castrol EDGE o normie 505.01 i nie wiem o co chodziło bo wlałem na 18.000 km prawie 3l Wycieków nie było, w odmie (stosunkowo sucho - wersja mechanika). Teraz mam zalany Castrol SLX LongLife i na ok. 7.000 wlałem niespełna 0,3l przy cyklu raczej miejskim...z lekką nutą na podeptanie gazu po rozgrzewce. Za to teraz wystąpił mi już kilka razy "notlauf" z komunikatem "Abgas werkstatt!" tak powyżej 3.200 obr / min. Szczególnie po staniu w korku a następnie próbie "przedmuchania". Dwa razy podpięty do VAG'a i śladów brak (bo kontrolka z deski zdążyła zgasnąć). PS: Może ktoś ma dobrego diagnoste w tym temacie, najlepiej w W-wie? Pozdrav Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chemik Zgłoś #47 Napisano 31 Stycznia 2009 (edytowane) Ja wlewam Magnatec 10W40, wymianę robię co 15 tys. km. Pomiędzy wymianami nie dolewam nic, na bagnecie oleju ubywa jakieś 5 mm, auto ma wg licznika przejechane 146 tkm, w rzeczywistości who knows? Edytowane 31 Stycznia 2009 przez chemik Automatyczne z??czenie postów Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GCK01 Zgłoś #48 Napisano 31 Stycznia 2009 Samochodzik ma 210000 km. wymieniam co 15000 a zalewam Panolinem. Dolewki to jakieś 200,300 ml. od wymiany do wymiany Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrmag Zgłoś #49 Napisano 31 Stycznia 2009 Castrol Edge 5W40 , norma 505.01 wymiana co 15 tys. - nie dolewam , raz zrobiłem pomiędzy wymianami 20 tys , wtedy dolałem 0,5 litra . Aktualnie mam przebieg 210 tys. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekDD Zgłoś #50 Napisano 31 Stycznia 2009 też Castrol Edge i od wymiany do wymiany (15tyś ) nic nie ubywa Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MILEK Zgłoś #51 Napisano 31 Stycznia 2009 Najlepiej ściągnąć sobie instrukcję obsługi VW w języku polskim. Co do spalania oleju to faktycznie różnie to jest ... styl jazdy to podstawa... czy ruszasz na zimnym silniku i go ciśniesz... czy pozwalasz mu się rozgrzać i wtedy dopiero zaczynasz jazdę... prędkość max też ma znaczenie tak czy siak diesel zawsze będzie spalał olej małą ilość ale będzie ... mój od wymiany do wymiany spala coś około 0,4 litra przy normalnej jeździe. Gdy jest zbyt niski stan oleju to poinformuje Cię o tym żółta kontrolka i sygnał dźwiękowy więc spokojnie ... na kompie też pojawi się napis service ... jeśli już zapali się ta żółta kontrolka to czasami nie gaśnie wtedy 50 zł musisz przygotować od max do min to 1 litr jak ktoś chce instrukcję po polsku to na dc++ mogę udostępnić coś około 220 MB nick ten sam pozdrawiam . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szefomaciek22 Zgłoś #52 Napisano 1 Lutego 2009 (edytowane) WITAM W dieslu ubytki oleju są naturalna rzeczą , Szczególnie w silnikach PD . Zapewne wiecie ze mamy duże T i Inny system odpowietrzania skrzyni korbowodowej , który przepuszcza olej do dolotu. Ja byłem nawet w serwisie VW bo mi tez ubywa i Pan powiedział" ze ten ty tak ma " i podał mi normę z kosmosu 0,6l na 1000km,która się tyczyła bardziej 2.0 tdi niż 1.9 -ale nieważne Wracają do stanu oliwy to ja preferuje zalanie 3/4na bagnetu - czyli całe pole zakreskowane;) i tego sie trzymam pozdrawiam Edytowane 1 Lutego 2009 przez szefomaciek22 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #53 Napisano 1 Lutego 2009 Na bagnecie od min do max to 200ml - przynajmniej u mnie w AVF. Normalne to? Czy ktos z AVF ma inaczej? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jwlalek Zgłoś #54 Napisano 1 Lutego 2009 (edytowane) około 1L na 15.000km (Castrol Edge 5W40) Edytowane 1 Lutego 2009 przez jwlalek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #55 Napisano 1 Lutego 2009 WITAM...i Pan powiedział" ze ten ty tak ma " i podał mi normę z kosmosu 0,6l na 1000km,która się tyczyła bardziej 2.0 tdi niz 1.9.... heh to wtedy nie musielibyśmy robić zmian oleju, bo ciągle byłby świeży Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yaro Zgłoś #56 Napisano 1 Lutego 2009 Wymianę oleju przeprowadzam co 20kkm.jeżdze ana castrolu edge 5w-40. Oleju nie dolewam wogóle, jak zalewam "max" to przy wymianie mam "min". Raz dolałem z "min" na "max" i jak dobrze pamiętam to było jakieś 0,4l. Przebieg ponad 160kkm. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szefomaciek22 Zgłoś #57 Napisano 1 Lutego 2009 heh to wtedy nie musielibyśmy robić zmian oleju, bo ciągle byłby świeży Panu z serwisu się coś pomyliło, może mówił o nowych silnikach ,tzw o dotarciu, pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #58 Napisano 1 Lutego 2009 Na bagnecie od min do max to 200ml - przynajmniej u mnie w AVF. Normalne to? Czy ktos z AVF ma inaczej? od min do max to raczej równy literek kolego Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PacoRamires Zgłoś #59 Napisano 18 Września 2009 no to ja też dodam coś od siebie u mnie oleju ubywa gdzieś ok 0.2 / 0.3 l na 15.000 km dodam że styl jazdy ekonomiczny i większość trasa (ok.70 %) a olej to Mobil 1 5W30 z normą VW 505.01, dodam że w tej chwili samochód ma przejechane 267.000 km Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MiRobert Zgłoś #60 Napisano 20 Września 2009 hejo AVG przy PSJ nie dolewam ale sie zapomne to potrafi zszamać na 15 tys mysle ze nie dolewam wiecej jak 1 L przy różnej jeździe - dużo po mieście i często mi się spieszy - często go kręce do 4 tys / min na biegach 1,2,3 - więcej po mieście strach ;o) reszte tematów z silnikami olewam - za 1,5 kzł idzie kupić używke bez turbiny , wiec dopóki lata nie przeszkadza mi to Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach