Skocz do zawartości
Gość jabol79

Temperatura silnika - szybkość nagrzewania

Rekomendowane odpowiedzi

jak wyżej napisałem mój pasek szybko osiąga 90 stopni. dzisiaj rano 5:58 -15.5 i po przejechaniu 8 km przez miasto miałem około 85 stopni na wskazówkę i przez cały czas włączony nawiew na przednią szybę:)

 

jeszcze raz napisze to co wyzej naprawde niewiem jak to mozliwe ze tak ładnie ci sie zagrzewa,ja dzis mialem niecodzienna sytuacje szwagrowi ktory wozi chleb w piekarni padła T5 wiec moj Pasek robil za furgon:Dzadzwonil rano o 5(temp ok-16) i pojechalem 15km z domu do piekarni z predkoscia 80-100km/h nawet wskazowka nie ruszyla z 50,ale w srodku juz troche zagrzal caly czas nadmuch full na 3biegu dmuchawy potem w trakcie jazdy zagrzal sie do 60-70 ale gdy tylko sie zatrzymywalem spadala i tak po 4godz jazdy bez gaszenia auta wrocilem do domu nawet nie majac 80!!!!!

Powiedz mi to jeszcze raz jak u ciebie masz 90 po 8km bo sie chyba zastrzele!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w trakcie jazdy zagrzal sie do 60-70 ale gdy tylko sie zatrzymywalem spadala

Termostat do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Termostat do wymiany.

 

dodam ze wymieniony czujnik ale 2lata temu,termostat(orginal serwis)nowy plyn,nowe swiece zarowe i te do podgrzewania plynu rowniez jakies 2 tygodnie temu o uszczelce nie wspomne,gdyby padł termostat oba weze bylyby cieple a tu gorny cieply dolny zimny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dodam ze wymieniony czujnik ale 2lata temu

też na oryginał z ASO? prześledziłem mniej więcej Twoje ostatnie posty i nigdzie jednoznacznie nie napisałeś że czujnik kupiłeś w serwisie (tylko termostat) a były już w tym wątku opisywane różne "kwiatki" jakie robiły czujniki kupione poza ASO.

Też mam AJM i dość długo się nagrzewa (przy 0°C ok. 10-12km) ale dochodzi do 90 bez problemu. Z Twoim ewidentnie jest coś nie tak...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego masz racje czujnik nie byl z serwisu ale znajomy mechanik go zakladal i mowil ze bedzie ok bo wiele razy taki zakladal i byl ok wiem ze to zaden argument ale przeciez prawie przez caly rok pokazuje ok i co rok tak samo tylko przy zimie by zle??? bylo Wiem ze na forum jest wiele watkow a to temat rzeka ale sporo kasy juz wydalem przez te 3 lata i wszystko na co sie decydowalem nie robilo roznicy,termostat Vernet,potem 2 WAhlery i na koniec ASO wszystkie tak samo pokazywaly a wszyscy pisza tylko termostat z ASO i bedzie ok.Powiedz jak ci sie zagrzeje do tych 90 to potem juz je trzyma caly czas czy temp spada na postoju????bo na ten temat tez tu jest sporo i kazdy ma inaczej a takie same silniki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego masz racje czujnik nie byl z serwisu ale znajomy mechanik go zakladal i mowil ze bedzie ok bo wiele razy taki zakladal i byl ok wiem ze to zaden argument ale przeciez prawie przez caly rok pokazuje ok i co rok tak samo tylko przy zimie by zle??? bylo Wiem ze na forum jest wiele watkow a to temat rzeka ale sporo kasy juz wydalem przez te 3 lata i wszystko na co sie decydowalem nie robilo roznicy,termostat Vernet,potem 2 WAhlery i na koniec ASO wszystkie tak samo pokazywaly a wszyscy pisza tylko termostat z ASO i bedzie ok.Powiedz jak ci sie zagrzeje do tych 90 to potem juz je trzyma caly czas czy temp spada na postoju????bo na ten temat tez tu jest sporo i kazdy ma inaczej a takie same silniki

 

termostat z wahlera tez daje rade ! z czujnikami różnie bywa, czasem i oryginały źle wskazują, polecam czujnik EPS a z tą temperaturą w moim AFN w tamtym roku na seryjnym programie przy -10 na postoju samo ogrzewanie wychładzało silnik, teraz po programie -18 na zewnatrz, po 20 minutach na postoju spadła o 1 kreske czyli gdzies na 70 i juz tak trzymało

tak jak napisałeś - każdy ma inaczej i nie zawsze jest to zależne od termostatu czy czujnika

Edytowane przez wydra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziwna sytuacja u niektórych jest z tym nagrzewaniem. przy temp około -10 Stopni to po przejechaniu około 9-10 km powinna stac wskazówka na 90 stopniach9tak jest u mnie) wymieniłem czujnik i termostat(żle wskazywało) i jest Git!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego masz racje czujnik nie byl z serwisu ale znajomy mechanik go zakladal i mowil ze bedzie ok bo wiele razy taki zakladal i byl ok wiem ze to zaden argument ale przeciez prawie przez caly rok pokazuje ok i co rok tak samo tylko przy zimie by zle??? bylo Wiem ze na forum jest wiele watkow a to temat rzeka ale sporo kasy juz wydalem przez te 3 lata i wszystko na co sie decydowalem nie robilo roznicy,termostat Vernet,potem 2 WAhlery i na koniec ASO wszystkie tak samo pokazywaly a wszyscy pisza tylko termostat z ASO i bedzie ok.Powiedz jak ci sie zagrzeje do tych 90 to potem juz je trzyma caly czas czy temp spada na postoju????bo na ten temat tez tu jest sporo i kazdy ma inaczej a takie same silniki

To sprawdz temp powietrza w nawiewie. Kan. 8 na climatronicu, ogrzewanie na full, 3 bieg dmuchawy, nawiew na wprost.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy od miesiąca jeźdzę B5 AVF i widzę że łapie 90C już po około 7km. gdy jest tem. na zewnątrz około -10; klimatronik oczywiście na automat, czujnik oczywiście sprawny i ostatnio zmieniony termostat,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie koledzy dzisiaj rano -18', po przejechaniu 5km=90'.

Więc wydaje mi się że wszystko chula idealnie, za to w lato temp zawsze 90' i może ze 2a razy słyszałem wentylator:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

benzyniak się szybciej nagrzewa:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To sprawdz temp powietrza w nawiewie. Kan. 8 na climatronicu, ogrzewanie na full, 3 bieg dmuchawy, nawiew na wprost.

 

teraz przy tej temp nie może dojść do 90 ,jak sprawdzić termostat , o co chodzi z wężami jeden ciepły drugi zimny, czy dwa ciepłe? mam ATJ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak jest temperatura +5 stopni to 90 ma po 8km teraz zeby dojsc przy minis 15 trzeba okolo 15km i uwazam to za normalne, na postaju nawet przy takim mrozie wskazowka nie opada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie koledzy dzisiaj rano -18', po przejechaniu 5km=90'.

Więc wydaje mi się że wszystko chula idealnie, za to w lato temp zawsze 90' i może ze 2a razy słyszałem wentylator

Te 5km to jak pokonujesz? POstoje na swiatlach, obroty w czasie jazdy?

 

Przy -18C to moj chyba potrzebowalby ponad 15km patrzac jak dotad sie nagrzewal ;)

 

 

Ile LPG moze zabierac stopni z ukladu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi naprzykład przy dzisiejszych temp. -17stopni silniczek nagrzewa się po około 10km. A w czasie postoju np. 5 minut temperatura spada do 70stopni i tak trzyma. Tak więc róznie to jest.

Edytowane przez Lukasz03

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Te 5km to jak pokonujesz? POstoje na swiatlach, obroty w czasie jazdy?

 

Przy -18C to moj chyba potrzebowalby ponad 15km patrzac jak dotad sie nagrzewal

 

No to coś masz nie tak, bo ja wczoraj, przy -15, przejechałem 9km za miasto i miałem prawie 90 stopni. Czyli wyjazd spod bloku i jazda... bez hamowania, świateł na skrzyżowaniach...itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiedz jak ci sie zagrzeje do tych 90 to potem juz je trzyma caly czas czy temp spada na postoju????

Na postoju lub podczas bardzo delikatnej jazdy (np. z górki) przy obecnych mrozach wskazówka odchyla się lekko od pionu.

A sprawdzałeś VAG'iem odczyty z czujników G2 i G62 ? Sprawdzałeś do ilu max (na VAG'u) jesteś w stanie go zagrzać jak mu ciśniesz?

 

Ja już dałem sobie spokój bo też zrobiłem już chyba wszystko co może wpływać na szybkość nagrzewania się silnika i na niewiele się to zdało. Może to też wynika z delikatnych różnic ustawienia rozrządu...? Mój wg VAG'a ustawiony jest książkowo, spalanie w zimie mam na poziomie 5.8-6.0l/100km z tym że rzadko jeżdżę po mieście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy tych mrozach według mnie jest to normalne że na postoju lub bardzo delikatnej jazdy temperatura nagrzewania sie silnika spadnie. W moim przypadku spada okolo 10-15stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po robocie zrobiłem tą samą trasę co zwykle plus nadmiarowe 6km czyli w sumie 22km bez korków i stania. Przy -17 odpalił tragicznie jak nigdy za 3-cim podejściem (prostownik już działa na noc), do tego na wbitym 3-cim biegu od razu zaczął szarpać (sic). Przy włączonym nawiewie wskazówka stała po 15km. 300m przed dojazdem wyłączyłem nawiew, zatrzymałem auto przed garażem, otworzyłem jeszcze maskę i poszedłem po klucze, wracam za minutę, wjeżdżam do garażu, kolejną minutkę chodzi na wolnych obrotach i temperatura już nie opada. Włączyłem serwisówkę climatronic'a, temperatura nadmuchu z kanału 8-go 31st tyle, że zapomniałem włączyć grzanie na full (ustawione było 24st) natomiast prędkość nawiewu ta sama.

Edytowane przez thermalfake

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to coś masz nie tak, bo ja wczoraj, przy -15, przejechałem 9km za miasto i miałem prawie 90 stopni. Czyli wyjazd spod bloku i jazda... bez hamowania, świateł na skrzyżowaniach...itp.

Wczoraj wieczorem poszedlem do auta, pzetestowac nowy fejs do gazu. Na zegarach bylo -9C, na climatronicu kan. 45 +4C. Na reduktorze bylo -8C.

 

Dzisiaj rano komp pokazal -15C, climatronic 127C. Odpalil za pierwszym razem, ale ostatnin tchem, bo stal od poniedzialku ;). Auto pochodzilo 1-2min, i na climatronicu bylo juz 11C.

Dalem 20C, nawiew na szybe 4 bieg i w droge. ODcinek ten sam, 3,5km. Po dojechaniu bylo juz 60C.

 

Ostatnio przy 0C mialem na tym odcinku ok 65-70C.

 

Wartosc 127C sugeruje mi, ze mam czujnik temp plynu uszkodzony, ale ni jestem pewien ;)

 

 

 

temperatura nadmuchu z kanału 8-go 31st tyle, że zapomniałem włączyć grzanie na full (ustawione było 24st) natomiast prędkość nawiewu ta sama.
Zrob test tak jak napisalem.

Ustawione miales na 24C, to po takiej trasie climatronic juz pewnie nie mial co zagrzewac wnetrza na maxa, bo juz bylo w srodku cieplo.

 

I pamietaj o wlaczeniu nawiewiu na wprost.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności